Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Vaalivuosi 2019 (Eduskunta, EU, maakunta..)

Aloittaja MrKAT, tammikuu 02, 2019, 23:52:54

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 30 Vieraat katselee tätä aihetta.

Toope

Lainaus käyttäjältä: Laika - toukokuu 02, 2019, 13:33:49
Mitä al-Taeen tulee, hän vaikuttaa yhdeltä sukupolvensa fiksummista poliitikoista. Koska älykkyys on kytköksissä kykyyn tehdä itseanalyysiä ja kehittyä, en pidä vaikutelman puolesta lainkaan mahdottomana hänen käännöstään ulos kulttuurisista juuristaan...
Minusta tuntuu, että Al-Taeen juutalaisnäkemys heijastelee hänen kulttuuriaan. Islam on erittäin juutalaisvastainen uskonto, kuten olen esim. Ayaan Hirsi Alia siteeraten sanonut aiemmin. Se juutalaisviha tulee islamin opeista ja kasvatuksesta. Onko Al-Taee siis vain islamin opetusten uhri?

No, Suomessa voisi olla itsenäisesti ajatteleva henkilökin.

MrKAT

#736
Lainaus käyttäjältä: wade - toukokuu 02, 2019, 14:51:32
Lainaus käyttäjältä: Laika - toukokuu 02, 2019, 13:33:49
Lainaus käyttäjältä: Kopek - huhtikuu 29, 2019, 18:30:14
Vetääkö vasemmisto puoleensa antisemiittejä, vai miksi juutalaisvastaisia henkilöitä näyttää kertyvän eri maiden vasemmisto- ja työväenpuolueisiin ja Yhdysvalloissa demokraattipuolueeseen.
Mitä al-Taeen tulee, hän vaikuttaa yhdeltä sukupolvensa fiksummista poliitikoista. Koska älykkyys on kytköksissä kykyyn tehdä itseanalyysiä ja kehittyä, en pidä vaikutelman puolesta lainkaan mahdottomana hänen käännöstään ulos kulttuurisista juuristaan. Anter Yasa teki miehelle palveluksen saattaessaan totuuden julki. Minulla on toki sympatiani Yasaa kohtaan ja kurdeja yleensä, mutta sitäkin enemmän valon nähneitä takinkääntäjiä kohtaan. Kaikkein vähiten al-Taeen julkisiin katumusharjoituksiin tulevat aina uskomaan ne, jotka kaikkein vähiten itse kykenisivät koskaan muuttamaan mieltään tai käsityksiään. Eikö olekin tragikoomista.
Heh, hienoa lukea näin suora al-Taeen puolustus.

Omat tuntemukseni olivat kriittisempiä. En osaa arvata mitä häntä äänestäneet pohtivat.

Nyt al-Taee on joutunut sairaalaan ja on poissa eduskuntatyöstä toistaiseksi. Tilanteensa romahtaminen on ottanut koville.

Ajattelen itse, että hänen verkossa huutamansa mielipiteet eivät vaikuta erityisen erikoisilta Lähi-idän kontekstissa. Ääripolitisoitunutta, joka suuntaan sovinistista ja kaiken kaikkiaan vihan sokaisemaa. Mielipiteisiin on helppo "liittyä" asiaa sen kummemmin ajattelematta: näkee jotakin kamalaa ja itseä lähelle tulevaa ja sitten tarttuu tarjolla oleviin iskuvälineisiin.
Milonoffin+Rantalan Docventures Talk Showssa: Voiko syrjäytyminen johtaa terrorismiin myös Suomessa?...
https://areena.yle.fi/tv/ohjelmat/30-552?play=1-4360893
.. Al-Taee teki vaikutuksen.

Vapun Ilta-Sanomissa on kuvanäytteitä Al-Taeen kirjoituksista ja ne ei näytä niin pahoilta silmiini pääosin kait koska  ne on englanniksi. Ei kirosanatkaan näytä/kuulosta pahoilta vieraalla kielellä.

JK. Ehkä tässä ilmenee suomalaisten piilorasismi ja tekijän aloitteleva asema. Al-Taeen sijasta jos tekijä olisi Rinteen Antti tai Haaviston Pekka tai Alexander Stubb niin järkytys olisi paaaljon isompi.
Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

Kopek

Lainaus käyttäjältä: Laika - toukokuu 02, 2019, 13:33:49

Mitä al-Taeen tulee, hän vaikuttaa yhdeltä sukupolvensa fiksummista poliitikoista. Koska älykkyys on kytköksissä kykyyn tehdä itseanalyysiä ja kehittyä, en pidä vaikutelman puolesta lainkaan mahdottomana hänen käännöstään ulos kulttuurisista juuristaan. Anter Yasa teki miehelle palveluksen saattaessaan totuuden julki. Minulla on toki sympatiani Yasaa kohtaan ja kurdeja yleensä, mutta sitäkin enemmän valon nähneitä takinkääntäjiä kohtaan. Kaikkein vähiten al-Taeen julkisiin katumusharjoituksiin tulevat aina uskomaan ne, jotka kaikkein vähiten itse kykenisivät koskaan muuttamaan mieltään tai käsityksiään. Eikö olekin tragikoomista.

Mielipiteen muuttaminen on hyväksyttävää. Kuinka aitona muut ihmiset sitä pitävät, riippuu monesta asiasta. Jos mielipiteensä muuttanut on hyötynyt mielipiteensä muuttamisesta, herää epäilys, onko hän muuttanut mielipidettään aidosti, vai onko hän muuttanut sitä pelkästään hyötymistarkoituksessa ollen salaa edelleen samaa mieltä kuin aikaisemminkin.

Mielipiteen muuttamisen ja petoksen raja on häilyvä. Kesäkuussa 2017 joukko perussuomalaisten kansanedustajia muutti mielipidettään puolueesta, jonka jäseniä he olivat. Mielipiteen muuttumisen seurauksena he perustivat uuden puolueen "Sininen tulevaisuus". Hommafoorumilla näitä ihmisiä nimitetty yksiselitteisesti pettureiksi. Ajattelu menee niin että vanhan mielipiteensä hylkääjän voidaan ajatella pettävän ne ihmiset, joiden kanssa hän on ollut samaa mieltä ja tehnyt yhteistyötä. Mutta onko parempi pettää itseäään ja uskotella muiden mieliksi ja hyötyä saadakseen olevansa jotain mieltä, mitä ei sisimmässään ole. Nämä ovat hankalia moraalikysymyksiä.

Hussein al-Tae on shialais-irakilaistaustainen henkilö. Jos hän on solvannut sunneja ja kurdeja ja juutalaisia, eikö hän ole toiminut kansanryhmänsä perinteiden mukaisesti. Vai pitävätkö Iranin shiat sunneista ja juutalaisista ja kurdeista? Jos Hussein al-Tae on solvannut vielä somalejakin, niin siihen en keksi muuta selitystä kuin sen, että suurin osa somaleista on sunnimuslimeja.

Jaska

Turkin kurdivainoja pakoon Suomeen 1996 perheensä mukana maahanmuuttanut kurdi, Suomen sekulaarit maahanmuuttajat ry:n puheenjohtaja Anter Yaşa toimitti HS:lle aineistoa Aleppon lelusalakuljettaja  Rami Adhamin yhteyksiä jihadistijärjestö Islamic Frontin jäseniin. SDP:ssä Yaşa riiteli puoluesihteeri Paanasen kanssa mikä johti Paanasen eroamiseen ja Yaşan eroon SDP:stä. Keskustelufoorumilla al-Taee ol bannannut Yaşan ja Yaşa on koittanut kostaa Iran-mielisenä pitämälleen al-Taeelle, mutta onnistui vasta al-Taeen tultua valituksi kansanedustajaksi.

Saares

HS.n puolueiden arvokartalla Suomessa on vain yksi oikeistopuolue! Paljon on tarvinnut faktoja väännellä että on saatu tällainen HS;lle sopiva tulos.
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006092281.html?utm_campaign=tf-HS&utm_term=1&utm_source=tf-other&share=e54e019c70f1fbd284b6d8078bcfc7f9

Saares

Näkökulma: Hallituspelissä on ratkaisun hetket - sunnuntaina ratkeaa, lähteekö keskusta mukaan hallitukseen
Tänään klo 15:01

Ehei! Ei noin. Ensin täytyy vatuloida ja sitten antaa äänestäjien unohtaa vaalipuheet. Vasta sen jälkeen, jos sittenkään aletaan koota hallitusta.

MrKAT

Kiitän Hayabusaa ja Hippiä linkeistä MEP-ehdokaslistauksiin.

Minua nyppi viikolla se, että on tuttua pari wanhaa ihmistä, joilla ei ole hajuakaan ketä ehdokkaana eikä digivalmiuksia. Toista voin auttaa, mutta toisen luona käydessä ei ollut mukana läppäriä eikä älypuhelintakaan minulla ole. Eipä se olis pitkälle auttanut, pitäisi olla edessä paperilla että saa harkita rauhassa. Pitää olla paperilla että voi alleviivata ja merkata.
   Liian usein itsekin olen kohdannut tarjolla olevat ehdokkaat vasta vaalikopissa. Eikö valtio voisi lähettää listan kirjeellä joka kotiin?
Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

Laika

#742
Lainaus käyttäjältä: Kopek - toukokuu 02, 2019, 20:55:07
Lainaus käyttäjältä: Laika - toukokuu 02, 2019, 13:33:49

Mitä al-Taeen tulee, hän vaikuttaa yhdeltä sukupolvensa fiksummista poliitikoista. Koska älykkyys on kytköksissä kykyyn tehdä itseanalyysiä ja kehittyä, en pidä vaikutelman puolesta lainkaan mahdottomana hänen käännöstään ulos kulttuurisista juuristaan. Anter Yasa teki miehelle palveluksen saattaessaan totuuden julki. Minulla on toki sympatiani Yasaa kohtaan ja kurdeja yleensä, mutta sitäkin enemmän valon nähneitä takinkääntäjiä kohtaan. Kaikkein vähiten al-Taeen julkisiin katumusharjoituksiin tulevat aina uskomaan ne, jotka kaikkein vähiten itse kykenisivät koskaan muuttamaan mieltään tai käsityksiään. Eikö olekin tragikoomista.

Mielipiteen muuttaminen on hyväksyttävää. Kuinka aitona muut ihmiset sitä pitävät, riippuu monesta asiasta. Jos mielipiteensä muuttanut on hyötynyt mielipiteensä muuttamisesta, herää epäilys, onko hän muuttanut mielipidettään aidosti, vai onko hän muuttanut sitä pelkästään hyötymistarkoituksessa ollen salaa edelleen samaa mieltä kuin aikaisemminkin.

Totta kai aina 'mielipiteen muuttanut hyötyy siitä itse', sehän on koko mielipiteen muuttamisen ajatus! Ylipäätään epäkoherentti ajattelu on ihmisille tuskallista. Vaatii kovaa aivotyötä aivoilta itseltään peitellä epäkoherenssin yksityiskohdat. Sisäsyntyiset taipumukset itsessään eivät ole meissä kovin häilyväisiä, sillä ne vertautuvat menestys- ja selviytymisstrategioihin. Häilyväisiä ovat liput, viirit ja logot. Arkkityypit ovat edelleen samat ja muuttuvat vain evolutiivisella aikaskaalalla, käyttääkseni jungilaista termiä.

Lainaus käyttäjältä: Kopek - toukokuu 02, 2019, 20:55:07
Mielipiteen muuttamisen ja petoksen raja on häilyvä. Kesäkuussa 2017 joukko perussuomalaisten kansanedustajia muutti mielipidettään puolueesta, jonka jäseniä he olivat. Mielipiteen muuttumisen seurauksena he perustivat uuden puolueen "Sininen tulevaisuus". Hommafoorumilla näitä ihmisiä nimitetty yksiselitteisesti pettureiksi. Ajattelu menee niin että vanhan mielipiteensä hylkääjän voidaan ajatella pettävän ne ihmiset, joiden kanssa hän on ollut samaa mieltä ja tehnyt yhteistyötä. Mutta onko parempi pettää itseäään ja uskotella muiden mieliksi ja hyötyä saadakseen olevansa jotain mieltä, mitä ei sisimmässään ole. Nämä ovat hankalia moraalikysymyksiä.

Ehkä he muuttivat mielipidettään puolueestaan, mutta kaikille jäi jokseenkin epäselväksi, mikä tuo muutos oli. Minulle jäi se kuva, että siniset hylkäsivät puolueensa maahanmuuttolinjan, mutta syleilivät silti hallituksen talousoikeistolaista politiikkaa. Kokkareiden äänestäjille tämä varmaan ei ollut ongelma,  kukaan ei vain keksinyt syytä äänestää uutta kokoomuksen sisarpuoluetta, kun kerran kokoomus oli jo keksitty. Sinisten loikasta pitäisi muuten edelleen muistaa käydä keskustelu, tarvittaisiinko Suomeen Lex Siniset. Minun näkökulmastani siniset tuhosivat hallitusmandaattinsa kesken kauden, ja äänestäjät eivät ikinä antaneet anteeksi nimenomaan sitä. Ei käyty edes uusia hallitusneuvotteluja, kun kaikki sovittiin pienen piirin sisällä jo etukäteen. Miksi käydä vaaleja, jos puolueet kerran päättävät politiikan sisällön, ja puolueet muodostetaan vasta vaalien jälkeen?

Nykyinen perussuomalaiset on yhtäkaikki kiinnostavan samankaltainen 'kolmannen tien' saksalaisiin kansallissosialisteihin nähden, kunhan jätetään sivuun liikkeen mytologisoitu maine ja näyttävät vanhan liiton marssit. Helsingin Sanomien puoluekartta selkeästi osoittaa perussuomalaisten sijoittuvan talouspolitiikassaan yllättävän keskivaiheille puolueita, ja sen arvokäsitysten kirjo on selkeän konservatiivinen verrattuna kaikkiin muihin. Vaan kuten olen sanonut,  historiallinen trauma teki mahdottomaksi käydä itseanalyyttistä keskustelua natsismista ja sen poliittisesta luonteesta eurooppalaisten keskuudessa. Nyt vain huomataan, että vanhat poliittiset arkkityypit eivät katoa mihinkään. Itse katson arvoliberaalina tällaisia politiikan eläimiä kuin avaruuden muukalaista, yhtäaikaisen uteliaisuuden ja vierauden tunteen vallassa. 'Elä kauan ja menesty'. Mitä muutakaan voisin toivoa lajitovereilleni? Sitä paitsi minä kannan kaikkia lajini esihistoriallisia perisyntejä mukanani. Ilman niitä en yksinkertaisesti olisi täällä, eivätkä olisi hekään.
'Custom will reconcile people to any atrocity, and fashion will drive them to acquire any custom.'

-George Bernard Shaw

Renttu

Lainaus käyttäjältä: Laika - toukokuu 02, 2019, 13:33:49
Mitä al-Taeen tulee, hän vaikuttaa yhdeltä sukupolvensa fiksummista poliitikoista. Koska älykkyys on kytköksissä kykyyn tehdä itseanalyysiä ja kehittyä, en pidä vaikutelman puolesta lainkaan mahdottomana hänen käännöstään ulos kulttuurisista juuristaan. Anter Yasa teki miehelle palveluksen saattaessaan totuuden julki.
Viime vuoden marraskuulta alkaen:

-"Nämä ovat väärennöksiä."

-"En muista kirjoittaneeni näitä."

-"Olen saattanut kirjoittaa nämä."

-"Nyt on poskiontelutulehdus, en voi kommentoida."

-"Okei, olen kirjoittanut nämä, mutta häpeän niitä tosi paljon."

Nythän tämä "fiksu poliitikko" jäikin sitten sairaslomalle. Ehkä röntgenissä havaittiin, että hänellä ei ollut selkärankaa ensinkään?

Kamoon Laika, saat huijata itseäsi mutta älä silti nyt muille tuommoista sontaa syydä. Entinen työnantaja CMI on nyt poistanut kaikki viitteet Taeesta sivustoiltaan. Kyse on kuitenkin aikuisesta miehestä, eikä kirjoituksista ole kulunut edes viittä vuotta. Oletko ostanut ruusunpunaiset rillit jostain?

Norma Bates

Eräässä vasemmistolaisessa keskusteluryhmässä saa olla jo oksennuksen partaalla sen vuoksi miten tätä al-Taeeta paapotaan ja ymmärretään. Juippiin skeptisesti suhtautuvat eivät kehtaa sanoa suoraan ääneen että lääp-lääpinne johtuu jätkän ulkomaalaisesta taustasta... Jos olisi joku Kalle Virtanen, niin meno olisi ihan toista.

Saares

Lainaus käyttäjältä: Renttu - toukokuu 04, 2019, 14:21:30
Lainaus käyttäjältä: Laika - toukokuu 02, 2019, 13:33:49
Mitä al-Taeen tulee, hän vaikuttaa yhdeltä sukupolvensa fiksummista poliitikoista. Koska älykkyys on kytköksissä kykyyn tehdä itseanalyysiä ja kehittyä, en pidä vaikutelman puolesta lainkaan mahdottomana hänen käännöstään ulos kulttuurisista juuristaan. Anter Yasa teki miehelle palveluksen saattaessaan totuuden julki.
Viime vuoden marraskuulta alkaen:

-"Nämä ovat väärennöksiä."

-"En muista kirjoittaneeni näitä."

-"Olen saattanut kirjoittaa nämä."

-"Nyt on poskiontelutulehdus, en voi kommentoida."

-"Okei, olen kirjoittanut nämä, mutta häpeän niitä tosi paljon."

Nythän tämä "fiksu poliitikko" jäikin sitten sairaslomalle. Ehkä röntgenissä havaittiin, että hänellä ei ollut selkärankaa ensinkään?

Kamoon Laika, saat huijata itseäsi mutta älä silti nyt muille tuommoista sontaa syydä. Entinen työnantaja CMI on nyt poistanut kaikki viitteet Taeesta sivustoiltaan. Kyse on kuitenkin aikuisesta miehestä, eikä kirjoituksista ole kulunut edes viittä vuotta. Oletko ostanut ruusunpunaiset rillit jostain?

Edellisestä tulee mieleen silloisen Kepun pääministerin Jäätteenmäen vatulointi kun oli kyse tietovuodosta. "Puhun niin totta kuin osaan"

Toope

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - toukokuu 04, 2019, 14:49:23
Eräässä vasemmistolaisessa keskusteluryhmässä saa olla jo oksennuksen partaalla sen vuoksi miten tätä al-Taeeta paapotaan ja ymmärretään. Juippiin skeptisesti suhtautuvat eivät kehtaa sanoa suoraan ääneen että lääp-lääpinne johtuu jätkän ulkomaalaisesta taustasta... Jos olisi joku Kalle Virtanen, niin meno olisi ihan toista.
Kaksoisstandardit ovat aika ilmiselviä.

Toope

#747
Lainaus käyttäjältä: Kopek - toukokuu 02, 2019, 20:55:07
Hussein al-Tae on shialais-irakilaistaustainen henkilö. Jos hän on solvannut sunneja ja kurdeja ja juutalaisia, eikö hän ole toiminut kansanryhmänsä perinteiden mukaisesti. Vai pitävätkö Iranin shiat sunneista ja juutalaisista ja kurdeista? Jos Hussein al-Tae on solvannut vielä somalejakin, niin siihen en keksi muuta selitystä kuin sen, että suurin osa somaleista on sunnimuslimeja.
Suomi voi olla vähemmän rasistisempi yhteiskunta kuin Lähi-idän maat, siksi tuollainen rasismi olisi normaalia siellä, mutta ei ole täällä?

Onkohan muuten Al-Taeen opintosuorituksia tarkistettu?

Norma Bates

Tuhannen ja yhden yön perinnekulttuurista tuleva tyyppi saa tietysti vapaasti satuilla mitä huvittaa.

Laika

#749
Lainaus käyttäjältä: Renttu - toukokuu 04, 2019, 14:21:30
Lainaus käyttäjältä: Laika - toukokuu 02, 2019, 13:33:49
Mitä al-Taeen tulee, hän vaikuttaa yhdeltä sukupolvensa fiksummista poliitikoista. Koska älykkyys on kytköksissä kykyyn tehdä itseanalyysiä ja kehittyä, en pidä vaikutelman puolesta lainkaan mahdottomana hänen käännöstään ulos kulttuurisista juuristaan. Anter Yasa teki miehelle palveluksen saattaessaan totuuden julki.
Viime vuoden marraskuulta alkaen:

-"Nämä ovat väärennöksiä."

-"En muista kirjoittaneeni näitä."

-"Olen saattanut kirjoittaa nämä."

-"Nyt on poskiontelutulehdus, en voi kommentoida."

-"Okei, olen kirjoittanut nämä, mutta häpeän niitä tosi paljon."

Nythän tämä "fiksu poliitikko" jäikin sitten sairaslomalle. Ehkä röntgenissä havaittiin, että hänellä ei ollut selkärankaa ensinkään?

Kamoon Laika, saat huijata itseäsi mutta älä silti nyt muille tuommoista sontaa syydä. Entinen työnantaja CMI on nyt poistanut kaikki viitteet Taeesta sivustoiltaan. Kyse on kuitenkin aikuisesta miehestä, eikä kirjoituksista ole kulunut edes viittä vuotta. Oletko ostanut ruusunpunaiset rillit jostain?

Joo, vaan kun puhe ei ollutkaan siitä onko hänellä vai ei selkärankaa, vaan siitä voiko ihminen muuttaa mielipiteitään. Selkärankansa laatuun en ottanut kantaa.

Puhe oli tarkemmin sanottuna kognitiivisesta dissonanssista, ja miten yksilö sitä kohdallaan käsittelee. Husseinin kohdalla on täysin ilmeistä jo päällisin puolin, että hänen on mahdotonta ristiriidattomasti olla verkossa homoille kuolemaa uliseva barbaari ja julkisesti esillä oleva sosiaalidemokraattinen rauhansovittelija. Selkärangalla on vain vähän tekemistä sen kanssa, kumpaa hän valitsee olla tai on. Molempien esittämiseen ja ennen muuta elämiseen ilman kognitiivisen dissonanssin kokemusta vaaditaan jo sosiopaatti kuten Ted Bundy, ja voitte tietysti vapaasti arvata Husseinin olevan sellainen. Pesunkestävät sosiopaatit ovat kuitenkin harvassa.

Parhaan kvalifikaation ymmärtää muutoksen mahdollisuutta ihmisissä saatte, jos olette parantuneet kaiken nielevästä vihasta. Useimmat ihmiset eivät koskaan saa tuijottaa kuiluun ja säikähtää tarpeekseen sitä havaintoa, että he katsovat itseään takaisin. Koska useimmat ihmiset eivät pääse käymään niin syvällä ja palaa sieltä takaisin kertoakseen, mitä näki.
'Custom will reconcile people to any atrocity, and fashion will drive them to acquire any custom.'

-George Bernard Shaw