Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Seksuaalirikoksista Suomessa

Aloittaja A.V. Vatanen, tammikuu 12, 2019, 10:55:08

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 14 Vieraat katselee tätä aihetta.

safiiri

Lainaus käyttäjältä: Toope - heinäkuu 09, 2020, 22:09:42
Lainaus käyttäjältä: kertsi - heinäkuu 08, 2020, 11:36:46
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - heinäkuu 08, 2020, 11:25:48
Vaikka tämä nyt on ties monesko kerta, en malta olla mainitsematta että itse jouduin mustalaisten kolttosten uhriksi sen vuoksi etten halunnut ajatella heistä pahaa. Ryhmä mustalaisia oli jo varastanut isältäni rahaa ja omaisuutta, ja silti vuokrasin mustalaisille asunnon, koska tuon asunnon naapurit suosittelivat heitä vuokralaisiksi kun "ovat uskovaisia". Seuraavaksi yksi ex-naapuri jäkätti minulle siitä että olin vuokrannut, koska koko alue oli täyttynyt mustalaisista. Minulta jäi yhden kuun vuokrarahat saamatta kun koko roikka otti ja häipyi. Pääsin kaiketi vähällä, mutta idiottihan minä olin kun heikäläisten kanssa bisnestä pusaan jo tuon isälleni sattuneen asian takia. Isä oli juoppo jota sai hömpöttää, minä vain sinisilmäinen idiootti.
...
Joten uskon kyllä että hyväuskoisia hölmöjä löytyy pilvin pimein. Ja jos joku ottaa opikseen, hän onkin sitten jatkossa natsirasistisifasistipaska jos uskaltaa avautua uudesta linjastaan.
Olivatko sinua ja isääsi huijaanneet ihmiset samat ihmiset eli semmoisia jotka huijasivat teitä molempia, vai oliko ainoa yhdistävä tekijä huijareilla romanitausta? (Jos jälkimmäinen, niin silloin se mainitsemasi sinisilmäinen idioottimaisuutesi kyllä asettuu uuteen valoon.)
Tarvitseeko sinun periaatteesta puolustella vähemmistöjä, kun itsekin tiedät, mikä ryhmä on ollut esim. noiden "valepoliisien" takana. Nuohan huijasivat valtaväestön vanhuksia, eivät niitä omia, "joita kunnioitetaan"... ::)
https://i.postimg.cc/g2PyPHjP/foreign-prisoners-europe.jpg
Miksei itä-Euroopassa ole ulkkarivankeja länsi-Euroopan tavoin? Ehkä siksi, etteivät avanneet rajojaan Afrikalle ja Lähi-idälle...?

Sanohan Toope, miksei sinua ja muita persumielisiä olisi syytä uskoa rikollisiksi, kun persujen joukossa on niin paljon rikoksista tuomittuja?

Jaska

Lainaus käyttäjältä: Toope - heinäkuu 10, 2020, 00:15:29
Eikös Junes Lokkakin somen kautta nostanut esille Oulun mamuhyväksikäytöt. Virkamiehemme, poliisimme ja valtamediamme sitä asiaa peittelivät!
Tämä huoritteleva maahanmuuttoa vastustava yhteistyökyvytön kaikkien kanssa riitelevä maahanmuuttaja on jäänyt mieleen ihan muista asioista kuin epäkohtien esiintuomisesta niiden korjaamiseksi. Oulun poliisia on kritisoitu 2018 Oulun seksuaalirikosten julkituonnista ja pikku tyttöihin kohdistuvasta vaarasta varoittamisista. Minusta se oli paikallaan. Toopen laidan suhteellisuudentajussa on paljon toivomista.

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: kertsi - heinäkuu 08, 2020, 12:15:32
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - heinäkuu 08, 2020, 11:53:51
Lainaus käyttäjältä: kertsi - heinäkuu 08, 2020, 11:36:46
Olivatko sinua ja isääsi huijaanneet ihmiset samat ihmiset eli semmoisia jotka huijasivat teitä molempia, vai oliko ainoa yhdistävä tekijä huijareilla romanitausta? (Jos jälkimmäinen, niin silloin se mainitsemasi sinisilmäinen idioottimaisuutesi kyllä asettuu uuteen valoon.)

Asettele mihin valoon lystäät, mutta minä en halua olla romanien kanssa enää missään tekemisissä. Kuten sanotaan: fool me once, shame on you, fool me twice, shame on me.

Eli jos vihreäsilmäinen pitkä ihminen huijaa sinua, on sinun häpeäsi, jos annat jonkun IHAN TOISEN vihreäsilmäisen pitkän ihmisen huijata itseäsi, koska yhden (tai kahden) vihreäsilmäisen pitkän ihmisen tekemä huijaus on aukoton todiste, että kaikki vihreäsilmäiset pitkät ihmiset huijaavat? Ihanko totta? 

Minusta on todella noloa ylipäätänsä antaa huijata itseäni, ja soimaan kyllä itseäni, jos minulle niin joskus käy.

Minulle kerran eräs siilitukkainen mies teki aika ikävän tempun, ei seksuaalirikosta, mutta voisi sanoa  yhtä pahan asian, joka järkytti turvallisuudentunnettani. Minulle jäi pitkäksi aikaa pelko siilitukkaisia miehiä kohtaan. Tiedostin toki tämän pelkoni irrationaalisuuden, sillä sitähän se on, irrationaalisuutta, sillä tuskin siilitukkaisuus aiheuttaa semmoista paskamaisuutta, mihin tuo tyyppi syyllistyi. Jossain vaiheessa tuo pelko sitten liudentui, enkä enää hätkähdä nähdessäni siilitukkaisia miehiä, tai ajattele virheellisesti ja epärealistisesti, että muka haluaisivat minulle pahaa. Jos pelko ei olisi liudentunut, vaan sementoitunut, ja länkyttäisin vuosikausia tai vuosikymmeniä netissä siilitukkaisten miesten kaikenpuolisesta kamaluudesta, olisiko se sinusta tervettä? Minusta se olisi yhtä epätervettä kuin Kopekin irrationaalinen poliisista länkyttäminen. Entä sinusta?

Muistelenko oikein, että sinä kammoat isovatsaisia miehiä sen takia, että yksi isovatsainen ahdisteli sinua kerran seksuaalisesti? Se pelko ilmeisesti sitten sementoitui, ja värittää näkemyksiäsi kaikkia muitakin isovatsaisia kohtaan? Jos joku alkaisi kehittelemään kotikutoisia kopekmaisia teorioita, että isovatsaisuus aiheuttaa geneettisesti periytyvää raiskauskulttuuria ja alhaista älykkyyttä ja yksinhuoltajuutta ja ties mitä, pitäisitkö sellaista tuubaa suoltavaa rationaalisena toimijana ja ihan järki-ihmisenä?

Kaksi. Toinen kävi kiinni ja hyppäsi myöhemmin ovellani. Lisäksi tuntui olevan "jännästi" samoissa paikoissa kuin minä, eli esim. bussissa ja kerran kaupassa lähes 40 km päässä asuinalueelta. Sanoi vielä siellä kaupassa että hyvää joulua jos ei tavata. Eikä onneksi sen koommin tavattu. Ennen kuin 6 v myöhemmin jolloin kävelin sattumalta samaa polkua jonka varrella hän oli ehkä ollut kusella kun äkkäsi 1990 kesällä että kävelen ohi, ollen uimaan menossa, ja lähti perääni ja sinne järveen höpöttämään. Tuolloin 1996 kun hän tuli vastaan, oli hänellä mukanaan nainen ja lapsi. Mies katseli tiiviisti päinvastaiseen suuntaan kuin missä minä olin, joten ehkä hän jotain muisti touhuistaan ja häntä hävetti. (Olisi ainakin syytä hävetä.)

Toinen tyyppi (tuo eka kai oli 50+ tai viinanviemä 40+?) muutti siihen rivitaloon jossa asuin. Tämä 60+ ukko alkoi hyppäämään ovellani aina kun oli päissään + teki mieli vittuilla. Vaikutti siltä että sitä vittuiluintoa olinimenomaan silloin kun asuin ekan eksäni kanssa, ja sitten kun tapailin tokaa eksääni. Siinä välissä kun olin sinkku, ukko antoi minun olla rauhassa. Sanoi että hän yrittänyt pysyä kuistillaan kun "on ollut sanomista".

Kummankaan miehen tapauksessa en liene osannut korostaa viinan merkitystä keississä. Jotkut miehet lihovat vatsan alueelta kun juovat. Eli kyllähän se on juoppo isokokoinen mies joka minua ällöttää. IP-harrastuksessani olen kohdannut jo monta isokokoista miestä, jokusen vatsakkaankin, enkä tunne heitä kohtaan vastenmielisyyttä. Mutta en kyllä mielenkiintoakaan (ja pari näistä on ilmaissut jotenkin viehättyneensä minusta, mutta tästä en kerro enempää - pääasia on että tunne ei ollut molemminpuolinen).

Mikäköhän nyt aikajana olisi. Ekan äijän kohdalla puolisen vuotta, mutta olin herkkä ja täysin yksin 1990. Tokan ukon kohdalla kesti vuosia, öpaut ehkä viitisen vuotta että hänestä oli riesaa. Sitten myin asuntoni pois.

Ja kuten olen ennenkin maininnut, samoihin aikoihin kimpussani oli myös yksi nainen duunissa. Hän pamahti uskoonkin. Osittain sen takia en diggaile pahemmin uskovaisiakaan.

***

Minusta on tärkeää esiintyä ihmisten kanssa asiallisesti ja ystävällisestikin. Jälkimmäisen kanssa on tullut moneen kertaan paha mieli kun olisin halunnut että on hyvät välit, ja sitten toinen ihminen tekee jotain mitä en voi hyväksyä. Uhkailee minua (toka eksä), ylittää kehoni rajat tms. Hyvä tahtoni on poljettu lokaan niin moneen kertaan, että onko se nyt sitten ihme jos alan tuntemaan inhoa sellaisia ihmisiä kohtaan joihin en luota pätkääkään enää? Mutta kuten leuhkasti tapaan todeta, minä en mene sylkemään päin ihmisiä, minä en ala haastamaan livenä riitaa kenenkään kanssa. Jos en halua jonkun tietyn ihmisen tai ihmisryhmän kanssa olla tekemisissä, niin sittenpä en vaan ole jos se vältettävissä on.

Juonut lihava mies on mielestäni turvallisuusriski vaikka miten ajattelisi että eivät kaikki lihavat miehet voi käydä kiinni. Juopot kierrän kaikkein kauimpaa jos vain mitenkään pystyn. Tietty hoikat myös. Näiden sekavuustila useimmiten johtuukin muusta kuin viinasta, joten ovat vieläkin vaarallisempia.

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: safiiri - heinäkuu 08, 2020, 12:19:17
Noh - vastaavasti Norma joku voisi ottaa sinusta jonkin piirteen, joka hankalasti yhdistää sinut johon kuhun ikävään tyyppiin. Vaikkapa asuinpaikkakunnan. Olisiko sinusta silloin pätevää päättelyä todeta, ettei sulle kandee asuntoa vuokrata, koska x-paikkakunnalta sekin oli, joka jätti serkkupojalle vuokran maksamatta ja asunnonkin huonoon kuntoon? Luuletko, että vuokraustoiminta tulisi silloin tälle asuntoa vuokraavalle hiukan turvallisemmaksi bisnekseksi?

On monia vuokranantajia jotka eivät vuokraa minulle koska minulla on kaksi kissaa. Se on heidän oikeutensa, vaikka onkin moneen kertaan harmittanut kun asunto olisi ollut oikein mieluinen, mutta tiedoissa sitten lukee että lemmikkejä ei taloon tuoda. Joku on joskus ehdottanut että valehtele ettei sulla ole kissoja ja tuot ne sitten kumminkin, mutta en minä sellaiseen ala.

Voihan sitä miettiä että mikä on pätevää ja mikä mitäkin, mutta itse nyt kumminkin olen sillä linjalla että ei kaikkien ihmisten tarvitse yrittää hampaat irvessä harjoittaa suvaitsevaisuutta niin että ehdointahdoin ottavat lähipiiriinsä tms. ihmisiä joihin eivät luota pätkääkään. Yksityisellä vuokranantajalla ei ole mitään velvollisuutta "suvaita" ihan mitä vaan omaksi vahingokseen.

Toope

Lainaus käyttäjältä: Jaska - heinäkuu 10, 2020, 10:05:38
Lainaus käyttäjältä: Toope - heinäkuu 10, 2020, 00:15:29
Eikös Junes Lokkakin somen kautta nostanut esille Oulun mamuhyväksikäytöt. Virkamiehemme, poliisimme ja valtamediamme sitä asiaa peittelivät!
Tämä huoritteleva maahanmuuttoa vastustava yhteistyökyvytön kaikkien kanssa riitelevä maahanmuuttaja on jäänyt mieleen ihan muista asioista kuin epäkohtien esiintuomisesta niiden korjaamiseksi. Oulun poliisia on kritisoitu 2018 Oulun seksuaalirikosten julkituonnista ja pikku tyttöihin kohdistuvasta vaarasta varoittamisista. Minusta se oli paikallaan. Toopen laidan suhteellisuudentajussa on paljon toivomista.
Eikö hän siis mielestäsi tehnyt hyvää, kun paljasti raiskausringin, jota viranomaiset ja media peittelivät?
Oulun tapaus paljastui Junes Lokan ja Tiina Wiikin kautta, ei median/viranomaisten... 8)
Mitä kertoo yhteiskunnastamme ja mediastamme? Samaa, mitä briteissä, kun Rotherhamin raiskausrinkiä yritettiin peitellä. Some paljasti.
https://en.wikipedia.org/wiki/Rotherham_child_sexual_exploitation_scandal

Toope

Lainaus käyttäjältä: safiiri - heinäkuu 10, 2020, 07:51:26
Sanohan Toope, miksei sinua ja muita persumielisiä olisi syytä uskoa rikollisiksi, kun persujen joukossa on niin paljon rikoksista tuomittuja?
Sanohan, miksei sosialidemokraatteja voisi lukea rikollisiksi, kun valtava määrä noiden värväämiä mamuja on rikollisia:
https://hommaforum.org/index.php/topic,124098.0.html

Jaska

Lainaus käyttäjältä: Toope - heinäkuu 10, 2020, 20:13:16
Lainaus käyttäjältä: Jaska - heinäkuu 10, 2020, 10:05:38
Lainaus käyttäjältä: Toope - heinäkuu 10, 2020, 00:15:29
Eikös Junes Lokkakin somen kautta nostanut esille Oulun mamuhyväksikäytöt. Virkamiehemme, poliisimme ja valtamediamme sitä asiaa peittelivät!
Tämä huoritteleva maahanmuuttoa vastustava yhteistyökyvytön kaikkien kanssa riitelevä maahanmuuttaja on jäänyt mieleen ihan muista asioista kuin epäkohtien esiintuomisesta niiden korjaamiseksi. Oulun poliisia on kritisoitu 2018 Oulun seksuaalirikosten julkituonnista ja pikku tyttöihin kohdistuvasta vaarasta varoittamisista. Minusta se oli paikallaan. Toopen laidan suhteellisuudentajussa on paljon toivomista.
Eikö hän siis mielestäsi tehnyt hyvää, kun paljasti raiskausringin, jota viranomaiset ja media peittelivät?
Oulun tapaus paljastui Junes Lokan ja Tiina Wiikin kautta, ei median/viranomaisten... 8)
Mitä kertoo yhteiskunnastamme ja mediastamme? Samaa, mitä briteissä, kun Rotherhamin raiskausrinkiä yritettiin peitellä. Some paljasti.
https://en.wikipedia.org/wiki/Rotherham_child_sexual_exploitation_scandal
Oulun 2018 seksuaalirikoksissa osana oli, että kahdeksan maahanmuuttajamiestä tuomittiin  saman 12-13 vuotiaan tytön seksuaalisesta hyväksikäytöstä usean kuukauden aikana, jotkut tuomittiin myös raiskauksesta.

Junes Lokka: "Mä kehotan kaikkia kaupunkilaisia hoitamaan tän ongelman ilman poliisin apua, koska siitä ei ole mitään apua."

Minulla ei ole tiedossa, että Junes Lokka olisi asiassa tehnyt jotain, joka ansaitsee arvostusta. Hän kai julkaisi Hommafoorumilla käräjäoikeuden seinältä juttuluettelon, että käsiteltävänä oli kahdeksan henkilön vangitsemiset seksuaalirikoksista.

Toope

Lokka kritisoi poliisia, joka ei tehtäviään hoitanut (=rasismisyytteiden pelossa).
Siksi asia piti tuoda julkisuuteen.
Lokka muuten ansaitsisi Tiedonjulistamispalkinnon.

Saares

Jaska:
"Oulun 2018 seksuaalirikoksissa osana oli, että kahdeksan maahanmuuttajamiestä tuomittiin  saman 12-13 vuotiaan tytön seksuaalisesta hyväksikäytöstä usean kuukauden aikana, jotkut tuomittiin myös raiskauksesta."
Osana oli!!
Oli muitakin tapauksia kuin tämä yksi. Onko unohduksesi tahallinen yritys hämätä  vai onko Alzhaimerin oire?

Saares

Onko Jaskalla tai jollain muulla tiedossa tapauksia jossa suomalaiset olisivat matkustaneet Afganistaniin raiskaamaan sikäläisiä lapsia. Xantippa ja kumppani legalisoivat maahanmuuttajien tekemät raiskaukset tokauksella: Raiskaavathan suomalaisetkin.

Toope

Kun otamme tänne afgaaneja, saamme ne piirteetkin afganilaisesta kulttuurista, jotka tekevät maasta vastenmielisen.
He tuovat tänne kulttuuriaan. Nyt Haavisto ja Ohisalo toivat porukan "alle 18-vuotiaita"... >:(
Kaikki tiedämme, mihin tuo johtaa.

Jaska

Lainaus käyttäjältä: Saares - heinäkuu 10, 2020, 23:06:57
Jaska:
"Oulun 2018 seksuaalirikoksissa osana oli, että kahdeksan maahanmuuttajamiestä tuomittiin  saman 12-13 vuotiaan tytön seksuaalisesta hyväksikäytöstä usean kuukauden aikana, jotkut tuomittiin myös raiskauksesta."
Osana oli!!
Oli muitakin tapauksia kuin tämä yksi. Onko unohduksesi tahallinen yritys hämätä  vai onko Alzhaimerin oire?
Höh? Minähän vain huomautin Toopen "raiskausringin" lisäksi Oulussa olleen 2018-2019 huomion kohteena olleen muitakin tapauksia.  Toope selitti Lokan paljastaneen raiskausringin. Tarkoitin täsmentää, että oletan Toopen tarkoittaneen Lokan kahdeksan maahanmuuttajan saman tytön hyväksikäytöstä vastaajien repostelua Hommafoorumilla. Edelleenkään Toope ei ole esittänyt Lokan tehneen asiassa jotain mielestäni arvostettavaa. Lokka siis toi kahdeksan vangittavaksi esitetyn nimet Hommalle tarkoituksella korostaa nimien ulkomaalaisuutta. Linkkaamastani jutusta voi laskea, monelleko näistä tuli tuomio raiskauksesta. Toki Oulussa tapahtui myös muita seksuaalirikoksia, mutta erityistä huomiota saivat netistä yläkouluikäisiä tyttöjä pyydystäneet Suomesta kansainvälistä suojelua hakeneet ulkomaalaiset. Tästähän Oulun poliisi julkisti poikkeuksellisen varoituksenkin tytöille ja vanhemmille.

Xantippa

Pointti poliisin toiminnan moitinnassa ei ollut varoitus sinällään, vaan se, että Oulun poliisi toimi täysin eri tavalla mediassa kuin muut poliisipiirit, siis toisin sanoen vastoin poliisin sovittuja tapoja kommunikoida median kanssa. Aloittivat tiedottamisen vaiheessa, missä ei vielä oikein tiedotettavaa ollut, ts. toivat julkisuuteen omat epäilynsä ilman varsinaisia todisteita.

Se, ovatko epäilykset oikeita tai eivät, ei oikeastaan ole pointti, vaan pointti on, että poliisi ei voi käsityksiään syyllisistä tiedotella, se ei ole heidän tehtävänsä. Kun ei ole syyllisiksi julistaminenkaan.

T: Xante

Jaska

Tässä kertauksen vuoksi Oulun poliisin moitittu tiedote. Minä en moiti.

https://www.poliisi.fi/oulu/tiedotteet/1/0/kooste_oulun_poliisin_tiedottamista_lapsiin_kohdistuneista_seksuaalirikosepailyista_77354

"Poliisi ei pääsääntöisesti tiedota tutkinnassa olevista seksuaalirikoksista muun muassa rikoksen uhrin yksityisyyden suojelemiseksi. Näistä tapauksista poliisi päätti tiedottaa, koska lyhyellä aikavälillä poliisin tietoon on tullut useita samantyyppisiä tapauksia. Nuorten ja vanhempien valistaminen ja varoittaminen nähtiin tarpeelliseksi uusien rikosten ennalta estämiseksi."

"Poliisi kehottaa erityisesti nuoria tyttöjä ja nuorten vanhempia, tarkkaavaisuuteen sosiaalisessa mediassa. Tuntemattomien henkilöiden kaveri- ja seuraamispyyntöjä ei tule hyväksyä. Suuressa osassa edellä mainituista epäillyissä rikoksissa lapsiin on oltu ensin yhteydessä sosiaalisen median kautta, minkä jälkeen on ollut muutakin kanssakäymistä ja yhteydenpitoa. Vanhempien on oltava tietoisia siitä, kenen kanssa lapset viettävät aikaansa netissä sekä muutoin vapaa-aikana."

X:n tarkastelukulma asiassa mielestäni on ollut niin vahvasti syyttäjän näkökulma, että hänellä vaikuttaa olevan kontakteja siihen tahoon.

Xantippa

#1589
Lainaus käyttäjältä: Jaska - heinäkuu 11, 2020, 16:08:37
Tässä kertauksen vuoksi Oulun poliisin moitittu tiedote. Minä en moiti.

https://www.poliisi.fi/oulu/tiedotteet/1/0/kooste_oulun_poliisin_tiedottamista_lapsiin_kohdistuneista_seksuaalirikosepailyista_77354

"Poliisi ei pääsääntöisesti tiedota tutkinnassa olevista seksuaalirikoksista muun muassa rikoksen uhrin yksityisyyden suojelemiseksi. Näistä tapauksista poliisi päätti tiedottaa, koska lyhyellä aikavälillä poliisin tietoon on tullut useita samantyyppisiä tapauksia. Nuorten ja vanhempien valistaminen ja varoittaminen nähtiin tarpeelliseksi uusien rikosten ennalta estämiseksi."

"Poliisi kehottaa erityisesti nuoria tyttöjä ja nuorten vanhempia, tarkkaavaisuuteen sosiaalisessa mediassa. Tuntemattomien henkilöiden kaveri- ja seuraamispyyntöjä ei tule hyväksyä. Suuressa osassa edellä mainituista epäillyissä rikoksissa lapsiin on oltu ensin yhteydessä sosiaalisen median kautta, minkä jälkeen on ollut muutakin kanssakäymistä ja yhteydenpitoa. Vanhempien on oltava tietoisia siitä, kenen kanssa lapset viettävät aikaansa netissä sekä muutoin vapaa-aikana."

X:n tarkastelukulma asiassa mielestäni on ollut niin vahvasti syyttäjän näkökulma, että hänellä vaikuttaa olevan kontakteja siihen tahoon.

Voidaan hyvin jättää Xn taustat taas pohtimatta, jotta ei jouduta - historian ja kirjoituksien - valossa pohtimaan Jaskan tarkastelukulmaa asiaan. Se ei taitane keskustelua edistää, vai mitä itse ajattelet?

Minä en jaksa hakea jo aikaisemmin esitettyjä linkkejä uudelleen, mutta todellakin Oulun poliisin poikkemasta sovituista tiedottamistavoista kritisoitiin muidenkin kuin tuon esittämäsi ulostulos vuoksi.

T: Xante

Muoksis: tosin jos nimenomaan syyllisistä = todistetusti ja tuomitusti rikoksiin syyllisistä puhutaan koskien raiskausta, minä ihmettelen, mikä on sitten parempi tarkastelukulma. Ehkä killen, kallen ja naapurin taavin mielipide?