Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Seksuaalirikoksista Suomessa

Aloittaja A.V. Vatanen, tammikuu 12, 2019, 10:55:08

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 20 Vieraat katselee tätä aihetta.

Aave

Keskustelun yhteydessä kannattaisi pitää mielessä semmoinen seikka, että mikä onkaan kaikkien normaalien miesten (Eikä vain Suomessa, vaan yleisesti länsimaissa) suhtautuminen raiskaajiin?

Miehet tuomitsevat raiskaamisen, ja vankiloissakin raiskaajat (Erityisesti lapsia raiskaavat) ovat vankien keskuudessa alinta kastia. He saavat pelätä vankeusaikanaan pahoinpitelyitä jatkuvasti, ja moni raiskari hakeutuu sen vuoksi itse eristykseen.

Tässä mielessä on turha hakea mitään suurta sukupuolien välistä vastakkainasettelua itse tekoon nähden. Kyse on ammattifeministien yleisesti hellimästä vihasta valkoista heteromiestä kohtaan.



"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Brutto

Lainaus käyttäjältä: safiiri - lokakuu 21, 2020, 12:42:26
Lainaus käyttäjältä: Brutto - lokakuu 21, 2020, 10:45:45
Lainaus käyttäjältä: Xantippa - lokakuu 21, 2020, 10:17:39
Lainaus käyttäjältä: Brutto - lokakuu 21, 2020, 09:40:25
Kun Xantelle ja Safiirille on täysin mahdotonta kaiken jankkauksenkin jälkeen erottaa feminismiin kohdistuva kritiikki naisvihasta, niin miten he voivat edes kuvitella että miehet voisivat kakissa sanattomissakin tilanteissa erottaa suostumuksen suostumattomuudesta?

Pitää vain ymmärtää, että ei ehkä osaa erottaa ja toimia sen mukaisesti.

Mutta itse et kaiketi ymmärrä ettet osaa jos kerran mielestäsi tyhmempikin näkee:

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - lokakuu 21, 2020, 09:01:07

Kyse onkin siitä, että tyhmempikin näkee, että käytät feminismiä suojakilpenä naisvihallesi.

Eikö silloin mies voisi todeta saman ajatuksen muodossa: Kyse onkin siitä, että tyhmempikin näkee, että käytät suostumuksen puutetta suojakilpenä suostumuksellesi...

Tai Safiiria mukaillen: Tuo oksennuksesiko mielestäsi oli ilmaus suostumattomuudestasi? Jos suostumattomuutesi ei ole katkeraa, vainoharhaista suostumista, niin en tiedä, mikä sitten olisi. Yritä nyt vain niellä katkera k*lli...

Brutto sun nyt vain kannattais olla harrastamatta seksiä sellaisten naisten kanssa, joista tyhm,empikin näkee, että suostumattomuus on suostumisen suojakilpenä. Ihmettelen suuresti, miten pystyt ajattelemaan sellaisen seksin olevan niin tärkeää itsellesi, että jopa lainsäädäntö pitäisi rukata sellaisen sallivaksi.

Pieni estely, kainostelu ja vaikeasti saavutettavan esittäminen ovat aina kuuluneet naisten parittelurituaaleihin. Ne muodostavat osan esileikkiä ja sen aikana nainen ikään kuin siirtää vastuun sukupuolisesta moraalittomuudesta miehelle.

Ovatko naiset oikeasti valmiita luopumaan tästä vastusteluteatterista ja tarraamaan heppiin heti eteisessä?
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

kertsi

Lainaus käyttäjältä: Brutto - lokakuu 21, 2020, 13:20:06
Pieni estely, kainostelu ja vaikeasti saavutettavan esittäminen ovat aina kuuluneet naisten parittelurituaaleihin. Ne muodostavat osan esileikkiä ja sen aikana nainen ikään kuin siirtää vastuun sukupuolisesta moraalittomuudesta miehelle.

Tuolla lailla voisi kuvitella raiskaajan selittävän raiskauksen itselleen, tyyliin, että muodollinen pieni estely nyt kuuluu asiaan, ei tarkoittaakin kyllä jne..
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Brutto

Lainaus käyttäjältä: kertsi - lokakuu 21, 2020, 13:26:14
Lainaus käyttäjältä: Brutto - lokakuu 21, 2020, 13:20:06
Pieni estely, kainostelu ja vaikeasti saavutettavan esittäminen ovat aina kuuluneet naisten parittelurituaaleihin. Ne muodostavat osan esileikkiä ja sen aikana nainen ikään kuin siirtää vastuun sukupuolisesta moraalittomuudesta miehelle.

Tuolla lailla voisi kuvitella raiskaajan selittävän raiskauksen itselleen, tyyliin, että muodollinen pieni estely nyt kuuluu asiaan, ei tarkoittaakin kyllä jne..

Kun olen joskus piruuttani lopettanut lähentely-yritykset pienen estelyn vuoksi ja kääntynyt lähteäkseni, minut on poikkeuksetta revitty kravatista takaisin.
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

safiiri

Lainaus käyttäjältä: Brutto - lokakuu 21, 2020, 13:30:02
Lainaus käyttäjältä: kertsi - lokakuu 21, 2020, 13:26:14
Lainaus käyttäjältä: Brutto - lokakuu 21, 2020, 13:20:06
Pieni estely, kainostelu ja vaikeasti saavutettavan esittäminen ovat aina kuuluneet naisten parittelurituaaleihin. Ne muodostavat osan esileikkiä ja sen aikana nainen ikään kuin siirtää vastuun sukupuolisesta moraalittomuudesta miehelle.

Tuolla lailla voisi kuvitella raiskaajan selittävän raiskauksen itselleen, tyyliin, että muodollinen pieni estely nyt kuuluu asiaan, ei tarkoittaakin kyllä jne..

Kun olen joskus piruuttani lopettanut lähentely-yritykset pienen estelyn vuoksi ja kääntynyt lähteäkseni, minut on poikkeuksetta revitty kravatista takaisin.

Edelleen - kun tämä sinusta on vaaran merkki ja saa epäilemään, että joudut vielä väärän ilmiannon kohteeksi, niin mikä saa sinut kuitenkin päätymään tällaisen tapauksen kanssa vällyjen väliin?

kertsi

Lainaus käyttäjältä: Brutto - lokakuu 21, 2020, 13:30:02
Lainaus käyttäjältä: kertsi - lokakuu 21, 2020, 13:26:14
Lainaus käyttäjältä: Brutto - lokakuu 21, 2020, 13:20:06
Pieni estely, kainostelu ja vaikeasti saavutettavan esittäminen ovat aina kuuluneet naisten parittelurituaaleihin. Ne muodostavat osan esileikkiä ja sen aikana nainen ikään kuin siirtää vastuun sukupuolisesta moraalittomuudesta miehelle.

Tuolla lailla voisi kuvitella raiskaajan selittävän raiskauksen itselleen, tyyliin, että muodollinen pieni estely nyt kuuluu asiaan, ei tarkoittaakin kyllä jne..

Kun olen joskus piruuttani lopettanut lähentely-yritykset pienen estelyn vuoksi ja kääntynyt lähteäkseni, minut on poikkeuksetta revitty kravatista takaisin.
Eli kaikki iskuyritystesi kohteesi ovat estelleet pienesti? Sinulla on todiste, että osa estelyistä on ollut pelkkää muodollista estelyä (kravaatista takaisin sinut vetäneet). Osasta (ne, jotka eivät tehneet kravattitemppua) et siis tiedä, onko estely ollut oikeaa estelyä vai ei?
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Kopek - lokakuu 21, 2020, 11:23:11
Senkö takia tuon tyyppisiä asioita on tähän asti tehty, kun niitä ei ole hoksattu erikseen lailla kieltää? Ja eikös ainakin jotain tekoja jo ole kielletty. Mikäli sanomalehtien uutisista voi jotain päätellä, ainakin seksuaalinen ahdistelu on ollut jo tähänkin saakka kiellettyä. Silti taputteluja ja tarttumisia ja väkisin suutelemisia - tyyppiä "Hakkarainen" - on tapahtunut. Ja kaikenlaista muutakin, jota on myöhemmin käsitelty käräjillä.

Nähtäväksi jää, miten lainsäädännön kiristäminen vaikuttaa. Muuttavatko kuvien lähettelijät taktiikkaansa ja antavat pelkän linkin.. eli vilkaise tuota. Ehkä rikoksen tunnusmerkit tällöinkin täyttyvät, mutta jossakin raja kuitenkin aina menee. Kun jokin asia kielletään, kieltoa kierretään.

Tässä Nudistiyhdistyksen (yhden hengen) paikallisyhdistyksen kotisivut... (kuvitteellinen linkki)...

Luulisipa melkein, että sinä jos joku ymmärtäisit lainsäätämisen yhteyden yleiseen asenneilmapiiriin. Ainakin ymmärrät sen, kun kysymys on liikennelaista - miksi mielestäsi tässä ei pätisi samat lainalaisuudet?

Minä tässä jään siis odottelemaan, koska suomalaiset ovat niin aivopestyjä, että ymmärtävät, että seksuaalisuutta voi harrastaa vain vapaaehtoisesti ja aikuiset lasten kanssa ei ollenkaan.

T: Xante

Brutto

Lainaus käyttäjältä: safiiri - lokakuu 21, 2020, 14:18:25
Lainaus käyttäjältä: Brutto - lokakuu 21, 2020, 13:30:02
Lainaus käyttäjältä: kertsi - lokakuu 21, 2020, 13:26:14
Lainaus käyttäjältä: Brutto - lokakuu 21, 2020, 13:20:06
Pieni estely, kainostelu ja vaikeasti saavutettavan esittäminen ovat aina kuuluneet naisten parittelurituaaleihin. Ne muodostavat osan esileikkiä ja sen aikana nainen ikään kuin siirtää vastuun sukupuolisesta moraalittomuudesta miehelle.

Tuolla lailla voisi kuvitella raiskaajan selittävän raiskauksen itselleen, tyyliin, että muodollinen pieni estely nyt kuuluu asiaan, ei tarkoittaakin kyllä jne..

Kun olen joskus piruuttani lopettanut lähentely-yritykset pienen estelyn vuoksi ja kääntynyt lähteäkseni, minut on poikkeuksetta revitty kravatista takaisin.

Edelleen - kun tämä sinusta on vaaran merkki ja saa epäilemään, että joudut vielä väärän ilmiannon kohteeksi, niin mikä saa sinut kuitenkin päätymään tällaisen tapauksen kanssa vällyjen väliin?

Se että he eivät piittaa estelyistäni.
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

safiiri

Lainaus käyttäjältä: Brutto - lokakuu 21, 2020, 14:42:44
Lainaus käyttäjältä: safiiri - lokakuu 21, 2020, 14:18:25
Lainaus käyttäjältä: Brutto - lokakuu 21, 2020, 13:30:02
Lainaus käyttäjältä: kertsi - lokakuu 21, 2020, 13:26:14
Lainaus käyttäjältä: Brutto - lokakuu 21, 2020, 13:20:06
Pieni estely, kainostelu ja vaikeasti saavutettavan esittäminen ovat aina kuuluneet naisten parittelurituaaleihin. Ne muodostavat osan esileikkiä ja sen aikana nainen ikään kuin siirtää vastuun sukupuolisesta moraalittomuudesta miehelle.

Tuolla lailla voisi kuvitella raiskaajan selittävän raiskauksen itselleen, tyyliin, että muodollinen pieni estely nyt kuuluu asiaan, ei tarkoittaakin kyllä jne..

Kun olen joskus piruuttani lopettanut lähentely-yritykset pienen estelyn vuoksi ja kääntynyt lähteäkseni, minut on poikkeuksetta revitty kravatista takaisin.

Edelleen - kun tämä sinusta on vaaran merkki ja saa epäilemään, että joudut vielä väärän ilmiannon kohteeksi, niin mikä saa sinut kuitenkin päätymään tällaisen tapauksen kanssa vällyjen väliin?

Se että he eivät piittaa estelyistäni.

??? JOten haluat, ettei nyt ainakaan laissa aseteta heidän toiminnalleen esteitä, jotta he pääsevät sinut vastentahtoisesti saattamaan seksuaaliseen kanssakäymiseen kanssaan?? Alan ymmärtää, miksi käsityksesi seksuaalisuudesta tuntuvat jotenkin mutkalle vääntyneiltä...

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Brutto - lokakuu 21, 2020, 13:20:06

Pieni estely, kainostelu ja vaikeasti saavutettavan esittäminen ovat aina kuuluneet naisten parittelurituaaleihin. Ne muodostavat osan esileikkiä ja sen aikana nainen ikään kuin siirtää vastuun sukupuolisesta moraalittomuudesta miehelle.

Ovatko naiset oikeasti valmiita luopumaan tästä vastusteluteatterista ja tarraamaan heppiin heti eteisessä?

Kyllä ovat ja ovat luopuneetkin. Sulla on käynyt huono tuuri, kun olet tavannut vain, noh, sanotaanko nyt vaikka varttuneemman sukupolven edustajia, joilla vielä ehkä on tälläisiä käsityksiä siitä, millainen on kunnon nainen.

Nykyään naiset eivät ajattele, että seksin harrastaminen olisi moraalitonta, joten miksipä he pyrkisivät siitä vastuun miehille siirtämään. Monesti kun eivät miehestä muuta haluakaan, niin sillä, mitä mies heistä tai moraalistaan ajattelee, ei ole mitään väliä.

T: Xante

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: Brutto - lokakuu 21, 2020, 13:20:06
Ovatko naiset oikeasti valmiita luopumaan tästä vastusteluteatterista ja tarraamaan heppiin heti eteisessä?

Tätäkin on tapahtunut... ;D
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Melodious Oaf

Ei Bruton kuvailu parittelurituaaleista mun mielestä tunnu mitenkään hirveän erikoiselta.

Kyllä sellainen kuuluu osalla miehistä ja naisista ihan yhtä lailla tohon käytökseen, että kaihdetaan suoraa kysymistä ja suoraa myöntymistä myös. Ei siinä välttämättä ole mitään sen suurempaa raiskauksen riskiä siksi, että ei rikota sitä tilanteen kulkua yhtäkkiä kysymällä että haluatko suudella tai haluatko seksiä tai muuta tämmöstä.

Tän saman homman ilmentymä on myös se, että vältetään kysymästä suoraan, tunteeko toinen vetoa tai tykkääkö susta silleen :D

Mun mielestä se on epärealistinen päämäärä että tollasta epäsuoraa kommunikointia ja kainostelua tai sievistelyä tai mitä toi nyt onkaan ei sais ollenkaan olla.

Mutta toisaalta ymmärrän hyvin sen, että toimitaankin toisin ja nimenomaan rikotaan tota vastaan, ja myös näen siinä paljon arvoa. Miten niin ei voi kysyä suoraan, tunteeko joku vetoa tai tykkääkö, miten niin ei voi kysyä erikseen, haluaako joku seksiä tai pussailla tai jopa että saako koskea? Ja niin edelleen.

Jos sen tekee vaikka silleen, että tilanteessa, jossa vois hyvin olettaa, että kumpikin haluaa seksiä, vaikka jonkun pussailun sun muun lomassa, kysyy toiselta ihan vaan, että haluatko panna tai haluatko seksiä, mun mielestä se voi olla kaunista, toista kunnioittavaa ja hyvä tapa ja ele, joka ei millään lailla ole typerää tai vie siitä tilanteesta mitään pois.

Vaikka seksi on meillä kulttuurissa sellainen pyhä lehmä, niin mun mielestä sitä voi ihan hyvin ajatella sellasella analogialla, että naisena aina jos kosket toiseen, pussaat tai teet mitä tahansa kysymättä, voitko olla varma että et "henkisesti raiskaa" sitä toista tai riko sen rajoja tai jotain muuta tämmöstä?

Jos tulee siitä siitä toisesta tai jostain siitä tilanteessa sellainen tunne, että nyt toinen ehkä ei ole tässä ihan läsnä tai ehkä se vaan luulee että sen kuuluu tai jotain, silloin on mun mielestä parempi kysyä.

Eikä tämmönen edes raukea siihen, että sanoo kerran "joo" kun jotain kysytään.

Siltikään mä en näe siinä mitään järkeä olettaa defaultisti, että jos ei "revitty kravatista" tai kysytty tai sanottu jotain, niin se oli väärin tai raiskaus. Ihan yhtä hyvin voi olla, että toinen kysyy ja toinen vastaa "joo", mutta se oli silti huonoa harkintaa ja koheltamista molemmilta.

Se mikä siinä mun mielestä on tavallaan "valistunutta" tai aika jees on, jos tajuaa uuden kumppanin kanssa sen, että ihmiset on aika erilaisia. Jollekin se ei oikeasti ole mikään juttu ja on hyvin vapautunutta ja niin pois päin – jollekin se taas voi olla ihan eri skaalan asia mennä jonkun tietyn kynnyksen yli.  Joku näyttää halunsa jollain tavalla ja joku jollain toisella. Ja niin edelleen.

Miksi pitäis sälyttää siihen sellainen taakka, että kaikki tollaset asiat pitäis oivaltaa pelkästään ei-verbaalisesti  tai sitten puhua vasta jälkeenpäin :)

Jos tähän hakee jotain eettistä ulottuvuutta, niin jos meinaa jonkun ihmisen kanssa hekumoida ja jakaa fyysistä läheisyyttä, silloin mun mielestä pitäis olla OK että se on sellainen kuin se oikeasti on.

Semmosena kunnioituksen eleenä toimii tavallaan se, että ton erikseen tuo esille, että hei, voit olla tässä ihan sellainen kuin oikeasti olet. Jota voi ilmentää vaikka kysymällä että haluatko sitä tai tätä.

Vaikka tosta ehkä välittyy semmonen, että mun mielestä olis hyvä, jos ihmiset tiedostais noita juttuja ja tekis tollasta vieläkin enemmän, ei mulla silti ole mitään ongelmaa senkään kanssa, että ei kysytä mitään tai että se touhu on kokonaan ei-verbaalista.

Se mitä mä kyseenalaistan on semmosella mallilla toimiminen että oletusarvioisesti ois tyhmää kysyä tai ei voi kysyä tai muuta tämmöstä. Se on semihyvä syy olla kysymättä että se vaan tuntuu luontevalta ja oikealta just siinä kohdassa. Se on melko huono syy olla kysymättä, että niin ei voi tai kuulu tehdä, tai että jos niin tekis, jäis jotain saamatta tai kaikki menis päin pyllyä.

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: Brutto - lokakuu 21, 2020, 13:20:06
Pieni estely, kainostelu ja vaikeasti saavutettavan esittäminen ovat aina kuuluneet naisten parittelurituaaleihin. Ne muodostavat osan esileikkiä ja sen aikana nainen ikään kuin siirtää vastuun sukupuolisesta moraalittomuudesta miehelle.

Ovatko naiset oikeasti valmiita luopumaan tästä vastusteluteatterista ja tarraamaan heppiin heti eteisessä?

Ihme tylleröihin se sinäkin olet sekaantunut. Itse 1980-luvun ex-nuorena olen tottunut siihen että naiset itsetietoisesti hakevat, haluavat ja joskus jopa vaativat seksiä.

Toope

#1768
Lainaus käyttäjältä: Brutto - lokakuu 21, 2020, 09:40:25
Kun Xantelle ja Safiirille on täysin mahdotonta kaiken jankkauksenkin jälkeen erottaa feminismiin kohdistuva kritiikki naisvihasta, niin miten he voivat edes kuvitella että miehet voisivat kakissa sanattomissakin tilanteissa erottaa suostumuksen suostumattomuudesta?
On olemassa asenteellisuutta. Kyllä minäkin maltillista feminismiä kannatan, eritoten Lähi-itään ja Afrikkaan.
Mutta tuotakaan ideologiaa ei pidä vetää ääritulkintoihin. Äärifeminismi on radikalismia = haitta-aatetta.

Jokainen nainenkin tietää sen, että länsimainen yhteiskunta on turvallisin naisia kohtaan. Se kunnioittaa eniten naisia. Kysymys on hyvä: Miksi kaikkein radikaaleimmat feministit ovat länsimaissa, eivätkä Iranissa tai Pakistanissa? Koska täällä heillä on miestenkin turvaama sananvapaus, eikä heitä hirtetä tai kivitetä. Länsimaat ja sen ideologia turvaa naisia, joten älkää tukeko ideologioita, jotka heikentävät naisten asemaa! >:(

Järkeä päähän, ei ideologioita, vai mitä naiset!?

Jaska

#1769
Lainaus käyttäjältä: kertsi - lokakuu 21, 2020, 12:34:45
Seksuaalirikokset ovat tyypillisesti rikoslaji, jossa pimeäluku on korkea, eli jossa ilmoitetaan vain pieni osa rikoksista.
Eri rikosuhrikyselyissä on saatu hyvin erilaisia tuloksia kuinka moni on itse kokenut seksuaalista kaltoinkohtelua. Muistelen että poliisiammattikorkeakoulun kyselyssä kysymyksenasettelu vastasi lain raiskausmäärittelyjä ja tuloksena oli kymmenkertainen määrä raiskatuksi tulemisen kokemuksia viranomaisten tietoon tulleisiin raiskauksiin (käytännössä uhrin rikosilmoituksiin) verraten. Tätä tulosta pidän vertailukelpoisena. Raiskausrikosilmoituksista vain viidennes johtaa tuomioon. Tämä hillitsee paljon rikosilmoitusten tekoa, jos näyttöä ei ole. Sekä se että rikoskäsittelyprosessi koetaan monin tavoin haitallisena, tuttuhan raiskauksesta epäilty usein on. Rikosuhrikyselyissä seksuaalirikoksen uhrina  on muuten paljon useammin kuin rikosilmoituksissa mies, parissakymmenessä prosentissa tapauksia.