Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Minun rasismini

Aloittaja Amore, kesäkuu 06, 2020, 12:58:46

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Norma Bates

Kyllähän tuossa herää kysymys mitä se mies on tehnyt.

Tässä on jo pidempään ärsyttänyt erinäisillä saiteilla pyörivät ja jopa sähköpostiin tunkevat mainokset joissa kaupitellaan ukrainalaisten naisten (seksi)seuraa. Takuulla tuollaisesta seuraamuksia tulee, tavalla tai toisella. Joku idiootti alkaa kuvitella että ukrainalaisnaiset ovat huoria.

Karikko

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - syyskuu 07, 2023, 11:14:49
Kyllähän tuossa herää kysymys mitä se mies on tehnyt.

Tässä on jo pidempään ärsyttänyt erinäisillä saiteilla pyörivät ja jopa sähköpostiin tunkevat mainokset joissa kaupitellaan ukrainalaisten naisten (seksi)seuraa. Takuulla tuollaisesta seuraamuksia tulee, tavalla tai toisella. Joku idiootti alkaa kuvitella että ukrainalaisnaiset ovat huoria.

Aina voidaan kysy mistä johtuu. Suomessa useinkin on tapana tuomita, jos lyö takaisin ja hyökkääjä kärsii.

Poliisilla ei ole tapana kertoa, sitä paitsi he eivät saa kertoa epäselvissä tapauksissa muutenkaan. Poliisijohtaja tai syyttäjä sitten informoi aikanaan.

Jutusta voisi kyllä päätellä naisen jahdanneen, tiedä sitten todellisuutta..





Toope

#47
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - syyskuu 07, 2023, 10:40:17
Valitettavasti pidän pahaa tekeviä ihmisiä alempiarvoisina kuin niitä jotka eivät tee, ja vielä alempiarvoisina kuin niitä ihmisiä jotka tekevät hyvää. (Itse en tee hyvää, yritän vaan lusia tämän elämä-tuomion loppuun asti karkaamatta, eli tekemättä itsaria.)
Oma valinta, aina.
Itse en mellakoinut tai ryöstänyt lähikauppaa, vaikka olin koulukiusattu (tai kiusattu ihonvärini vuoksi). Se oli valintani. Yhteiskunnan vastaisuus on oma valinta.
. . .
Arvostan tiettyjä ryhmiä (esim. juutalaiset), jotka sopeutuvat. En arvosta tiettyjä ryhmiä (Somalit, romanit, Lähi-idän muslimit...), jotka eivät sopeudu yhteiskuntaamme. Kai olen siis rassisti...
Mutta sopeutuminen on myös heidän valintansa.

Kopek

Rasismini voi kiteyttää seuraavaan kömpelöön kysymykseen:

Mitä tapahtuu, kun kansat, jotka ovat kehittäneet tieteen, valjastaneet ydinvoiman, valloittaneet kuun ja luoneet tekoälyn, korvataan kansoilla, jotka elivät pari sataa vuotta sitten kivikauden olosuhteissa?

---

Sain ajatuksen esittää tämän mielipiteeni luettuani uutisista, että Ukrainan syntyvyys on ehkä maailman alhaisin. Se oli alhainen jo ennen sotaa ja on romahtanut vielä siitäkin. Eurooppa tyhjenee asukkaista. Tilalle tulee ihmisiä muualta.

https://yle.fi/a/74-20010573

Antirasisti vastannee kysymykseeni sanomalla, että mikään ei muutu, vaikka väestö vaihtuukin, koska kaikki ihmiset ovat samanlaisia. Kehitys jatkuu ennallaan. Flynn-efekti ja ympäristön muutos korjaavat mahdollisen älykkyysvajauksen. Tiede, teknologia ja elintaso laukkaavat jättiaskelin, kun nykyistä pysyvämpi ja terveempi ihminen on ottanut komennon.

Rasisti vastannee, että yhteiskunnat ovat asukkaittensa näköisiä. Uuteen paikkaan muuttavat ja sen kontrolliinsa ottavat ihmiset luovat sinne samanlaisen yhteiskunnan, mikä on ollut se, mistä he ovat lähteneet. Ehkä vähän uusilla mausteilla, mutta pääpiirteittäin kuitenkin samanlaisen.

Kuka on oikeassa, se jää nähtäväksi. 

Norma Bates

En arvosta ketään ihmistä enkä mitään porukkaa, joka satuttaa muita ihmisiä vielä senkin jälkeen kun parempikin toimintatapa on tiedossa ja saatavilla. Ja edelleenkin olen sitä mieltä että ei mikään kulttuuri kuukahda siihen että siitä poistetaan mädät hedelmät, kuten nyt tämä iänikuinen lasten silpominen. Ja jos kulttuuri kuolee sen takia ettei saa enää leikellä lapsia, niin sitten joutaakin kuolla. Ihmiset ovat jotenkin tainneet sekoittaa luonnonsuojelun ja kulttuurien säilymisen keskenään, kun kaikki mahdollinen paska pitäisi saada säilymään ja pysymään vaikka ikuisesti. Joo, ei kukaan sano suoraan että leikkelyä pitää vaan jatkaa (paitsi se joku nuori mies jonka sanomisia äimistelin Näkökulmalla 2000-luvulla), mutta jos kovasti alleviivataan että kaikki kulttuurit ovat arvokkaita, aina joku päättää että se tarkoittaa sitä että kaikkien kulttuurien kaikkia piirteitä tulee jatkaa, eikä mihinkään saa puuttua millään tavalla.

Oli jossain päin somea jotain keskustelua siitä että kun muslimivanhemmat rääkkäävät lapsiaan, lähinnä tietysti tyttäriään. Joku nuorisoon liittyvissä hommissa oleva nainen sanoi että hän ei lähde kääntämään nuoria omaa perhettään vastaan. Niinpä niin. Entäs jos mitään muuta vaihtoehtoa ei ole? Mikä niistä vanhemmista tekee niin helvetin arvokkaita ja oikeassa olevia, kun he kyttäävät länsimaisessa maassa tytärtään ja vaikka hakkaavat häntä, jos hän haluaa elää kuten länkkäritytöt siinä ympärillä? Miksi Suomessa pitäisi olla kokoajan mielistelemässä ja pokkuroimassa misogyynisestä kulttuurista tulleita ihmisiä jotka voivat vapaasti vaihtaa maisemaa, jos ei kelpaa elää ihmisoikeuksia kunnioittaen?

Tai edes lakia, kuten päiväkoti = moskeija -jupakasta voinee päätellä. Vai ovatko ne aikuiset miehet niin pikkulapsen tasolla että tarvitsevat päiväkodin?

Aiempina aikoina oli sikäli helppoa että kaikissa kulttuureissa oli jotain päin persettä, ja sitten kun useita kulttuureita kohtasi, lopputuloksena saattoi olla jotain mikä oli enemmän kuin osiensa summa, eli jotain parempaa. Onhan nyt esim. USA sentään jotain ihan muuta jo kuin orjuuden aikana oli. Eurooppalaistaustaisetkin ovat kasvaneet ja kehittyneet henkisesti. Tämä usein unohtuu siinä vimmassa millä haukutaan ns. valkoihoisia tai ns. länsimaalaisia ihmisiä.

Ei voi odottaakaan että kaikki maahanmuuttajat ovat valmiita tuosta noin vaan luopumaan omista kulttuureistaan tulomaansa hyväksi. Mutta kyllä heidän jostain pitää antaa periksi, että voidaan yhdessä luoda jotain uutta. Ei niin että täällä jo valmiiksi asuvat ovat kokoajan nöyristelemässä ja niiailemassa viimeisimpien tulokkaiden edessä, ihan kuin nämä olisivat jotenkin parempaa väkeä.

a4

Lainaus käyttäjältä: Kopek - syyskuu 26, 2023, 11:48:23
Rasismini voi kiteyttää seuraavaan kömpelöön kysymykseen:

Mitä tapahtuu, kun kansat, jotka ovat kehittäneet tieteen, valjastaneet ydinvoiman, valloittaneet kuun ja luoneet tekoälyn, korvataan kansoilla, jotka elivät pari sataa vuotta sitten kivikauden olosuhteissa?

---

Sain ajatuksen esittää tämän mielipiteeni luettuani uutisista, että Ukrainan syntyvyys on ehkä maailman alhaisin. Se oli alhainen jo ennen sotaa ja on romahtanut vielä siitäkin. Eurooppa tyhjenee asukkaista. Tilalle tulee ihmisiä muualta.

https://yle.fi/a/74-20010573

Antirasisti vastannee kysymykseeni sanomalla, että mikään ei muutu, vaikka väestö vaihtuukin, koska kaikki ihmiset ovat samanlaisia. Kehitys jatkuu ennallaan. Flynn-efekti ja ympäristön muutos korjaavat mahdollisen älykkyysvajauksen. Tiede, teknologia ja elintaso laukkaavat jättiaskelin, kun nykyistä pysyvämpi ja terveempi ihminen on ottanut komennon.

Rasisti vastannee, että yhteiskunnat ovat asukkaittensa näköisiä. Uuteen paikkaan muuttavat ja sen kontrolliinsa ottavat ihmiset luovat sinne samanlaisen yhteiskunnan, mikä on ollut se, mistä he ovat lähteneet. Ehkä vähän uusilla mausteilla, mutta pääpiirteittäin kuitenkin samanlaisen.

Kuka on oikeassa, se jää nähtäväksi.
Tapahtuu sama kuin maaseudulta tulevien vallatessa kaupungit. Kaupungit muuttuvat maaseuduksi.

Kopek

Lainaus käyttäjältä: a4 - syyskuu 27, 2023, 08:26:56
Tapahtuu sama kuin maaseudulta tulevien vallatessa kaupungit. Kaupungit muuttuvat maaseuduksi.

Ja ulkoa sisälle tulevien perässä sisätila muuttuu ulkotilaksi.

Luulen, että muutokset maahanmuuton tapauksessa ovat suuremmat.

Olen ennenkin tämän kertonut, mutta kerronpahan taas, että tulee vähän täytettä tähän juttuun. Minun rasismini aikaansaaja on Helsingin Sanomat. En ollut nykyisen kaltainen rasisti vielä 1980-luvulla. Hesarin artikkelit saivat minut miettimään asioita uudessa valossa.

En edelleenkään myönnä olevani aktiivirasisti. Toisin sanoen en käyttäydy rasistisesti. En äänestä perussuomalaisia. En syrji enkä sorra ketään. Rasismi on ainoastaan ajatuksissani. Enkä edes ajatuksissani mieti mitään kyseenalaisia "rasistisia" tekoja mitään kansanryhmää tai yksilöitä kohtaan. Olen siis aika vaaraton tapaus, ellei nyt tällä foorumilla joku kiihotu kirjoituksistani ja ala aktiivirasistiksi. Tuskinpa niin käy.

Hiha

"Ei ole kuule olemas vaaratonta rasistii ensinkää. Ne on kaik hito vaarallissii. Lyö ain turpii millo näjet! Se ei oo vääri."

(Absame Salad)

kertsi

Lainaus käyttäjältä: Kopek - syyskuu 28, 2023, 20:03:30
Lainaus käyttäjältä: a4 - syyskuu 27, 2023, 08:26:56
Tapahtuu sama kuin maaseudulta tulevien vallatessa kaupungit. Kaupungit muuttuvat maaseuduksi.

Ja ulkoa sisälle tulevien perässä sisätila muuttuu ulkotilaksi.

Luulen, että muutokset maahanmuuton tapauksessa ovat suuremmat.

Olen ennenkin tämän kertonut, mutta kerronpahan taas, että tulee vähän täytettä tähän juttuun. Minun rasismini aikaansaaja on Helsingin Sanomat. En ollut nykyisen kaltainen rasisti vielä 1980-luvulla. Hesarin artikkelit saivat minut miettimään asioita uudessa valossa.

En edelleenkään myönnä olevani aktiivirasisti. Toisin sanoen en käyttäydy rasistisesti. En äänestä perussuomalaisia. En syrji enkä sorra ketään. Rasismi on ainoastaan ajatuksissani. Enkä edes ajatuksissani mieti mitään kyseenalaisia "rasistisia" tekoja mitään kansanryhmää tai yksilöitä kohtaan. Olen siis aika vaaraton tapaus, ellei nyt tällä foorumilla joku kiihotu kirjoituksistani ja ala aktiivirasistiksi. Tuskinpa niin käy.

Kommentoin boldaamiani kohtia. Kopek nimenomaan käyttäytyy rasistisesti. Hänhän jauhaa paskaa tummaihoisista vuodesta toiseen netissä, täälläkin. Eli rasismi ei ole pelkästään hänen ajatuksissaan, vaan myös teoissaan, esimerkiksi kirjoituksissaan. Vuosikausia jatkunut rasistinen propaganda ei ole mikään vaaraton asia, sillä sillä laillahan esimerkiksi natsit toimivat, ja Ruandassa toimittiin - mustamaalaamalla jotain kansanryhmää aikaansaatiin tilanne, joka johti lopulta hirveisiin seurauksiin. Tästä syystä Kopek on mielestäni foorumi-Goebbels, vaikka itse ei tajuaisikaan tai myöntäisi toimintansa haitallisuutta.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

kertsi

#54
Niin ikävää kuin se onkin, löydän kyllä itsessänikin rasistisia ajatuksia. Esimerkiksi jos näen jonkin tositeeveeohjelman, jossa joku tummaihoinen, huomaan joskus tarkkailevani merkkejä älykkyydestä tai sen puutteesta. Tämä siis on tapahtunut sen jälkeen kun olen muutaman vuoden ajan lukenut Kopekin rasistista propagandaa. Hän ikään kuin on vaivihkaa luikerrellut aivoihini *), jonkin verran saastuttaen niitä inhoilla jätöksiään. Sellaista myyräntyötä on vaikea antaa anteeksi.

*) asiaa on edesauttanut se, että tavallaan pidän hänestä.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Norma Bates

Itse pyrin pitämään järkkymättömästi siitä kiinni että pääosin (terveet) ihmiset syntyvät ihan riittävän potentiaalin omaten, mutta se on kulttuuri ja/tai uskonto mikä paikallisesti ihmisiä pilaa ja varsinkin laittaa heitä pilaamaan muiden ihmisten elämät. Se että olen vuosikausia mekastanut somessa ei kylläkään ole vaikuttanut millään tavalla mihinkään. Yksikään silvotuksi aiottu lapsi ei jää silpomatta. Ja sitä rataa. Mutta jostain syystä minulla nyt vaan on semmoinen mieli että en voi sietää tätä epätäydellistä maailmaa, ja niitä epäkohtia tulee käsiteltyä, mitkä tuntuvat kaikista järjettömimmiltä.

Reinkarnaatioon ja karmaan uskovana minun todellakin pitäisi luottaa siihen että sielut valitsevat itse etukäteen kaiken sen paskan mikä heille tulee elämässään vastaan. Toisaalta yhden hörhökollegan ajatukset panivat minut taannoin miettimään olenko ihan väärässä jos en hyväksy pahoja tekoja. Hän oli mieltänyt panteismin huonoksi ideologiaksi, koska hänen näkemyksensä mukaan panteistit ovat sillä kannalla että koska kaikki on yhtä, niin muiden olentojen kärsimyksillä ei ole mitään väliä, koska erillisyys on harhaa ja täten nuo muut olennot ovat harhaa. Yhtään panteistia en kyllä itse tunne joka noin ajattelisi, varsinkaan en itse ajattele. Ja tosiaan edes se karmaan uskominen (toivominen että se on olemassa?) ei saa minua viittaamaan kintaalla sille että yksi tekee toiselle pahaa. Mutta henkisissä ihmisissä on kyllä varsinaisia kusipäitä pilvin pimein, eivätkä he edes itse sitä tajua miten julmia he lopulta ovatkaan, kun hymistelevät vaan toisilleen miten elämä on niin ihqua. Inhoan positiivisuutta, koska se on kaikista ilkein tapa suhtautua muihin ihmisiin ja eläviin olentoihin. Mitätöi noiden muiden kärsimyksen harhana.

Mitä tulee nyt sitten tähän "minun rasismiini", niin kyllähän minua on alkanut ärsyttämään että sitä ja tätä yritetään omia afrikkalaisille. Periaatteessa minua ei pitäisi häiritä vaikka joka faarao Egyptissä olisi ollut tummaihoinen, taikka afrikkalaiset rakentaneet Stonehengen, ja niin edelleen. Mutta kiinnostuin jo lapsena mahdollisesta "rodusta X" joka ei ollut mustaihoinen, mutta ei suoraan sukulainen "meille" valkoihoisillekaan, oli sitten mitä väriä hyvänsä. He olisivat joko avaruuden alieneita tai näiden ja ihmisten hybridejä, tai sitten yhden mielenkiintoisen teorian mukaan vaikkapa Denisovan ihmisiä. Ja nämä olisivat omanneet nykyistä teknistä sivilisaatiotamme edeltäneen korkeakulttuurin, jonka tuotteita tai perillisiä megaliittiset rakennelmat olisivat.

Thor Heyerdhal oli sitä mieltä että kansa X purjehti ympäri maailman ja ilmeisesti he kai olivat hänen mielestään valkoihoisia, että häntä itseään alettiin pitää rasistina. Tai ei se R-sana siihen aikaan ollut käytössä. Jos kansa X oli valkoihoista, niin en tosiaan itse kyllä usko että he ovat olleet suoraan nykyisten valkoihoisten esivanhempia. Tai ehkä heidän perimäänsä löytyy kaikista kansoista.

Teosofiksi en itseäni enää kutsu, koska en tykännyt juurirotuopista ja väitteestä että esim. aboriginaalit ovat jotain vanhempaa juurirotua, kun se ajattelu sitten helposti johtaa siihen että "kaikki vanha joutaa mennä uuden ja paremman tieltä", ja pahimmillaan voi olla oikeutus etniselle hävitykselle (sanaa puhdistus en mielelläni käyttäisi). Enkä tykännyt Urantia-kirjasta, kun sen mukaan mustat ovat sekundäärinen rotu jota ei tarvitse joka planeetalle edes kehittyäkään (kirjan mukaan joka pallolle tosiaan tulee värisuora, eli eri rotuja). Ihme että tuollainen rasistinen läjäys on niin suosittu, mutta tuskinpa sitä mustaihoiset järin diggailevatkaan. En tosiaan ihmettelisi jos se olisi totta että CIA teetätti sen kirjan 1950-luvulla tai aiemmin, että saadaan hörhöt sekaisin kuin seinäkello. Kirjan suosiohan perustuu siihen että se on kertovinaan niistä Jeesuksen vuosista joista UT ei kerro.

Toope

Itse en halua Lähi-idän ja Afrikan kulttuureja meille, koska näen millaisiksi luovat lähtömaansa.

Kopek

Kun Googlaa hakusanoilla rasismin vähentäminen, saa näkyviin erilaisia sivuja, joissa käsitellään rasismia. Eräällä sivulla lukee, että "syrjintää ja rasismia vähennetään tiedolla ja tunnetyöllä".

Millähän tiedolla? Millä tunnetyöllä?

Koko ajanhan me saamme uutta tietoa, joten jos tieto vähentää rasismiamme, eikö rasististen ajatusten pitäisi kadota vähitellen itsestään.

Erilaisia havaintoja ja siten myös tietoa kertyi pienellä reisullanikin, jolta maanantaina palasin, mutta en huomaa, että rasistiset ajatukseni olisivat yhtään vähentyneet. Havaintoni pelkästään vahvistivat ennakkoluulojani.

Norma Bates

Ei minulla ainakaan tieto vähennä rasismia(*, eli epäluuloa ja pelkoa tiettyjä porukoita kohtaan:

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/a107d4c8-546c-4e2e-90b4-b3547eeacf69

"Vaikea hoitaa pois"

Vankilassa työskentelevä seksuaaliterapeutti kertoo, miksi osa tietyn maalaisista maahanmuuttajista on muita alttiimpia tekemään seksuaalirikoksia. Syyt ovat karua kuultavaa. – Uskallan epäillä, että jonkinlainen rikollinen toiminta jatkuu, hän sanoo. Hän ei pelkää puhua suoraan maahanmuuttajataustaisten seksuaalirikollisten ongelmista.


Maksumuurin takaa:

Vankilassa työskentelevä seksuaaliterapeutti kertoo, miksi jotkut irakilaiset maahanmuuttajat ovat muita alttiimpia tekemään seksuaalirikoksia. Syyt ovat karua kuultavaa. – Uskallan epäillä, että jonkinlainen rikollinen toiminta jatkuu, hän sanoo. Hän ei pelkää puhua suoraan maahanmuuttajataustaisten seksuaalirikollisten ongelmista.

FAKTAT

Vuonna 2020 ulkomaalaiset muodostivat Suomessa valtioneuvoston selvityksen mukaan 38 prosenttia raiskauksista epäillyistä.
Ruotsissa vuosina 2000–2019 yhteensä 59,2 prosenttia raiskausrikoksista oli ulkomaalaistaustaisten tekemiä.
Tilastojen kärjessä ovat länsiaasialaiset, kuten esimerkiksi irakilaiset ja afganistanilaiset.
Seksuaaliterapeutti Tiina Alakärppä kohtaa viikoittain seksuaalirikoksista tuomittuja ulkomaalaistaustaisia, jotka istuvat vankilassa tuomiotaan tai ovat jo vapautuneet. Hän on projektipäällikkönä ROAD – Kohti rikoksetonta elämää -hankkeessa. Heillä on asiakkaana lähes sata ulkomaalaistaustaista seksuaalirikollista 26 eri maasta.

– Tämä irakilaisten porukka on kiinnostava siitä, että heillä on paljon antisosiaalista käytöstä ja vahva rikollinen malli. Heidän elämänsä ja mielensä on tosi kaoottinen, Alakärppä aloittaa. Tästä syystä heidän kanssaan voi olla vaikeaa tehdä terapiatyötä, hän sanoo. Irakissa on ollut jo vuosikymmeniä äärimmäisen turvatonta. Sodan ja terrorismin tuhoama maa on yksi maailman vaarallisimpia paikkoja.

– Moni irakilaisista asiakkaistamme on tullut Suomeen yksin vuosina 2015 tai 2016. He ovat tulleet tänne hyvin aggressiivisesta ja väkivaltaisesta ympäristöstä.

Suomessa on Alakärpän mukaan olemassa varjoyhteiskunta, jonka avulla jopa kielitaidottomat ja kouluttamattomat maahanmuuttajat sopeutuvat nopeasti.

– He löytävät Suomesta arabiankielisiä porukoita, joiden avulla he saavat muun muassa pimeää työtä, asunnon, luvattoman ajokortin ja rahalainoja.

Alakärpän mukaan antisosiaalinen käytös on vahvin erityispiirre tällä kohderyhmällä. Asiakkaan elämä on kokonaisvaltaisesti hyvin rikollista ja seksuaalirikos tehdään kaiken muun rikollisen toiminnan sivussa. Lisäksi irakilaisilla on muita useammin uhrina 14–16-vuotias laitoksessa asuva nuori. Ajan viettäminen kaduilla pyörien kuuluu monien irakilaisten nuorten miesten elämään. Heidän kotimaassaan on hyväksyttyä, että miehet hengailevat porukoissa ulkona. Vaikeista lähtökohdista olevat suomalaisnuoret saattavat päätyä hengailemaan esimerkiksi rautatieasemille tai ostoskeskuksiin. Siellä irakilaiset ja teinit tutustuvat toisiinsa.

– Nuoret pyytävät esimerkiksi alkoholia tai tupakkaa, näin molemmat osapuolet ikään kuin antavat toisilleen jotain.

Tekijä saattaa myös sanoa laitosnuorelle, että hänellä on asunto, jonne voi tulla yöpymään, Alakärppä kuvailee. Elämäntyyli on sellainen, että yritetään pärjätä muista hyötymällä. Tekijät osaavat joskus olla laskelmoivia ja hyödyntää nuoria.

– Heillä on usein antisosiaalisia piirteitä. Se näkyy esimerkiksi siinä, että he ovat kovia valehtelemaan, eivätkä he välitä yhteiskunnan normeista. Uhrit voivat myös olla baareista löytyneitä aikuisia tai vaikka omia kumppaneita. Pienessä määrin uhreina on myös tuttuja tai tuntemattomia alle 12-vuotiaita lapsia.


*) Jos rasismi on sitä että pitää itseään rasismin kohdetta parempana, niin täytyy kyllä myöntää että pidän itseäni parempana kuin raiskaajaa tai muuhun seksuaaliseen väkivaltaan syyllistynyttä. Jos rasismi on sitä että pitää itseään parempana kuin koko sitä kansaa josta nämä raiskaajat ovat lähtöisin, niin sitten on vähän kiikun kaakun. Minä kun en irakilaisia naisia pidä raiskaajina. Mutta mitähän siellä sitten tehdään väärin, että pojista semmoisia tulee...?

Trauman kokeminen ei mielestäni pakota raiskaamaan ketään.

Sitten taas toisaalta se että tykkää raiskailla, voi johtua siitä että raiskaaja suhtautuu rasistisesti kohteisiinsa.

Karikko

Lainaus käyttäjältä: Kopek - lokakuu 25, 2023, 00:25:14
Kun Googlaa hakusanoilla rasismin vähentäminen, saa näkyviin erilaisia sivuja, joissa käsitellään rasismia. Eräällä sivulla lukee, että "syrjintää ja rasismia vähennetään tiedolla ja tunnetyöllä".

Millähän tiedolla? Millä tunnetyöllä?

Koko ajanhan me saamme uutta tietoa, joten jos tieto vähentää rasismiamme, eikö rasististen ajatusten pitäisi kadota vähitellen itsestään.

Erilaisia havaintoja ja siten myös tietoa kertyi pienellä reisullanikin, jolta maanantaina palasin, mutta en huomaa, että rasistiset ajatukseni olisivat yhtään vähentyneet. Havaintoni pelkästään vahvistivat ennakkoluulojani.


Asiat lienevät kohtuullisen suhteellisia, ellei tunne kuuluvansa yhteiskuntaan ei välttämättä noudata sen sääntöjäkään.

Samahan se on rasistillakin, ei hänkään halua noudattaa sääntöjä ja on altis kylvämään vihaa vieraiden näköisiin ihmisiin, pelkän "värin" tai jonkun muun seikan vuoksi.

Yleensäkin sellaisella jolla menee muutenkin huonosti omassa maassaan on taipumus rasismiin ja sitähän on helppo tietoisesti lietsoa.

Tosin kyllähän silti halutaan vierasperäistä väestöä tekemään töitä halvalla ja heitä on sitten helppo syrjiä, jos joutuvat työttömiksi.

Kanadan ja pohjois-amerikan suuria työurakoita oli aikoineen rautatiet ja karjanpaimennus. Suuri osa työläisistä oli kiinalaisia ja karjapaimenista mustia, mutta heitä ei historia tunne. Monet jätettiin myös töiden jälkeen selviämään miten sattuu.
Heidät palkattiin halvalla, eikä niitäkään maksuja kovin tarkasti noudatettu. Muutama kuollut kiinalainen joka kilometriä kohden ei silloin paljon painanut.

Nykyisin sitten kehdataan olla kovin innokkaasti toisia opastamassa säädyllisyyteen -mutta kuinka tosissaan hoidetaan omatkaan asiat euroopassa ja isossa maailmassa.