Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

R.I.P.

Aloittaja Brutto, tammikuu 15, 2019, 12:47:17

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

Socrates

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - marraskuu 30, 2023, 09:26:50
^
Vaikka Kissinger sai Nobelin rauhanpalkinnon, niin häntä ei tunnettu varsinaisena rauhankyyhkynä, vaan pikemminkin haukkana.

Kissingerin uran huipun aikana arvostettiin kovaotteisempaa ulko- ja sotilaspolitiikkaa kuin nykyään. Toki hän myös itse vei ajatusmaailmaa siihen suuntaan.

Hän onnistui profiloitumaan oikukkaan Nixonin veroiseksi tai jopa häntä näkyvämmäksi vaikuttajaksi, joka ei tahriintunut Watergatessa kuten muu Nixonin lähipiiri.

Kissingerin osuvin toteamus oli, ettei valtioden välisissä suhteissa ole mitään moraalia.
Kävelevä kremppakertymä

Hayabusa

Joskus menestyneen miehen takana on mies. Charlie oli suurelle yleisölle tuntematon, mutta moni Berkshire Hathawayn omistaja on varmasti tyytyväinen, että hän oli ohjaamassa firman toimintaa.

Charlie Munger, who was Warren Buffett's right-hand man at Berkshire, dies at 99

An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Hayabusa

Shane
https://www.rumba.fi/uutiset/the-pogues-yhtyeen-shane-macgowan-on-kuollut/

Artistin elintavat olivat sen verran "aerodynaamiset", että tuo 65 oli yllättävän korkea ikä.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Aave

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - marraskuu 30, 2023, 09:26:50
^
Vaikka Kissinger sai Nobelin rauhanpalkinnon, niin häntä ei tunnettu varsinaisena rauhankyyhkynä, vaan pikemminkin haukkana.
Kissingerin kuolemaa on juhlittu ympäri maailmaa ja hänen kohdallaan voi sanoa, että "Only the good die young". Hän oli vastuussa miljoonien ihmisten kuolemista ja kärsimyksistä; myös amerikkalaiset Vietnamin sodan veteraanit olisivat voineet syyttää häntä suoraan kaikesta mitä tapahtui vuonna 1969, ja kaikesta sen jälkeen. Hän myös vastasi itse henkilökohtaisesti Kamputsean ja Laosin massiivista pommituksista, vaikka presidentti ne tietysti paperilla sitten määräsi. Kylmän sodan pahimmista konnista vain Stalin ja kätyrinsä yltävät ylemmäs, mitä kaikkea häijyä paskaa maailmalla tapahtui. Ja Kissinger oli neuvonantajana useille presidenteille sen jälkeenkin, aivan viime vuosille asti. Kissinger oli briljantti, mutta myös kirjaimellisesti maailmanluokan kusipää.

Kuten Pol Pot, hänkin sai silti elää lokoisasti, ja kuolla lopulta vanhuuttaan. Puna-khmerien hirmuhallinto pääsi sekin valtaan juuri Kissingerin ideoimien pommitusten ansiosta. Kun näin tapahtui niin Kissinger itse tuumi, että ollaan niiden kavereita, vaikka murhaajaroistoja ovatkin. Ikään kuin paraskin puhuja.

Hopeareunuksena tässä on se, että Jimmy Carter ehtii nyt elää kauemmin, kuin Kissinger eli. Tosin Jimmyn vaimo kuoli hiljan enkä oikein usko, että Jimmykään enää kauan elää. Carterin hallinnossa Kissingeriä ei kelpuutettu mukaan ja onhan se suuren luokan vitsi, että Kissingerille myönnettiin Nobelin rauhanpalkinto. Vietnamin sodan päättymisestä, vaikka hän itse oli sitä nimen omaan pitkittämällä pitkittänyt!
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Aave

#919
Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - marraskuu 30, 2023, 15:13:16
Shane
https://www.rumba.fi/uutiset/the-pogues-yhtyeen-shane-macgowan-on-kuollut/

Artistin elintavat olivat sen verran "aerodynaamiset", että tuo 65 oli yllättävän korkea ikä.
Kuolipa vähän tätä ennen toinenkin populaarimusiikin merkkimies, nimittäin Geordie Walker. Kuoli marraskuun 26. päivä, mutta en ehtinyt tuolloin laittaa siitä mitään, kuten en Kissingeristäkään. Geordie oli Killing Joken kitaristi, ja alkuperäisjäsen.

Killing Joke ei sano monille jonneille - eikä varsinkaan nykyisille veeteille - oikein mitään, mutta tuon loistavan bändin vaikutusvaltaa ei oikein voi ylikorostaa. Miten olisi semmoiset soitin- ja lauluyhtyeet kuin Nirvana, Soundgarden, Faith No More, Jane´s Addiction, Metallica, Nine Inch Nails, Foo Fighters, ja niin edelleen... Yhteistä näillekin bändeille on se, että kertoivat jo ajat sitten Killing Joken olleen yksi suurimpia vaikuttimiaan omaan musiikkiinsa - mikä myös kuuluu näiden bändien tuotannossa. Edellä mainituistakin varmaan kaikki ovat esittäneet ja esittävät myös cover-biisejä Killing Joken kappaleista, vaikka satunnainen  fani ei niitä edes covereiksi tiedä, eikä tunnista.

Walker kuoli 64-vuotiaana, aivoinfarktiin. Menetys on vähintään samaa luokkaa, kuin Shane MacGovanin kuolema.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Toope

Malja Kissingerille, koska oli reaalipoliitikko!

Aave

Pedro Hietanen on kuollut.

Kuukausi sitten kuoli Esa Kotilainen, Wigwamin rivit harvenevat.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Aave

^
Olen joskus ryypännyt myös Pedron ja M.A. Nummisen kanssa... Vuosi taisi olla 1993, paikkana Ruisrock. Minä olin nuorukainen, he eivät enää olleet. Pedron kanssa puhuimme juuri festaritunnelmista, kun Numminen keskeytti, ja ryhtyi muistelemaan menneitä: "Siellä Seinäjoella oli yksi pirtulääkäri, jonka luona olimme aina jatkoilla"... Tiesin hyvin, ketä hän tarkoitti. Numminen oli hyvillään tästä muistelosta, ja sitten Pedrokin muisti, vaikka ei ollut ko. henkilön luona niin monta kertaa käynytkään, kuin Numminen.

Kyseinen pirtulääkärikin on jo kuollut.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Toope

Lainaus käyttäjältä: Aave - joulukuu 06, 2023, 18:55:38
^
Olen joskus ryypännyt myös Pedron ja M.A. Nummisen kanssa... Vuosi taisi olla 1993, paikkana Ruisrock. Minä olin nuorukainen, he eivät enää olleet. Pedron kanssa puhuimme juuri festaritunnelmista, kun Numminen keskeytti, ja ryhtyi muistelemaan menneitä: "Siellä Seinäjoella oli yksi pirtulääkäri, jonka luona olimme aina jatkoilla"... Tiesin hyvin, ketä hän tarkoitti. Numminen oli hyvillään tästä muistelosta, ja sitten Pedrokin muisti, vaikka ei ollut ko. henkilön luona niin monta kertaa käynytkään, kuin Numminen.

Kyseinen pirtulääkärikin on jo kuollut.
Olen itsekin ollut kaljalla MA:n ja Pedron kanssa, n. 250 000 suomalaista on ollut!

Kopek

https://yle.fi/a/74-20067413

Mitenhän hommafoorumilla suhtaudutaan?

Socrates

Lainaus käyttäjältä: Kopek - tammikuu 02, 2024, 14:53:11https://yle.fi/a/74-20067413

Mitenhän hommafoorumilla suhtaudutaan?

Tuskin siellä itketään, mutta taas huomaan miten vanha olen, kun ikätovereita tippuu noin vaan.
Kävelevä kremppakertymä

-:)lauri

Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: Socrates - tammikuu 02, 2024, 14:56:36
Lainaus käyttäjältä: Kopek - tammikuu 02, 2024, 14:53:11https://yle.fi/a/74-20067413

Mitenhän hommafoorumilla suhtaudutaan?

Tuskin siellä itketään, mutta taas huomaan miten vanha olen, kun ikätovereita tippuu noin vaan.

Mies parhaassa iässä. Toki laaja käsite, mutta hänellä olisi voinut olla vielä kymmeniä vuosia aktiiviaikaa edessä.

Jaakko Hämeen-Anttilasta saattoi sanoa, että siinä on sivistynyt henkilö.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

MrKAT

Ehkä olen tai sitten en lukenut Hämeen-Anttilan kirjan. Pitäisi,
Isänsä opetti mulle tähtitiedettä mutta poikaa en muista nähneeni.
Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

Norma Bates

Harmi, olisi vanhemmaksikin voinut elää. Olin saanut hänestä myönteisen mielikuvan.