Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

R.I.P.

Aloittaja Brutto, tammikuu 15, 2019, 12:47:17

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

safiiri

 Nyt ei uskalla avata radiota, koska sieltä kuitenkin tulee taas se aivan hirveä Pidä huolta. Pave toki ihan oka jäbä, mutta noi muutamat on lähinnä jätöksiä.

Unforgiven

Aina suuresti kadehtinut ihmisiä, joilla on kykyä ja ymmärrystä heitellä kiviä perään kun toisen ihmisen elämä sammuu.

Pave edusti minulle tyylikästä herrasmiestä, jonka uraa muusikkona, säveltäjänä ja laulajana jään arvostamaan suuresti. Respect.
I'm just a soul whose intentions are good

safiiri

Lainaus käyttäjältä: Unforgiven - tammikuu 17, 2021, 10:33:39
Aina suuresti kadehtinut ihmisiä, joilla on kykyä ja ymmärrystä heitellä kiviä perään kun toisen ihmisen elämä sammuu.

Pave edusti minulle tyylikästä herrasmiestä, jonka uraa muusikkona, säveltäjänä ja laulajana jään arvostamaan suuresti. Respect.

Pavella on vaikka kuinka paljon hyvää musiikkia, mutta just nuo tietyt nyt vain on ihan kauheita. Ikävä kyllä usein juuri nuo kauheat soi taajaan, mutta ne oikeesti hienot on vähän unohduksissa. Sehän ei varsinaisesti ole Paven vika, että häneltä soitetaan ihan vääriä biisejä.

MrKAT

Minä en koskaan laula tai hyräile. Mutta sukulaisen läsnäollen elektroniikkapiiriäni aloin kuljettamaan testaamista
varten ja minulta pääsi Lähtisinkö-sävelillä: " O - o - o - o ja testipenkille".
Tästä sukulainen muistutti useasti myöhemminkin ja olemme naureskelleet sille.  Mutta se on ihan kelpo kappale!

Tuo ja Pidä huolta-kappale on kruunannut hänet silmissäni mestariksi/neroksi/suuren kunnioituksen ansaitsevaksi.
Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

safiiri

Lainaus käyttäjältä: MrKAT - tammikuu 17, 2021, 23:12:01
Minä en koskaan laula tai hyräile. Mutta sukulaisen läsnäollen elektroniikkapiiriäni aloin kuljettamaan testaamista
varten ja minulta pääsi Lähtisinkö-sävelillä: " O - o - o - o ja testipenkille".
Tästä sukulainen muistutti useasti myöhemminkin ja olemme naureskelleet sille.  Mutta se on ihan kelpo kappale!

Tuo ja Pidä huolta-kappale on kruunannut hänet silmissäni mestariksi/neroksi/suuren kunnioituksen ansaitsevaksi.

Pidä huolta on hirveä hengästynyt litania kaikesta, mikä on "hyvää". Sitä vaivaa rajauksen puute. Ei ole mahdollista yhteen lyhyeen biisiin ahtaa kaikkia hyviä ohjeita - vaurioitta.

Se on sitäpaitsi pahasti vanhentunut. Siinä todetaan, että "vanhukset ei kuulu vanhainkotiin". Juu ei niitä sinne nykyään enää edes päästetäkään, vaikka kotona asumisesta ei enää tulis oikein mitään. Ns. ongelma on kääntynyt siis päinvastaiseksi ja nyt vanhuksia ei huolita vanhainkotiin.

Hirveällä kiireellä - että ihan kaikki maailmanparannus varmasti mahtuu - biisissä opetetaan sormi pystyssä. Ahdistaa tuollainen ja vaikutelma on alentuva.  Hetkeäkään en usko, että esittäjä edes itse pystyy noudattamaan puoliakaan teeseistään. Biisi kuulosta siltä kuin joku olisi tilannut sen tietoiskuksi kansalaisille. Mutta kun ei ollut rahaa tilata montaa biisiä, piti yhteen ahtaa kaikki mahdolliset ohjeet.

Biisi on pelkkä käskymuotoisten ohjeiden litania ja kuulostaa sellaisena joltain huoneentaululta tai ohjesäännöltä. Maijanen itse kertoo, että biisi syntyi raivosta. Sen siinä kuuleekin juuri hengästyttävyytenä. Mutta se on myös biisin ongelma. Raivoavaa ihmistä ei jaksa muut kuunnella ja lopulta viestikin on sisällöllisesti tyypillisesti heikkoa. Raivon tunne nimittäin ei mahdollista kovin pohdittuja sanoja. Biisistä tulee mieleen - Kansanradion soittajat huolenaiheineen.  Itse en jaksaisi heidän laillaan ymmärtäväisesti kuunnella valitusta, joka on maailmoja syleilevää, mutta lopulta käpertyy vain kohti sitä omaa turhautunutta tuohtumusta.

Xantippa

Biisin vitsihän oli juuri se, että siihen oli ahdettu raivokkaasti kaikki mahdollinen, mikä maailmasta virheellisenä mieleen johtuu.

Sen pointti oli raivota ja saarnata. Nythän tällainen vihainen kannanotto kuulostaa kohen herttaiselta laulelmalta, mutta aikanaan se edusti sitä erilaista musiikkia, joka oli muuta kuin dannyt ja tapsat.

Hassua, miten erilailla ihmiset voivatkaan kokea, kun mulle biisi on aina ollut hyvänmielenluritus, muistutus siitä, että vaikka parempaa ei usein päästäkään, niin kannattaa silti pyrkiä.

T: Xante

safiiri

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - tammikuu 18, 2021, 07:57:05
Biisin vitsihän oli juuri se, että siihen oli ahdettu raivokkaasti kaikki mahdollinen, mikä maailmasta virheellisenä mieleen johtuu.

Sen pointti oli raivota ja saarnata. Nythän tällainen vihainen kannanotto kuulostaa kohen herttaiselta laulelmalta, mutta aikanaan se edusti sitä erilaista musiikkia, joka oli muuta kuin dannyt ja tapsat.

Hassua, miten erilailla ihmiset voivatkaan kokea, kun mulle biisi on aina ollut hyvänmielenluritus, muistutus siitä, että vaikka parempaa ei usein päästäkään, niin kannattaa silti pyrkiä.

T: Xante

Mä olen inhonnut biisiä ensikuulemasta lähtien. Mutta inhoan kyllä myös dannyä ja tapsaa. Sitäpaitsi inhoan myös Putron "Aamuisin" biisiä. Varmasti, juu, niin Maijasella kuin Putrollakin on mielestään biiseissään juju ja vitsi. Mulle se vitsi vain ei toimi.

-:)lauri

RIP.

Olen ilmeisesti myös tykäänyt kaverin ralleista, vaikka en ole erityisen kokenut suomimusiikin kuuntelija. "Pidä huolta" on mielestäni ihan hyvä kappale.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

safiiri

Lainaus käyttäjältä: Viihde- ja hömppäpöhinä - tammikuu 18, 2021, 08:52:01
RIP.

Olen ilmeisesti myös tykäänyt kaverin ralleista, vaikka en ole erityisen kokenut suomimusiikin kuuntelija. "Pidä huolta" on mielestäni ihan hyvä kappale.

Onneksi on kaikenlaista musiikkia ja joka makuun.  ;) RIP toki ja chapeau hienolle ja monipuoliselle uralle. En mä diggaa Picassoakaan...

Aave

Lainaus käyttäjältä: Unforgiven - tammikuu 17, 2021, 10:33:39
Aina suuresti kadehtinut ihmisiä, joilla on kykyä ja ymmärrystä heitellä kiviä perään kun toisen ihmisen elämä sammuu.

Pave edusti minulle tyylikästä herrasmiestä, jonka uraa muusikkona, säveltäjänä ja laulajana jään arvostamaan suuresti. Respect.
Mikäli olit luulossa ettenkö Pave Maijasta arvostaisi, niin korjaanpa harhaluulon. Hän oli eräs merkittävimpiä kotimaisia populaarimusiikin vaikuttajia - merkittävämpi, kuin moni tietääkään. Ehti vielä soolouransa ohella olla samalla useissa eri kokoonpanoissa, tehden musiikkia laidasta laitaan.

Kuulin sairastumisestaan jo ennen, ennen kuin siitä oli julkisuudessa mitään. Muinaisen esseeni kohdalla kyse oli yksittäisestä kappaleesta, ei hänen koko tuotannostaan, saati hänestä henkilönä. Rohkenen väittää että mikäli olisi itsekin lukenut kappaleestaan kirjoittamani, se olisi naurattanut häntä, ja hän olisi kritiikkini mielissään hyväksynyt.

Artistin itsensä näkökulmastahan on nimittäin niin, että hänen kappaleensa vaikutti tuolloin joka tapauksessa suoraan minunkin elämääni. Että hänen kappaleensa kirvoitti jonkin nuorukaisen kirjoittamaan siitä, oli vain lisäsulka hattuunsa! Se oli erittäin pieni ja vaatimaton sulka - sillä kukaan tuskin muistaa ainettani, mutta Paven tekstit ja musiikki elävät senkin edestä. Pave Maijanen oli erittäin lahjakas, monipuolinen, tunnettu ja arvostettu suomalainen muusikko - minä en. Kaikki muistavat Pave Maijasen,  minun mielipiteilläni - suuntaan tai toiseen - ei ole siinä mitään merkitystä. Se että arvostan häntä on omasta mielestäni hyvä, mutta hänen kannaltaan olisi ihan yhtä hyvä niinkin, jos en arvostaisi. Hän teki juuri sellaista musiikkia kuin itse itseään huvitti, eikä siinä paina jonkun satunnaisesn lukiolaisklopin tosimerkittävä mielipide yksittäisestä kappaleestaan paskan vertaa.

Kässääthän, mitä tarkoitan?

Kepeät mullat. Pave Maijanen sai tässä maassa kulttuurisesti merkittäviä aikaan, eikä mikään vie sitä pois. Ei tarvitsekaan!
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Unforgiven

Lainaus käyttäjältä: Aave - tammikuu 18, 2021, 12:35:31
Lainaus käyttäjältä: Unforgiven - tammikuu 17, 2021, 10:33:39
Aina suuresti kadehtinut ihmisiä, joilla on kykyä ja ymmärrystä heitellä kiviä perään kun toisen ihmisen elämä sammuu.

Pave edusti minulle tyylikästä herrasmiestä, jonka uraa muusikkona, säveltäjänä ja laulajana jään arvostamaan suuresti. Respect.
Mikäli olit luulossa ettenkö Pave Maijasta arvostaisi, niin korjaanpa harhaluulon.

Eipä tarvitse korjata, kun en viestilläni viitannut sinun viestiisi.
I'm just a soul whose intentions are good

Aave

Lainaus käyttäjältä: Unforgiven - tammikuu 18, 2021, 16:23:24
Eipä tarvitse korjata, kun en viestilläni viitannut sinun viestiisi.
Hyvä. Tulipa silti selväksi muillekin.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

ROOSTER

Supermusiikkituottaja Phil Spector on kuollut koronaan 81-vuotiaana vankilassa, suorittaessaan murhatuomiota.



https://www.geo.tv/latest/330448-music-producer-phil-spector-convicted-of-murder-dead-at-81


Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Kopek

Ei minulla ole PM:n musiikkia vastaan mitään. En vain kuuntele sitä lajia. Ainoa, minkä tunnistan ja muistan kuulleeni, on vuonna 1984 ilmestynyt "Lähtisitkö". Googlasin sitä ensiksi nimellä "Tahtoisitko", mikä kertoo ohuesta populaarikulttuurin tuntemuksestani. Luulin, että levy on jostakin 1990-luvulta.

https://fi.wikipedia.org/wiki/L%C3%A4htisitk%C3%B6

Ikävä kyllä, en pidä tuostakaan kappaleesta vaan koen sen kuuntelemisen jotenkin kiusallisena. Siinähän, mikäli oikein muistan, toistetaan samaa sävelpätkää aina vain uudestaan, eli se on tylsä. Toisaalta en pidä "imelistä" sanoituksista. Mitään muuta kappaletta en PM:ltä tiedä, ja tuonkin hyvin heikosti, niin tästä kirjoituksestanikin käy ilmi.

Kuuntelin joskus syksyllä autoradiosta uusinnan jostakin vanhasta PM:n haastattelusta sarjassa "Kuinka minusta tuli minä" tai "Kohtaamisia", en muista kumpi se oli. PM kertoi lapsuudestaan ja elämästään. Taisin lopettaa kuuntelemisen kesken, koska muistan vain sen, kun PM kertoi kouluvuosistaan. Jotain hänen entistä opettajaansa taidettiin haastatella.

Toope

Phil Spector ilmeisesti oli aika musiikillinen genius, mutta myös psyykkisesti "erikoinen".
Beatlesin "Let it be" oli hänen tuottamansa. Ei paras heidän albumeistaan.