Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Salaliittoteoriat

Aloittaja Norma Bates, syyskuu 05, 2020, 22:53:21

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

Hiha

Lainaus käyttäjältä: MrKAT - elokuu 31, 2023, 13:46:20
Mutta minä muistelen että isä olisi maininnut että vielä 70-luvulla (olisko vielä näyttänyt jottain 70-l Hymy lehteä jossa paljastus) Keskustapuolueella oli musta lista ketä opettajia tai jopa lääkäreitä saa palkata kuntaan.

Muistikuva on todennäköisesti aivan oikea. Pienemmissä kunnissa julkineuvostovasemmistolaisia ei mielellään valittu mihinkään virkaan. Keskustan lisäksi boikottirintamaan kuului kyllä koko muukin "porvaristo" ja "oikeistopoikkeama". Joistain ääritovereista ei tarvinnut edes mitään listaa olla. Kun ihminen antaa itse lapsilleen nimiksi Misha ja Katinka, niin se on siinä.

MrKAT

#241
^Mutta jos on lapseton vaan ajaa punaisella Ladalla (kun käytettynä halvalla sai)?

JK. Persut on tään päivän (kansallis)kommunisteja. Tiedän tapauksen, tai sanotaan: kuullut huhua, että hyvin rääväsuisia rasistisia kirjoituksia FB:hen ulostanutta persua ei sen takia valittu juryyn eli käräjään tuomitsemaan ihmisiä.
  Tämä on paljon helpompi ymmärtää kuin se, että vasemmistolaista ei valittaisi lääkäriksi tai Ladalla ajavaa opettajaksi.

JK2. Toisaalta jos tämä on edelleen maan tapa (maantavat tuppaa olemaan) niin mun/meidän pitää pysyä nimimerkin takana visusti paljastamatta nimeä ja yksityiskohtia, äänestyskantoja jne. Koska avoimuus kostautuisi jonkin valtasalaliiton mustalla listalla. (Rapakon takaisia bittilistoja ei nyt lasketa. Eeh... eikun lasketaan, oman kansan valtavihollinen voi kuuklailla täällä Suomessa, lista on internet!).


Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

Saares

Lainaus käyttäjältä: MrKAT - elokuu 31, 2023, 15:18:09
^Mutta jos on lapseton vaan ajaa punaisella Ladalla (kun käytettynä halvalla sai)?

JK. Persut on tään päivän (kansallis)kommunisteja. Tiedän tapauksen, tai sanotaan: kuullut huhua, että hyvin rääväsuisia rasistisia kirjoituksia FB:hen ulostanutta persua ei sen takia valittu juryyn eli käräjään tuomitsemaan ihmisiä.
  Tämä on paljon helpompi ymmärtää kuin se, että vasemmistolaista ei valittaisi lääkäriksi tai Ladalla ajavaa opettajaksi.

JK2. Toisaalta jos tämä on edelleen maan tapa (maantavat tuppaa olemaan) niin mun/meidän pitää pysyä nimimerkin takana visusti paljastamatta nimeä ja yksityiskohtia, äänestyskantoja jne. Koska avoimuus kostautuisi jonkin valtasalaliiton mustalla listalla. (Rapakon takaisia bittilistoja ei nyt lasketa).


Tässäkin esimerkki pakkomieliseatä persuvihasta.Koskipa kirjoitus vaikkapa säätä tämä hyväkäs
kääntää sen julistukseksi miten sekin (huono sää) johtuu persujen hallituksesta!

MrKAT

Kun salkkarismi leviää matikan tunnillekin... :D

Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

Kopek

Facebookissa oli kampanja, jossa ihmiset esittelivät vanhoja kuvia itsestään. Minäkin lopulta osallistuin mutta hieman poikkeuksellisella pienikokoisella valokuvalla. Eräs kaukainen sukulaiseni varoitti kommentissaan, että tällaiset kampanjat ovat epäilyttäviä, koska "joku" on niiden takana ja kerää kuva-aineistoa hämäräperäisiä tarkoituksia varten. Tuo henkilö on ollut työssä huoltovarmuuskeskuksessa, joten ehkä hänellä on salaliittosilmälasit luonnostaan päässään. Hän arveli, että ihmisten nuoruudenkuvia kerätään, jotta niiden avulla voidaan luoda keinoälyn avulla valepersoonia, joita puolestaan voidaan käyttää ties mihin.

Olen ollut aika huoleton valokuvia nettiin ladatessani. Facebookissakin niitä on varmaan jo yhteensä jo yli tuhat useissa eri albumeissa. En ole laskenut kokonaismäärää. Eniten minua itseäni kiusaa se, että olen julkaissut vieraista ihmisistä ottamiani kuvia lupaa kysymättä. Kuvat ovat vanhoja, joten omana aikanaan ne olisi ehkä voinut julkaista, koska politiikka kuvien ja muunkin henkilöitä koskevan aineiston kohdalla on ollut aivan toisenlainen kuin nykyisin. Muutama kymmenen vuotta sitten lehdissä kerrottiin esimerkiksi liikenneonnettomuuksiin joutuneiden nimet aivan itsestään selvänä julkisuuteen kuuluvana asiana. Nyt nimiä ei enää kerrota. Pitäisi ehkä vähän siivoilla albumeja, mutta ei oikein jaksaisi.

Brutto

Lainaus käyttäjältä: MrKAT - syyskuu 05, 2023, 17:18:57
Kun salkkarismi leviää matikan tunnillekin... :D



Itse opetin joskus matematiikkaa eräälle naisryhmälle. Kun kerroin että hypotenuusan neliö on kateettien neliöiden summa, eräs nainen viittasi vihaisena ja kysyi miksi tuo kaava on pitänyt laatia noin monimutkaiseksi. Eikö olisi voitu vain sopia, että hypotenuusa on kateettien summa...? Antoi ymmärtää että kyseessä on juurikin jonkinlainen miesten salaliitto jolla matematiikka on yritetty tehdä liian vaikeaksi.
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Brutto - lokakuu 24, 2023, 08:48:02
Itse opetin joskus matematiikkaa eräälle naisryhmälle. Kun kerroin että hypotenuusan neliö on kateettien neliöiden summa, eräs nainen viittasi vihaisena ja kysyi miksi tuo kaava on pitänyt laatia noin monimutkaiseksi. Eikö olisi voitu vain sopia, että hypotenuusa on kateettien summa...? Antoi ymmärtää että kyseessä on juurikin jonkinlainen miesten salaliitto jolla matematiikka on yritetty tehdä liian vaikeaksi.

Noin perinteisellä nettilukutaidolla tästä voisi päätellä, minkälainen on tyypillinen trollaava, provokaation pyrkivä "tositarina".

Olisi nimittäin erittäin eriskummallista, että äärifeministinen naisryhmä kokoontuisi opiskelemaan matematiikkaa miehen johdolla. Tai ehkä kyseessä olikin yksittäinen nainen tässä ryhmässä, jossa muut naiset ymmyrkäisen ihailevin silmin ja punaisin poskin kirjoittivat kynät sauhuten ylös Bruton jakamia viisaudenjyviä.

Ja Bruttolandiassa, jossa tämä on totta - miksi ihmeessä naisryhmä ylipäätään opiskeli matematiikkaa?

T: Xante

Hayabusa

^^
^
Miksi naisryhmä opiskeli Pythagoraan teoreemaa? Sehän on peruskoulutason matematiikkaa. Opiskelijoiden olisi pitänyt olla tyttöjä!
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Hippi

^
Veikkaan, että satunnaisotanta kadulla osoittaisi, että noin puolet "ei ole ikinä kuullutkaan" ja puolet niistä, jotka muistaa joskus kuulleensa, ei enää muista miten se meni :D
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - lokakuu 24, 2023, 11:52:27
^^
^
Miksi naisryhmä opiskeli Pythagoraan teoreemaa? Sehän on peruskoulutason matematiikkaa. Opiskelijoiden olisi pitänyt olla tyttöjä!

No siellä Bruttolandiassa aikuiset naiset ovat kuin typerät teinitytöt ja sitä paitsi kamalia änkyräfemakkoja kaikki, löytävät patriarkaatin aikuisopintojen matikan tunneiltakin.

T: Xante

Brutto

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - lokakuu 24, 2023, 15:39:00
Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - lokakuu 24, 2023, 11:52:27
^^
^
Miksi naisryhmä opiskeli Pythagoraan teoreemaa? Sehän on peruskoulutason matematiikkaa. Opiskelijoiden olisi pitänyt olla tyttöjä!

No siellä Bruttolandiassa aikuiset naiset ovat kuin typerät teinitytöt ja sitä paitsi kamalia änkyräfemakkoja kaikki, löytävät patriarkaatin aikuisopintojen matikan tunneiltakin.

T: Xante

Opetin myös tietyn alan työehtosopimusta ja siihen liittyvää palkkausjärjestelmää, johon eräs ryhmän änkyräfemakoista totesi että Suomessa pitää olla munat jos meinaa tienata. Tähän ryhmän nuorin blondi totesi että " ei pidä paikkaansa. minä olen tällä vehkeellä tienannut enemmän kuin voitte edes kuvitella..."
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Brutto - lokakuu 24, 2023, 15:54:30
Lainaus käyttäjältä: Xantippa - lokakuu 24, 2023, 15:39:00
Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - lokakuu 24, 2023, 11:52:27
^^
^
Miksi naisryhmä opiskeli Pythagoraan teoreemaa? Sehän on peruskoulutason matematiikkaa. Opiskelijoiden olisi pitänyt olla tyttöjä!

No siellä Bruttolandiassa aikuiset naiset ovat kuin typerät teinitytöt ja sitä paitsi kamalia änkyräfemakkoja kaikki, löytävät patriarkaatin aikuisopintojen matikan tunneiltakin.

T: Xante

Opetin myös tietyn alan työehtosopimusta ja siihen liittyvää palkkausjärjestelmää, johon eräs ryhmän änkyräfemakoista totesi että Suomessa pitää olla munat jos meinaa tienata. Tähän ryhmän nuorin blondi totesi että " ei pidä paikkaansa. minä olen tällä vehkeellä tienannut enemmän kuin voitte edes kuvitella..."

Tarinasi olisi uskottavampi, jos vitsin olisi murjaissut elämää nähnein nainen huoneessa, nuoret naiivit blondit kun harvoin pääsevät vehkeellään tienaamaan, etenkään völjyillessään setämiesay-aktiivien kanssa.

T: Xante

Brutto

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - lokakuu 24, 2023, 11:52:27
^^
^
Miksi naisryhmä opiskeli Pythagoraan teoreemaa? Sehän on peruskoulutason matematiikkaa. Opiskelijoiden olisi pitänyt olla tyttöjä!

Peruskoulun matematiikka kerrataan lähes kaikissa AMK-opinnoissa sekä toisen asteen tutkinnoissa. Niiden lisäksi geometriaa pitää osata monissa ammateissa joissa kappaleita leikataan eri muotoihin. Aika harva muistaa aikuisena mitään peruskoulun (tai oppikoulun) aikaisista kaavoista.

(Minunkin mielestäni opiskelijoiden olisi pitänyt olla tyttöjä. Ikääntyneet änkyräfeministit ovat pirun rasittavia.) ;)
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: Brutto - lokakuu 25, 2023, 08:00:43
Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - lokakuu 24, 2023, 11:52:27
^^
^
Miksi naisryhmä opiskeli Pythagoraan teoreemaa? Sehän on peruskoulutason matematiikkaa. Opiskelijoiden olisi pitänyt olla tyttöjä!

Peruskoulun matematiikka kerrataan lähes kaikissa AMK-opinnoissa sekä toisen asteen tutkinnoissa. Niiden lisäksi geometriaa pitää osata monissa ammateissa joissa kappaleita leikataan eri muotoihin. Aika harva muistaa aikuisena mitään peruskoulun (tai oppikoulun) aikaisista kaavoista.

(Minunkin mielestäni opiskelijoiden olisi pitänyt olla tyttöjä. Ikääntyneet änkyräfeministit ovat pirun rasittavia.) ;)

Kauppiksessa en muista matematiikassa sen kummempaa olleen kuin korkolaskuja, ja nehän menee kaavan kanssa helpostikin. Jopa niin helposti että sain kiitettävän (K). Nykyään en sitten niistäkään laskuista tajua hevon helvettiäkään, eli en niitä kaavoja muista. Ei niitä tosin tarvinnut muistaa kokeissakaan, kun ne oli valmiiksi annettuna.

Mutta minustahan ei siis ikinä tullut merkonomia kummoisempaa, eli en tiedä mitä siellä AMK-opinnoissa on. Yläasteen päättötodistuksessahan minulla aikoinaan oli matikka kutonen. Siihen aikaan matematiikalle oli käytössä kolme eri tasokurssia, ja olin laajimmalla kurssilla. Vaikea siis verrata nykymenoon.

Toope

Lainaus käyttäjältä: Hippi - lokakuu 24, 2023, 12:57:02
^
Veikkaan, että satunnaisotanta kadulla osoittaisi, että noin puolet "ei ole ikinä kuullutkaan" ja puolet niistä, jotka muistaa joskus kuulleensa, ei enää muista miten se meni :D
En minäkään enää osaisi mitään lukion matikasta! Toisen asteen yhtälö tai cosinit tms... Ristus, ei mitään muistikuvaa.