Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Musaäänestys: paras brittipottapää

Aloittaja Lenny, tammikuu 15, 2019, 18:24:20

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Lenny

No niin, musaäänestys kaikkien suosikkigenrestä, eli brittipottapäistä. Äänen ei tarvitse perustua näihin nimenomaisiin kappaleisiin jos tuntee bändit entuudestaan:


Stone Roses - I wanna be Adored

The Verve - Bitter Sweet Symphony

The Charlatans - The Only One I know

Oasis - Supersonic

The Beatles - Hard day's Night

(Norman ei tarvitse välttämättä äänestää, arvaan että se tykkää tuosta Vervestä ;))
Lainsäädäntö ennen luontoa (Immanuel Kant)

Hippi


Beatles on noista ainoa, jota on tullut paljon kuunneltua ja etenkin niitä vanhimpia levyjä. Ne myöhemmät musiikilliset tripit ei sitten enää kolahtaneet lainkaan.

Noista muista Oasis on aikanaan ollut radiosoitossa sen verran, että nimen nähtyäni, "kuulin" heti soundin ja juuri tuon linkissä olleen biisin. En kyllä ymmärrä, mitä erinomaista tässä bändissä on ikinä ollut, että se niin suuren maailmanmaineen saavutti. Vai tuliko kuuluisuus jollain muilla ansioilla? Muistaisin, että noilla ainakin jossain vaiheessa olisi ollut jotain riitaa keskenään tai jotain muuta rettelöintiä.

Verve taas saa niskavillat pystyyn. Tuo yksi biisi soitettiin niin puhki radiossa. Onko niillä joku toinenkin?

Ne kaksi muuta olivat jo ihan tuntemattomia ja kuuntelun päätyttyä en tunnistaisi biisejä vaikka kuulisin ne uudelleen. Ei kosketanut mitenkään eikä oikeastaan erottunut edes toisistaan. Vaatisi varmaan paremman soittimen kuin läppäri ja enemmän keskittymistä kuin pelkkä läpikuuntelu.

Ääni meni siis Beatlesille.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Kopek

Olen huono musiikin ja bändien tuntija, varsinkin 1970-luvun jälkeen ilmestyneiden.

Edellä mainituista muistan nähneeni Beatlesin lisäksi Oasis nimen, mutta en ole tiennyt, millaista musiikkia se esittää ja milloin se on ollut olemassa.

Beatles on tietysti Beatles, joten se lienee paras. Se levyt ovat ainakin minun korvissani kuitenkin jo niin puhki soitettuja, ettei niiden kuunteleminen erityisemmin kiinnosta, ei varsinkaan kaikkein soitetuimpien kuten tuo edellä.

Noista ehdokaskappaleista ensimmäisen hylkäisin siksi, että sen ilmestymisvuosi (jonka googlasin) on minulle jo pelkkänä vuosilukuna siitä määrin epämiellyttävä, että en halua kuulla enkä nähdä mitään tuolta vuodelta. Musiikki menettelisi ehkä muuten. Juuri ja juuri.

Valitsisin Oasis yhtyeen edellä mainitun kappaleen vähiten häiritsevänä, kun se pihisisi taustalla autoradiosta. Se menee taustamökänä. Nuo muut ovat liian voimakkaita olematta kuitenkaan minun mieleeni.

Amore

Beatlesiä vastaan on ihan turhaa kenenkään yrittää...!!!

Koskaan en ole ymmärtänyt Oasisia. Samoin Coldplay, Blur, U2...meh!

Stone Roses ainut kiinnostava noista muista esitetyistä.
All you need is Love

mikainen

Lainaus käyttäjältä: Amore - tammikuu 15, 2019, 20:46:52
Beatlesiä vastaan on ihan turhaa kenenkään yrittää...!!!

Koskaan en ole ymmärtänyt Oasisia. Samoin Coldplay, Blur, U2...meh!

Stone Roses ainut kiinnostava noista muista esitetyistä.

Beatles tietty! Oasiksella ja Blurilla muutama hyvä biisi. Coldplayn eka lätty kolahti, tasisi vain sattua sopivaan ajankohtaan. U2:lla useampi hieno biisi. Stone Roses taas ihan tuntemattomaksi jäänyt.

Hippi

Lainaus käyttäjältä: mikainen - tammikuu 15, 2019, 20:49:16
U2:lla useampi hieno biisi.

Ei U2:ta brittibändiksi voi sanoa.
Bono voisi pitää jopa loukkaavana.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Amore

All you need is Love

Hayabusa

Hämyjen poppia. Onhan isolla B:llä kieltämättä ansionsa. Itse olen kuitenkin enemmän rosoisemman Rollari-genren kannalla. Kevyemmästä Brittipopista esimerkiksi The Kinks on mieleen.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Hippi

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - tammikuu 15, 2019, 21:43:47
Hämyjen poppia. Onhan isolla B:llä kieltämättä ansionsa. Itse olen kuitenkin enemmän rosoisemman Rollari-genren kannalla. Kevyemmästä Brittipopista esimerkiksi The Kinks on mieleen.

Sama juttu minulla, mutta kuuliaisesti kuuntelin annetut ehdokkaat ja valitsin vähiten kehnon :P

Ei löydy levyhyllystäni yhtään Beatlesia, mutta aikalaisistaan Rollareiden lisäksi kyllä esimerkiksi Manfred Man, Animals, Zombies, Yardbirds ... varmaan jotain muutakin. En vain ole niitä koskaan ajatellut kotimaan mukaan lajitella.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

urogallus

Itse olen aivan liian nuori arvioimaan Beatlesia ja Rollareita. Osaan arvostaa heitä, kun muistutan itselleni siitä, milloin he tekivät sitä mitä tekivät, mutta tunnetasolla ei ole minkäänlaista suhdetta kumpaankaan.


Amore

Broidi kuunteli Kinksiä paljon. Siksi en jaksa.
All you need is Love

Melody

Kaikki olivat hyviä. Britit eivät osaa tehdä huonoa musiikkia.

1. Stone Roses
2. Oasis. Aikoinaan grunge vei huomioni Oasiksesta. Radiosoitot ovat tuttuja ja veljesten riitelyt, mutta tämähän oli parempi. Kiva melodia/kertsi
3. Charlatans. Doors vaikutteita, joka on outoa, kun harvemmin käsitykseni mukaan Saarivaltioissa lainataan Amerikasta.
4. Verve. Jos astuisin hissiin tms yleisiin tiloihin, niin häkeltyisin kuinka hyvä musiikki siellä soi.

Ääneni saa kuitenkin Beatles. Se oli näistä ensimmäinen rakkaus. Ihan pienenä uimahallissa soi Beatles ja se teki vedestä lempeämpää. Beatlesin kappaleita vaikea laittaa parhausjärjestykseen. Yhtyeenä kuuluu sinne top 10:in.

Lainaus käyttäjältä: Hippi - tammikuu 15, 2019, 21:01:56
Lainaus käyttäjältä: mikainen - tammikuu 15, 2019, 20:49:16
U2:lla useampi hieno biisi.

Ei U2:ta brittibändiksi voi sanoa.
Bono voisi pitää jopa loukkaavana.

Kaupunkina Dublin kuuluu minun top 5:teen

Lenny

Lainaus käyttäjältä: Amore - tammikuu 15, 2019, 22:28:40
Broidi kuunteli Kinksiä paljon. Siksi en jaksa.

Perhana. Kinks olisi tosiaan ollut täysin kurantti brittipottapää. Oikeastaan hain tuossa aivan tietynlaista genreä (80-90 -lukujen brittihipsteripoppi) mutta tuo Beatles oli pakko laittaa kaikkien näiden esikuvana mukaan.

Vaan aika selvältä jo nyt näyttää tulos!
Lainsäädäntö ennen luontoa (Immanuel Kant)

Lenny

Lainaus käyttäjältä: Melody - tammikuu 15, 2019, 23:30:34
3. Charlatans. Doors vaikutteita, joka on outoa, kun harvemmin käsitykseni mukaan Saarivaltioissa lainataan Amerikasta.

Tämä onkin mielenkiintoinen huomio. Charlatans taitaa kuulua ns. Madchester-genreen, jolle kai on ominaista juuri tällainen psykedelia. Ehkä ne ovatkin kuunnelleet tarkasti Doorseja?
Lainsäädäntö ennen luontoa (Immanuel Kant)