Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Yleistä musiikkikeskustelua

Aloittaja Hippi, tammikuu 17, 2019, 12:58:31

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

MrKAT

Kun aihe on esillä niin

Ootko nähnyt miehen
Joka toista miestä etsii
Seuraasi hän tahtoo
Häntä katsot inhoten
On silmissään vain pelokkuutta
Arkaa rakkaudettomuutta
Ymmärrystä hieman
Hän pyytää vaieten

- Hector – Kuinka voit väittää (1975)

Tai Juice 1985:


Lähde: https://twitter.com/partakakipahis/status/1590001198815674368
Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

Norma Bates

Muistikuvani mukaan ainakin jäsen Aave inhoaa Popedaa? Itse en jaksa jotain Kersantti Karoliinaa, mutta Kaasua-levyn omistan. Mustajärvellä on kyllä upea ääni, joten soololevyjään omistan kaksi. LP:nä, joten ei tule kovin usein kuunneltua, kun en jaksa touhuta moisten levyjen kanssa (ja vahtia ettei kissa käy levyn reunaan kiinni kun se halpalevarissani tursuaa ulospäin).

Edellä esitellyistä biiseistä yhtäkään en ole tainnut kuulla. Juicen biisistä olen nähnyt sanat joskus jossain.

MrKAT

Makuasiat on kiistelemätön 1 asia mutta jospa siihen makuun vaikuttaa ideologia tms ikävänä sivumakuna?

1) Solisti on pasifisti ja...
Pate Mustajärvi... Hän on muun muassa ottanut näkyvästi kantaa maahanmuuttajien syrjintää vastaa ja hylännyt Leijona-korun sen muututtua Paten mielestä väärien ajatussuuntien symboliksi. Ja ettei miestä ja Popedaa vain ymmärrettäisi tosikoiksi, vuoden 2018 kesäkiertueen taustakankaalla komeili suvaitsevaisuuden sateenkaaren ja yksisarvisen vieressä teksti: My Little Popeda! - https://www.is.fi/musiikki/art-2000006239830.html

2) Venäläinen nimi, sillä победа=popeda=voitto/läpijuoksu
Esim. "Для России это важная победа, так как недавно "Истинные финны"... = Tämä on tärkeä voitto venäjälle. sillä äskettäin "Perussuomalaiset"...
    - U.S. Jouni Snellman 2019 :"Pravda: Persujen vaalimenestys "tärkeä voitto" Venäjälle"

Hmm.. Pitäis kysyä onko sukulaisella vieläkin NL:n kansallislaulu puhelinäänenä tai oliko kuinka pitkään. :D
(Hän ei taatusti ole kommunisti eikä koskaan ollut, äänestää oikeistoa, mutta joskus sävelmä itsessään on hyvä).
Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

Hippi

Ei kyllä minua ainakaan Popedan lopettaminen hetkauta sinne eikä tänne. Vaikka tuota on hehkutettu "suomirockin legendana" niin piti ihan tarkistaa, mitä ne nyt on tässä vuosien saatossa esittäneet ja pari tuttua biisiä sieltä löytyi, jotka tunnistin. Onhan noita radiosta kuullut ja on Mustajärven ääni tunnistettava kyllä, mutta en sitä upeaksi missään nimessä sanoisi. Viinanpolttama kai enimmäkseen.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Norma Bates

Minä tykkään matalasta miehenäänestä. Varmaan ainoa kimittäjä josta silti pidän on joku Prince. Toki Jacksonillakin pari hyvää biisiä.

Mutta Popeda on jotenkin edustanut sellaista junttimaista ränttätänttää, etten ihmettele jos eivät kaikki sille lämpene. Itse kyllästyin puolestani Eppuihin jo vuosia sitten, koska heillä meni musa tylsäksi, ja sitten/silti sitä soitettiin päivittäin radiossa. Enhän minä edes itse radiota kuuntele, mutta kaikissa paikoissa sitä ei aina voinut välttää.

Ei saatana. Kohta on joulubiisit riesana. Pitäisikö mennä tulpat korvissa kaupoille.

Hayabusa

An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Norma Bates

Tsiisus Kraistus.  ::) Ihan kuin Suomen pitäisi saada väenvängällä oma kinkki. Minusta se olisi kyllä ennemmin Juice, tukan perusteella.

https://www.pifmagazine.com/1999/02/the-first-presleyterian-churchof-elvis-the-divine/

-:)lauri

Löysin ymmärtääkseni täydellisen Thunderdome cd-kokoelman interweb archivesta. Kokonaisuuden saa ladattua sieltä omalle koneelle. Hardcoreteknomusiikin pioneerivuosina julkaistut levyt sisältävät suurimmaksi osaksi sitä ihteään, mutta joukossa oli sellaisia yksilöitä, joista voisi saada pienellä miksauksella vielä nykyäänkin ihan toimivan rallin.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Aave

#368
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - marraskuu 08, 2022, 23:25:51
Muistikuvani mukaan ainakin jäsen Aave inhoaa Popedaa?
"Välinpitämätön" taitaa olla nykyisin se kuvaavin sana, mutta Popeda on kyllä ollut jo kakarana/teininä yksi inhokeista. Se haisi jo tuolloin niin rahvaanomaiselle ja juntille (Samalla suosionsa osaselitys), että siitä halusi pysytellä kaukana. Muistuipa mieleeni sekin kerta 1980-luvun taitteesta, kun uuden vuoden vaihtuessa näytettiin peräti musiikkivideoita Ylellä. Tuolloinhan ei ollut musiikkiohjelmia oikeastaan muita, kuin Levyraati (Hittimittari tuli sitten myöhemmin, Jyrki vieläkin myöhemmin), ja radiossa soi kerran viikossa Rockradio, joka sekin kesti kokonaista tunnin.

No, kun samassa ohjelmassa tuli mm. David Bowien China Girl ja sen perään Popedan Kaasua, komisario Peppone niin sitä taas tiesi, että maailmassa - ja eritoten Suomessa - on virhe. :)

Popedaa ei muuten otettu n. 20 vuoteen esiintyjäksi Provinssirockiinkaan, täysin bändin suosiosta riippumatta. Edellä mainitusta syystä - järjestäjät halusivat festarin profiloituvan hieman toisenlaisena, kuin kotimaisen junttirockin airueena; ei myöskään haluttu massoittain sellaista yleisöä, joka diggasi Popedaa.

Junttimaisuudessa Popedan ansioksi voidaan laskea se, että heillä on ollut aina kova uho päällä. Etelä-Pohjanmaalta katsoen uhoilu on plussaa, mutta sitten on sellainen pikkuseikka, että tamperaiset ovat kuta kuinkin viimeisiä tässä maassa, joiden kannattaa uhoilla etelä-pohjanmaalaisille yhtikäs mitään...

Hyviäkin junttibändejä tietysti on. Pidän semmoisena esimerkiksi AC/DC:tä, vaikka sekin bändi on hinkannut käytännössä yhtä ja samaa biisiä jo 50 vuotta. Kyllä sitä kelpaa aina kuunnella (Silloin kun sitä jostain tulee), vaikka en omista mitään heidänkään levyjään.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Aave

Lainaus käyttäjältä: MrKAT - marraskuu 09, 2022, 02:44:58
Makuasiat on kiistelemätön 1 asia mutta jospa siihen makuun vaikuttaa ideologia tms ikävänä sivumakuna?
...Ja näinkin MrKAT kertoo jälleen tuhannetta kertaa olevansa tynnyrikosmopoliitti, kertomatta olevansa tynnyrikosmopoliitti.

Yrität olla niin epätoivoisesti sekä trendikäs että yleissivistystä omaava, että onnistut osoittamaan vain avuttoman peittelysi siitä, että pohjimmiltaan pääsi on täynnä oululaisen sivukujan kuraa, ja yleistä elämänkokemattomuutta. Ethän sinä ressukka ole ikinä käynyt edes yhdessä piskuisessa homobaarissa, et edes lääninkaupunkisi karvakourapitseriassa. Uskottavuutesi ja tunne-elämäsi on n. 13-vuotiaan lapsen luokkaa, ja nämä juttusi sellaisen pikkuvanhan räkänokan tasoisia. Jokeltele lisää - onhan näillä tietty viihdearvo. :)
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Norma Bates

Kyllähän taidemuodoista pitää voida ja saada nauttia ilman ideologisia rasitteita. Politiikkaa voi keuhkota niin monella eri taholla tarpeeksi muutenkin. Mikäköhän siinä muuten on että kaikissa 1970-luvun taistolaisbiiseissä piti huutaa? Eikö se sanoma muuten mennyt perille proletariaatin kaaliin asti?

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - marraskuu 09, 2022, 13:56:31
Kyllähän taidemuodoista pitää voida ja saada nauttia ilman ideologisia rasitteita. Politiikkaa voi keuhkota niin monella eri taholla tarpeeksi muutenkin. Mikäköhän siinä muuten on että kaikissa 1970-luvun taistolaisbiiseissä piti huutaa? Eikö se sanoma muuten mennyt perille proletariaatin kaaliin asti?

Ei kai sitä proletariaatille saarnattu, eli omalle kuorolle, vaan eiköhön se huuto ollut tarkoitettu kovapäiselle vastavoimalle.

Muutoin olen sitä mieltä, että myös idealogisista taidemuodoista voi nauttia, vaikka ei samaa ideologiaa omaisikaan. Itse asiassa, se lienee ainut asia, mistä voi.

T: Xante

kertsi

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - marraskuu 09, 2022, 09:31:18
Minä tykkään matalasta miehenäänestä. Varmaan ainoa kimittäjä josta silti pidän on joku Prince. Toki Jacksonillakin pari hyvää biisiä.

Mutta Popeda on jotenkin edustanut sellaista junttimaista ränttätänttää, etten ihmettele jos eivät kaikki sille lämpene. Itse kyllästyin puolestani Eppuihin jo vuosia sitten, koska heillä meni musa tylsäksi, ja sitten/silti sitä soitettiin päivittäin radiossa. Enhän minä edes itse radiota kuuntele, mutta kaikissa paikoissa sitä ei aina voinut välttää.

Ei saatana. Kohta on joulubiisit riesana. Pitäisikö mennä tulpat korvissa kaupoille.
Mut Popeda on jättänyt kylmäksi. Ei sitten ollenkaan kiehdo.

Rättätänttä-termin miellän kyllä aivan toisenlaiseen musiikkiin, nimittäin ränttätänttä-bluesiin, mikä on perin kaukana Popedan junttirokista.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Norma Bates

Oma näkemykseni ränttätänttä-sanasta on eri. Joku Holmesin John tai mikä se yksi traktoribiisi nyt oli on minusta ränttää tänttää. Plus iänikuinen Sukset. Minun on taas vaikea ymmärtää miten ränttiksen voi mieltää mitenkään toisin. Mutta kukin tavallaan.

Nyt kun tarkemmin ajattelin, niin tokihan olen itsekin nautiskellut ideologisista taidemuodoista, mitä tulee teosofiasta versoneisiin zydeemeihin. Vaikkei sitä kauheasti korostetakaan, niin olihan esim. Akseli Gallen-Kallela aikanaan jonninsortin okkultiikan ystävä. Minulla on aiheesta kirjakin. Käsittelee myös paria muutakin taidemaalaria.

Mutta 1970-luvulla kaikki oli rumaa. Ruskeaa, oranssia. Ihmekös tuo jos laulutkin olivat rumia eli riipivät korvaa.

kertsi

#374
Wiki-sanakirja määrittelee ränttätäntän näin:

(musiikki, arkikieltä) kolmimuunteisesti soittaminen; siten soitettu musiikki
Soittakaa alle ihan perus ränttätänttää.


https://fi.wiktionary.org/wiki/r%C3%A4ntt%C3%A4t%C3%A4ntt%C3%A4
https://fi.wikipedia.org/wiki/Kolmimuunteisuus

Ei hajuakaan, miten tuota voisi soveltaa Popedan junttirokkiin tai ränttätänttä-bluesiin. On olemassa bluesphjaista rokkia? Vai onko kaikki rokki bluespohjaista?


Blues shuffle ränttätänttä komppi

Jos rokissa on olemassa monenlaisia komppeja blues-kompin lisäksi, niin mitä kaikkia?
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️