Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

SDP uudistumisten tiellä?

Aloittaja A.V. Vatanen, tammikuu 17, 2019, 18:35:28

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 7 Vieraat katselee tätä aihetta.

Xantippa

No itsekin teini-iän eläneenä voin sanoa, että moinen kissojen mätkiminen ei ollut mitenkään koko sakin puuhaa. Kyllä näihin tempauksiin, olkoot sitten hauskasti natsahdellen tai lapiota heilutellen, osallistui aivan tasan se oma porukkansa.

Ja kyllä se, mitä teini-iässä puuhailee, tuppaa kertomaan aika paljonkin ihmisen mielenlaadusta. Se on juuri se ikä, jossa ihminen hakeutuu sen pariin, mikä kiinnostaa, kun ei enää yleensä vanhemmat niin vahvasti mihinkään ohjaa. Noin karkeasti yleistäen.

Totta kai ihminen sitten kasvaa ja muuttuu, mutta hurskastelu siitä, että näitä juttuja ei saisi kaivella ja olkoot ne, kuten eivät koskaan olisi olleetkaan tulee kyllä siltä jengiltä, joka on aikanaan mukana heilunut. Voihan se olla, että he ovat kulkeneet valaisevamman polun, kun ovat sitten tehneet kasvuaan kissankiduttajasta puolueen johtotehtäviin, en tiedä. Mutta kun näin on käynyt, niin sittenhän ei ole mitään ongelmaa kai käydä näitä asioita läpi siten, että ne muillekin avautuvat.

Puoluelätkä ei kyllä itselläni vaikuta tippaakaan siihen, miten näihin suhtaudun ja olenkin sitä mieltä, että SDP on samassa jamassa kuin persut, laarien pohjia kopistellaan, että saadaan toimijoita. Muuten kai semmoista tyhmyyttä, että aletaan nostaa puolueen johtopaikoille juuri persukohun jälkeen kyseenalaisia tyyppejä on kai vähän vaikea selittää.

T: Xante

Brutto

#1156
Kissankiduttajan valitseminen puoluejohtoon on SDP:n pahin moka sitten sisällissodan aloittamisen. Yllättävän vähän aikaa Lindtmanilta kesti mokata.
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

Hippi

Lainaus käyttäjältä: a4 - syyskuu 03, 2023, 09:24:33
Tarkennan miehen moninkertaista katumusta. Osallistui 15-vuotiaana olemalla toisena päivänä mukana lyömässä yhtä jäljelle jäänyttä kissaa lapiolla. Oliko kyseessä esidemarin kiiluvasilmäinen nautiskelumurha, perinteinen maaseudun kissantappolyönti, kissanhakkauksen lopettava armonlyönti tai näennäinen lyönti luottamusliimajoukon jatkona, en osaa sanoa.

Xante edellä jo oleellisen sanoikin, mutta lisään nyt vielä, että mikä on tuo "maaseudun perinteinen kissantappolyönti"? Elossa ollut edellispäivänä kidutettu emokissa jollain lapiolla huidotaan kuoliaaksi. Kyllähän puheena oleva henkilö oli osallistunut tarpeiston hankintaankin, jos oikein muistan. Mutta missään ei ole tullut ilmi, että hän olisi halunnut mitenkään vastustaa näitä tehtyjä tekoja.

Vaikea minun on ymmärtää ja uskoa sitä, että maaseudullakaan kissoja perinteisesti kaksipäiväisissä kidutusorgioissa otetaan hengiltä. Varmasti ylimääräiset kissat on ainakin yritetty lopettaa nopeasti, milloin se on katsottu tarpeelliseksi. Tuskin ainakaan sitä on jätkälauman kimppakivaksi annettu.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Brutto

Lainaus käyttäjältä: a4 - syyskuu 03, 2023, 09:24:33
Lainaus käyttäjältä: Hiha - syyskuu 02, 2023, 22:02:00
Lainaus käyttäjältä: a4 - syyskuu 02, 2023, 21:52:51
Lainaus käyttäjältä: Toope - syyskuu 02, 2023, 20:15:53
Demareilla on siis puheenjohtajana kaveri, joka teki natsitervehdyksiä ja puoluesihteerinä kaveri, joka kidutti kissoja hengiltä...
Tuo puolue esittää moraalia persuille!  :-\
Ei tehnyt natsitervehdyksiä. Ei kiduttanut kissoja hengiltä.

Antti Lindtman poseerasi joukossa kuvia, joissa jotkut muut tekivät mm. natsitervehdyksiä. Oman kertomansa mukaan hän oli siellä vastustamassa natsismia. Vaikuttaakseen uskottavammalta fasismin vastaiselta taistelijalta hän esiintyi munasillaan kommandopipo päässä ja leikkiase kädessä. Kirjataan ylös, että a4 vaikuttui tällaisesta omistautumisesta aatteelle.

Mikkel Näkkäläjärvi on moneen kertaan tunnustanut osallistuneensa täysin epäasiallisiin sadistisiin kissantappotalkoisiin. Älä sinä nyt mene perumaan miehen omaa katumusta.

Tarkennan miehen moninkertaista katumusta. Osallistui 15-vuotiaana olemalla toisena päivänä mukana lyömässä yhtä jäljelle jäänyttä kissaa lapiolla. Oliko kyseessä esidemarin kiiluvasilmäinen nautiskelumurha, perinteinen maaseudun kissantappolyönti, kissanhakkauksen lopettava armonlyönti tai näennäinen lyönti luottamusliimajoukon jatkona, en osaa sanoa.

Olisiko pitänyt vapauttaa kaikesta vastuusta ne SS-upseerit , jotka osallistuivat joukkomurhiin ja kidutuksiin vasta syksyllä 1944 ja jotka kiinni jäätyään pyysivät anteeksi?
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: Karikko - syyskuu 03, 2023, 19:21:39

Luin nyt nuo lehtijutut. Näköjään on vaikea päästä vanhoista tyhmyyksistä eroon, mutta eivät nuo nyt näytä olevan lähelläkään persu-touhua vaikka Jari tapansa mukaan onkin päätellyt jotain "nerokasta.

Luultavasti armeliaisuus tarkoittaa politiikassa "Tekopyhyyttä" .

>>

Yrittäjä Jari Sarasvuo muistuttaa X:ään kirjoittamassa julkaisussa, että Sdp:ssä ei ole enää varaa osoitella sormella muita vanhoista virheistään. Sarasvuo myös kirjoittaa siitä, että jokaisen olisi hyvä opetella armollisuutta toisia ihmisiä kohtaan:

Jossain vaiheessa täytyy hyväksyä ihmisyyden ydin: myös vastenmieliseksi koettu vastustaja voi kasvaa ja kypsyä ihmisenä. Miten me voisimme päästä yhdessä eteenpäin, jos ihmisen alhaisin vaihe määrää tulevaisuuden toiminnan ja statuksen tason, Sarasvuo kirjoittaa


Lähelläkään persutouhuja? Onkos he polttaneet ja räjäytelleet ihmisiä sitten vai?

Ei siinä, uskon ihan minkä tahansa puolueen jäsenestä jo ihan mitä tahansa. Mietin vain että mikä mahtaisi olla elävältä polttamista kamalampaa, kun itse pidän sitä kaikista kamalimpana asiana, mitä on.

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: MrKAT - syyskuu 04, 2023, 00:08:55
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - syyskuu 03, 2023, 15:49:46
Ymmärrätkö yhtään että puolustelet eläinrääkkäystä ja toisen ihmisen omaisuuteen kajoamista? Eläimet määritellään omaisuudeksi. Ikävä kyllä. Jos kissojen omistaja ei pyytänyt lopettamaan kissojaan, niin eihän tämä tapporieha ole mitään muuta kuin sadistien orgiat.
En taatusti puolustele rääkkäystä vaan sitä ihmistä että onko oikein 2. päivän pahantekijää MN saatava syyttää ja tuomita eläinrääkkääjäksi, ja vieläpä elinikäisesti vanhuuteen saakka, siitä mitä on teininä tehnyt poikaporukassa.

Lainaa
Katsoisitko itse vaan vierestä virnuillen kun kaverisi hakkaavat eläimiä ja paiskovat niitä kokkoon?

Jos se asianomaisen lapiolla silpoma kissa oli se emokissa, niin sehän kitui poltettuna yhä hengissä kun omistaja pääsi paikalle.

Jos tämä ihmissaastasakki olisi myöhemmin päättänyt ryhtyä persuiksi, tuskin sinäkään sanojasi säästelisit, jollet ole kissoja vihaava tapaus.

Jos pännii että omat koirat kusi kinttuun, eli itse kannattamansa puolueen tai ideologian edustaja on itse piru, ei aleta puolustelemaan ja selittelemään hänen puolestaan. En minäkään alkanut Dalai Laman suhteen, vaikka ärsyttää että hänenkin suhteen sai pettyä.
Minä olen (tuolla nettimaailmassa) puolustellut Wille Rydmaniakin, vaikka on persu ja groomaaja, väärältä syytökseltä. Että hän ei ole pedofiili kuten yleisesti nimitellään (itsekin aluksi).
 
Minä tulkitsen että minulla on Hannah Arendtilaista moraalipaniikkia. Että jos ei-persuissakin on niitä samoja "natseja", ns. empatiakyvyttömän näköisiä, ihan normaaleja tavallisia perheenisiä, jotka on valmiina Einsatzkommandoissa muuttumaan ja metsästämään ja tappamaan juutalaisia, joita yksilöinä eivät olis koskaan tehneet. (Ja Saksan monimiljoonainen kansa katsoi juutalaisjahtia ns. vierestä, moni usein virnuillen.)

Ja nyt vielä tämmönen nostetaan puolueen johtoon, niin onko meillä enää toivoa, että jos hän on sittenkin psykopatologinen tapaus eikä vain "normaali perheenisä/tavisteini" jonka joukko vei mukanaan. (Tämä koskee siis kaikkia ei-persuja. Esim. KESKustan Juho Pylväs hermostutti minua jo aiemmin).

Ja minä olen aiheuttanut jäsen Toopelle epätoivoa, koska olen tuominnut Rydmanin.

Olen ihan takuulla aiemmissa inkarnaatioissani tehnyt kaikkea mahdollista pahaa, kuten me kaikki. Ehkä se jotenkin kummittelee jossain yli-alitajunnassa mistä ei ole tietoinen, ja juuri koska tietää itse väärin tehneensä, vihaa niitä tekoja ja ihmettelee että minkä takia niitä edelleenkin pitää tehdä. Eikö ihmiskunta kehity yhtään?

Sitä en sitten osaa sanoa että jos menee johonkin joukkohurmokseen mukaan jossa kuningasideana on tehdä tuollaista eläville eläimille, että onko se pahempaa kuin se että aasialaisten kansojen keskuudessa ihan tieten tahtoen paistetaan ja keitetään eläimiä elävältä, kun maistuvat mukamas makoisemmilta niin. Ehkä riittää kun sanoo että ei paska punniten parane.

Minun puolestani tuollainen tyyppi voi kyllä olla puolueen toiminnassa mukana, mutta ei häntä johtotehtäviin tarvitse nostaa, koska sehän kertoo jotain siitä mitä muu johto ajattelee alamaisistaan, eli riviäänestäjistä. Joku mainitsi jossain että tyyppi on puoleksi saamelainen(?) Tästäkin voisi kaikenlaista ajatusta esiin nostaa. Vaikka että saako sitä sitten tosiaan tehdä ihan mitä tahansa, koska sattuu olemaan jotain "etnistä vähemmistöä"? Ja eikö tämmöisten tekojen tekijät leimaa lopulta sen oman porukkansa, ja eikö sitä porukkaa sitten ota päähän että pahin mahdollinen tyyppi on heidän edustajanaan?

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: Hippi - syyskuu 04, 2023, 09:04:43
Lainaus käyttäjältä: a4 - syyskuu 03, 2023, 09:24:33
Tarkennan miehen moninkertaista katumusta. Osallistui 15-vuotiaana olemalla toisena päivänä mukana lyömässä yhtä jäljelle jäänyttä kissaa lapiolla. Oliko kyseessä esidemarin kiiluvasilmäinen nautiskelumurha, perinteinen maaseudun kissantappolyönti, kissanhakkauksen lopettava armonlyönti tai näennäinen lyönti luottamusliimajoukon jatkona, en osaa sanoa.

Xante edellä jo oleellisen sanoikin, mutta lisään nyt vielä, että mikä on tuo "maaseudun perinteinen kissantappolyönti"? Elossa ollut edellispäivänä kidutettu emokissa jollain lapiolla huidotaan kuoliaaksi. Kyllähän puheena oleva henkilö oli osallistunut tarpeiston hankintaankin, jos oikein muistan. Mutta missään ei ole tullut ilmi, että hän olisi halunnut mitenkään vastustaa näitä tehtyjä tekoja.

Vaikea minun on ymmärtää ja uskoa sitä, että maaseudullakaan kissoja perinteisesti kaksipäiväisissä kidutusorgioissa otetaan hengiltä. Varmasti ylimääräiset kissat on ainakin yritetty lopettaa nopeasti, milloin se on katsottu tarpeelliseksi. Tuskin ainakaan sitä on jätkälauman kimppakivaksi annettu.

Ja jos ei niitä emokissoja ollut useita, niin se lapiolla henkihieveriin hakattu oli nakattu vielä nuotioonkin, ja eli vielä elävältä polttamisenkin jäljiltä.

Ei ole käynyt missään ilmi että eläinten omistaja olisi antanut teinihirviöille tehtäväksi eläinten lopettamisen. Sen jutun mukaan minkä itse jossain näin häneltä oli tapettu vastoin tahtoaan jo edellisenäkin vuonna eläimiä.

Olen somessa nyt nähnyt vasemmalle kallellaan olevia ihmisiä, lähinnä naisia, jotka ovat ilmoittaneet että he eivät sitten jatkossa enää SDP:tä äänestä. Olen tästä hyvilläni, kun olin aikoinaan samalla taholla pettynyt siihen mikä vimma joillain naisilla oli puolustella Isis-äitejä. Kun tulee eläinrääkkäyksestä kyse, siinä se ihmisten oikea karva nähdään. On sitten näitä puolustelijoitakin tietty ollut, jotka ovat vähätelleet "erheeksi" sitä sadistista tapporiehaa. Erhe on se kun kävelee punaisia päin. Ei se että ottaa tehtäväkseen kiduttaa ja rääkätä. Jos idis oli tappaa, se olisi käynyt monella muullakin tavalla paljon paljon kivuttomammin.

Kun olin lapsi ja minulle otettiin kissa maatalossa asuvilta sukulaisiltamme, nämä sanoivat että jos se on narttu, tuokaa se takaisin ja he tappavat sen. Narttuhan se sitten oli, mutta en minä siitä luopunut, tietenkään. Se sai sitten yhden eloonjääneen pennun aikanaan, ja katosi. Pentu jäi isoksi tultuaan auton alle, muttei kuollut. Vanhempani veivät sen sinne sukulaisiin ja se oli siellä lopetettu ampumalla.

Ei tietysti puhettakaan mihinkään eläinlääkäriin viemisestä, köyhää alaluokkaa kun oltiin. En tosin tiedä oliko millään luokalla sen kummempaa 1980-luvun alussa. Mutta eiköhän se nirri sitten melko äkkiä lähtenyt kun asiaan asti päästiin.

Saares

Lainaus käyttäjältä: Hippi - syyskuu 04, 2023, 09:04:43
Lainaus käyttäjältä: a4 - syyskuu 03, 2023, 09:24:33
Tarkennan miehen moninkertaista katumusta. Osallistui 15-vuotiaana olemalla toisena päivänä mukana lyömässä yhtä jäljelle jäänyttä kissaa lapiolla. Oliko kyseessä esidemarin kiiluvasilmäinen nautiskelumurha, perinteinen maaseudun kissantappolyönti, kissanhakkauksen lopettava armonlyönti tai näennäinen lyönti luottamusliimajoukon jatkona, en osaa sanoa.

Xante edellä jo oleellisen sanoikin, mutta lisään nyt vielä, että mikä on tuo "maaseudun perinteinen kissantappolyönti"? Elossa ollut edellispäivänä kidutettu emokissa jollain lapiolla huidotaan kuoliaaksi. Kyllähän puheena oleva henkilö oli osallistunut tarpeiston hankintaankin, jos oikein muistan. Mutta missään ei ole tullut ilmi, että hän olisi halunnut mitenkään vastustaa näitä tehtyjä tekoja.

Vaikea minun on ymmärtää ja uskoa sitä, että maaseudullakaan kissoja perinteisesti kaksipäiväisissä kidutusorgioissa otetaan hengiltä. Varmasti ylimääräiset kissat on ainakin yritetty lopettaa nopeasti, milloin se on katsottu tarpeelliseksi. Tuskin ainakaan sitä on jätkälauman kimppakivaksi annettu.
Perinteinen kissanpoikien tappaminen tapahtui hukuttamlla: kissat säkkiin ja painoa mukaan niin ei tarvinnut nähdä itse kuolemia.

Norma Bates

Erityisen vastenmielisenä olen pitänyt somessa sitä että ihmiset ovat kehuneet anteeksiantajia ja anteeksipyytäjää. Jälkimmäinen kun voi olla pelkkää esitystä, niin hiukan tyhmä pitää olla että sitä kehuu. Nämä anteeksiantajat sen sijaan eivät ole siinä asemassa että heillä on oikeus antaa anteeksi toisen ihmisen puolesta. Toisaalta jos kissojen omistaja antaa anteeksi, niin ei se sitä tarkoita että muilla on velvollisuus antaa.

Jotenkin tämä koko stoori taas kuvastaa tätä nykyaikaa. Ihmiset eivät oikein tunnu ymmärtävän ollenkaan tekoja. Hirveät teot ovat niin hirveitä että ne menevät yli yksinkertaisimpien ymmärryksen, jolloin ne hokkuspokkus muuttuvat ikään kuin kokonaan olemattomiksi. Mutta sanotuista tai kirjoitetuista sanoista jaksetaan kyllä paasata ja pauhata ikänsä kaiken. Jos kysymys on kirjoituksesta, niin johtuisikohan vimmainen tuohtumus siitä, että aina voi palata paikalle ja lukea ne sanat uudestaan? Kun taas jotain mennyttä tekoa ei pysty todentamaan, jos ei sitä ole videoitu.

Mutta nuorisollahan on nykyään trendinä kuvata kaikki, joten seuraava eläinrääkkäyssessio löytyy sitten kyllä TikTokista tai jostain muusta pentujen suosimasta sovelluksesta.

Karikko

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - syyskuu 04, 2023, 09:17:03
Lainaus käyttäjältä: Karikko - syyskuu 03, 2023, 19:21:39

Luin nyt nuo lehtijutut. Näköjään on vaikea päästä vanhoista tyhmyyksistä eroon, mutta eivät nuo nyt näytä olevan lähelläkään persu-touhua vaikka Jari tapansa mukaan onkin päätellyt jotain "nerokasta.

Luultavasti armeliaisuus tarkoittaa politiikassa "Tekopyhyyttä" .

>>

Yrittäjä Jari Sarasvuo muistuttaa X:ään kirjoittamassa julkaisussa, että Sdp:ssä ei ole enää varaa osoitella sormella muita vanhoista virheistään. Sarasvuo myös kirjoittaa siitä, että jokaisen olisi hyvä opetella armollisuutta toisia ihmisiä kohtaan:

Jossain vaiheessa täytyy hyväksyä ihmisyyden ydin: myös vastenmieliseksi koettu vastustaja voi kasvaa ja kypsyä ihmisenä. Miten me voisimme päästä yhdessä eteenpäin, jos ihmisen alhaisin vaihe määrää tulevaisuuden toiminnan ja statuksen tason, Sarasvuo kirjoittaa


Lähelläkään persutouhuja? Onkos he polttaneet ja räjäytelleet ihmisiä sitten vai?

Ei siinä, uskon ihan minkä tahansa puolueen jäsenestä jo ihan mitä tahansa. Mietin vain että mikä mahtaisi olla elävältä polttamista kamalampaa, kun itse pidän sitä kaikista kamalimpana asiana, mitä on.

Oliko näkkäläjärvi polttanut kissoja elävältä, vai puhutko yleisesti kakaroiden toilailuista.

Tosin samapa tuo ei noista yleisesti leviävistä jutuista ilman leimaa pääse irti.

Persut taitavat edelleen ratsastaa omalla "hevosellaan, eli vihapuheella -tuskin sekään muuttuu.

Hiha

Lainaus käyttäjältä: Brutto - syyskuu 04, 2023, 09:04:06
Kissankiduttajan valitseminen puoluejohtoon on SDP:n pahin moka sitten sisällissodan aloittamisen. Yllättävän vähän aikaa Lindtmanilta kesti mokata.

X:ssä on keksitty todennäköinen selitys. Jussi Halme kirjoittaa:

"Viisas valinta Lindtmanilta, koska nyt kun Näkkäläjärvi on SDP:n puoluesihteeri, niin kukaan ei uskalla nostaa kissaa pöydälle mistään asiasta."

"Voi Antti hallita rauhassa."

MrKAT

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - syyskuu 03, 2023, 15:49:46
Katsoisitko itse vaan vierestä virnuillen kun kaverisi hakkaavat eläimiä ja paiskovat niitä kokkoon?

Jos se asianomaisen lapiolla silpoma kissa oli se emokissa, niin sehän kitui poltettuna yhä hengissä kun omistaja pääsi paikalle.

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - syyskuu 04, 2023, 09:50:46
Jotenkin tämä koko stoori taas kuvastaa tätä nykyaikaa. Ihmiset eivät oikein tunnu ymmärtävän ollenkaan tekoja. Hirveät teot ovat niin hirveitä että ne menevät yli yksinkertaisimpien ymmärryksen, jolloin ne hokkuspokkus muuttuvat ikään kuin kokonaan olemattomiksi. Mutta sanotuista tai kirjoitetuista sanoista jaksetaan kyllä paasata ja pauhata ikänsä kaiken.
Mitä jos tunne ja subjektiivisuus kävelee järkesi yli? Oletko ajatellut sitä että jos laskee tunteena sisään, häipyy vähäinenkin objektiivisuus ja järki ja muuttuu "tunneraivo-persuksi", somen pahimmaksi "öyhöttäjäksi", joka on jo "totuuden päättänyt".
    Minä en ole uskaltanut laskea tässä (täysin) tunnetta mukaan. Siksi. Ja täksi: Meidän rakas "paras" kissamme katosi, ihmeteltiin mihin jäi. Hiukan ihmettelin kun naapurin koira haukkui monta päivää että isäntä jo torui tyhjän haukkumisesta. Sitten viikon päästä kun tiellä kävelin löysin hajuaistillani. Kamaluus (valkeni vasta myöhemmin): koira oli haukkunut monta päivää just siihen suuntaan koska oli kuullut autoon törmänneen ja tien viereen puskiin lentäneen kituvan kissamme vaikeroinnin yöt päivät.
Puoli viikkoa ilmeisesti kitui äänekkäästi. Löydettyäni kuhisi jo matoja. Hain lapion ja hautasin silmät kyynelissä mirrimme ruumiin siihen tien vierustaan pensaiden juurelle tekemääni kuoppaan.
  Minulla on ja oli tarkka kuulo, olisin voinut 200m päästä kuullakin, miksen aistinut? Satoi pääosin kaatamalla monta päivää ja piti minua pääosin sisällä, kohinahan myös esti kuulemisen. Mutta syyllisyys jäi.
Koska koira jotain kuuli.




Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: Karikko - syyskuu 04, 2023, 11:05:48
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - syyskuu 04, 2023, 09:17:03
Lainaus käyttäjältä: Karikko - syyskuu 03, 2023, 19:21:39

Luin nyt nuo lehtijutut. Näköjään on vaikea päästä vanhoista tyhmyyksistä eroon, mutta eivät nuo nyt näytä olevan lähelläkään persu-touhua vaikka Jari tapansa mukaan onkin päätellyt jotain "nerokasta.

Luultavasti armeliaisuus tarkoittaa politiikassa "Tekopyhyyttä" .

>>

Yrittäjä Jari Sarasvuo muistuttaa X:ään kirjoittamassa julkaisussa, että Sdp:ssä ei ole enää varaa osoitella sormella muita vanhoista virheistään. Sarasvuo myös kirjoittaa siitä, että jokaisen olisi hyvä opetella armollisuutta toisia ihmisiä kohtaan:

Jossain vaiheessa täytyy hyväksyä ihmisyyden ydin: myös vastenmieliseksi koettu vastustaja voi kasvaa ja kypsyä ihmisenä. Miten me voisimme päästä yhdessä eteenpäin, jos ihmisen alhaisin vaihe määrää tulevaisuuden toiminnan ja statuksen tason, Sarasvuo kirjoittaa


Lähelläkään persutouhuja? Onkos he polttaneet ja räjäytelleet ihmisiä sitten vai?

Ei siinä, uskon ihan minkä tahansa puolueen jäsenestä jo ihan mitä tahansa. Mietin vain että mikä mahtaisi olla elävältä polttamista kamalampaa, kun itse pidän sitä kaikista kamalimpana asiana, mitä on.

Oliko näkkäläjärvi polttanut kissoja elävältä, vai puhutko yleisesti kakaroiden toilailuista.

Tosin samapa tuo ei noista yleisesti leviävistä jutuista ilman leimaa pääse irti.

Persut taitavat edelleen ratsastaa omalla "hevosellaan, eli vihapuheella -tuskin sekään muuttuu.

Oli. Kyseenalaista myös onko 15 v enää lapsi eli kakara. Jotkut ovat tässä maailmassa siinä iässä jo itse vanhempia. Lisäksi hän syyllistyi 20-vuotiaana rattijuoppouteen, järjesti muita vaaraan ja VALEHTELI tuosta jälkikäteen.


Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: MrKAT - syyskuu 04, 2023, 11:46:45
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - syyskuu 03, 2023, 15:49:46
Katsoisitko itse vaan vierestä virnuillen kun kaverisi hakkaavat eläimiä ja paiskovat niitä kokkoon?

Jos se asianomaisen lapiolla silpoma kissa oli se emokissa, niin sehän kitui poltettuna yhä hengissä kun omistaja pääsi paikalle.

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - syyskuu 04, 2023, 09:50:46
Jotenkin tämä koko stoori taas kuvastaa tätä nykyaikaa. Ihmiset eivät oikein tunnu ymmärtävän ollenkaan tekoja. Hirveät teot ovat niin hirveitä että ne menevät yli yksinkertaisimpien ymmärryksen, jolloin ne hokkuspokkus muuttuvat ikään kuin kokonaan olemattomiksi. Mutta sanotuista tai kirjoitetuista sanoista jaksetaan kyllä paasata ja pauhata ikänsä kaiken.
Mitä jos tunne ja subjektiivisuus kävelee järkesi yli? Oletko ajatellut sitä että jos laskee tunteena sisään, häipyy vähäinenkin objektiivisuus ja järki ja muuttuu "tunneraivo-persuksi", somen pahimmaksi "öyhöttäjäksi", joka on jo "totuuden päättänyt".
    Minä en ole uskaltanut laskea tässä (täysin) tunnetta mukaan. Siksi. Ja täksi: Meidän rakas "paras" kissamme katosi, ihmeteltiin mihin jäi. Hiukan ihmettelin kun naapurin koira haukkui monta päivää että isäntä jo torui tyhjän haukkumisesta. Sitten viikon päästä kun tiellä kävelin löysin hajuaistillani. Kamaluus (valkeni vasta myöhemmin): koira oli haukkunut monta päivää just siihen suuntaan koska oli kuullut autoon törmänneen ja tien viereen puskiin lentäneen kituvan kissamme vaikeroinnin yöt päivät.
Puoli viikkoa ilmeisesti kitui äänekkäästi. Löydettyäni kuhisi jo matoja. Hain lapion ja hautasin silmät kyynelissä mirrimme ruumiin siihen tien vierustaan pensaiden juurelle tekemääni kuoppaan.
  Minulla on ja oli tarkka kuulo, olisin voinut 200m päästä kuullakin, miksen aistinut? Satoi pääosin kaatamalla monta päivää ja piti minua pääosin sisällä, kohinahan myös esti kuulemisen. Mutta syyllisyys jäi.
Koska koira jotain kuuli.

Miten tuo nyt liittyy mitenkään tuohon kissojen elävältä poltteluun? Olen itsekin tuntenut syyllisyyttä kun en aina ole ollut paras mahdollinen emäntä. Mutta enpä ole tässä elämässä rääkännyt saatanallisesti eläimiä ja vähätellyt että lapiolla löin.

Norma Bates

https://yle.fi/a/74-20048305

Tuolta sopii lukea.

Erinomaisesti uudistuttu! Ei voi kuin silmät sepposen selällään taivastella.