Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Musiikin tyylilajit

Aloittaja ROOSTER, tammikuu 30, 2021, 18:16:17

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ROOSTER

Musiikin tyylilajeja on paljon enemmän kuin olisin uskonutkaan.   https://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_musiikin_tyylilajeista

Kun sitten esimerkiksi, näköjään omaksi tyylilajikseeen, heavymetal (ei siis rock) koostuu wikipedian mukaan ainakin seuraavista alalajeista:

Kehittyneitä tyylilajeja/suuntauksia
   
alternative metal, avant garde metal, black metal,death metal, doom metal, extreme metal, folk metal, goottimetalli, grindcore, hard rock, industrial metal, kristillinen metalli, metalcore, neoklassinen metalli, power metal, progressiivinen metalli, rapcore, stoner rock, thrash metal

Kuinkahan paljon vielä puuttuu noista, ainakin oopperametalli ja ehkä sata muuta.

Tässä alkaa olla vaikeuksia lokerointiin taipuvilla ihmisillä kun vielä tyylilajit mene joskus pahasti päällekkäin ja sivuttain sekä bändien tuotanto saattaa sisältää mitä vain, jopa balladeja. Ota näistä nyt selvää - puristina ei ainakaan ole helppo olla.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

a4

^
Ja luovimmat bändit sekä artistit luovat oman tyylilajinsa.

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - tammikuu 30, 2021, 18:16:17
Musiikin tyylilajeja on paljon enemmän kuin olisin uskonutkaan.   https://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_musiikin_tyylilajeista

Kun sitten esimerkiksi, näköjään omaksi tyylilajikseeen, heavymetal (ei siis rock) koostuu wikipedian mukaan ainakin seuraavista alalajeista:

Eräs duunikaveri, muuten aina erittäin konservatiivisesti pukeutuva, kerran tunnusti lempparimusiikkinsa olevan ruotsalainen pikametalli. Onneksi ei sentään norjalainen kirkonpolttoheavy.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Toope

Tyylejähän on rajattomasti. Jotkut keksivät aina lisää (useimmat kauheita, jotkut satunnaiset toimivat).

kertsi

Technical death metal.
Saa aikaiseksi minulla stressiä ja päänsärkyä.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: kertsi - helmikuu 03, 2021, 22:48:41
Technical death metal.
Saa aikaiseksi minulla stressiä ja päänsärkyä.

Ei kovin huonoa. Itse asiassa johonkin tiettyyn mielentilaan voisi joku yksittäinen pätkä näitä sopia hyvinkin. Autolla ajaessa en kyllä suosittele. 
https://www.youtube.com/watch?v=LBXmdtLW4bE

Tosin tuota koostetta katsoessa tulee mieleen, että alkaa olla ihan karikatyyrimeininkiä jo.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

kertsi

^
Technical death metal =
Speedmetalia ja kuolemaa?
Stressaavan nopeaa kitaransoittoa ja rumpurytmi, joka räksättää  tasapaksuna mattona, yhdistettynä lauluun, joka kuulostaa kuolinkorinalta tai haudantakaiselta, ja sanoihin, jotka liittyvät kuolemaan, kuolleiden syömiseen yms..

Vaatii kyllä kosolti taitoa soittajilta.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Aave

Mikäli metallimusiikin eri tyylilajien kirjo hämmentää, niin niitä esittelee Map of Metal.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy