Ikävin henk.koht. kokemukseni poliisista on melko mitätön.

Olin 1993 muuttanut silloisen kumppanini kanssa ostamaamme omakotitaloon, mutta juuri silloin yksi kissoistani, se kiukkuisin, päätti olla ottanut hatkat ja eihän minulla sitten ollut mitään tietoa siitä missä se oli, muutettava oli. (Pisin reissuhan sillä taisi joku vuosi kestää kesästä jouluun.) Entiset naapurini soittivat minulle että olet sitten kissasi tänne jättänyt, me laitettiin se sinne sun tyhjään asuntoosi. Sanoin että tulemme hakemaan. Sitten kun päästiin perille, RT-koppero oli tyhjä. Joku kertoi että olivat päästäneet kissan ulos että se saa pääsee syömään. Sillälailla. (Tietenkään naapureillani ei ollut vapaata äksessiä asuntooni, mutta talonmies vai nainenko hän siihen aikaan oli, oli ilmeisesti näiden naapureiden mielivaltaisten ideoiden pyöritettävänä, ja hänellä avain oli.)
Jotenkin se kissa sitten joku kerta saatiin sieltä mukaan. Aiemman turhan reissun perään.
Noh, isäni kuoli 1994 ja jonkin ajan päästä minulle tuli postia että pitäisi poliisiasemalle tulla. Säikähdin ikihyvikseni että (höperöt) ex-naapurini ovat hoitaneet minulle syytteen eläinrääkkäyksestä. Minkäänlaista tietoa kun ei postissa ollut että mistä kyse.
Perillä selvisi että piti allekirjoittaa joku paperi tulevaa oikeudenkäyntiä varten, kun mustalaiset olivat huijanneet juopolta isältäni rahaa tuhansia (mk) ja kaikenlaista elektroniikkaa siinä ohessa. kai siitä sitten joku oikeudenistunto tuli, mutta penniäkään en ole niistä varastetetuista rahoista nähnyt tähän päivään mennessä.
Muut kokemukset sitten että joku riehuu tai retkustelee jossakin, ja poliisi tulee tai sitten ei. Ärsyttävin tilanne oli kai se kun silloisen kumppanini kanssa olimme virallisella uimarannalla, ja joku paskapäiden porhoseurue tulla tuuttasi isolla paatilla suoraan lasten uimaranta-alueelle ja jäi siihen saunomaan tai jotain. Eksä soitti poliisille, mutta eivät nämä tulleet. Kai siellä oli sitten liian tärkeä väki juhlimassa. Satama oli liian kaukana että sinne olisi jaksanut vaivautua, jossain 200 m päässä...