Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Olympialaiset - Tokio 2020

Aloittaja a4, heinäkuu 23, 2021, 19:11:31

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hippi

Lainaus käyttäjältä: kertsi - heinäkuu 26, 2021, 16:55:33
Katselin miesten jousiammunnan finaalia.

Itse olen kerran kokeillut tuollaisella tai tuontapaisella jousella firman team buildingissa, ja osuin paljon kymppeihin, mutta luulen, että välimatka oli lyhyempi. Joka tapauksessa voitin kaikki työkaverini lajissa, joka tuntui hauskalta.

Minäkin olen kerran kokeillut jousiammuntaa ja tavallaan kivaa mutta ei sitten kuitenkaan. Välineissä oli vika. Välineet oli nimittäin kilpatasoisen ison äijän vehkeet, joista hän antoi käsiini sellaisen "kevyempää räpsyttelyyn" tarkoitetun, joka ei ollut ihan niin jäykkä. Sain jännitettyä se hampaat irvessä nipin napin niin, että sain jousen lentämään. Kun sain kädestä pitäen opastuksen, miten jännittäminen tehdään oikein niin, ettei sitä pelkällä voimalla tarvitse punnertaa, niin sain nuolen lentämään tauluun asti. Innostukseni loppui kuitenkin siihen, että jännittäessä ote jotenkin lipsahti ja jänne räpsähti vasemman käsivarteni sisäpinnalle. Tunne oli jokseenkin kamala ja vaikka siihen kylmää käärettä laitettiin, niin aivan järkyttävä ja pitkäikäinen mustelma siihen tuli. Niin, ja tietysti seuraavana päivänä oli kädet ja hartiat aivan paskana.

Ehkä vähemmän jäykällä jouskarilla olisi voinut onnistua paremmin.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

kertsi

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - heinäkuu 26, 2021, 16:35:36
Juuri alkoi "Copa America". Eli lentopallomatsi Argentiina-Brasilia. Pallo saa kovaa kyytiä. Täällä pohjoisessa monesti luulemme, että nuo Etelä-Amerikan maat ovat vain potkupallomaita. Mutta esimerkiksi taannoinen lentopalloilija Giba on monesti valittu maansa parhaaksi urheilijaksi ohi jalkapallotähtien.
Oli jännä ottelu. Argentiinalaiset näyttivät jotenkin pieniltä ja lyhyiltä brasialaisiin verrattuna, vaikka olihan sielläkin yli 2-metrisiä. Oli kyllä joku 175 cm lyhytkin.

Voi mahoton, kun noiden syötöt ovat komeita. Sanoikohan selostaja, että jonkun syöttö olisi lähtenyt 130 km/h vauhdilla?
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Socrates

Pistetään nyt kerta kiellon päälle viesti ja kisavinkki, kun olen urheilua joskus paljonkin seurannut.

Miehet seuratkaa Annimari Kortetta, uskomattoman kaunis nainen :-*.
Naisille herkkuna Homo-Liukkonen, joka hyppää tänään altaaseen.
Kävelevä kremppakertymä

-:)lauri

Minkä tähe Simone Biles jätti joukkuekisan kesken?
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

kertsi

Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Hayabusa

^Lääketieteelliset syyt = Iso-D?
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Hippi

^
Liian vanha Iso-D:lle.


Mutta asiaan. Hesarissa on eräänlainen henkilökuva hänestä, joka näyttäisi näkyvän kaikille https://www.hs.fi/urheilu/art-2000008148666.html
Tuon luettuani en kyllä ihmettele, jos paineet kasvoivat liian suureksi.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

a4

^
Aika legenda lajissaan. Hipin linkistä:
"Maailman vaikeinta hyppyä" Macur katsoi lähietäisyydeltä. Se oli aivan älytön, hän sanoo.
Hypystä on kiittäminen koronaviruspandemiaa. Biles on sanonut, että ilman pandemian pakottamaa kisa­taukoa hän tuskin olisi alkanut edes harjoitella koko hyppyä.
Bilesin joukoissa on kohistu siitä, että tuomarit eivät anna hypystä niin paljoa pisteitä kuin vaikeustason ansiosta voisi, koska he eivät halua kannustaa muita voimistelijoita tekemään hyppyä.
"Se on älyttömän vaarallinen liike, jota moni huippuvoimistelija ei edes lähtisi yrittämään. Pienikin virhe voi olla fataali", Macur sanoo.


Tämä oli hauska: Käsipallo: Japanin maalivahti torjui ja heitti maalin


-:)lauri

No voi harmi. Olisihan se pitänyt arvata, että jenkeissä tuo ihmispalvonta menee niin äkkiä överiksi. Tosin samasta syystä itsekin ruvennut seuraamaan Bilesin edesottamuksia kuin muutkin urheilun tai telinevoimeistelun ystävät. Kyseessä on lajin todellinen legenda.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hayabusa

Suomen jouskarimies hajotti vehkeitään ihan urakalla. Taisi sittenkin käsi täristä vähän liikaa.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Karikko

Lainaus käyttäjältä: Socrates - heinäkuu 27, 2021, 09:01:08
Pistetään nyt kerta kiellon päälle viesti ja kisavinkki, kun olen urheilua joskus paljonkin seurannut.

Miehet seuratkaa Annimari Kortetta, uskomattoman kaunis nainen :-*.
Naisille herkkuna Homo-Liukkonen, joka hyppää tänään altaaseen.

Matson huomenna- pieni mahdollisuus mitaliin- mutta kytee epäilys, että jää neljänneksi..Toivottavasti olen väärässä.

Liukkonen ei taida selvitä loppukilpailuun, mutta toivottavasti väli-eriin.
Anni-Marilla ei taida olla saumoja välieriinkään valitettavasti- taso on tuolla aika tyly.. Ehkä kuitenkin pienet mahdollisuuden toisiin alkueriin..

kertsi

Naisten telinevoimistelun joukkuekisaa olen katsellut osan. On paljon mielenkiintoisempaa katsottavaa kuin miesten telinevoimistelu jostain syystä. Kaikki telinvoimistelijat kyllä juoksevat tosi hassusti hevoselle telineelle. (Näköjään sitä kutsutaan nykyään hyppytelineeksi, eikä (kaarettomaksi) hevoseksi.)

Meillä oli koulussa puomi, hevonen ja eritasonojapuut, ja semmoinen pitovyö, jonka avulla pystyi treenaamaan permannon voltteja. Teimme kyllä todella kesyjä liikkeitä verrattuina noihin olympiataitureihin. Itse tykkäsin eniten eritasonojapuista.

Vähän katsoin myös naisten softball-finaalia, USA - Japani. Ei tullut yhtään semmoista fiilistä, että olisipa kiva taas pelata pesistä, vaikka kouluaikaan pelasin into pinkeänä aika paljonkin. Olin aina kapteenina pesiksessä ja lentopallossa. Hauskin urheiluun koulumuisto on, kun me koulun vanhimmat tytöt voitimme naisopettajat lentopallossa.

Rugbyakin vilkaisin. Ja jotain purjehdusta.

---
Olen varmaan vanha jäärä, kun minusta pal muut kuin yleisurheilu ja telinevoimistelu eivät kuulu olympialaisiin. Mutta en ole juurikaan seurannut televisiointeja vuosikausiin.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

kertsi

#27
^ Telinevoimistelun huippuhetkiä menneiltä vuosilta:

https://www.youtube.com/watch?v=Yl9QpC8_LiE
Nadia Comaneci vetelee kymppejä suorituksistaan.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Hayabusa

Matti Mattssonille pronssia! Suomen mitaliodotukset 0-1 mitalia täytetty.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

-:)lauri

Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.