Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Vaikeita kysymyksiä (ehkä)

Aloittaja Juha, tammikuu 21, 2019, 10:35:06

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Hayabusa

^Tärkeä kysymys.

Oudommassa seurassa tuo ongelma tosiaan on hyvin ikävä. Suosittelen terävien tarjoilua heti alkuun, jotta myös viinasten suhteen hämäläisemmät pääsevät vauhtiin. Samalla saadaan kaikkien peruspromilletaso riittävän korkealle tasolle, jolloin suhteellinen ero ei ole niin häiritsevä. Tietysti joukossa saattaa olla joku, joka vetää itsensä heti tilttiin, mutta joskus vain on hyväksyttävä tilastotappiot.

Tietysti, jos humaltumaan pyrkivällä seurueella on riittävästi yhteisiä juopottelukokemuksia mitään ongelmaa ei ole. Jäsenet kukin automaattisesti säätävät kippausnopeutensa sellaisiksi, että huippu saavutetaan yhtä aikaa. Näin, vaikka joku olisi jäänyt syystä tai toisesta lähdössä jälkeen.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Aave

Komppaan Hayabusaa. Tee ROOSTER sellainen booli joka on alkuun tymäkkää, mutta sitten alat blandata sitä illan kuluessa niin, että siellä ei ole lopulta viinaa, kuin nimeksi. Tämä on viisaus ja profeetat.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

ROOSTER

^
^^
On aina hieno kuulla asiantuntevia ohjeita. Tosiaan, lentävä lähtö helpottaa montaa juttua.  :D
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hippi

Meillä oli duunissa yksi tuollainen, jolle maistui aika nopeassa tahdissa juoma ja taisi mennä päähänkin ehkä nopeammin kuin muilla. Oikein hauska seuramies, kunnes tuppasi tulla jo aika aikaisessa vaiheessa uni. Tästä yritimme parhaamme mukaan pitää huolta, kaatamalla vettä tämän juoman joukkoon aina, kun tämän katse kääntyi toisaalle. Joskus se auttoi ja joskus taas ei.

Kerran kävi niin, että uni tuli jo illan alkupuolella. Meillä oli ravintolassa pitkä pöytä, vai olikohan niitä parikin. Joka tapauksessa itse olin tämän velikullan kanssa samassa pöydässä ja siinä sitten keksittiin, että peitimme kaverin näkyvistä verholla. Hän nimittäin istui pöydän ikkunaseinää vasten olevassa päässä reunimmaisella paikalla. Katosta lattiaan oli pitkät verhot, joista yhden kiersimme nukkujan tuolin ympäri. Tarjoilija tuli pöytäämme ja huomasi tilanteen. Ilmeisesti hän katsoi homman sormiensa läpi, koska meitä oli aika iso seurue ja olimme juuri tilaamassa ruokaa. Sanoimme vaan, että antaa tuon nyt torkkua hetken ja herätellään sitten syömään, kun ruoka tulee. Tämä sopi tarjoilijalle ja pienet torkut ja ruoka ryhdistivät kaveria sen verran, että jaksoi hyvin bailata illan loppuun. Tuosta tapauksesta on jo tosiaan kauan eikä tuollainen varmaan enää kävisi päinsä. :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

-:)lauri

#424
https://yle.fi/uutiset/3-11205106

Suomen ilmastossa ei paperikassilla tee juuri muuta kuin mainoslappusten keräysastiana kotona, kunnes se kiikutetaan sisältönsä kanssa paperinkeräykseen. Eli vaihtoehdot Suomessa markettitavaran liikutteluun ovat käytännössä joko kangaskassit tai muovikassit. Onko niin, ettei kangaskassia sitten käytetä satoja/tuhansia kertoja, jotta se olisi ympäristöystävällisempi kuin muovikassi?

EDIT: Toista kahdesta kankaisesta kauppakassistani olen käyttänyt vakituisena kauppakassina kohta vuoden ajan vähintään kolme kertaa viikossa, mikä tekee noin 156 käyttötapausta. Jos kassini kestää seuraavat 9 vuotta, on sitä käytetty puolitoista tuhatta kertaa. Kauanko kankaiset kauppakassit kestävät arkikäytössä?
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

urogallus

Kyllä luulen, että vanhimmat kangaskassini ovat kokeneet satoja käyttökertoja. Tosin kyllä muovipussi kestää useammankin käyttökerran.

Tärkeä muistutus siitä, miten kuluttavaa kankaiden tuotanto ympäristön kannalta on.


Hippi

Lainaus käyttäjältä: Eläimen kokoinen möhkäle - helmikuu 29, 2020, 21:01:31
EDIT: Toista kahdesta kankaisesta kauppakassistani olen käyttänyt vakituisena kauppakassina kohta vuoden ajan vähintään kolme kertaa viikossa, mikä tekee noin 156 käyttötapausta. Jos kassini kestää seuraavat 9 vuotta, on sitä käytetty puolitoista tuhatta kertaa. Kauanko kankaiset kauppakassit kestävät arkikäytössä?

Ei ne ohuet puuvillakankaiset kestä kymmentä vuottakaan pävittäiskäytössä. Vähintäänkin kantohihnat rispaantuu, kun kädet hikoaa.

Minulla on itse ommeltu farkkukankainen kauppakassi, joka on ollut käytössä repun ohella noin parikymmentä vuotta. Tuona aikana en ole ostanut ruokakaupasta muovikassia kuin joulukinkulle.

Tuon lisäksi olen ommellut erilaisiin tarkoituksiin jämäkankaista kasseja. Mm. yhden aika ison, johon kerään aina tyhjät pullot palatusta varten, niin voin viedä kerralla enemmän. Se on tehty ihan tavallisesta lakanakankaasta, kun lakana on keskeltä kulunut, niin päätypalasista saa ommeltia kaikkea kivaa. Mitään painavaa en sillä isolla kassilla kuljeta, mutta jos tarvii jotain vessapaperia tmv. kevyttä tilaavievää kuljettaa, niin niitä sitten otan paluumatkalle, kun pulloja palautan.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hayabusa

Itsellä on tätä vastaava työrepun pikkutaskussa. Mahtuu juuri sopivasti ostoskorillinen ruokatavaraa kotimatkalla kyytiin lähikaupasta.
https://www.mulletoi.com/todella-kateva-kauppakassi/
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

-:)lauri

Kiitos vastauksista. Toisen kauppakassini sain duunista markkinointimateriaalina ja toisen sain erään lehden tilaajalahjana. Yritän käyttää nämä kaksi nyt ensimmäiseksi loppuun, jotta eGo-lookinen jalanjälkeni olisi näiden veskojen osalta mahdolisimaan pieni.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

a4

Millä te viette roskat jäteastioihin? Kankaisilla tai paperisilla kasseilla?

Kopek

Lainaus käyttäjältä: a4 - maaliskuu 01, 2020, 12:03:45
Millä te viette roskat jäteastioihin? Kankaisilla tai paperisilla kasseilla?

Muovipusseissa, mitenkäs muuten.

Hippi

Lainaus käyttäjältä: a4 - maaliskuu 01, 2020, 12:03:45
Millä te viette roskat jäteastioihin? Kankaisilla tai paperisilla kasseilla?

No tuossa tulee käytettyä heviosaston muovipussia sekajätteelle. Nyt, kun muovi kerätään erikseen, niin sekajätettä tuleekin yllättävän vähän.
Muovijätteelle säästelen pakkausmuoveja, jos niitä tulee, mutta muuten noita hevipusseja sitten niihinkin.
Biojätteelle meillä on biopusseja roskakatoskessa tarjolla, jos ei jaksa hesarista värkätä ja yleensä en jaksa.
Lasi, muovi ja kartonki - niille minulla on kopat, jotka voi käydä tyhjentämässä roskikseen, kun niiden ei tarvitse olla pakattuja.

Huomasin, että omassa ruokakaupassani on pienen sälän keräys järjestetty. Eli erilaisille lampuille omansa, paristoille ja kodin piensähkölaitteille (mahtuisikohan siitä aukosta joku hiustenkuivaaja tmv.)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

-:)lauri

Missä perkeleessä on se simakeskustelu, jossa Hippi kertoi suosikkisimansa? Vai käytiinkö se keskustelu jo Juhan foorumilla? Se oli hyvää simaa, joten pitäisi varautua simakauteen. Siman merkki vain hukassa.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Eläimen kokoinen möhkäle - maaliskuu 06, 2020, 14:18:33
Missä perkeleessä on se simakeskustelu, jossa Hippi kertoi suosikkisimansa? Vai käytiinkö se keskustelu jo Juhan foorumilla? Se oli hyvää simaa, joten pitäisi varautua simakauteen. Siman merkki vain hukassa.

En muista, mutta parasta simaa on tämä

Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hippi

If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️