Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Puoskarointi ja huuhaahoidot

Aloittaja Norma Bates, tammikuu 23, 2019, 10:02:44

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: a4 - joulukuu 28, 2022, 15:09:48
^
Kärsimisen vaihtoehtona on välttää karmallakaan puoskarointia ja tukeutua lääketieteeseen.
Evoluutio tuottaa monenlaista kokeilua, sutta ja sekundaa. Epätäydellisyyttä ja muutosta. Luontoa.

Ihmisen karmana voi olla auttaa lääkärinä muita ihmisiä. Ja jonkun karmana voi olla hakea juuri tuolta ihmiseltä apua. Siksi lääketieteellistä apua on syytä hakea.

Mutta mihinkään muuhun kuin puoskarin rahan ahneuteen perustuvat "hoidot" on syytä kiertää kaukaa. Henkisissä piireissä jankutetaan liikaa positiivisuudesta, käytännössä siis vaaditaan (sitä aina ääneen sanomatta), että parantuisi USKON voimalla. Olen kuullut ihmisistä joita on sätitty puoskarin taholta että oma syysi, ettet parannu.

Hankalia sairauksista tekee se, että kuinka loputtomiin ihmisen oikein PITÄÄ jaksaa yrittää parantumista? Niin kuin nyt itse olen kokeillut sitä ja tätä polvien kanssa, ja mikään ei tee niistä kivuttomia. Silloin kun ihan koululääketieteenkin keinot osoittautuvat yksittäisen ihmisen kohdalla toimimattomiksi, on eräänlaista puoskarointia edellyttää toimimattoman hoidon jatkamista. Somessa ihmiset ovat kertoneet syöneensä vaikka vuosia jotain reseptilääkettä, mistä ei ole mitään apua. Tuollainen on minusta outoa. Itse edellytän vastetta saavani.

a4

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - joulukuu 28, 2022, 19:02:26
Ihmisen karmana voi olla auttaa lääkärinä muita ihmisiä. Ja jonkun karmana voi olla hakea juuri tuolta ihmiseltä apua. Siksi lääketieteellistä apua on syytä hakea.
Itse koen asian niin että yhtä uskonvaraisia ovat karman, lentävän spagettihirviön, taikaruohonleikkurin tai Islamin jumalan aiheuttamat maailman tapahtumat ja siksi ne eivät sovellu päteviksi perusteiksi mihinkään, ei edes syyksi tukeutua lääketieteelliseen apuun.
Pätevät perusteet kun vaativat uskon sijasta tietoa maailmasta.


Norma Bates

Aha. Eli jos ihminen uskoo karmaan, hänellä ei sitten ole mitään asiaa lääkäriin, vaikka miten olisi sitä mieltä että kiva bonus tähän pakolliseen lääkärireissuun, että kumpikin pääsee kentues suorittamaan karmavelkaansa.

Eipä taida olla sitten Jeesus-faneillakaan mitään oikeutta mennä lääkäriin, kun UT:ssa on se lupaus ettei uskovaa kärmehet vahingoita. Tuskinpa sitten mikään muukaan, jos on totinen uskova. Eiköhän me muslimitkin saada pidettyä pois lääkäristä jollain syyllä. Ja sitä rataa.

Itse olen niin kiero että turhanpäiväisen fanaattisuuden sijaan ennemmin manipuloisin uskovaisia tekemään tiedemyönteisiä ratkaisuja esittämällä heidän uskostaan sopivia opinkappaleita, jotka yllyttävät hakeutumaan hoitoon. Esim. koronadenialisteissa ja rokotevastaisissahan on uskiksia. Harmi etten ottanut talteen yhtä linkkiä missä todettiin että Luther haukkui pataluhaksi ihmiset jotka eivät suostuneet ruton riehuessa hakemaan hoitoa, vaan mieluummin ulisivat Jumalan tahdosta. Lutherin mielestä ihminen teki väärin, jos hän ei tehnyt kaikkensa terveyden edistämisen eteen, vaan mieluummin uskoi että asiat ovat päin persettä ja saavat ollakin, koska Jumalan tahto.

Tällaisen käsityksen linkistä sain.

Onhan se toki makoisaa naureskella toisten uskomuksille, ja teen niin itsekin. Mutta terveysasiat otan sen verran vakavasti, että olen valmis käyttämään mitkä hyvänsä keinot jotta terveys kohenee. Jopa myötäilemään ihmisiä uskoissaan.

Kunhan vain keksisi miten perustella uskoville että lasten silpomisen voi lopettaa. Kristityille voi tietty korostaa ns. uutta liittoa, ja sitä että kristityltä leikkelyä ei vaadita.

a4

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - joulukuu 28, 2022, 20:03:32
Aha. Eli jos ihminen uskoo karmaan, hänellä ei sitten ole mitään asiaa lääkäriin, vaikka miten olisi sitä mieltä että kiva bonus tähän pakolliseen lääkärireissuun, että kumpikin pääsee kentues suorittamaan karmavelkaansa.

Eipä taida olla sitten Jeesus-faneillakaan mitään oikeutta mennä lääkäriin, kun UT:ssa on se lupaus ettei uskovaa kärmehet vahingoita. Tuskinpa sitten mikään muukaan, jos on totinen uskova. Eiköhän me muslimitkin saada pidettyä pois lääkäristä jollain syyllä. Ja sitä rataa.

Itse olen niin kiero että turhanpäiväisen fanaattisuuden sijaan ennemmin manipuloisin uskovaisia tekemään tiedemyönteisiä ratkaisuja esittämällä heidän uskostaan sopivia opinkappaleita, jotka yllyttävät hakeutumaan hoitoon. Esim. koronadenialisteissa ja rokotevastaisissahan on uskiksia. Harmi etten ottanut talteen yhtä linkkiä missä todettiin että Luther haukkui pataluhaksi ihmiset jotka eivät suostuneet ruton riehuessa hakemaan hoitoa, vaan mieluummin ulisivat Jumalan tahdosta. Lutherin mielestä ihminen teki väärin, jos hän ei tehnyt kaikkensa terveyden edistämisen eteen, vaan mieluummin uskoi että asiat ovat päin persettä ja saavat ollakin, koska Jumalan tahto.

Tällaisen käsityksen linkistä sain.

Onhan se toki makoisaa naureskella toisten uskomuksille, ja teen niin itsekin. Mutta terveysasiat otan sen verran vakavasti, että olen valmis käyttämään mitkä hyvänsä keinot jotta terveys kohenee. Jopa myötäilemään ihmisiä uskoissaan.

Kunhan vain keksisi miten perustella uskoville että lasten silpomisen voi lopettaa. Kristityille voi tietty korostaa ns. uutta liittoa, ja sitä että kristityltä leikkelyä ei vaadita.
Ei. Lääketieteellistä apua voi toki hakea vaikka siitä syystä että imaami kehotti tekemään niin koraanin tulkintojensa perusteella, tai että sängyn alla asuva haamu kehotti menemään lääkäriin .
Mutta en pidä uskonvaraisia perusteluja pätevinä, vaikka ne sattuisivat johtamaan järkeviinkin lopputuloksiin kuten lääketieteellisen avun hakemiseen.
Yhtä vähän pidän väärin tehtyä laskutoimitusta pätevänä, vaikka lopputulos sattuisi olemaan oikein.

Toki uskovaisia voi joutua kohtelemaan kuin pikkulapsia, jos eivät ymmärrä käyttäytyä järkevästi ja sillä haittaavat yhteiskunnan toimintaa.
Ja osan siitä työstä tekevät uskovaisten omat lammaspaimenensa, uskovaiset johtajat, jotka osaavat tulkita pyhiä tekstejään tarpeen mukaan miten päin tahansa.
Mutta kestävämpi toimintatapa on kasvattaa kepillä ja porkkanalla, ilman valehtelua ja uskonnollisia tarinoita, uskovaisistakin mahdollisimman järkeviä ajattelijoita ja toimijoita, maallisempia yhteiskunnan jäseniä.

Epätoivoiseen terveyden kohentamiseen perustavat juuri käärmeöljykauppiaat bisneksensä. Kärsivien asiakkaidensa hengen uhalla.

Demokratioissa kansansivistyksellä, valistuneiden kansalaisten aktiivisuudella, vetoomuksilla, painostuksella, boikoteilla, äänestämisellä ym. ja vastuullisten päättäjien laatimilla ohjeilla, säännöillä ja laeilla pitää pystyä lopettamaan myös lasten perusteeton silpominen.

Norma Bates

Miten ajattelit mennä uskovaisuuden tiheimpiin pesäkkeisiin tieteellä kepittämään? Itse toki haluaisin nähdä sen kun uskonnoille lyödään hampaat kurkkuun, mutta aika skeptinen olen sen suhteen että niin tapahtuisi. Henkilökohtaista uskoa en myöskään voi lähteä keneltäkään kieltämään, mutta pitää olla selvää ettei ihminen saa vahingoittaa uskomuksillaan muita.

En osaa sanoa onko suotavaa vahingoittaa itseään. Esim. piiskata selkänahkansa riekaleiksi pitkäperjantaina. Kaippa moinen on sallittava, jos kinkyily suvaitaan seksuaalisistakin syistä.

Hyvä olisi aloittaa vaikka ehkäisyn ja abortin vastustajista, jos haluaa vähän ottaa skabaa uskisten kanssa.

MrKAT

#155
Päivän anekdootti:

"Lääkäri kehui viimeisiä veriarvoja vuolaasti. Aiemmin koholla ollut kolesterolikin oli kohentunut.
Olen ollut 10 vuotta syömättä lihaa ja viime vuosina myös vähentänyt muita eläinperäisiä tuotteita."
- Kerttu Kotakorpi 28.12.22 klo 11:47

Tuommoiset yksilötarinat saattaa tehota enempi kuin tieteelliset tilastot ja teoreettiset puheet.
Uskovathan tuppaa ottamaan tarinat ja henk. koht. kokemukset ja julkikset/johtajat todesta ennemmin kuin tiet. tilastot. Vaikka niin ei-tieteellisiä yksilökokemukset onkin niin se tehoaa moniin paremmin. Vielä enempi jos näitä löytää uskovien omasta "heimosta" ja ovat julkkiksia tai läheistuttuja.
Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

MrKAT

#156
Lainaus käyttäjältä: MrKAT - joulukuu 27, 2022, 02:04:20
Teemu Selänne, miljonääri, ex-jääkiekkoilija

- on aikoinaan kehunut selvälle humbuugille tuoksuvaa "energiakenttiin" perustuvaa Power Balance-ranneketta
...
Tämmöset yksittäiset pikku-miljonääröit on vielä kait aika harmittomia, jos vertaa Twitterin uuteen omistajaan miljardööri Elon Muskiin.

Dr. Angela Rasmussen @angie_rasmussen  {virologi}
27. jouluk.
Lol. So in other words, Jay Bhattacharya and Martin Kulldorff, two "leading" pseudoscience-spewing quacks. First class citizen journalisming there, Elon.
  Elon Musk @elonmusk
  26. jouluk.
  Much more to The Twitter Files: Covid Editon than this introductory thread.
  Follow-up piece to come next week, featuring leading doctors & researchers from Harvard, Stanford & other
  institutions. twitter.com/davidzweig/sta...

- https://twitter.com/angie_rasmussen/status/1607623245200596992

En ole ihan täysin selvillä mistä on kyse mutta Elon Musk näyttäis kätilöivän koronapuoskareita, leikkivän neiti Etsivää tai kansalaisjournalisia joka muka paljastaa koronan salat. 
  Jay Bhattacharya ja Martin Kulldorff kuuluvat joukkoon toisinajattelijoita jotka vastusti maskipakkoa ja lastenrokotuksiakin (täkäläisten koronaänkyröidemme tapaan) ja vähättelivät koronaa.
   Toista näistä käyttivät koronaänkyrät ns. asiantuntijana USA:ssa oikeudenkäynnissä mutta tuomarikin sanoi että epäuskottava koska sanomansa on ristiriidassa asiantuntijoiden kanssa. Että semmonen "asiantntija" on Muskille, joka on ollut vähän nokkapoikkasilla tuon virologinkin kanssa.
  Tämmöset milj... miljardööriset johtajat tuppaa muuttumaan ylimielisiksi Putinin ja Trumpin tapaan? Luulevat olevansa kaiken alan asiantuntijoita ja halveksuvat oikeita asiantuntijoita.

Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

Hippi

Tuota olen ihmetellyt, jotta miten joku näyttelijä, turhajulkkis tai eläköitynyt urheilija mainoksessa saa ihmiset ostamaan kyseistä tuotetta. Nuo mainokset tulkitsen niin, että itse tuote on niin umpisurkea, että se ei myy itsellään, vaan menestyksen tuntua pitää lisätä julkkisten naamoilla. En osta noita.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

a4

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - joulukuu 28, 2022, 21:41:18
Miten ajattelit mennä uskovaisuuden tiheimpiin pesäkkeisiin tieteellä kepittämään?
Tupakkalakien asteittainen kiristäminen ja kansanvalistus tupakoinnin vaaroista on yksi esimerkki.
Uskonnonvapautta pitäisi heikentää, valtionkirkon asemaa purkaa ja luoda maallisia palveluja korvaamaan uskontojen tarjoamia palveluja. Uusien sukupolvien myötä uskonnollisuus kuihtuisi hiljalleen marginaaliin.

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: a4 - joulukuu 29, 2022, 08:22:55
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - joulukuu 28, 2022, 21:41:18
Miten ajattelit mennä uskovaisuuden tiheimpiin pesäkkeisiin tieteellä kepittämään?
Tupakkalakien asteittainen kiristäminen ja kansanvalistus tupakoinnin vaaroista on yksi esimerkki.
Uskonnonvapautta pitäisi heikentää, valtionkirkon asemaa purkaa ja luoda maallisia palveluja korvaamaan uskontojen tarjoamia palveluja. Uusien sukupolvien myötä uskonnollisuus kuihtuisi hiljalleen marginaaliin.

Niin, Suomessa. Ja kaikenlaisissa pahoinvointimaissa homma jatkuu entisellään. Tarvittaisiin antilähetystyötä, mutta sitä tekevät olisivat äkkiä päänsä verran lyhyempiä.

Norma Bates

Itsellänihän on kaikenlaista allergiaa ja vähintään gluteeniherkkyys, ellei peräti keliakia. Kaikki tuo liittyy kasvikunnan tuotteisiin. Nyt fanaattinen vegaani väittää minulle että ongelmani johtuisivat lihansyönnistä. Millähän helkkarin ilveellä?

Tässä esimerkki siitä että kun ihminen on fundis omassa ideologiassaan, hän ei häpeä kävellä toisen ihmisen yksilöllisten ominaisuuksien yli niin että on valmis vaarantamaan tämän terveydenkin.

a4

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - joulukuu 29, 2022, 10:24:19
Lainaus käyttäjältä: a4 - joulukuu 29, 2022, 08:22:55
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - joulukuu 28, 2022, 21:41:18
Miten ajattelit mennä uskovaisuuden tiheimpiin pesäkkeisiin tieteellä kepittämään?
Tupakkalakien asteittainen kiristäminen ja kansanvalistus tupakoinnin vaaroista on yksi esimerkki.
Uskonnonvapautta pitäisi heikentää, valtionkirkon asemaa purkaa ja luoda maallisia palveluja korvaamaan uskontojen tarjoamia palveluja. Uusien sukupolvien myötä uskonnollisuus kuihtuisi hiljalleen marginaaliin.

Niin, Suomessa. Ja kaikenlaisissa pahoinvointimaissa homma jatkuu entisellään. Tarvittaisiin antilähetystyötä, mutta sitä tekevät olisivat äkkiä päänsä verran lyhyempiä.
Eiköhän muissakin maissa kehitys tuo pitkässä juoksussa mukanaan hyvinvointia, elintasoa ja maallistumista.
Antilähetystyönä on toiminut globaali talous, teknologinen kehitys ja liberaali maailmanjärjestys.
https://ulkopolitiikka.fi/lehti/4-2022/mika-aaltola-muutos-tulee-epavarmuuden-saattelemana/

MrKAT

Lainaus käyttäjältä: Hippi - joulukuu 29, 2022, 08:02:46
Tuota olen ihmetellyt, jotta miten joku näyttelijä, turhajulkkis tai eläköitynyt urheilija mainoksessa saa ihmiset ostamaan kyseistä tuotetta. Nuo mainokset tulkitsen niin, että itse tuote on niin umpisurkea, että se ei myy itsellään, vaan menestyksen tuntua pitää lisätä julkkisten naamoilla. En osta noita.
Olisko tämä tie: "Ostan vain sellaista jota tutut käyttää." .. "Toi ja toi julkkis on tuttu kaveri ja käyttää joten..."

Marlboro-mies, James Dean ja Vlille HIM Valo ovat saaneet tuhannet ja miljoonat ihailijansa tupakoimaan, mm Aki Kaurismäen koska Dean poltti. Eli jos tuttu julkkis on vielä ihailtu tai jumaloitu niin vielä tehokkaampi ja moni on esim. Teemu S:ää ihaillut lapsesta asti.



Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

Hippi

^
Tuolla täytyy olla joku yhteys taipumukseen uskonnollisuuteen tai muuhun henkimaailman juttuun, jos jonkun ihmisen ihailu tai palvonta menee niin pitkälle, että tämän sanat tai teot muuttuvat autuaaksi tekeviksi ja niitä on siksi myös seurattava. On vain henkistä laiskuutta, jos ei ota selvää, onko jostain napeista  tutkitusti hyötyä ennen kuin alkaa niitä itse napsia.

Totuushan on, että rahasta nuo "tutut kaverit" sanovat melkein mitä tahansa, jos rahaa on riittävän iso kasa.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Norma Bates

Muinaisella Näkökulmalla muuan sahaja jogi kertoi että hänen naispuolinen gurunsa Intiassa käytti roimat määrät sokeria. Jos en väärin muista, opetuslapsensa alkoivat matkia häntä. On siinä tainnut puhjeta diabetes jos toinenkin, mikäli se sokerin kanssa läträäminen on jatkunut hillittömissä mitoissa. En nyt sen gurun nimeä muista. Joku Matami vai mikä hän nyt oli?