Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Joulu 2021 - Megathread!

Aloittaja -:)lauri, marraskuu 10, 2021, 16:58:01

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hippi

^
Löytyy Amerikasta joku järki-ihminenkin  ;D
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

-:)lauri

Kun tyhjentää suklaakonvehtirasiaa, missä järjestyksessä laatikko kannattaa tyhjentää?
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.


Hippi

Lainaus käyttäjältä: Viihde- ja hömppäpöhinä - marraskuu 20, 2021, 23:04:21
Kun tyhjentää suklaakonvehtirasiaa, missä järjestyksessä laatikko kannattaa tyhjentää?

Riippuu siitä onko yksi vai porukassa. Lähinnä tarkoitan, että miten pitää turvata ne parhaat. Siihen en ota kantaa mitkä kenenkin mielestä on parhaita.

Jos on yksin, voi rauhassa syödä huonoimmista alkaen. Itse jätän tietyt kokonaan syömättä ja vierasvaraksi. Parhaat sitten syödään viimeisenä tietysti. Jos on porukkaa paikalla, kannattaa aloittaa parhaista, ettei kukaan niitä ehdi nyysiä.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Viihde- ja hömppäpöhinä - marraskuu 20, 2021, 23:04:21
Kun tyhjentää suklaakonvehtirasiaa, missä järjestyksessä laatikko kannattaa tyhjentää?

Kerää ne ananakset pois ja tarjoaa vieraille. Sen jälkeen voi rauhassa keskittyä nautiskeluun, suuremmasta pienempään.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hippi

^
Minulle saa lähettää ne ananakset, niin annan vaihtarina jotkut tönkkötäytteiset kovahkot ilmeisesti jotain pähkinä- tai mantelimössöä sisältävät.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Hippi - marraskuu 21, 2021, 11:27:38
^
Minulle saa lähettää ne ananakset, niin annan vaihtarina jotkut tönkkötäytteiset kovahkot ilmeisesti jotain pähkinä- tai mantelimössöä sisältävät.

Onhan noi mantelimössöt kanssa vähän niin ja näin. Mikä on vaihtokurssi tänään, meneekö 1/1 vai miten.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hippi

^
Juu 1/1 on ihan kohtuullinen ja kumpikin osapuoli pääsee pahimmistaan.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hippi

If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hippi

If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

-:)lauri

Oon veljin ja hänen vaimonsa kanssa mökillä ja huomenna olisi kuulemma tarkoitus syödä jouluateria. Kyllä kannatti lähteä mökille.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

kertsi

Kyynel, noita Hipin joulutunnelmia. Liittyen tuohon ^^ kamalaan sarjakuvaan ja tuohon ^^^ hirvitykseen, raportoin, että enää ei närästä paljon ollenkaan, eikä edes satu mihinkään. Olen jo ehkä luopumassa Nexiumista.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

kertsi

Lainaus käyttäjältä: Viihde- ja hömppäpöhinä - joulukuu 04, 2021, 18:07:14
Oon veljin ja hänen vaimonsa kanssa mökillä ja huomenna olisi kuulemma tarkoitus syödä jouluateria. Kyllä kannatti lähteä mökille.

Kuulostaa hienolta.

Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

kertsi

#73
Itse ostin taas kaupan porkkanalaatikkoa. Mitähän sen kanssa väsäisi? Olin yltiöoptimistisesti ja siihen liittymättömästi ajatellut tehdä Gruusialaista kaalilaatikkoa, johon ainekset jo on, mutta saattaa olla, että tomaatti, tomaattipyree, chili ja sipuli ei ihan vielä oikein uppoa.

Kauppatilauksen mukana tuli - aivan liikaa ihan kaikkea, mikälie tilapäinen liki jouluinen mielenhäiriö (mm. 6 kg hedelmiä!) - tempehiä, herkkusieniä, siskonmakkaraa, broilerin paloja, ja poikkeuksellisesti naudan jauhelihaa (7%) (viimemainittu siihen gruusialaiseen tarkoitettu siis). Arvon tässä, mitä niistä heittäisi pakkaseen.

Broilerista ja siskonmakkarasta oli tarkoitus tehdä soppa, on siihenkin hyviä aineksia (juureksia, purjoa, perunaakin jos hotsittaa). Mutta taipuvat molemmat vaikka mihin.

Ehkä naudanjauheliha + herkkusieni + vähän valkosipulia + palsternakka + hentoisesti mausteita + kanafondi (pekonia ei ole) voisi tehdä kivan kastikkeen porkkanalaatikolle? Maha eikä linjat eikä terveys ei kestä paistamista, joten keittämällä se täytyy tehdä. Ei olisi ensimmäinen kerta. Oikeastaan tekisi mieli karjalanpaistia porkkanalaatikon kanssa, mutta sitä ei ole. Ehkä jos uunissa tekisi vähän sitä vastaavasti jauhelihasta, broilerista, maustepippurista, (sipulista) jonkinlaisen padan? Ilman vai kera herkkusienten? Kera vai ilman palsternakkaa? Lanttua?

Tempehiä voisi marinoida jugurttikastikkeessa tässä 5 ohjetta ja nakata sitten uuniin samanaikaisesti "karjalanpaistin" kanssa. Eniten tekisi mieli tuota tandoorimarinadia, mutta nyt ei uskalla vielä. Jugurttia, savupaprikaa ja omenahilloa on kotona, mutta ei tamaria, vaahterasiirappia, liquid smokea, kookossokeria, sitruunaa (ei uppoa vielä), joten ehkä Korean BBQ Marinade tai Spiced Yougurt Marinade (chilin käyttöä hilliten)?

Intialaista tandoori-joulutempehiä! Tässäpä suunnitelma jouluksi. Jospa maha olisi silloin jo kunnossa.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: kertsi - joulukuu 04, 2021, 18:12:52
...raportoin, että enää ei närästä paljon ollenkaan, eikä edes satu mihinkään. Olen jo ehkä luopumassa Nexiumista.

Loistojuttu. :)
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.