Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Millainen pukeutuja olet?

Aloittaja Amore, tammikuu 25, 2019, 18:20:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hippi

^
Arvasin, että tuohon vielä päästään :)

Minusta talvikengät on Suomen oloissa niin spesiaalijuttu, että ne kannattaisi ostaa kivijalkamyymälästä tai sellaisesta verkkokaupasta, jossa on niin hyvät tuoteselosteet, että pohjan laatu on selvitetty. Noihin liukkauden estoihin on olemassa joku koodistokin ja vähintään sellainen pitäisi löytyä tuoteselosteesta.

Muuten kyllä verkkokauppa on ok, jos on sellaiset jalat, että sovittamatta voi kengät ostaa. Esimerkiksi minä en voisi nähdä edes unta verkkokaupasta ostamisesta, kun on hiukan kremppaa jalkaterissä ja lisäksi vähän vaikea koko, kun on niin lestistä kiinni, mikä numero on sopiva.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

-:)lauri

Joo kyllä talvikenkää ostettaessa pitää jatkossa yrittää suosia joko kanadalaista tai pohjoismaalaista verkkokauppaa, joka jollain tavalla tekee selväksi ymmärtävänsä talvikelien potentiaalisen liukkauden.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hippi

Kääntyy ehkä vähän mainoksen puolelle, mutta tämä olkoon esimerkkinä siitä, millainen esittely talvikengässä voisi olla. Itselläni sattumoisin on tuon merkin kengät, vaikka en merkki edellä niitä ostanutkaan, vaan ne täyttivät pitkällisen sovittelurumban jälkeen juuri ne muut vaatimukset, mitkä kengilleni on pakko asettaa.

https://www.icebug.fi/tuote/adak-m-michelin-wic-woolpower-black-grey-h41001-0a/
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

-:)lauri

Kiitos vinkistä. Ihan asiallisen näköisiä kenkiä. Jos tuolta katsoisi sitten seuraavat tossut. Tosin tarve kunnollisille talvikengille täällä eteläisessä Suomessa on nykyään aika harvinaista. Mutta ties vaikka tulisi reissu pohjoisempaan Suomeen tai sattuisi tsägällä yhtä liukkaat kelit ensi vuonnakin niin silloin olisi hyvä olla kunnolliset kengät.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

kertsi

Hyvä vinkki, Hippi, tuo kitka(rengas)kenkä. Enpä tiennyt, että tuollaisiakin on.

Itse olen liukkailla keleillä käyttänyt Icebug nastakenkiä, mutta niiden huono puoli on, ettei niillä ilkeä sisätiloihin mennä, naarmuttavat lattiaa. Tai vaihtoehtoisesti vaelluskenkiä (joita käytän läpi vuoden helteitä lukuunottamatta) ja niiden kanssa liukuesteitä (nahkaremmimalliset, kantapään alla, apteekista), mutta niiden kanssa sählääminen on vähän työlästä. Kitkakengät ratkaisivat nämä ongelmat, jos vaan muuten ovat tarpeeksi miellyttävät jalassa.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Kopek

Eräässä liikkeessä on tarjouksessa nahkakengät, joiden alkuperäinen hinta oli 89,95 euroa ja alennettu hinta 30 euroa. Olen perso alennuksille, joten vilkaisin uteliaisuuttani kenkiä vähän tarkemmin. Ruskean värin takia en olisi niitä todennäköisesti missään tapauksessa ostanut.



Kengät oli valmistettu Brasialiassa. Niiden pohjat olivat sen näköiset, että en olisi uskaltanut kävellä niillä talviolosuhteissa. Yhdessä kohdassa pohjaa oli omituinen iso sileä muovilätkä, ja pohjan kuvio oli sen näköinen, että se ei herättänyt luottamusta. Ajattelin, että tuollaisilla kengillä kaatuu varmasti. Näkemättä ja kokematta jäi, olisiko kaatunut.

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Kopek - maaliskuu 05, 2021, 12:09:51Olen perso alennuksille, joten vilkaisin uteliaisuuttani...

Sama täällä. Ostan kovin harvoin mitään vaatteita mutta usein sorrun edellisen kauden muotiin, koska halpoja. Erikoisimmat tekeleet jätän hyllyyn, olen klassismin suosija.

Kerran ostin isäukolle useita todella halpoja housuja, osa ilmeisesti käyttämättömiä, kristillissosiaaliselta kirpputorilta, ihan muutamalla kolikolla. Hänellä on tuo muotivaihde jämähtänyt jonnekin  50-60-luvulle, eikä sellaisia tuotteita löydy enää mistään tavallisista vaateliikkeistä. Olisittepa olleet näkemässä miten onnelliseksi hän tuli saaliistani - housuja todella pitkäksi aikaa.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hayabusa

Kyllähän vaatteet kannattaa ostaa alennusmyynneistä. Ainakin jos ei tarvitse juuri jotain tiettyä juuri sillä hetkellä. Aleja tuppaa kaiken lisäksi olemaan lähes koko vuoden, joten alehinnasta on muodostunut ainakin minulle vertailuhinta, jota vasten arvioin edullisuutta.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Aave

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - maaliskuu 05, 2021, 13:23:40
Kyllähän vaatteet kannattaa ostaa alennusmyynneistä. Ainakin jos ei tarvitse juuri jotain tiettyä juuri sillä hetkellä. Aleja tuppaa kaiken lisäksi olemaan lähes koko vuoden, joten alehinnasta on muodostunut ainakin minulle vertailuhinta, jota vasten arvioin edullisuutta.
Laadukkuus ja halpuus harvemmin kulkevat käsikynkkää, mutta minulla on laadukkaiden vaatteiden alennusmyyntiä koskien kikkana, että ostan talvivaatteet kesällä, ja kesävaatteet talvella. "Väärään" vuodenaikaan ja päättyneen sesongin vaatteita verkkokaupoista ostamalla alennukset ovat tasaisesti 75-90%. Olen ottanut mitat itsestäni niin, että ei ole kertaakaan tarvinnut palauttaa mitään.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Norma Bates

Outoa. Kyselin joskus ammoisina aikoina netissä olisivatko kitkakengät hyvät talvella, ja porukat sanoi että ei...

kertsi

Lainaus käyttäjältä: kertsi - maaliskuu 05, 2021, 11:05:01
Hyvä vinkki, Hippi, tuo kitka(rengas)kenkä. Enpä tiennyt, että tuollaisiakin on.

Itse olen liukkailla keleillä käyttänyt Icebug nastakenkiä, mutta niiden huono puoli on, ettei niillä ilkeä sisätiloihin mennä, naarmuttavat lattiaa. Tai vaihtoehtoisesti vaelluskenkiä (joita käytän läpi vuoden helteitä lukuunottamatta) ja niiden kanssa liukuesteitä (nahkaremmimalliset, kantapään alla, apteekista), mutta niiden kanssa sählääminen on vähän työlästä. Kitkakengät ratkaisivat nämä ongelmat, jos vaan muuten ovat tarpeeksi miellyttävät jalassa.

Eilen rämpiessäni metsässä muistui taas mieleen eräs toinenkin vetoketjullisten Icebug-nastakenkien huono puoli. Ne eivät tule nilkkaa niinkuin nyörilliset kitkakengät tai vaelluskengät, mikä tarkoittaa sitä, että vaikeakulkuisessa maastossa ne eivät ole oikein stabiilit, kun jalka luistaa kengän sisällä. Eilen kiipeilin lumen peittämillä pikkukallioilla. En onneksi nyrjäytellyt nilkkojani.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Hippi

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - maaliskuu 08, 2021, 20:31:53
Outoa. Kyselin joskus ammoisina aikoina netissä olisivatko kitkakengät hyvät talvella, ja porukat sanoi että ei...

Varmaan ammoisina aikoina noin on voinut ollakin. Viimeisen kymmenen(?) vuoden aikana on todella edistytty talvikenkien pohjamateriaalien kehittelyssä. Ainakin minulla on ollut erittäin hyvät kokemukset noista ja olen tehnyt jopa epätieteellistä vertailevaa tutkimustakin, eli samassa kelissä käynyt sekä uudehkoilla kitkoilla että pari vuotta vanhemmilla talvilenkkareilla, jotka silloin myyttiin "hyvä pohjaisena". Ero oli merkittävä kitkojen hyväksi, kun kummallakin tein lähes saman reilun puolen tunnin kävelyn.

Nastoja en halua, koska usein pidemmän lenkin lopuksi käyn pikaisesti kaupassa ennen kotiin paluuta. Nastapohjat on kaupassa liukkaat ja ennen kaikkea ne kopisevat huomiota herättävästi.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Hippi - maaliskuu 09, 2021, 14:49:39
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - maaliskuu 08, 2021, 20:31:53
Outoa. Kyselin joskus ammoisina aikoina netissä olisivatko kitkakengät hyvät talvella, ja porukat sanoi että ei...

Varmaan ammoisina aikoina noin on voinut ollakin. Viimeisen kymmenen(?) vuoden aikana on todella edistytty talvikenkien pohjamateriaalien kehittelyssä. Ainakin minulla on ollut erittäin hyvät kokemukset noista ja olen tehnyt jopa epätieteellistä vertailevaa tutkimustakin, eli samassa kelissä käynyt sekä uudehkoilla kitkoilla että pari vuotta vanhemmilla talvilenkkareilla, jotka silloin myyttiin "hyvä pohjaisena". Ero oli merkittävä kitkojen hyväksi, kun kummallakin tein lähes saman reilun puolen tunnin kävelyn.

Nastoja en halua, koska usein pidemmän lenkin lopuksi käyn pikaisesti kaupassa ennen kotiin paluuta. Nastapohjat on kaupassa liukkaat ja ennen kaikkea ne kopisevat huomiota herättävästi.

Entä jos olisi jonkinlaiset  (kumiset) kalossit mukana, ne voisi vetäistä nastakenkien päälle lyhyen kauppapyrähdyksen aikana.

Tietysti voisi olla myös jääkalossit jotka taasen vedettäisiin normijalkineiden päälle. Tämmöiset töppöset.

Värikin on vakuuttava musta ja kirkkaankeltaiset pohjat indikoivat vilkahtaessaan, että persiilleen meni.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hippi

^
Tuollaisten päällisten värkkääminen päälle ja pois on aina oma hommansa ja niitä varten pitäisi kuljettaa omaa pussukkaa mukana, jotta ei kuraisia kalosseja ruokaostosten sekaan joudu laittamaan. Kitkoissa onkin parasta käytön helppous.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Amore

Ulkoilutakkini on hajoamassa, joten tarvitsin uuden, mutta olen jälleen kerran pahasti myöhässä parhaasta välikausitakkisesongista. Kovin kalliita näyttävät nykyisin myös ulkoilutakit olevan. Jos saa satasen ostokseen riittämään, niin täytyy olla oikein tyytyväinen. Kävin sateisena päivänä kirpputorilla ostamassa pieniä kukkapurkkeja (löysin hyvät!), missä yhteydessä päädyin sovittamaan myös takkia. Takki oli erittäin hyväkuntoinen ("kuin uusi") pusakkamallinen ja juuri oikeaa kokoa minulle. Huppukin siinä on ja alle mahtuu villatakki. Ei se kuosin ja värin puolesta aivan täydellinen ole, mutta kun se tulee ulkotyökäyttöön ja hinta oli vain 8 euroa, niin ratkaisin ongelmani tällä kertaa ohittamalla epäolennaisen. Takki ostettu, ongelma ratkaistu.
All you need is Love