Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Monikulttuuriketju

Aloittaja Toope, tammikuu 25, 2019, 22:48:03

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 7 Vieraat katselee tätä aihetta.

Norma Bates

Kerjäläiset ovat kuulema häipyneet Suomesta, koska kaduilla ei enää liikkunut ketään joilta kerjätä. Tästä tulikin mieleeni että lienee varmaan maita joihin ei edes päästetä ihmistä joka ei osaa esittää järkevää suunnitelmaa että millä tavalla hän aikoo pärjätä maassa, ja kerjääminen ei ole se tapa. Joissain maissa ei kaiketi ole työssäkäyminenkään, koska joistain maista kai heitetään pellolle jos on mennyt tekemään töitä ilman jotain työntekoviisumia tms.?

Syy maahantuloon on myös lomailu. Mutta nyt jos se loma menisi jossain kadunkulmassa kuppi kädessä kykkiessä, niin entä jos tällainen olisi hyvä syy poistaa maasta?

Minun mielestäni kerjäämisen ei pitäisi olla sallittua, ja syy on se että ne rahathan menevät kuitenkin vain järjestäytyneen rikollisuuden pohjattomaan pussiin.

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - huhtikuu 01, 2020, 10:11:26
Minun mielestäni kerjäämisen ei pitäisi olla sallittua, ja syy on se että ne rahathan menevät kuitenkin vain järjestäytyneen rikollisuuden pohjattomaan pussiin.

No jaa.

Valtavasti enemmän rahaa menee (rikollisesti) vääriin käsiin suurten asunto- ja liikerakennushankkeiden yhteydessä lahjontana, julkisissa tavarahankinnoissa, maahanmuuttojärjestelyissä, laillisissa rahankeräyksissä, hyväntekeväisyysjärjestöissä jne. - pitäisikö nekin kieltää?

Eivät asiat aina ole niin yksioikoisia.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - huhtikuu 01, 2020, 12:03:36
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - huhtikuu 01, 2020, 10:11:26
Minun mielestäni kerjäämisen ei pitäisi olla sallittua, ja syy on se että ne rahathan menevät kuitenkin vain järjestäytyneen rikollisuuden pohjattomaan pussiin.

No jaa.

Valtavasti enemmän rahaa menee (rikollisesti) vääriin käsiin suurten asunto- ja liikerakennushankkeiden yhteydessä lahjontana, julkisissa tavarahankinnoissa, maahanmuuttojärjestelyissä, laillisissa rahankeräyksissä, hyväntekeväisyysjärjestöissä jne. - pitäisikö nekin kieltää?

Eivät asiat aina ole niin yksioikoisia.

Väitetään ettei Suomessa ole korruptiota.

Mitä tulee kerjäläisiin, itse todistamani mukaan nainen saattaa raahata lasta mukanaan. Eikö lastensuojelun pitäisi puuttua tuollaiseen? Vai onko alaikäisellä säälin heruttelu ihan ok?

Keräykset ovat kimurantti juttu. Ehkä rahan sijasta pitäisi viedä tietotaitoa, ja auttaa paikallisia pusaamaan yrityksiä.

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - huhtikuu 01, 2020, 12:11:34Mitä tulee kerjäläisiin, itse todistamani mukaan nainen saattaa raahata lasta mukanaan. Eikö lastensuojelun pitäisi puuttua tuollaiseen?

Nooh, ainakin lapsi saa olla turvallisesti aikuisen seurassa ja kaikki tarkkailevat että kohtelu on asiallista. Samaan aikaan kodeissa hakataan ja kiusataan lapsia kännipäissä ja selvinkinpäin.

Eivät asiat aina ole niin yksioikoisia.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Xantippa

#769
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - huhtikuu 01, 2020, 10:11:26
Minun mielestäni kerjäämisen ei pitäisi olla sallittua, ja syy on se että ne rahathan menevät kuitenkin vain järjestäytyneen rikollisuuden pohjattomaan pussiin.

Tätähän aikanaan toivottiin kovasti, mutta tyssäsi siihen, että ei oikein tiedetty, mikä olisi olisi sopiva rangaistus kiellon rikkomisesta, semminkin, kun tämä on myös -hansuomalaisten hommaa. Katsottiin siis, että pieni sakko ei toimintaan pure ja iso sakko tuntui kohtuuttumalta ajatellen rantojen reiskaa, joka kerjää vain vähän kaljaan.

T: Xante

Muoksis: ongelmaksi siis muodostui se, että ei voitu olla varmoja, että rahat aina menevät järjestäytyneen rikollisuuden pussiin.

-:)lauri

Mä en todella keksi, mitä kerjäämisen kriminalisointi palvelisi? Poliiseilla on tärkeämpääkin tekemistä kun siivota katuja haitasta, joka on asiasta mielensäpahoittaville korkeintaan korviensa välissä.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - huhtikuu 01, 2020, 12:11:34
Väitetään ettei Suomessa ole korruptiota.

Joskus on semmoistakin kuulunut.

Väite on samaa laatuluokkaa kuin nämä:

Lainaus käyttäjältä: https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000005153975.htmlTshetshenia kiistää homojen murhat: "Ei meillä edes ole homoja"
Lainaus käyttäjältä: https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/abf9cc90-19f4-448d-b11c-ac4cae140b53Malesian matkailuministeri: "Malesiassa ei ole homoja"
Lainaus käyttäjältä: https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/iranissa-ei-ole-homoja/2291572#gs.1w3cc8"Iranissa ei ole homoja"
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: Eläimen kokoinen möhkäle - huhtikuu 01, 2020, 12:47:30
Mä en todella keksi, mitä kerjäämisen kriminalisointi palvelisi? Poliiseilla on tärkeämpääkin tekemistä kun siivota katuja haitasta, joka on asiasta mielensäpahoittaville korkeintaan korviensa välissä.

Ei se aina niin harmitonta ollut. Eräässä vaiheessa kerjääjänaiset liikkuivat joukolla ja piirittivät valitsemansa uhrin. Kun kohde hämääntyi kerjääjäparvesta, yksi heistä saattoi varastaa uhrilta.

Ilmeisesti asiaan on puututtu, koska kerjääjät eivät enää liiku yksin eivätkä parvina, vaan pysyttelevät paikoillaan istumassa.

-:)lauri

#773
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - huhtikuu 01, 2020, 13:51:29
Lainaus käyttäjältä: Eläimen kokoinen möhkäle - huhtikuu 01, 2020, 12:47:30
Mä en todella keksi, mitä kerjäämisen kriminalisointi palvelisi? Poliiseilla on tärkeämpääkin tekemistä kun siivota katuja haitasta, joka on asiasta mielensäpahoittaville korkeintaan korviensa välissä.

Ei se aina niin harmitonta ollut. Eräässä vaiheessa kerjääjänaiset liikkuivat joukolla ja piirittivät valitsemansa uhrin. Kun kohde hämääntyi kerjääjäparvesta, yksi heistä saattoi varastaa uhrilta.

Ilmeisesti asiaan on puututtu, koska kerjääjät eivät enää liiku yksin eivätkä parvina, vaan pysyttelevät paikoillaan istumassa.

Ainakin Helsingissä se on ollut harmitonta tai ainakaan ole koskaan kuullut tai lukenut mistään varteenotettavasta lähteestä, että kerjäämisestä olisi ollut muuta kuin esteettistä haittaa.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: Eläimen kokoinen möhkäle - huhtikuu 01, 2020, 14:03:36
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - huhtikuu 01, 2020, 13:51:29
Lainaus käyttäjältä: Eläimen kokoinen möhkäle - huhtikuu 01, 2020, 12:47:30
Mä en todella keksi, mitä kerjäämisen kriminalisointi palvelisi? Poliiseilla on tärkeämpääkin tekemistä kun siivota katuja haitasta, joka on asiasta mielensäpahoittaville korkeintaan korviensa välissä.

Ei se aina niin harmitonta ollut. Eräässä vaiheessa kerjääjänaiset liikkuivat joukolla ja piirittivät valitsemansa uhrin. Kun kohde hämääntyi kerjääjäparvesta, yksi heistä saattoi varastaa uhrilta.

Ilmeisesti asiaan on puututtu, koska kerjääjät eivät enää liiku yksin eivätkä parvina, vaan pysyttelevät paikoillaan istumassa.

Ainakin Helsingissä se on ollut harmitonta tai ainakaan ole koskaan kuullut tai lukenut mistään varteenotettavasta lähteestä, että kerjäämisestä olisi ollut muuta kuin esteettistä haittaa.

Tällä seudulla lienee sitten ollut toisin. Säikähdin kerran itsekin kun olin bussipysäkillä ja kolme daamia tulee kohti hameet lepattaen ja kolikkomukeja kilistellen. En muista enää luikahdinko pysäkiltä hittoon vai tuliko auto juuri silloin.

Kopek

Lainaus käyttäjältä: Eläimen kokoinen möhkäle - huhtikuu 01, 2020, 14:03:36

Ainakin Helsingissä se on ollut harmitonta tai ainakaan ole koskaan kuullut tai lukenut mistään varteenotettavasta lähteestä, että kerjäämisestä olisi ollut muuta kuin esteettistä haittaa.

Meneekö sekin vielä esteettisen haitan piikkiin, kun graniittitalon edessä yksi nuorehko nainen melkein tuli päälleni rahaa kerjätessään, niin että jouduin pakenemaan Lidliin. Kun tulin sieltä, yritin tulla niin, että nainen ei huomaisi. Mutta hän osasi odottaa ja hyökkäsi heti perääni. Jouduin käytännössä juoksemaan pakoon noin 30 metrin matkan ellei pidemmästikin naisen juostessa perässä ja huudellessa.

Kaikki sai alkunsa siitä, kun kävelin ensimmäisen kerran g-talon ohi Kampin torille (narinkkatori vai mikä se on) ja yritin jo kaukana valita reitin, joka veisi mahdollisimman kauas tuosta naisesta. Mutta nainen huomasi väistely-yritykseni ja yritti tulla eteen ja lähti sitten kipittämään perääni jotain huudellen. Ja noin puoli tuntia tämän jälkeen, kun palasin samaa reittiä takaisin, tapahtui tuo selostamani "nainen tuli melkein päälle" -juttu ja vielä pidempi perässä juokseminen. Onhan se tietysti imartelevaa, jos nuoret naiset juoksevat perässä, mutta...

Voisi kai näille ihmisille antaa rahaa, en minä sitä vastusta, ja joskus poden huonoa omaatuntoa, että en anna. Raha pitäisi olla valmiina jossakin erillisessä pussissa, ettei tarvitsisi kaivella sitä kukkarostaan. Eihän minulla pahemmin edes ole käteistä. Olisi noloa antaa pelkkiä viisisenttisiä ja kymmensenttisiä.

Xantippa

On se kumma. Minä sentään olen vuosikausia asunut puoliksi Helsingissä ja jokaisella kohtaamisella ystävällinen, mutta tiukka ihan suomeksi lausuttu: ei kiitos on riittänyt myyville ja pelkkä kädellä torjuva ele kerjääville kertomaan, että lähestyminen ei kannata. Toimii suomalaisiinkin.

Kertaakaan en ole päässyt näkemään sitäkään, että kerjäläiset juoksisivat huudellen kenenkään perässä. Luulisi, että se ei edes liiketoiminnan kannalta ole fiksua, helpommalla heltiää varmaan muilta kadulla kulkevilta lantti.

On daameja kaikenlaisia tullut minunkin suuntaani, vaan enpä ole hokannut, että juuri minua kohti. En varmastikaan vaikuta tarpeeksi rikkaalta kohteelta, kun minua kohti ei kannata kaahata, saatika perässäni rimpattaa.

T: Xante


-:)lauri

#777
Lainaus käyttäjältä: Xantippa - huhtikuu 01, 2020, 15:02:33
On se kumma. Minä sentään olen vuosikausia asunut puoliksi Helsingissä ja jokaisella kohtaamisella ystävällinen, mutta tiukka ihan suomeksi lausuttu: ei kiitos on riittänyt myyville ja pelkkä kädellä torjuva ele kerjääville kertomaan, että lähestyminen ei kannata. Toimii suomalaisiinkin.

Kertaakaan en ole päässyt näkemään sitäkään, että kerjäläiset juoksisivat huudellen kenenkään perässä. Luulisi, että se ei edes liiketoiminnan kannalta ole fiksua, helpommalla heltiää varmaan muilta kadulla kulkevilta lantti.

On daameja kaikenlaisia tullut minunkin suuntaani, vaan enpä ole hokannut, että juuri minua kohti. En varmastikaan vaikuta tarpeeksi rikkaalta kohteelta, kun minua kohti ei kannata kaahata, saatika perässäni rimpattaa.

T: Xante

Mä luulen kanssa, että suurin osa näistä ikävistä kokemuksista on mielikuvituksen tuotetta. Kun lähtökohtaisesti pitää itseään parempana ihmisenä kuin minä pitää kerjäläisiä, mutta ei koe, että saisi keneltäkään tunnustusta tästä saavutuksestaan, hieman omalaatuisesti jälkakäytävällä kulkeva kantasuomalainen muuttuu hyvin helposti uhkaavalla tavalla käyttäytyneeksi kerjäläiseksi.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Norma Bates

Aika paljon saa mielikuvitusta käyttää että kykenee kuvittelemaan perässä juoksemisen mielikuvitukseksi. Minun kuvauksestani "kolme naista tulossa kohti" voi tietysti ajatella niinkin että ei siinä olisi kuinkaan käynyt. Mutta olin valitettavasti lukenut uutisen että tuota joukolla kohteen jallittamista ja varastelua oli tapahtunut.

Jos ei itse omaa jotain kokemusta omalla kohdalla, niin mistä se poikii tuollainen ylimielisyys että toisten toisenlaiset kokemukset ovat sepitettä? Onko tuollainen asenne geneettisesti periytyvä vai kasvatuksen tulosta?

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - huhtikuu 01, 2020, 15:38:45
Aika paljon saa mielikuvitusta käyttää että kykenee kuvittelemaan perässä juoksemisen mielikuvitukseksi. Minun kuvauksestani "kolme naista tulossa kohti" voi tietysti ajatella niinkin että ei siinä olisi kuinkaan käynyt. Mutta olin valitettavasti lukenut uutisen että tuota joukolla kohteen jallittamista ja varastelua oli tapahtunut.

Jos ei itse omaa jotain kokemusta omalla kohdalla, niin mistä se poikii tuollainen ylimielisyys että toisten toisenlaiset kokemukset ovat sepitettä? Onko tuollainen asenne geneettisesti periytyvä vai kasvatuksen tulosta?

Kuka väitti, että tässä toiset sepittelevät - ettet nyt sinä, kun yrität ohittaa minun kokemukseni, joka on, että en ole ikinä Helsingissä moista nähnyt. Sitä, onko tämä asenteessasi vai genetiikassasi, en osaa arvioida, ehkä itse osaat.

Minä päättelen omasta, aika vankasta ja pitkäaikaisesta kokemuksestani, että ei tuo, että kerjäläiset juoksevat perässä ainakaan mitenkään yleistä ole, en, että Kopek sepittää.

T: Xante