Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Foorumin moderoinnista

Aloittaja Herra, tammikuu 03, 2019, 10:12:44

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 8 Vieraat katselee tätä aihetta.

Hippi

Taas ollaan ikuisuuskysymysten äärellä. Missä menee väärässä olemisen ja valehtelun raja? Vakaassa uskossa olemisen ja valehtelun raja? Lukutaidottomuuden ja vääristelyn raja?

En pätkäkään välitä puolustella nimenomaisesti Karikkoa, kun hänen kirjoituksiaan harvoin enää olen lukenut. Välillä kurkkaan koronaketjuakin, jotta monesko kierros jankkaamista on menossa.

Tänne tuotu koronapätkä minun mielestäni on enemmänkin mielipide eikä edes ihan kaikilta osiltaan väärässä. [Toistaiseksi ikävä tosiasia on, että jokainen rokotettukin on mahdollinen (jollakin prosentilla) tartunnan saaja ja sitä myöten tartuttaja, joten eihän tuo nyt ihan sontaa ollut. Muistaakseni vielä jonkun asiantuntijan suulla on jo sanottu useampaankin kertaan, että korona ei tule poistumaan ja kaikki sen tulevat saamaan.]

MrKATkin on niin huolissaan siitä mitä sontaa toisaalla kirjoitetaan, että monistaa sen tänne meillekin nähtäväksi. Minä olisin enemmän tuosta monistamisesta enemmän huolissani kuin yhdestä kaiken väärin ymmärtäjästä.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

MrKAT

Mitä nyt väärinymmärtäjästä ja levityksistä (tätä kantista juuri kukaan uusi lue?), minusta ongelma on että kuten Toope, Karikko roskaa/täyttää korona-ketjua liian usein likimain 0-infolla*. Tai haistattaa tilastoilla paskat täyttäen sen ketjun mutulla. Ja paskaa voin aistia tarpeeksi vessoissakin.

*0-infolta minulle vaikuttaa myös esim. juuri lukemani iltiksen juttu jonka K kopsaa tänne ilman linkkiä, kun linkki riittäisi, lukekoon kukin itse tai tehtäköön tiivistelmä jutusta.

Jk. Tähän on tietysti näppärä ratkaisu että laitan K:n ja Toopen estolistalleni. Tiivistäähän sekin. ;D
Jk2. Valitettavasti se on vain osaratkaisu koska ketju täyttyy kommenteista K:hon/T:hen.
Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

Jaska

Lainaus käyttäjältä: Hippi - tammikuu 22, 2022, 18:30:35
Taas ollaan ikuisuuskysymysten äärellä. Missä menee väärässä olemisen ja valehtelun raja? Vakaassa uskossa olemisen ja valehtelun raja? Lukutaidottomuuden ja vääristelyn raja?

En pätkäkään välitä puolustella nimenomaisesti Karikkoa, kun hänen kirjoituksiaan harvoin enää olen lukenut. Välillä kurkkaan koronaketjuakin, jotta monesko kierros jankkaamista on menossa.

Tänne tuotu koronapätkä minun mielestäni on enemmänkin mielipide eikä edes ihan kaikilta osiltaan väärässä. [Toistaiseksi ikävä tosiasia on, että jokainen rokotettukin on mahdollinen (jollakin prosentilla) tartunnan saaja ja sitä myöten tartuttaja, joten eihän tuo nyt ihan sontaa ollut. Muistaakseni vielä jonkun asiantuntijan suulla on jo sanottu useampaankin kertaan, että korona ei tule poistumaan ja kaikki sen tulevat saamaan.]

MrKATkin on niin huolissaan siitä mitä sontaa toisaalla kirjoitetaan, että monistaa sen tänne meillekin nähtäväksi. Minä olisin enemmän tuosta monistamisesta enemmän huolissani kuin yhdestä kaiken väärin ymmärtäjästä.
Metailuksi menee, mutta menköön.

Minuakin on harmittanut, että K:n viestit ovat itselleni usein nollainformaatiota eikä käsittelytapakaan ole mallikas. Mutta keskustelufoorumilla kun ollaan, niin kukin esiintymisellään rakentaa kuvansa. Estolistaa itsekin olen harkinnut, koronaketjujen asiapitoisuuden lisäämiseksi. Asiahan on nyt tärkeä kaikille ihmisille.

Olen ajatellut, että lähtökohtansa on, että se mitä ei itse tunne ja ymmärrä itseään tyydyttävällä tavalla, on ohitettavaa jos mahdollista, erityisesti jos se kohdistuu omaan kehoon. Rokotuspiikit ovat tuntuneet kurjille. Ja oli se sikainfluenssan rokotteen narkolepsian herätys suomalaisilla muita useammin esiintyvällä harvinaisella perimälläkin. 

Aamulla ajattelin, että vaikka se yksi maailman vanhin ranskalaisnainen - jo kuollut - kertoi syövänsä päivittäin kananmunia - viime vuosinaan vain yhden päivässä, niin mistäpä tietäisin mikä olisi omalle terveydelleni paras määrä keitettyjä kananmunia, joitten mausta pidän. Kannattaisiko nyt karttaa kun korona on jonkinlaisessa yhteydessä suonitukoksiin? Viranomaiset ajattelevat massoja, omat asiani ovat viime kädessä itselläni.

K näyttää aktiivisesti seuraavan lehtien webbisivuilla koronarokotusaiheisia kirjoituksia ja poimivan sieltä pienempiä ja isompiakin lausumia, jotka sopivat omiin käsityksiin. Varmaan ajatellen, että niissä olisi foorumillekin liitettävää, ja niin vähän ryhdistäen poimiskelua. Myös "rokotekriittisiä" lähteitä seuraa, kun niillä on aiheesta yksinkertaisia väittämiä. Sopimattomimmat voi ohittaa. Virallisella koronatotuudella ei ole  tarjota valmista polkua kurimuksesta ulos, vaan se koittaa pitää näppinsä herkästi muutokset tuntevina ja toimia kulloisenkin tilanteen mukaan vältellen yhteiskunnan, kuten terveydenhoitojärjestelmän, tuhoja. Rahaa käytetään rutkasti hengessä, että säästeliäästi eläen joutuisi muitten velkojen maksajaksi. Jonkinmoisella inflaatiolla tms. kaikkien velat varmaan mitätöidään.

Uskon, että K:n oma tavoite on foorumilla parantaa ajatteluaan ja asioiden käsittelyään, ei suinkaan muiden vahingoittaminen. Jos se ei ole muille antoisaa, niin tuskin se rangaistuksilla paranee.

Lenny

Jos tämä palsta olisi jonkinlainen valtakunnallinen auktoriteetti koronakeskustelussa, saattaisin ehkä seurata keskusteluja myös niiden sisällön näkökulmasta vähän eri tarkkuudella kuin nyt. Toisaalta siinä tapauksessa saisin takuulla huomautuksen vaarallisesta disinformaatiosta myös virallisia teitä pitkin.

Joten jäitä hattuun vain itse kullekin. Kyllä tänne mahtuu mielipiteitä. Ylläpitäjän roolissa minulla on paljon vähemmän toleranssia savustusyrityksiä kohtaan kuin väärien mielipiteiden tai virheellisen tiedon esittämistä kohtaan. Se on sitten eri asia jos joku kilahtaa ja alkaa tosissaan floodaamaan kaikki ketjut täyteen jotain antivaxxerimatskua.
Lainsäädäntö ennen luontoa (Immanuel Kant)

Xantippa

Kyllähän sitä näyttää olevan toleranssia kaikkien ketjujen täyteen floodamiseenkin, eikä se ole minkään huomautuksen aiheinen asia tosiaankaan joo.

Muille niitä varoituksia tulee.

T: Xante

Karikko



Arvoisat keskustelu-seuralaiset--
Rohkenen tässä esittää, että kerrotte mistä ja missä olen valehdellut, mielipiteenikään eivät ole kovin radikaaleja ja postannut olen kaikenlaisia näkemyksiä. Ilmeisesti  jotkut eivät niitäkään suvaitse, mutta samalla innolla, kun tuomitsette niitä tuotte omianne esille, joten miettikääpä sitä..


kertsi

Lainaus käyttäjältä: Karikko - tammikuu 23, 2022, 13:04:41


Arvoisat keskustelu-seuralaiset--
Rohkenen tässä esittää, että kerrotte mistä ja missä olen valehdellut, mielipiteenikään eivät ole kovin radikaaleja ja postannut olen kaikenlaisia näkemyksiä. Ilmeisesti  jotkut eivät niitäkään suvaitse, mutta samalla innolla, kun tuomitsette niitä tuotte omianne esille, joten miettikääpä sitä..
Ks. liki jokainen kommenttisi tässä keskustelussa Koronavirus ja kaikissa muissakin keskusteluissa: sisältää enimäkseen puolitotuuksia, vääriymmärryksiä, trollauksia, valheita, ja ties mitä, ja vain joskus hyvin, hyvin harvoin jonkin ihan pienen totuuden hippusen.

Ei ole tarkoituksenmukaista ruotia aivopierujasi yksityiskohtaisesti nimenomaan tässä moderointikeskustelussa - tämä keskusteluhan ei koske aivopierujasi, vaan niiden moderointia korkeintaan, ja ylipäätänsä moderointia. Jäsen Jaska on kiitettävästi jaksanut ruotia aivopierujasi, joten lue vaikka Jaskan vastaukset sinulle.

Mutta ethän sinä lue. Sen kun vaan jankkaat niitä miljuunaan kertaan alasammuttuja teesejäsi, uudestaan ja uudestaan.

Ihan niin kuin jäsen Toopekin. En ole Toopen tuhrusteluja lukenut senkään vertaa Koronavirusketjussa kuin muutamia sinun. Mutta ihan yhtä haitallinen disinformaation levittäjä taitaa olla myös Toope.

Ja tämä ei ole niinkään savustusyritys, vaan turhautumisen ilmaus. Menee ketjut ja koko foorumikin ihan plörinäksi tuolla Karikon ja Toopen menetelmällä.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Karikko

^
Tressisi taitaa johtua omista kuvitelmistasi, kuten mof-n  > keksit itse asian ja kiihdyt siitä.

Ota rennommin ei tätä maailmaa kenenkään tarvitse pelastaa..Vihollisia löytää aina jos sellaisia tarvitsee- sinäkin olet kritisoinut aika montaa-- ihan suotta- älä rasita itseäsi sellaisella mitä ei voi muuttaa, eikä sillä ole edes mitään isompaa merkitystäkään..


MrKAT

#248
Lenny: "Jos tämä palsta olisi jonkinlainen valtakunnallinen auktoriteetti koronakeskustelussa, saattaisin ehkä seurata keskusteluja myös niiden sisällön näkökulmasta vähän eri tarkkuudella kuin nyt."

Kertsi: "..disinformaatiosta voi olla oikeaa haittaa ihmisten terveydelle. Jos nyt joku ulkopuolinen ja Karikkoa tuntematon näitä keskusteluja täällä lukisi. Tähän viimemainittuun olisi kyllä toinenkin ratkaisuvaihtoehto: kyseisen ketjun voisi siirttää jäsenalueelle. Siellä kyseisestä ketjusta olisi vähemmän haittaa."
(Myös Hippi vihjannut ettei saisi julkistaa/monistaa disinfoa).

Lennyllä on sama pointti, jonka takia en itsekään pidä disinfoa täällä suurena uhkana. Mutta tässä on selvä ristiriita Kertsi+Hippi vs valtamedia: Paraillaan menossa on lääkäri Räsäsen oikeudenkäynti josta kaikki valtamediat kopsaa nyt kilpaa julkisuuteen erittäin näkyväksi ns. kiellettyjä lauseita ja asenteita ja argumentteja, joista voi olla vahinkoa homojen mielenterveydelle ja/tai turvallisuudelle. Kuvitelkaa tilalle lääkäri R joka latoo rokotuksen vastaisia argumentteja ja kaikki media kopsaa ne julki, ainoana vastaväittäjänä syyttäjä...
  Sanonpa selvyyden vuoksi että pidän valtamedian toimintaa jossain määrin halveksuttavana. Eli osittain Kertsin  ja Hipin kannalla tässä.
Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

Hippi

^
Ettet nyt antaisi aiemmille kirjoituksilleni eri tarkoitusta kuin mitä minä niille olen antanut, niin selvennän ajatuksiani. (vai ymmärsinköhän nyt taas väärin jotain?)

Olen moittinut sitä, että ympäri nettiä olevaa soopaa kopioidaan ja linkitetään ja sitä myöten annetaan niille suurempaa näkyvyyttä.
Sen sijaan disinformaatioksi, jota siis pidän tarkoituksellisesta väärän tiedon levittämistä, tuskin voi sanoa mielipidekirjoituksia, jotka häilyvät väärinymmärryksen ja tietämättömyyden rajoilla höystettynä vielä erittäin epäselvällä kielellisellä ilmaisulla.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Amore

All you need is Love

Amore

Minun Rasismini -ketjusta kaikki viestistä #12 alkaen kuuluisi yleiseen rasimiketjuun Yhteiskunta-alueelle.
All you need is Love

Amore

Let's dance -ketjussa viestin #18 video ei sisällä tanssia, kuten ketjussa kuuluisi, joten pyydän poistamaan sen.
All you need is Love

Socrates

Lainaus käyttäjältä: Amore - huhtikuu 23, 2022, 16:57:32
Let's dance -ketjussa viestin #18 video ei sisällä tanssia, kuten ketjussa kuuluisi, joten pyydän poistamaan sen.

Voihan sen siirtää Jukebox ketjuun, jos häiritsee. Ylläpidolta käy varmaan näppärämmin.
Kävelevä kremppakertymä

Amore

Päivän sana -ketjussa (Kulttuuri-alueella) kommentti #42  toopeilua, joka ei liity aiheeseen.
All you need is Love