Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Foorumin moderoinnista

Aloittaja Herra, tammikuu 03, 2019, 10:12:44

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 7 Vieraat katselee tätä aihetta.

Juha

Lainaus käyttäjältä: hibiscuc - maaliskuu 22, 2019, 19:20:51Älä ole minusta huolissasi, kun läheiseni, ystäväni ja rakkaani eivät hekään ole. Kusipäisyys ei ole periytyvä ominaisuus, joten luulen, että minut siittänyt isäni ja äitini eivät yhdy tuohon sinun näkemykseesi. Täällä kantapaikassa ainakin minä olen virtuaalihenkilö, joten kirjoittelen mitä milloinkin ja miltä tuntuu.

Jaa-a.

Tietyssä mielessä virtuaalisuus on totta, ja sen tulisi näkyä myös erona sille, mikä on suorempaa elämää. Näin ajatellen jonkin verran samaa mieltä.

Jossain ajatuksemme poikkeavat. Vaikea tajuta sinun tyyliäsi. Miksi on hyvä, tai ookoo, tai jopa toivottu?

hibiscuc

#61
Saksikäsi Edward on noussut uuteen lentoon ja alkanut puolustaa heikoimpia kuten Renttua ja Tiistaita. Ei tarvitse kristallipalloa ennustaakseen, että tämä foorumi kokee Outomaan alennuksen, jos moderointi jatkaa tuota vilkasta ja yltiöpäistä moderointia.

Sepe

kantapaikka saksii lähes samoja tekijöitä vilkkaasti. Saksitut-ketju alkaa olla jo mittava.
Luulisi olevan helpompaa laittaa ahkerimmin saksitut välillä jäähylle.

MrKAT

#63
Saksitut-ketjussa on kirjoittaneiden lukumäärät seuraavasti:

Kpl Nimimerkit
--------------------------------------------------
  1 a4, Edward, Hayabusa, Lenny, Norma Bates, Socrates, Tiistai
  2 Amore, Chill Out, Kopek, Saares
  3 Jaska, mikainen, MrKAT
  4 Rooster
  6 Hippi, Karikko
  8 kertsi, Topi
  9 A.V.Vatanen
11 hibiscuc, Muisto Keijo Kullervo
12 Sepe
14 Xantippa
..
18 Ekisetä, postman
20 safiiri
22 Renttu, Tuottavuusloikka
..
37 Toope

JK. lisätty a4,Kopek, Edward, Lenny
Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

hibiscuc

Lainaus käyttäjältä: Sepe - maaliskuu 24, 2019, 16:45:34
kantapaikka saksii lähes samoja tekijöitä vilkkaasti. Saksitut-ketju alkaa olla jo mittava.
Luulisi olevan helpompaa laittaa ahkerimmin saksitut välillä jäähylle.

Olen samaa mieltä. Sinä olet yksi ahkerimmin saksituista, joten jäähy sinulle vähentäisi moderoinnin työtaakkaa.

Hippi

Lainaus käyttäjältä: Sepe - maaliskuu 24, 2019, 16:45:34
kantapaikka saksii lähes samoja tekijöitä vilkkaasti. Saksitut-ketju alkaa olla jo mittava.
Luulisi olevan helpompaa laittaa ahkerimmin saksitut välillä jäähylle.

Noista Saksituistahan on Lennyn linjaus tässä samassa ketjussa:
Lainaus käyttäjältä: Lenny - helmikuu 17, 2019, 16:35:31
Sellainen täsmennys, että jäsenalueen ketju Saksitut ei välttämättä tarkoita kuraa tai sanktioitua, vaan ylipäätään jotakin sellaista joka syystä tai toisesta leikeltiin mutta haluttiin säilyttää.
------ nips ----

Eli siellä nyt on vähän kaikenlaista sekalaista, joka on mennyt aiheen ohi tai chättäilyä tmv.
Huomasin itsekin sellaiseen sortuneeni, joten pitääpä skarpata vähän.

Olikohan se sitten niin, että ne varsinaiset törkyviestit ja solvaukset menee suoraan poistoon?
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Sepe

Kirjoittaessani Saksituista ajattelin itse asiassa Moderoinnin ilmoitustaulua.
Esiintyminen Saksitut-ketjussa riippuu omasta aktiivisuudesta, ei esim. riidanhaastamisesta.

Edellisen mm. valehtelua koskevan kommenttini vein Metaketjuun.

Magdaleena


Kohta poor Edwardilla ei ole omaa elämää ollenkaan  kevättä tulossa ja toivottavasti hänen rinnassaankin  :)

Minäkin olen päässyt listalle. Mutta vanha katti ei opi enää uusille tempuille, kirjoitan kuin puhunkin, pomppien asiasta toiseen, tylsää pysyä asiassa, pitkää pinnaa toivon.
"Live from the heart of yourself. Seek to be whole, not perfect." - Oprah Winfrey

Magdaleena

#68

Aioin tsempata Edwardia ilmoitusketjussaan, mutta sinnehän ei voi kommentoida.

Ehdotan avatariksen tätä

Legendaarinen Sisifos, juuri kun luuli saavansa kivenmöhkäleen ylös se pyörii taas alas :)

Kuva Wikipedia
"Live from the heart of yourself. Seek to be whole, not perfect." - Oprah Winfrey

Lenny

Lainaus käyttäjältä: Hippi - maaliskuu 24, 2019, 17:44:20
Lainaus käyttäjältä: Sepe - maaliskuu 24, 2019, 16:45:34
kantapaikka saksii lähes samoja tekijöitä vilkkaasti. Saksitut-ketju alkaa olla jo mittava.
Luulisi olevan helpompaa laittaa ahkerimmin saksitut välillä jäähylle.

Noista Saksituistahan on Lennyn linjaus tässä samassa ketjussa:
Lainaus käyttäjältä: Lenny - helmikuu 17, 2019, 16:35:31
Sellainen täsmennys, että jäsenalueen ketju Saksitut ei välttämättä tarkoita kuraa tai sanktioitua, vaan ylipäätään jotakin sellaista joka syystä tai toisesta leikeltiin mutta haluttiin säilyttää.
------ nips ----

Eli siellä nyt on vähän kaikenlaista sekalaista, joka on mennyt aiheen ohi tai chättäilyä tmv.
Huomasin itsekin sellaiseen sortuneeni, joten pitääpä skarpata vähän.

Olikohan se sitten niin, että ne varsinaiset törkyviestit ja solvaukset menee suoraan poistoon?

Näin, ja vielä niinkin, että jos joku viesti leikellään, useimmiten on luettavuuden takia pakko myös leikellä viestiä lainaavat viestit.
Lainsäädäntö ennen luontoa (Immanuel Kant)

Lenny

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - maaliskuu 29, 2019, 11:53:52
Aioin tsempata Edwardia ilmoitusketjussaan, mutta sinnehän ei voi kommentoida.

Sinne pystyi kommentoimaan aikaisemmin, mutta se oli hyvin nopeasti pullollaan kaikenlaista tauhkaa niin, että ne varsinaiset ilmoitukset hukkuivat.


Lainaus käyttäjältä: Tiistai - maaliskuu 29, 2019, 11:53:52
Legendaarinen Sisifos, juuri kun luuli saavansa kivenmöhkäleen ylös se pyörii taas alas :)

Ajattelet ilmeisesti niin, että tehtävä on mahdoton? Onhan se vaikeaa ja välillä täysin naurettavan tuntuista. Mutta katsotaan nyt vielä jokunen kuukausi. Jos jäsenet eivät kertakaikkiaan tahdo moderoitua foorumia, niin voihan ylläpitäjän vaihtaa. Mutta niin pitkään kun minä tätä pyöritän (ja maksan viulut), täällä keskustellaan sillä tavalla kun minä haluan. On täysin järjetöntä edes kuvitella mitään muuta.

Enkä minä edes vaadi paljon. Ollaan asiallisia eikä tölvitä toisia. En vain vieläkään suostu uskomaan, että näinkin yksinkertainen tavoite olisi mahdotonta :)
Lainsäädäntö ennen luontoa (Immanuel Kant)

hibiscuc

Lainaus käyttäjältä: Lenny - maaliskuu 29, 2019, 13:13:00
Lainaus käyttäjältä: Tiistai - maaliskuu 29, 2019, 11:53:52
Aioin tsempata Edwardia ilmoitusketjussaan, mutta sinnehän ei voi kommentoida.

Sinne pystyi kommentoimaan aikaisemmin, mutta se oli hyvin nopeasti pullollaan kaikenlaista tauhkaa niin, että ne varsinaiset ilmoitukset hukkuivat.


Lainaus käyttäjältä: Tiistai - maaliskuu 29, 2019, 11:53:52
Legendaarinen Sisifos, juuri kun luuli saavansa kivenmöhkäleen ylös se pyörii taas alas :)

Ajattelet ilmeisesti niin, että tehtävä on mahdoton? Onhan se vaikeaa ja välillä täysin naurettavan tuntuista. Mutta katsotaan nyt vielä jokunen kuukausi. Jos jäsenet eivät kertakaikkiaan tahdo moderoitua foorumia, niin voihan ylläpitäjän vaihtaa. Mutta niin pitkään kun minä tätä pyöritän (ja maksan viulut), täällä keskustellaan sillä tavalla kun minä haluan. On täysin järjetöntä edes kuvitella mitään muuta.

Enkä minä edes vaadi paljon. Ollaan asiallisia eikä tölvitä toisia. En vain vieläkään suostu uskomaan, että näinkin yksinkertainen tavoite olisi mahdotonta :)

Minä nyt kuvittelen kuitenkin niin, että lähinnä kirjoittajat tekevät foorumin ja pitävät sitä kiinnostavana. Jos ylläpitäjän kanta etenkin kun hän ilmoituksensa mukaan maksaa viulut on se, että täällä kirjoitetaan niin kuin hän haluaa, kyse on despotismista ja siitä, ettei hänen tarvitse lukea muuta kuin lipomista tai sellaisia kirjoituksia kuin hän itse haluaa. Paskat muista ylläpidon halun vastaisista näkemyksistä. Onneksi kirjoitit tuon näkemyksesi, niin kaikille on selvää, miten tätä foorumia johdetaan. Suosittelisin sinulle tuolla asenteella siirtymistä blogikirjoitteluun johonkin muuhun mediaan kuin someen, niin saisit sellaisia kirjoituksia kuin haluat mikäli ne julkaistaan.

Lenny

Minun linjauksenihan on ollut koko ajan, että tänne voi kirjoittaa mistä hyvänsä asiasta, mutta pitää osata käyttäytyä. Se ei tietenkään sovi kaikille, kuten on jo huomattu muutaman ensimmäisen kuukauden aikana.
Lainsäädäntö ennen luontoa (Immanuel Kant)

hibiscuc

Lainaus käyttäjältä: Lenny - maaliskuu 29, 2019, 13:49:45
Minun linjauksenihan on ollut koko ajan, että tänne voi kirjoittaa mistä hyvänsä asiasta, mutta pitää osata käyttäytyä. Se ei tietenkään sovi kaikille, kuten on jo huomattu muutaman ensimmäisen kuukauden aikana.

Melkoista selittelyn makua. Annan arvon sille, että sait tämän foorumin pystyyn nopeasti ja formaatin toimimaan. Minä kannatan demokratiaa ja vaikuttaa siltä, että ainakin tämän foorumin puikoissa kannatat itsevaltiutta. Taidan sinun mieliksesi poistua piakkoin vähin äänin sinne, missä toimitaan demokratian periaatteiden mukaan. Se olisi sinulle ja muutamalle muulle jäsenelle helpotus.

Hayabusa

Kyllä täällä saa ihan riittävän vapaasti raapustella. Hyvä, että pahimmat roskat siivotaan pois. Sinne on päätynyt joku minunkin heittoni; eikä oikeasti ole niitä ikävä.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur