Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Bileet työpaikalla ja työpaikkabileet

Aloittaja Edward, maaliskuu 02, 2022, 12:06:42

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Edward

Rönsy ketjusta SDP uudistumisten tiellä? leikattu omaksi aiheeksi.

Xantippa

#1
Lainaus käyttäjältä: -:)lauri - elokuu 24, 2022, 20:11:51
Mistä turvallisuusuhasta nyt puhut?

Hayabusa osasi sanoittaa tämän paremmin kuin minä ja uskon, että muutoinkin hänen sanansa tavoittavat sinut helpommin kuin minun, minkä lisäksi en jaksa toistaa koko ketjua:

https://kantapaikka.net/index.php/topic,171.msg143507.html#msg143507


Lainaus käyttäjältä: -:)lauri - elokuu 24, 2022, 20:11:51
Eli mainehaittaa oli ainakin perinteille.

Jos sinusta sellaiset seikat kuin vastuuttomuus ja selkärangattomuus ovat vain mainehaittoja, se selittää tietysti suuresti erimielisyyttämme.

Lainaus käyttäjältä: -:)lauri - elokuu 24, 2022, 20:11:51
Jos ei puhuta viihdekäytöstä, vaan ammatin harjoittamisesta, mikä Marinin poliittinen päätös on ollut vastuuton?

Se, että pääministerin asemassa oleva henkilö heittäytyy tuolla tavalla viihdekäytölle on poliittisesti vastuuton päätös. Ei sen lisäksi tarvita muuta. Hän harjoitti ammattiaan keskeyttäessään lomansa, kieltäytyessään nimittämästä varamiestä ja viihdekäyttäessään.

T; Xante

Muoksis: on oikeasti jotenkin hämmentävää, että jankataan sitä, että PM oli viihteellä ja se on jotenkin aivan eri asia kuin hänen poliittinen asemansa. Sen sijaan jos minä riehuisin kaupungilla firman logo näyttävästi päällä ja se kuvattaisiin Iltasanomiin tai edes paikallissanomiin, veisin tuttuja ja tuntemattomia seilaamaan firman käytäville ja yleisöltä kiellettyihin tiloihin ja toistuvasti tulisin töihin muutaman tunnin yöunilla, kukaan ei hämmästelisi, jos saisin potkut. Ei minun auttaisi sönkätä, että mitään tehtäviä en ole jättänyt tekemättä ja mikä muu ammatillinen päätökseni muka on vastuuton.

-:)lauri

#2
Lainaus käyttäjältä: Xantippa - elokuu 24, 2022, 20:26:37
Lainaus käyttäjältä: -:)lauri - elokuu 24, 2022, 20:11:51
Mistä turvallisuusuhasta nyt puhut?

Hayabusa osasi sanoittaa tämän paremmin kuin minä ja uskon, että muutoinkin hänen sanansa tavoittavat sinut helpommin kuin minun, minkä lisäksi en jaksa toistaa koko ketjua:

https://kantapaikka.net/index.php/topic,171.msg143507.html#msg143507

Itselläni on internetin tietoturvaongelmista sellainen käsitys, että on vaikea keksiä kenestä ei voisi sanoa samaa kuin Hayabusa Marinista, varsinkin jos tämä käyttää internetiin yhteydessä olevaa tietokonetta minkään laisen arkaluontoisen tiedon käsittelyyn. Marin ei tosin tainnut käsitellä kavereittensa kanssa edes arkaluontoista materiaalia, ellei tissejä sellaisiksi ymmärretä ja miksipä emme ymmärtäisi.

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - elokuu 24, 2022, 20:26:37
Lainaus käyttäjältä: -:)lauri - elokuu 24, 2022, 20:11:51
Eli mainehaittaa oli ainakin perinteille.

Jos sinusta sellaiset seikat kuin vastuuttomuus ja selkärangattomuus ovat vain mainehaittoja, se selittää tietysti suuresti erimielisyyttämme.

Lainaus käyttäjältä: -:)lauri - elokuu 24, 2022, 20:11:51
Jos ei puhuta viihdekäytöstä, vaan ammatin harjoittamisesta, mikä Marinin poliittinen päätös on ollut vastuuton?

Se, että pääministerin asemassa oleva henkilö heittäytyy tuolla tavalla viihdekäytölle on poliittisesti vastuuton päätös. Ei sen lisäksi tarvita muuta. Hän harjoitti ammattiaan keskeyttäessään lomansa, kieltäytyessään nimittämästä varamiestä ja viihdekäyttäessään.

T; Xante

Olen käsittänyt, että varamies olisi vastuussa pääministerin nimityksistä riippumatta heti jos pääministeri on estynyt hoitamaan hommaansa:
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/sanna-marinin-juhlimiskohu-nyt-ratkesi-etta-paaministerilla-oli-sijainen/e920ae1a-b385-42a9-b69f-ae2defbcf6bb

Onko sinulla kenties ajankohtaisempaa tietoa asiasta?

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - elokuu 24, 2022, 20:26:37Muoksis: on oikeasti jotenkin hämmentävää, että jankataan sitä, että PM oli viihteellä ja se on jotenkin aivan eri asia kuin hänen poliittinen asemansa. Sen sijaan jos minä riehuisin kaupungilla firman logo näyttävästi päällä ja se kuvattaisiin Iltasanomiin tai edes paikallissanomiin, veisin tuttuja ja tuntemattomia seilaamaan firman käytäville ja yleisöltä kiellettyihin tiloihin ja toistuvasti tulisin töihin muutaman tunnin yöunilla, kukaan ei hämmästelisi, jos saisin potkut. Ei minun auttaisi sönkätä, että mitään tehtäviä en ole jättänyt tekemättä ja mikä muu ammatillinen päätökseni muka on vastuuton.

Jos sosiaalisen median perusteella voisi jotain suuntaviivoja asettaa, niin jos joku ihminen näyttäytyy jossain somekohussa yrityksen työntekijänä, yritys canceloi työntekijänsä yleensä vain, jos tämä saa yrityksen näyttämään epähoukuttelevalta työpaikalta alan ammattilaisten silmissä tai jos potentiaaliset asiakkaat kaikkoavat.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

-:)lauri

#3
Lainaus käyttäjältä: Toope - elokuu 25, 2022, 02:32:56
https://yle.fi/uutiset/3-12590896
YLE opastaa, älkää toimiko kuten Marinin jengi.  :P
Oikeasti on tietoturvallisuusriski.

En kyllä keksi ainuttakaan nykyajan juhlaa, joka ei olisi tuolla perusteella tietoturvallisuusriski.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: -:)lauri - elokuu 24, 2022, 21:12:57
Itselläni on internetin tietoturvaongelmista sellainen käsitys, että on vaikea keksiä kenestä ei voisi sanoa samaa kuin Hayabusa Marinista, varsinkin jos tämä käyttää internetiin yhteydessä olevaa tietokonetta minkään laisen arkaluontoisen tiedon käsittelyyn. Marin ei tosin tainnut käsitellä kavereittensa kanssa edes arkaluontoista materiaalia, ellei tissejä sellaisiksi ymmärretä ja miksipä emme ymmärtäisi.

Sinä olet varmaan eri käsityksessä, mutta minä olen siinä käsityksessä, että kuka tahansa ei ole ihan kuin Sanna Marin. Voin uskoa, että omasta mielestäsi internettisi sisältö on valtion kannalta yhtä merkittävää kuin maan pääministerin, mutta salli minun epäillä, että monikaan jakaa tämän käsityksesi.

Ongelma onkin siinä, että Marin ei ole tainnut Ystäviensä kanssa käsitellyt sitä, että arkaluontoista hänen hommansa on. Ja näitä asioita, jotka turvallisuusuhkan mahdollisesti tulevat muodostamaan, käsitelläänkin sitten lopulta aivan eri foorumilla kuin Seiskan tärkeät julkkikset.

Lainaus käyttäjältä: -:)lauri - elokuu 24, 2022, 21:12:57
Olen käsittänyt, että varamies olisi vastuussa pääministerin nimityksistä riippumatta heti jos pääministeri on estynyt hoitamaan hommaansa:
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/sanna-marinin-juhlimiskohu-nyt-ratkesi-etta-paaministerilla-oli-sijainen/e920ae1a-b385-42a9-b69f-ae2defbcf6bb

Onko sinulla kenties ajankohtaisempaa tietoa asiasta?

Tietosi on aivan oikea, siis se, että luonnollisesti pääministerille on määrätty myös ns. varamies. Mutta mitäpä itse lottoat noin työyhteisöissä yleensä, onko varamiehelle tapana ilmoittaa, että tänään on hänen vuoronsa päivystää? Jos varamiehellä on tieto, että toinen on perunut lomansa (en vieläkään  tiedä muuten miksi) niin onko vastuuntuntoista ja selkärankaista odottaa hänen ymmärtävän, että ei se tarkoita viihdekäytön loppumista tai että ei tähän bileputki katkea, vaan olenpa valmiudessa tässä.

Tosin Marinin tapauksessa lienee järkevää nimenomaan varautua siihen, että se hetki tulee, kun PM ei pääsekään baarista omin jaloin ulos, kuten nyt kertoi tehneensä, tosin myöntämättä, mihin odottavaan autoon.

Lainaus käyttäjältä: -:)lauri - elokuu 24, 2022, 21:12:57
Jos sosiaalisen median perusteella voisi jotain suuntaviivoja asettaa, niin jos joku ihminen näyttäytyy jossain somekohussa yrityksen työntekijänä, yritys canceloi työntekijänsä yleensä vain, jos tämä saa yrityksen näyttämään epähoukuttelevalta työpaikalta alan ammattilaisten silmissä tai jos potentiaaliset asiakkaat kaikkoavat.

Väärin. Kokemuksesi työelämässä vaikuttaa ohuelta. Firma canceloi siitä syystä ennen kaikkea, että työntekijä vaikuttaa vastuuttomalta, hänen työpanokseensa ei voi luottaa, vaikka hän itse inkkaa tehneensä kyllä kaikki, hänen tietoturvaansa koskien firmaa ei voi luottaa, ylipäätään on pelko, että esimerkiksi alkoholi on työntekijälle tärkeämpää kuin sitoutuminen firmaan.

Minkä lisäksi täytyy vielä pelätä, että alalla saadaan ammattitaidoton maine ja asiakkaatkin kaikkovat.

T: Xante

-:)lauri

Minun mielestäni ainut toistaiseksi esiin tuotu ja normaalista selvästi poikkeava detalji poliittisten edustusasuntojen pitkässä ja aktiivisessa bailaushistoriassa on se, että nykyisellä emännällä on sääntöjen vastaisesti tissit; vastuuttomat, selkärangattomat ja tietoturvattomat tissit.

Koska en ole niinkään tissien asiantuntija, toivon, että oikeusasiamies löytää muutakin kritisoitava, jotta osaisin käsitellä tapahtunutta asiaan kuuluvalla vakavuudella.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

-:)lauri

#6
Lainaus käyttäjältä: Xantippa - elokuu 25, 2022, 07:51:59
Lainaus käyttäjältä: -:)lauri - elokuu 24, 2022, 21:12:57
Jos sosiaalisen median perusteella voisi jotain suuntaviivoja asettaa, niin jos joku ihminen näyttäytyy jossain somekohussa yrityksen työntekijänä, yritys canceloi työntekijänsä yleensä vain, jos tämä saa yrityksen näyttämään epähoukuttelevalta työpaikalta alan ammattilaisten silmissä tai jos potentiaaliset asiakkaat kaikkoavat.

Väärin. Kokemuksesi työelämässä vaikuttaa ohuelta. Firma canceloi siitä syystä ennen kaikkea, että työntekijä vaikuttaa vastuuttomalta, hänen työpanokseensa ei voi luottaa, vaikka hän itse inkkaa tehneensä kyllä kaikki, hänen tietoturvaansa koskien firmaa ei voi luottaa, ylipäätään on pelko, että esimerkiksi alkoholi on työntekijälle tärkeämpää kuin sitoutuminen firmaan.

Minkä lisäksi täytyy vielä pelätä, että alalla saadaan ammattitaidoton maine ja asiakkaatkin kaikkovat.

T: Xante

Pitänee ilmeisesti informoida oman työpaikkani ylintä johtoa, että firman tiloissa luvallisesti järjestämämme jokavuotiset pikkujoulut ja useammat kickoff-bileet eivät tee firmastamme pelkästään epähoukuttelevaa työpaikkaa alalle pyrkivien osaajien mielestä tai että vain asiakkaat kaikkoaisivat, vaan kertoo että olemme työntekijöinä vastuuttomia, työpanokseemme ja tietoturvaamme ei voi luottaa ja että alkoholi on meille tärkeämpää kuin sitoutuminen firmaan.

Tosin firman työtilat eivät ole tietoturvan kannalta yhtä ongelmallinen paikka bileille kuin bileiden järjestämiseen erikseen suunniteltu edustusasunto. Että sikäli ainakaan, tilanne ei varmasti ole täysin symmetrinen.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Xantippa

^

Selvästikään sinä ole juurikaan ollut työelämässä bileitä järjestävällä taholla, jotta tietäisit, mitkä turvajärjestelyt yleensä ovat esim. firman tiloissa järjestettävien bileiden takana. Sinä näet vaan ilmaisen viinan, mutta usko pois, taustalla tapahtuu paljon.

Jos toisaalta firmassasi on mahdollisuus kaikille tuntemattoman ihmisen kuljeskella pitkin poikin tai toisaalta sinun kavereidesi mahdollista mennä TJ;n huoneeseen ilman valvontaa ottamaan tissikuvia, ymmärrän jorinasi. Tosin siinä tapauksessa IT-alalla vähän sureksin asiakkaidenne puolesta. Heidän ei  kannattaisi teille bisneksiään jättää, eivät tunnu olevan kovin hyvin suojattuja.

T: Xante

urogallus

Miksi kukaan haluaisi bilettää työnantajan tiloissa?

Tai mitä minä mistään tiedän. Mun työpaikallani ei ole edes vessaa.

-:)lauri

#9
Lainaus käyttäjältä: Xantippa - elokuu 25, 2022, 17:00:09
^

Selvästikään sinä ole juurikaan ollut työelämässä bileitä järjestävällä taholla, jotta tietäisit, mitkä turvajärjestelyt yleensä ovat esim. firman tiloissa järjestettävien bileiden takana. Sinä näet vaan ilmaisen viinan, mutta usko pois, taustalla tapahtuu paljon.

Pitää ilmeisesti saattaa tämäkin hot take firmamme ylimmän johdon tietoon. Selvästikin heidän kannattaisi teettää IT-talomme tietoturvaratkaisut kaltaisteni asiantuntijoiden sijaan bileitä järjestävillä tahoilla.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: urogallus - elokuu 25, 2022, 17:36:17
Miksi kukaan haluaisi bilettää työnantajan tiloissa?

Tai mitä minä mistään tiedän. Mun työpaikallani ei ole edes vessaa.

Meillä bileet menevät jotenkin niin, että esimerkiksi työpäivän päätteeksi toimistovastaava on kattanut keittiöön esille naksuja ja niin alkoholillisia kuin alkoholittomiakin virvokkeita. Pelaamme pleikkaria ja turisemme niitä näitä. Sitten jalkaudumme Helsingin yöhön, jossa itse kullakin menee mihin asti meneekin ja lopuksi osa joka tapauksessa löytää tiensä takaisin toimistolle jatkoille, josta suurin osa löytyy aamulla sohvalle ja lattialle sammuneena. Tietysti bileet saattavat tapauksesta riippuen sisältää muutakin ohjelmaa, mutta naksut toimistolla, viihdekäyttö baarissa ja osalla porukasta jatkot toimistolla, ovat ikään kuin aika vakio-ohjelmisto.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Xantippa

#11
Lainaus käyttäjältä: -:)lauri - elokuu 25, 2022, 17:59:44
Lainaus käyttäjältä: urogallus - elokuu 25, 2022, 17:36:17
Miksi kukaan haluaisi bilettää työnantajan tiloissa?

Tai mitä minä mistään tiedän. Mun työpaikallani ei ole edes vessaa.

Meillä bileet menevät jotenkin niin, että esimerkiksi työpäivän päätteeksi toimistovastaava on kattanut keittiöön esille naksuja ja niin alkoholillisia kuin alkoholittomiakin virvokkeita. Pelaamme pleikkaria ja turisemme niitä näitä. Sitten jalkaudumme Helsingin yöhön, jossa itse kullakin menee mihin asti meneekin ja lopuksi osa joka tapauksessa löytää tiensä takaisin toimistolle jatkoille, josta suurin osa löytyy aamulla sohvalle ja lattialle sammuneena. Tietysti bileet saattavat tapauksesta riippuen sisältää muutakin ohjelmaa, mutta naksut toimistolla, viihdekäyttö baarissa ja osalla porukasta jatkot toimistolla, ovat ikään kuin aika vakio-ohjelmisto.

Ja teillä on ihan ok, että nämä jatkoille tulijat tuovat  mukanaan tuttuja ja tuntemattomia, jotka saavat kuljeskella firman tiloissa mielensä mukaan, kuvata siellä itseään ja toisiaan missä ja miten tahtovat ja laittavat sitten nämä kuvat someen?

Tämä on siis tiedossa myös teidän asiakkaillanne, että heidän toimeksiantonsa ovat tai eivät ole esillä tiloissa, jossa jengi dokailee ja sammuilee pitkin lattioita? Koska totta kai tuollaisessa vastuullisessa ympäristössä kaikki muistavat laittaa jokaisen paperin pois näkyviltä.

Tuo kyllä todellakin avaa silmiä. Olet löytänyt henkisen kotisi duunimarkkinoilla, onneksi olkoon siitä. Pakko sanoa, että itse olen vähän toista maata, en tykkäisi mennä toimistolle herättelemään sammuneita kolleekoita, koska olen töissä ennen kaikkea töissä, vaikka duunikavereista paljon tykkäänkin. En jaksaisi sitäkään, että suurin osa on seuraavana päivänä työtehotonta. Ai niin mutta tehän oottekin kaikki superihmisiä, jotka eivät ole krapulassa kolme päivää ryypättyään ja sammuiltuaan. As if.

T: Xante

Muoksis: mutta tämä myös vahvistaa käsitystäni, että kokemuksesi työelämästä on ohut. Aika harvassa työpaikassa nykypäivänä meno tuollaista on - itse en tiedä yhtäkään, jossa on ok sammua työpaikalle ja heräilee sieltä aamulla.

-:)lauri

#12
Lainaus käyttäjältä: Xantippa - elokuu 25, 2022, 18:43:51
Lainaus käyttäjältä: -:)lauri - elokuu 25, 2022, 17:59:44
Lainaus käyttäjältä: urogallus - elokuu 25, 2022, 17:36:17
Miksi kukaan haluaisi bilettää työnantajan tiloissa?

Tai mitä minä mistään tiedän. Mun työpaikallani ei ole edes vessaa.

Meillä bileet menevät jotenkin niin, että esimerkiksi työpäivän päätteeksi toimistovastaava on kattanut keittiöön esille naksuja ja niin alkoholillisia kuin alkoholittomiakin virvokkeita. Pelaamme pleikkaria ja turisemme niitä näitä. Sitten jalkaudumme Helsingin yöhön, jossa itse kullakin menee mihin asti meneekin ja lopuksi osa joka tapauksessa löytää tiensä takaisin toimistolle jatkoille, josta suurin osa löytyy aamulla sohvalle ja lattialle sammuneena. Tietysti bileet saattavat tapauksesta riippuen sisältää muutakin ohjelmaa, mutta naksut toimistolla, viihdekäyttö baarissa ja osalla porukasta jatkot toimistolla, ovat ikään kuin aika vakio-ohjelmisto.

Ja teillä on ihan ok, että nämä jatkoille tulijat tuovat  mukanaan tuttuja ja tuntemattomia, jotka saavat kuljeskella firman tiloissa mielensä mukaan, kuvata siellä itseään ja toisiaan missä ja miten tahtovat ja laittavat sitten nämä kuvat someen?

Tämä on siis tiedossa myös teidän asiakkaillanne, että heidän toimeksiantonsa ovat tai eivät ole esillä tiloissa, jossa jengi dokailee ja sammuilee pitkin lattioita? Koska totta kai tuollaisessa vastuullisessa ympäristössä kaikki muistavat laittaa jokaisen paperin pois näkyviltä.

Tuo kyllä todellakin avaa silmiä. Olet löytänyt henkisen kotisi duunimarkkinoilla, onneksi olkoon siitä. Pakko sanoa, että itse olen vähän toista maata, en tykkäisi mennä toimistolle herättelemään sammuneita kolleekoita, koska olen töissä ennen kaikkea töissä, vaikka duunikavereista paljon tykkäänkin. En jaksaisi sitäkään, että suurin osa on seuraavana päivänä työtehotonta. Ai niin mutta tehän oottekin kaikki superihmisiä, jotka eivät ole krapulassa kolme päivää ryypättyään ja sammuiltuaan. As if.

T: Xante

Tietoturvaan suhtaudutaan meillä ainakin niin, että kenellekään ei voi tänä päivänä antaa mahdollisuutta nähdä materiaalia, jonka näkemiseen heillä ei ole oikeutta.

Toimistollamme käy tai voi käydä päivittäin jokusen kymmentä ihmistä. Uusia asiakkaita, vanhoja asiakkaita, uusia yhteistyökumppaneita, vanhoja yhteistyökumppaneita, nippu työharjoittelussa olevia teinejä ja nippu vähän vanhempiakin työharjoittelijoita. Lisäksi pari kolme vakinaisista työntekijöistämme käy tekemässä työt tyypillisesti toimistolla muiden tehdessä työnsä tyypillisesti etänä "toimistoissa", joiden tietoturvasta emme tiedä yhtään mitään.

Meillä ollaan erityisen tarkkoja siitä, että edes työntekijämme eivät pääse käsiksi tietoon, joka ei ole heille välttämätöntä työn suorittamisen kannalta. Minulla ei ole pääsyä kuin tietyn osa-alueen tietoihin ja kollegallani tietyn. Meillä voi olla päällekkäisyyksiä siinä, mitä molemmat näemme, mutta myös osa-alueita, joihin toisella ei ole oikeutta päästä.

Ainakaan meidän firmassa tietoturvaa ei siis voi rakentaa vain sitä uhkaa vastaan, jossa joku mystillinen teinihumalainen vaanii jatkoilla pääsyä toimistolle, vaan sen varaan, että kaikki tietoturvan kannalta olennainen materiaali on käyttöoikeuksien ja salasanojen takana piilossa 24/7, ellei se ole vastuuhenkilön aktiivisen tarkkailun ja varjelun alla. Tämä on suurin piirtein se tietoturva meillä mitä pyritään eri tavoin ylläpitämään.

Mitä viihdekäyttöön tulee, on meidän ja asiakkaittemme tietoturvan toteutumisen kannalta aikalailla sama asia, ryyppääkö työntekijä kavereineen työpäivän päätteeksi toimistolla vai etätyöpäivän päätteeksi esimerkiksi kotonaan vai Singaporelaisessa hotellihuoneessa.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Xantippa

#13
Lainaus käyttäjältä: -:)lauri - elokuu 25, 2022, 20:48:35
Tietoturvaan suhtaudutaan meillä ainakin niin, kenellekään ei voi tänä päivänä antaa mahdollisuutta nähdä materiaalia, jonka näkemiseen heillä ei ole oikeutta.

Miten tämä aidosti taataan sammumistilan kännissä? Mistä sinä tiedät, että kukaan työkavereistasi ei tuo mukanaan jatkoille kuumaa misua/kollia, jolle olisi kiva esitellä osaamistaan ja oikkiaan? Luotto pelaa, tietysti - kuten Mariniin puoluejäsenillään.
------
Lainaus käyttäjältä: -:)lauri - elokuu 25, 2022, 20:48:35
Mitä viihdekäyttöön tulee, on meidän ja asiakkaittemme tietoturvan toteutumisen kannalta aikalailla sama asia, ryyppääkö työntekijä kavereineen työpäivän päätteeksi toimistolla vai etätyöpäivän päätteeksi esimerkiksi kotonaan tai Singaporelaisessa hotellissa.

Tehkääpä asiakkaillenne rehellinen kysely, voitte yllättyä tuloksesta. Itse IT-toimeksiantoja ostavana nimittäin vastaisin kyllä 1=täysin eri mieltä kysymykseen "Uskon toimeksiantojeni tietojen olevan turvassa toimistossa, jossa henkilökunta säännöllisesti ryyppää ja sammuu sohville ja lattialle" sekä kokisin todellakin tarvetta avautua kohdassa "kerro meille, mitä muuta voimme parantaa".

Ja kuten sanottua, työpaikkasi johto on kyllä aika uniikkia. Aika harva enää tänä päivänä mitään Hymy-lehden toimiston meininkiä katselee, saatika siihen kannustaa ilmaisilla naksuilla ja viinoilla.

T: Xante

Muoksis: kuten sanottua, on minullakin oikeus käyttää firman edustustiloja. Mutta sinä päivänä, kun sieltä aamulla löytyisi sammuneita heeboja se kyllä loppuisi ja ellei työsuhteeni tekisi samaa, saisin ainakin ankaran varoituksen. Toisaalta: en kyllä menisi kenenkään kotiinkaan revohkan kanssa rälläämään, yksityistiloissa seilaamaan ja sammumaan.

-:)lauri

#14
Lainaus käyttäjältä: Xantippa - elokuu 25, 2022, 20:56:50
Lainaus käyttäjältä: -:)lauri - elokuu 25, 2022, 20:48:35
Tietoturvaan suhtaudutaan meillä ainakin niin, kenellekään ei voi tänä päivänä antaa mahdollisuutta nähdä materiaalia, jonka näkemiseen heillä ei ole oikeutta.

Miten tämä aidosti taataan sammumistilan kännissä? Mistä sinä tiedät, että kukaan työkavereistasi ei tuo mukanaan jatkoille kuumaa misua/kollia, jolle olisi kiva esitellä osaamistaan ja oikkiaan? Luotto pelaa, tietysti - kuten Mariniin puoluejäsenillään.
------
Lainaus käyttäjältä: -:)lauri - elokuu 25, 2022, 20:48:35
Mitä viihdekäyttöön tulee, on meidän ja asiakkaittemme tietoturvan toteutumisen kannalta aikalailla sama asia, ryyppääkö työntekijä kavereineen työpäivän päätteeksi toimistolla vai etätyöpäivän päätteeksi esimerkiksi kotonaan tai Singaporelaisessa hotellissa.

Tehkääpä asiakkaillenne rehellinen kysely, voitte yllättyä tuloksesta. Itse IT-toimeksiantoja ostavana nimittäin vastaisin kyllä 1=täysin eri mieltä kysymykseen "Uskon toimeksiantojeni tietojen olevan turvassa toimistossa, jossa henkilökunta säännöllisesti ryyppää ja sammuu sohville ja lattialle" sekä kokisin todellakin tarvetta avautua kohdassa "kerro meille, mitä muuta voimme parantaa".

Ja kuten sanottua, työpaikkasi johto on kyllä aika uniikkia. Aika harva enää tänä päivänä mitään Hymy-lehden toimiston meininkiä katselee, saatika siihen kannustaa ilmaisilla naksuilla ja viinoilla.

T: Xante

Muoksis: kuten sanottua, on minullakin oikeus käyttää firman edustustiloja. Mutta sinä päivänä, kun sieltä aamulla löytyisi sammuneita heeboja se kyllä loppuisi ja ellei työsuhteeni tekisi samaa, saisin ainakin ankaran varoituksen. Toisaalta: en kyllä menisi kenenkään kotiinkaan revohkan kanssa rälläämään, yksityistiloissa seilaamaan ja sammumaan.

Suosittelen vilpittömästi, että ostatte it-ratkaisunne "bileitä järjestävältä taholta". Ehkäpä heillä on työntekijöilleen sellaiset nukkumissäännöt, jotka sopivat myös sinulle.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.