Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Sannan bileputken jatkot

Aloittaja Edward, maaliskuu 02, 2022, 12:06:10

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Brutto

Lainaus käyttäjältä: Socrates - syyskuu 01, 2022, 12:58:42

Työelämässä perseilyä kannatan fanaattisesti. Muu perseily on vähemmän tärkeää.

Toivottavasti olkapäätäsi tai polveasi operoiva lääkäri alkaa kunnolla perseilemään jotta voit samalla itsekin pitää hauskaa.
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Socrates - syyskuu 01, 2022, 12:58:42
Jokaisen pitää perseillä niin paljon kuin talous ja muu elämä kestää. Nyt minulla on enemmän mahdollisuuksia perseillä kuin aiemmin, mutta ei toki kovin paljon. Kyllä minä esimerkiksi näkyvällä Trumpin fanittamisella olen jo hiukan työtuloja menettänyt.

Työelämässä perseilyä kannatan fanaattisesti. Muu perseily on vähemmän tärkeää.

Mitä ihmettä? Ei kai nyt kunnon perseilyssä mitään riskianalyysia aleta tekemään? Eihän se ole edes perseilyä, jos sitä aletaan talouden ja muun elämisen keston rajoissa tekemään.


T: Xante

Muoksis: mutta kuten arvelinkin, otat perseilyssä pienen pieneroisen riskin, mutta muiden pitäisi silti mielestäsi uhrata perseilyn alttarille enemmän. On tuolle määritelmiäkin.

Socrates

Lainaus käyttäjältä: Brutto - syyskuu 01, 2022, 13:03:10
Toivottavasti olkapäätäsi tai polveasi operoiva lääkäri alkaa kunnolla perseilemään jotta voit samalla itsekin pitää hauskaa.

Joissakin harvoissa ammateissa perseily kannattaa ajoittaa enemmän vapaa-aikaan, mutta tuottaa se suurta iloa sielläkin:

www.iltalehti.fi/kotimaa/a/d9f0ba2a-4363-4304-82a1-0108df6c8ea2
Kävelevä kremppakertymä

TSS

#438
Lainaus käyttäjältä: Xantippa - syyskuu 01, 2022, 12:48:56
Lainaus käyttäjältä: TSS - syyskuu 01, 2022, 12:41:49
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - syyskuu 01, 2022, 12:39:14
Lainaus käyttäjältä: TSS - syyskuu 01, 2022, 12:34:40
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - syyskuu 01, 2022, 12:31:01
Mutta miestä ei olisi syyllistetty vanhemmuudestaan, eli että ei saa bilettää, kun on lapsen laittanut. Juuri tämä seikka mielestäni tekee tilanteesta plus miinus nollan, jos spekuloidaan siitä saako jommankumman sukupuolen edustajana sikailla enemmän.

Kukaan muu ei ole tainnut syyllistää kuin minä, joten sitä ei varmaan lasketa.

On somessa ollut siitä möykkää. En rajoita vaikutelmiani tähän foorumiin.

No kiva. Omaan silmään ei ole vaan sattunut, vaikka olen yrittänyt yllyttää syyllistykseen  ;D

No se johtuu varmaan siitä, että esim. minä en ymmärtänyt sinun syyllistävän, kuvittelin vain, että pohdiskelet erilaisia arvoasetelmia :)


T: Xante

Joo, laitoin tietysti mutkat suoriksi ja kutsuin pohjustamaani arvokeskustelua syyllistämiseksi, sillä sellaiseksihan se kansankielessä kääntyy. Ja kai sen tavallaan voi syyllistämiseksi laskea, että Marinin biletystahti näyttää omaan silmääni siltä, että se on hänen arvoasteikollaan tällä hetkellä melko korkealla, kun samanikäisenä naisena ja äitinä, omallani se ei ole.

Silloin kun itse tuli biletettyä useamman kerran viikossa, niin olihan se silloin tärkeää. Biletys vastasi johonkin tarpeeseen, joka silloin oli, ja se tarve oli niin suuri, että kyllä sen jalkoihin välillä jäi muut tärkeät asiat, kuten opiskelu tai mummon synttärit  :'( Myös Marin bilettää, koska sille on joku psykologinen tarve. Toivon, ettei sen tarpeen sokaisemana mitään oikeasti tärkeämpiä asia jää vähälle huomiolle.

Toki Marin on tässä hieman eri asemassa kuin minä, koska hänelle ei tule krapuloita. Itse taas olen joutunut jo sieltä lukioiästä alkaen, jolloin bilepuktkeni alkoi, löhöämään seuraavan päivän kotona katsomassa telkkaria ja syömässä pitsaa. Toisaalta myös Marinin suhde lapseensa voi olla erilainen kuin minulla omiini. Ehkä Marin on työnsä takia jo aivan lapsen varhaisista vuosista saakka joutunut olemaan paljon poissa lapsensa luota, jolloin lapsen ensisijainen kiintymyssyhde kohdistuukin vaikka lapsen isään. Tällöin jatkuva poissaolo lapsen luota ei ole niin paha asia lapselle kuin ei äidillekään.

Oli miten oli, jos jonkun arvot poikkeavat kovasti omistani, saatan alkaa suhtautua koko tyyppiin hieman epäileväisemmin, etenkin, jos hänellä on valtaa,  kuten vaikkapa esimiehellä tai pääministerillä. 

Toisaalta tätä keskustelua vinksauttaa myös se, että asia irrotetaan kokonaisuudestaan kysymykseksi siitä, saako pääministeri laulaa ja tanssia ja elää kuten ikäisensä elää. (Ja toisaalta en itsekään käsittele pahemmin mahdollisia asiaan liittyviä turvallisuus yms. muita uhkia, koska en osaa arvioida niitä kovin hyvin). Se, että Marin on nuori pääministeri, ei ole sama kuin että olisi nuori ja että hän elää ikäiselleen tyypillisesti. Koska omien havaintojeni mukaan hän ei juhli iälleen tyypillisesti, vaan nimenomaan epätyypillisesti. Eikös jauhojenginkin keski-ikä ole jotain allmost puolet Marinin iästä.

Tämä arvonäkökulma esittämälläni tavalla on varmasti sitä MO:n halveksimaa henkilökohtaista vinoumaa. Minusta näkökulma ei kuitenkaan ole sen takia väärä, että se on yhden ihmisen näkökulma. Jokainen katsoo tätä kohua omasta näkökulmastaan ja muodostaa tai on muodostamatta käsitystä oman eletyn elämänsä kautta. Kyllä näitä kaikenlaisia näkökulmia on minusta ihan hedelmällistä esittää ja lukea, vaikkei yksi näkökulma olisikaan koko totuus - edes esittäjälleen.

Socrates

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - syyskuu 01, 2022, 13:07:47
otat perseilyssä pienen pieneroisen riskin, mutta muiden pitäisi silti mielestäsi uhrata perseilyn alttarille enemmän. On tuolle määritelmiäkin.

Maailma ei ole täydellinen ja perseilymahdollisuudet ovat rajoitettuja ja jakaantuvat epätasaisesti. Toki oma mukavuudenhalukin voi olla rajoittava tekijä.

Mutta kuten olen aiemmin kirjoittanut, jos saisin oikein hirveästi rahaa, sanotaan vaikka sata miljardia, hankkisin monopolin muutamalta alalta ja palkkaisin juoppoja perseilijöitä töihin.
Kävelevä kremppakertymä

Norma Bates

Aikoinaan toka eksäni oli sitä mieltä että se ei kuulu kellekään että Clinton uitti munaa Lewinskyn suussa. Tuolloin olin eri mieltä, ja edellytin että valtionjohtajien tulee toimia esimerkillisesti. Se että nyt en jaksa hätkähtää siitä että Marinin kaverit (melkein) esittelivät rintarauhasiaan johtuu pääosin ikääntymisestäni ja kyynistymisestäni. Ja siitä että Marin ei rintojaan esitellyt.

Mutta toki voidaan kysyä onko Marin hyväuskoinen hölmö, jos hän luottaa kavereihin jotka tekevät hänestä itsestään naurunalaisen?

Sitten taas toisaalta kun miehet ovat sikailleet kautta aikain, niin jotenkin epikseltä se tuntuu että kun aletaan pohtia onko se oikein, naiset eivät edelleenkään saisi sikailla itse. Vähän sama kuin Nakke olisi nakuttanut vuoden ja viimein kun Nikke aikoo samaa, Nakke heittäytyykin tekopyhäksi että ei tätä nakuttelua saa tehdä kukaan.

Aave

Lainaus käyttäjältä: Melodious Oaf - syyskuu 01, 2022, 11:26:13
Ja sitten jos osoittautuu että joku Aaveen räkäinen heitto tästä asiasta on ollut oikeassa ikään kuin sattumalta, mä katson sitä asiaa niin, että jos nettiin kylvää tarpeeksi tavaraa, joku osa siitä varmaan osuu ihan oikeaan, ja sitten joku osa on myöhemmin tulkittavissa niin, että on ollut tavallaan oikeassa tai jossain mielessä oikeassa.
Valkoroskaisesti käyttäytyvälle pääministerille sopiikin räkättää valkoroskaisesti - kun käyttäytyy aasin tavoin ei pidä panna pahakseen, jos joku ryhtyykin aasilla ratsastamaan.

Minä sentään seuraan politiikkaa, ja on hyvin tuntua myös arkeen ja viihteeseen. Mikä tässä oikeastaan on samalla huomionarvoista iäkkäämmille niin se, miten tärkeä alusta Instagram ja Twitter ovat nuorempien äänestäjien ääntenkalastelussa - ja se tapahtuu hömpällä ja kivoilla jutskilla, ei millään tiukalla asiapolitiikalla. Kun Marin sanoi, että hän haluaisi enemmän puhetta siitä mitä hallitus on saanut aikaan, eikä tanssimisestaan ja laulamisestaan (Mistä ei sinänsä edes ole kyse), niin sekin olisi tiukan asian näkökulmasta samantapainen kritiikin kohde. Että mitä se varsinainen Marinin asiapolitiikka nyt oikein olikaan?

Nuorempi polvi käyttää Instaa ja Twitteriä. Vanhempi ikäpolvi on lähinnä Facebookissa, eivätkä nämä jutut siellä näy. SDP:n pää-äänenkannattajat ovat siinä mielessä suosikistaan autuaan kujalla, kun eiväthän he seuraa, että mitä se pääministeri somessa päivittää.

Eniten vituttavat sellaiset äänestäjät, jotka eivät edes seuraa kunnolla politiikkaa, vaan äänestävät sokeasti joidenkin ulkoisten avujen, sukupuolen, sukupuolisen suuntautuneisuuden ja julkisuudessa puhuttujen "kaikkee kivaa kaikille" - juttujen perusteella. Marinillakin on varmasti paljon sellaisia äänestäjiä jotka äänestävät vain, koska hän on nainen, ja silleen niinku tosi hyvä tyyppi ja noin pois päin.

Onneksi tässä maassa sentään vielä presidentti johtaa ulkopolitiikkaa. Voi Zeus, jos nyt olisikin ollut Ukrainan sodan ja Venäjän sivuun Marin presidenttinä, ja Eero Heinäluoma ja Antti Rinne kuiskimassa kulissien takana kokemattoman Sannan korvaan. Onneksi oli Niinistö!
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Melodious Oaf

Lainaus käyttäjältä: Aave - syyskuu 01, 2022, 14:30:32
Lainaus käyttäjältä: Melodious Oaf - syyskuu 01, 2022, 11:26:13
Ja sitten jos osoittautuu että joku Aaveen räkäinen heitto tästä asiasta on ollut oikeassa ikään kuin sattumalta, mä katson sitä asiaa niin, että jos nettiin kylvää tarpeeksi tavaraa, joku osa siitä varmaan osuu ihan oikeaan, ja sitten joku osa on myöhemmin tulkittavissa niin, että on ollut tavallaan oikeassa tai jossain mielessä oikeassa.
Valkoroskaisesti käyttäytyvälle pääministerille sopiikin räkättää valkoroskaisesti - kun käyttäytyy aasin tavoin ei pidä panna pahakseen, jos joku ryhtyykin aasilla ratsastamaan.

Totta kai toimit niin kuin katsot parhaaksi. Ei se mua haittaa vähääkään.

Se ei tässä tapauksessa mun silmään näytä älykkäältä eikä viisaalta eikä hyvältä, eikä tollanen symmetriaperiaate mun mielestä sovi tähän tollasenaan. Mutta ei sun toimintaas mulle tarvitse perustella.

Jos haluat tehdä siitä jonkun biiffin mun kanssa ja ruveta taas esittelemään sitä, miten sen pitää mulle näyttää helvetin fiksulta, niin ei sekään mua haittaa. Varaudu siihen että se näyttää siltä miltä se mulle näyttää ja myös sanon sen.

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Socrates - syyskuu 01, 2022, 13:43:30
Lainaus käyttäjältä: Xantippa - syyskuu 01, 2022, 13:07:47
otat perseilyssä pienen pieneroisen riskin, mutta muiden pitäisi silti mielestäsi uhrata perseilyn alttarille enemmän. On tuolle määritelmiäkin.

Maailma ei ole täydellinen ja perseilymahdollisuudet ovat rajoitettuja ja jakaantuvat epätasaisesti. Toki oma mukavuudenhalukin voi olla rajoittava tekijä.

Mutta kuten olen aiemmin kirjoittanut, jos saisin oikein hirveästi rahaa, sanotaan vaikka sata miljardia, hankkisin monopolin muutamalta alalta ja palkkaisin juoppoja perseilijöitä töihin.

Että siinäkin tapauksessa laittaisit toiset perseilemään puolestasi. Se taitaa olla niin, että et osaisi perseillä, vaikka saisit miljoonan ihan sitä varten?

Ei siinä, perseileminen on yllättävän vaikea laji. Suurin osa perseilijöistäkin onnistuu siinä vain vahingossa.

T: Xante

Socrates

Nallen isä, kauppa-ja teollisuusministeriön kansliapäällikkö Bror "Buntta" Wahlroos oli loistava perseilijä. Valitettavasti poika ei ole jatkanut isänsä hienoa perinnettä.

Yrityspuolelta tulee mieleen Simon Spies.

Mutta ei perseilystä pidä tehdä vain eliitin ja valkokaulustyöntekijöiden harrastusta, vaan ulottaa suorittavan työn tekijöihinkin.
Kävelevä kremppakertymä

a4

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - syyskuu 01, 2022, 07:41:30
Lainaus käyttäjältä: a4 - syyskuu 01, 2022, 07:24:25
Itse olen ainakin sanonut että pääministerillä ei olisi ollut mitään syytä pahoitella bilekuvia ja että tasa-arvon nimissä naisetkin saavat halutessaan näyttää tissinsä.

Niin, sinusta. Sinä kun olet tietty keskiössä niin pääministerin bilekuvissa kuin naisten tissien näyttämisessä.

Minä sen sijaan ajattelen, että meillä on vastuu myös toisillemme, tässä tapauksessa bilekavereilla ensisijaisesti Sannalle ja se vastuu tarkoittaa, että a) ei näytetä tissejä virallisen tiedottamisen seinää vasten b) jos kuitenkin näytetään tissit, ei kuvata sitä c) jos nyt siltikin näytetään tissit ja kuvataan se, ei sentään julkaista näytettyjä ja kuvattuja tissejä.

Sanna taas on vastuussa siitä, että hänen tarkastelisi bilekavereitaan sillä silmällä, että he ymmärtävät ko. seikat.

Se, että sinusta tasa-arvoista on, että naiset näyttelevät halutessaan tissejä, oli tilanne mikä tahansa, on tietysti tieyllä tavalla miesnäkökulmasta (heterosellaisesta) ehkä ymmärrettävää, mutta perusteluna tuntuu hieman heppoiselta ja näin naisnäkökulmaan (femakkosuuntaan kääntyvään) ei oikein resonoi.

T: Xante

Muoksis: minä kyllä ajattelen, että on suuri epätasa-arvoisuuden osoitus, jos naiset saavat näytellä tissejä missä vain milloin vain, mutta miesten pyllyn näyttelyä paheksutaan perceen näyttämisenä. Mitä se semmoinen on, miksi miehet eivät saisi ajaa kylänreittiä pylly auton ikkunasta ulkona, vaan se katsotaan ikäväksi tempuksi yleisölle?

Lainaus käyttäjältä: TSS - syyskuu 01, 2022, 09:09:46
^Ja jos tissit saa olla esillä, niin miksei peniksetkin? Ulokehan se on sekii.

Lainaan itseäni:

Lainaus käyttäjältä: a4 - elokuu 29, 2022, 18:06:31
Jos emme ole vielä valmiita sallimaan täysin alastomia tai alaosattomia julkisilla paikoilla, niin tasa-arvon vuoksi sallittakoon edes yläosattomuus kaikille.
Joskus oli naisten pukeutuminen housuihin suuri synti mutta onneksi ei enää nykyään ainakaan Suomessa.

Kuka on nolattu bilekavereiden tissikuvalla?
Marinin kaverit ovat ainakin kiitoksen arvoisesti esittäneet sateenkaarihenkisen suudelman Suomi-kyltin kanssa, vaikka peittivätkin eroottisesti tissinsä.
Mikä siis on tämä mystinen julkisena tuohduttanut tissikuva jota en löydä mistään?

Socrates

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - syyskuu 01, 2022, 14:08:12
Aikoinaan toka eksäni oli sitä mieltä että se ei kuulu kellekään että Clinton uitti munaa Lewinskyn suussa. Tuolloin olin eri mieltä, ja edellytin että valtionjohtajien tulee toimia esimerkillisesti.

Jokaiselle presidentille pitäisi järjestää vähintään suikkareita ja mieluummin kunnon panoja. Muuten siinä työssä joutuu olemaan 4 tai 8 vuotta selibaatissa jos ja kun oma parisuhde on kuihtunut ja koko ajan kytätään. Sen takia pressat alkaa olla ikäloppuja äijiä, joita ei enää seksi kiinnosta.
Kävelevä kremppakertymä

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Socrates - syyskuu 01, 2022, 21:58:20
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - syyskuu 01, 2022, 14:08:12
Aikoinaan toka eksäni oli sitä mieltä että se ei kuulu kellekään että Clinton uitti munaa Lewinskyn suussa. Tuolloin olin eri mieltä, ja edellytin että valtionjohtajien tulee toimia esimerkillisesti.

Jokaiselle presidentille pitäisi järjestää vähintään suikkareita ja mieluummin kunnon panoja. Muuten siinä työssä joutuu olemaan 4 tai 8 vuotta selibaatissa jos ja kun oma parisuhde on kuihtunut ja koko ajan kytätään. Sen takia pressat alkaa olla ikäloppuja äijiä, joita ei enää seksi kiinnosta.

Luuletkos oikeasti, että niitä ei järjesty? Pointtina tässä ei ole tissit, vaan se, miten ja missä - ja myös miksi - ne näytettiin. Ymmärrän, että monelle täällä tissi on tissi, joka pitää saada nähdä, mutta ikävä kyllä maailma ei toimi näin autistisen yksioikoisesti.

T: Xante

Kopek

Lainaus käyttäjältä: a4 - syyskuu 01, 2022, 21:03:25

Mikä siis on tämä mystinen julkisena tuohduttanut tissikuva jota en löydä mistään?

Ei sellaista olekaan.

Melodious Oaf

Mulla on tässä dilemma oikeastaan niin päin että en aio katsoa mitään tissihommia enkä sen takia tietysti edes voi ottaa kantaa siihen, mitä väärää tai mautonta siihen mahdollisesti mun mielestä liittyy.

Ei se johdu häveliäisyydestä tai siitä etteikö tissit olis hienoja ja kiinnostavia, mutta tunnustan että tähän saattaa vaikuttaa myös se, että en ole mitään aivan suurimpia tissimiehiä kuitenkaan