Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Tasa-arvoako?

Aloittaja Muisto Keijo Kullervo, tammikuu 27, 2019, 12:46:21

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

kertsi

Lainaus käyttäjältä: safiiri - heinäkuu 24, 2019, 16:07:27
Seulontatesti kuitenkin ON olemassa, mutta sen käyttäminen koko väestöön ei ole hyödyllistä. Yleensähän miehillä on tapana pitää erektiokykyä aikas tärkeänä, joten siinä ongelmien aiheuttamisesta ei yleensä innostuta.
Virtsanpidätyskykyäkin monet miehet arvostavat, varsinkin jos sen menettää. (Turhan tai tarpeellisen) eturauhasleikkauksen sivuvaikutuksena voi sellaistakin tulla.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Norma Bates

Linkissä sanotaan että köyhä nainen voi löytää merkitystä itselleen tekemällä lapsia, mutta köyhällä miehellä ei ole sitäkään.

https://www.mediuutiset.fi/uutiset/koyhat-miehet-kokevat-itsensa-arvottomiksi-koyhat-naiset-saavat-elamalle-mielekkyytta-aitiydesta/38416e27-a825-4e9f-bba1-514083f07082?ref=facebook%3Aca4a&fbclid=IwAR0P_nyW4-jHrpI_udfIimEZO6UInULLyInzF07QwSNSXqwe_NPN1ZNj9xA

...selvisi, että miehet kokivat yksinäisyyttä naisia useammin.

– Miehet saattavat kokea yksinäisyyttä, jos he eivät kykene toimimaan sen hyväksytyn sukupuoliroolin mukaisesti, johon kuuluu palkkatyö ja perheen elättäminen. Sen sijaan naisilla on enemmän vapautta liikkua äidin ja työssäkäyvän naisen roolien välillä, sanoo tutkimusjohtaja Anna-Maria Isola.


9 v nettideittisaitteja harrastaneena olen ihmetellyt kokoajan missä ovat köyhät/työttömät miehet. Eikö heitä kiinnosta lainkaan pariutua? Eikö parisuhteesta juurikin koituisi sitä mielekkyyttä elämään, mitä näemmä naiset saavat lasten laittamisesta (ja lapset saatuaan voikin laittaa ns. konttorin kiinni, eli ei enää ryhdytä lainkaan suhteisiin miesten kanssa, taikka - somesta lukemani perusteella - esittävät miehille niin mahdottomia vaatimuksia että seurustelusta ei käytännössä tule mitään)?

Muistikuvani mukaan pari työtöntä olen tavannut. Yksi oli päätynyt työttömäksi sen vuoksi että vaimo käski hänen lähteä vuorotyöstä koska lapset kärsivät kun iskä on öisin töissä. Kun mies irtisanoutui, nainen otti ja lähti lapset mukanaan. Oli rakastunut kaveriinsa (naispuoliseen).

Työssäkäyvien deittiprofiileistakin yleensä oikein huokuu että parisuhteelle ei ole mitään aikaa eikä rakoa. Naisen pitäisi suurinpiirtein pyörittää bordellia miehella käy hätäiseen pussinsa tyhjentämässä. Yhteenkään tällaiseen viritelmään en ole lähtenyt, vaikkei minulla niitä lapsia olekaan. Vaikka tarvitsen paljon tilaa ja aikaa itselleni, enkä ole mikään 24/7-tyyppisen suhteen kannattaja ollenkaan, niin en minä nyt hitto vie sellaista ala sietämään että tukka putkella juostaan tyköni ja yhtä kiiruulla pois. Mikä suhde se semmoinen olisi? Jos työ on niin yyper alles että siihen menee kaikki aika ja energia, niin miksi laittaa deitti-ilmoituksia ollenkaan esille? Kävisi sitten vaikka huorissa vaan, vai eikö muka ole varaa vaikka kokoajan tahkoaa rahaa?

Suoraan sanottuna alkoi kimmastuttaa tuo kopiomani osuus, kun olen kärsinyt yksinäidestä iät ajat ja sitten sanotaan että on miehiäkin jotka siitä kärsivät. Missä ne sitten lurkkivat? Vai onko jokainen heistä pitänyt itsestään niin huonosti huolta että asettuu silmissäni turn off -kategoriaan? Toisaalta miehet jotka treenaavat yhtä paljon kuin minä, tai todennäköisesti enemmänin kuin minä taitavat kärsiä urheilustressin aiheuttamasta impotenssista, joten ei se sitten ihme jos ei suhde eikä edes seksi kiinnosta.

Ei kannata himoita sporttisia miehiä.  :(

Enivei, "paljonpa" taas lämmittää lasta hinkuavien naisten "helpompi" elämä. Minä en heidän elämänsä iloista pääse yhtään sen enempää osalliseksi kuin köyhät miehetkään, mutta toisaalta enpä niitä lapsia halunnutkaan, enkä sitä kadu.

Juha


Itse en halua kannattaa huijauksia. Tehkööt muut. (Kuulun köyhäillistöön)

Brutto

Onko kukaan muu bongannut Beelyn "Tyhmä isi"-mainosta? Se täytti ainakin Hesarin etusivun viime keskiviikkona.

Saako nykyisessä kulttuurissamme äideistä tehdä vastaavan mainoksen? Entä sateenkaarivanhemmista? Tai muslimista?
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: Brutto - elokuu 05, 2019, 10:19:51
Onko kukaan muu bongannut Beelyn "Tyhmä isi"-mainosta? Se täytti ainakin Hesarin etusivun viime keskiviikkona.

Saako nykyisessä kulttuurissamme äideistä tehdä vastaavan mainoksen? Entä sateenkaarivanhemmista? Tai muslimista?

Saahan sitä tehdä mitä vaan jos haluaa tulla lynkatuksi.

Hiha

Lainaus käyttäjältä: Brutto - elokuu 05, 2019, 10:19:51
Onko kukaan muu bongannut Beelyn "Tyhmä isi"-mainosta? Se täytti ainakin Hesarin etusivun viime keskiviikkona.

Saako nykyisessä kulttuurissamme äideistä tehdä vastaavan mainoksen? Entä sateenkaarivanhemmista? Tai muslimista?

Mainosten rustaaja tekee vain työtään. Toisten pilkkaaminen huvittaa aina ihmisiä. He ovat onnistuneet löytämään koirankoppiin ryhmän, jonka halventamisesta ei tule sanktioita. Pointsit ammattitaidosta.

safiiri

Lainaus käyttäjältä: Brutto - elokuu 05, 2019, 10:19:51
Onko kukaan muu bongannut Beelyn "Tyhmä isi"-mainosta? Se täytti ainakin Hesarin etusivun viime keskiviikkona.

Saako nykyisessä kulttuurissamme äideistä tehdä vastaavan mainoksen? Entä sateenkaarivanhemmista? Tai muslimista?

Saa ja saa. Kielletyn ja sallitun raja on eri asia kuin toimivan ja tuloksia tuottava mainoksen ja huonosti toimivan mainoksen raja.

Mites on - onko sinusta mainoksen idea hyvä? Huvittaako se sinua? Entä saako se sinut innostumaan tuotteesta?

Hayabusa

Olen nähnyt Tyhmä isi -mainoksen telkkarissa. En nyt saa päähäni mitä siinä mainostetaan.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Karikko

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - elokuu 05, 2019, 11:02:28
Olen nähnyt Tyhmä isi -mainoksen telkkarissa. En nyt saa päähäni mitä siinä mainostetaan.

Siinähän varoitellaan kapitalismin vaaroista, eli yksityisomistamisen kannattamattomuudesta.
Toisaalt se neuvojakin "mainostaja" on todennäköisesti haluamassa oman kapitaalinsa lisääntymistä.

Parempi vuokrata auto, kuin omistaa. Vaimoon tuo juttu ei sovi, vaikka edullisuus voisi olla vielä isompi asia.

Toisaalt eihän sitä vaimoa omista vaikka se "oma" olisikin.

Hayabusa

Täytyi oikein kaivaa interwebistä ko. mainos. Tosiaan, autoleasingia siinä mainostetaan. Ei ole tarvetta, ehkä senkään vuoksi mainostettava asia ei jäänyt mieleen.

Maitoa juon, joten tämä on jäänyt ikuisesti mieleen:

https://youtu.be/_88OEeUjtxw
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Brutto

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - elokuu 05, 2019, 11:02:28
Olen nähnyt Tyhmä isi -mainoksen telkkarissa. En nyt saa päähäni mitä siinä mainostetaan.

Minä jäin siihen uskoon, että siinä mainostetaan isien tyhmyyttä.
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

Xantippa

Mainoksen toki voi tulkita myös niin, että perheessä edelleen isi ostaa auton kyselemättä muilta perheenjäseniltä, kun auto on enemmän semmoinen isin asia.

T: Xante

kertsi

Brutto ei taida ihan hahmottaa, että yhteiskunnassamme ei nykyään pidetä soveliaana tai kunniallisena heikomman kimppuun käymistä, maassa makaavan potkimista, pikkulapselta tai muistisairaalta varastamista, puolustuskyvyttömän raiskaamista, tai ilkeiden vitsien vääntämistä erilaisista vähemmistöistä ja muista altavastaajista, jne.. Eikä edes metsästys ole entisenlaistaan - enää ei voi tekniksillä apuvälineillä esim. moottorikelkalla ajaa saaliseläintä henkihieveriin, sitä ei (enää) pidettäisi eettisenä. Mutta sellaisista ihmisryhmistä, jotka eivät ole vähimmistössä, heikkoja tai altavastaajia, on hieman sallitumpaa vääntää vitsiä. Esimerkiksi poliitikoista tai hallituksesta. Tai miehistä.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Brutto

Lainaus käyttäjältä: kertsi - elokuu 05, 2019, 13:24:28
Mutta sellaisista ihmisryhmistä, jotka eivät ole vähimmistössä, heikkoja tai altavastaajia, on hieman sallitumpaa vääntää vitsiä. Esimerkiksi poliitikoista tai hallituksesta. Tai miehistä.

Huh! Siis pitääkö ihmisiä kohdella yksilöinä vai heidän edustamansa viiteryhmän stereotyyppisinä edustajina?

Tässä oli taas kouluesimerkki yhteiskunnassamme esiintyvistä kasoisstandardeista.
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

Saares

Tasa-arvoyksikössä 17 naista ja vain yksi mies - yksikön johtaja kertoo ...
https://www.is.fi › Uutiset › Kotimaa
"10.2.2015 - Suomessa naisilla on hyvin merkittävä rooli tasa-arvolakimuutoksien valmistelussa.
Ei voi olla totta! Yksi mies on päässyt tasa-arvolakeja valmistelemaan."