Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Ärsyttäviä pikkujuttuja, joita ilman päivä olisi parempi

Aloittaja Hippi, tammikuu 30, 2019, 21:45:54

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 5 Vieraat katselee tätä aihetta.

ROOSTER

Sana-assosiaatiotestissä kysyttäessä mitä tulee mieleen sanasta penikkatauti, vastaisin armeija.

Lainaus käyttäjältä: https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/155018/ONTKaartjr.pdf?sequence=1&isAllowed=yTaistelu-, marssi- ja liikuntakoulutuksessa yleisimpiä liikkumistapoja ovat kävely ja
juokseminen (Yli-Renko 2013, 12), joten varusmiespalveluksen aikana alaraajoihin
kohdistuu huomattava määrä kuormitusta. Kuormitus asepalveluksessa lisääntyy lyhyellä
aikavälillä. Nopeasti lisääntynyt kuormitus altistaa rasitusvammoille, sillä jos
kuormituksesta palautumiseen ei ole riittävästi aikaa, syntyy rasittuneeseen kudokseen tai
raajaan ylikuormitustila.
Mikäli kuormituksen määrä tai kesto ylittää kudoksen sietorajan, tapahtuu kudosvaurioita.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Kopek

Viimeisin ärsyttävä pikkujuttu tapahtui tänään klo. 10:30 - 11:15. Joku vei autostani rekisterikilvet keskellä päivää ja keskellä Helsinkiä.

Ensimmäinen epäilty oli tietysti... arvaatte kyllä. Kilvet oli irrotettu siististi pultit auki ruuvaamalla, mikä viittasi siihen, että tekijä olisi joku muu, mikä myöhemmin vahvistettiinkin. Auton katsastus on voimassa ja maksut maksettu.

Täytyy väsätä pahvikilvet (näin neuvottiin) ja tilata katsastustoimipaikalta uudet, joihin tulee mielellään eri tunnus. Kuinkahan monta parkkisakkoa ja kamerasakkoa tässä ehtii vielä saada, kun kilpien uudet omistajat panevat töpinäksi.

Kaupungin katujen varsilla on vieläkin vanhempia autoja kuin minun kotteroni ja uudempia myös, joten miksi ne juuri minun autostani veivät rekisterikilvet.

E' ymmärrä.

Toope

"Kopek", tuo on yhteiskunnan väistämätöntä muutosta ja meidän tulee sopeutua siihen...

Toope

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - toukokuu 04, 2022, 13:55:28
Lisäisin vielä, että  jotkut ihmisethän ovat soittamassa hätäkeskukseen, kun sähköt katkeavat, ainakin, jos uskomme tällä foorumilla kerrottuun. Niin että ihan kiva, että heille tulee viesti, jotta olemme tietoisia, äläppä huolehdi.

Lisäksi ihmiset herkästi soittelevat myös sähköyhtiöön, että mulla on sähköt poikki, joten senkin varalta on hyvä tiedottaa, että tiedossa on.
Omalla alueellani tapahtui tuollainen muuntajakärähdys, jolloin puoli kaupunkia meni pimeäksi. Itsekin ensiksi pelkäsin, oliko se sähkölasku maksettu!! Sitten huomasin, että koko talo/alue oli pimeänä. Firmalta tuli viesti kännyyn n. 30 minuuttia myöhemmin, jossa selitettiin sähkökatkon syy. Sähköt palasivat sitten 45 min katkoksesta. Ei siten maatamullistava kokemus. En kaivanut rynkkyä sängyn alta, ei ollut tarvetta...

MrKAT

Lainaus käyttäjältä: Kopek - toukokuu 07, 2022, 16:21:07
Viimeisin ärsyttävä pikkujuttu tapahtui tänään klo. 10:30 - 11:15. Joku vei autostani rekisterikilvet keskellä päivää ja keskellä Helsinkiä.
Hämmästyttävää. Otan osaa ja voimia sinne.
Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Kopek - toukokuu 07, 2022, 16:21:07
Täytyy väsätä pahvikilvet (näin neuvottiin) ja tilata katsastustoimipaikalta uudet, ...

Omatekemillä pahvikilvillä eteneminen olisi vaivalloista.

Sinut todennäköisesti pysäytettäisiin vartin välein tarkastettavaksi. Luultavasti jossain vaiheessa epähuomiossa ignoroisit pysähtymiskehotuksen, minkä toteutustapa vaihtelee,  ja saisit hetken kuluttua pampusta. Siitä ärsyyntyneenä alkaisit purnata ja seuraavaksi tulisi joko kaasua tai lamautinta.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: Kopek - toukokuu 07, 2022, 16:21:07
Viimeisin ärsyttävä pikkujuttu tapahtui tänään klo. 10:30 - 11:15. Joku vei autostani rekisterikilvet keskellä päivää ja keskellä Helsinkiä.

Rikos vaikuttaa rikoksen valmistelulta. Kenties joku wolttikuski tai mökkikauden avajaisiin kiiruhtava kuvittelee välttyvänsä peltipoliisilta väärillä kilvillä. Pahempaakin on helppo keksiä.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Karikko

Lainaus käyttäjältä: Kopek - toukokuu 07, 2022, 16:21:07
Viimeisin ärsyttävä pikkujuttu tapahtui tänään klo. 10:30 - 11:15. Joku vei autostani rekisterikilvet keskellä päivää ja keskellä Helsinkiä.

Ensimmäinen epäilty oli tietysti... arvaatte kyllä. Kilvet oli irrotettu siististi pultit auki ruuvaamalla, mikä viittasi siihen, että tekijä olisi joku muu, mikä myöhemmin vahvistettiinkin. Auton katsastus on voimassa ja maksut maksettu.

Täytyy väsätä pahvikilvet (näin neuvottiin) ja tilata katsastustoimipaikalta uudet, joihin tulee mielellään eri tunnus. Kuinkahan monta parkkisakkoa ja kamerasakkoa tässä ehtii vielä saada, kun kilpien uudet omistajat panevat töpinäksi.

Kaupungin katujen varsilla on vieläkin vanhempia autoja kuin minun kotteroni ja uudempia myös, joten miksi ne juuri minun autostani veivät rekisterikilvet.

E' ymmärrä.

Asiassa voi olla montakin yksityiskohtaa, miksi.
Ellei poliisi ole erehtynyt kohteesta-
Jos auto oli sopivasti paikassa, joka ei herätä huomiota, tai kilvet olivat helposti irrotettavissa- ehkä katsottiin mihin kuski menee ja ajateltiin viipyvän tarpeeksi kauan, ettei tule häiritsemään toisten ansiotöitä.

Muitakin yksittäisiä syitä voi löytyä, mutta tuo miksi juuri minulta, olisi varmaan niiden muidenkin auto-omistajien aiheellinen kysymys.

kertsi

Lainaus käyttäjältä: Kopek - toukokuu 07, 2022, 16:21:07
Viimeisin ärsyttävä pikkujuttu tapahtui tänään klo. 10:30 - 11:15. Joku vei autostani rekisterikilvet keskellä päivää ja keskellä Helsinkiä.

Ensimmäinen epäilty oli tietysti... arvaatte kyllä. Kilvet oli irrotettu siististi pultit auki ruuvaamalla, mikä viittasi siihen, että tekijä olisi joku muu, mikä myöhemmin vahvistettiinkin. Auton katsastus on voimassa ja maksut maksettu.

Täytyy väsätä pahvikilvet (näin neuvottiin) ja tilata katsastustoimipaikalta uudet, joihin tulee mielellään eri tunnus. Kuinkahan monta parkkisakkoa ja kamerasakkoa tässä ehtii vielä saada, kun kilpien uudet omistajat panevat töpinäksi.

Kaupungin katujen varsilla on vieläkin vanhempia autoja kuin minun kotteroni ja uudempia myös, joten miksi ne juuri minun autostani veivät rekisterikilvet.

E' ymmärrä.

Toivottavasti teit rikosilmoituksen asiasta, niin ettet joudu jonkun toisen tekemien rikosten maksumieheksi, tai esim. pankkkiryöstöstä tai palkkamurhasta epäillyksi. (Jos kerran sait vahvistuksen, varmaan jo teitkin rikosilmoituksen.)

Onko poliisilla tapana irrottaa kilvet vähemmän siististi?
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Kopek

Autossa on nyt uudet rekisterikilvet. Niiden saaminen ja vaihtaminen olisi ollut aika yksinkertaista, mutta minulla on tapana tehdä yksinkertaisista asioista monimutkaisempia.

Koska minut on merkitty auton omistajaksi, olen ilmeisesti asianomistaja, jonka olisi kuulunut tehdä rikosilmoitus. Rikosilmoituksen tekemiseen netissä tarvitaan pankkitunnukset, mutta minulla ei ollut niitä mukanani. Olen ottanut joskus kuvan avainlukulistasta ja tunnuksista, mutta kuvaakaan ei löytynyt. Rikosilmoitus piti siis tehdä toisen henkilön nimissä. Ilmoituksen "muuta tietoa" -osastoon kirjoitettiin maininta, että ilmoittaja ei ole asianomistaja, mutta on kuitenkin auton vakituinen käyttäjä. Myös syy tällaiseen menettelyyn selitettiin.

Rikosilmoituksen kopio tarvitaan uusien rekisterikilpien hankkimiseksi, joten ilmoitus tehtiin, vaikka siihen jäikin tuollainen epätäsmällisyys.

Ennen kuin autossa oli uudet rekisterikilvet paikallaan, olin käynyt asiaan liittyen Tokmannilla sekä kolmella eri katsastusasemalla ja lisäksi neljä kertaa Motonetissa.

Yksi katsastusasema ja yksi käväisy Motonetissa olisi riittänyt, mutta kuten sanoin, minulla on tapana tehdä asioista monimutkaisempia.

Tokmannin käyntiin sisältyi vielä ylimääräistä sekoilua, kun huomasin kassan jälkeen, että ostamani pultit ja mutterit oli hinnoiteltu irtokaramelleina. Olin painanut oikeata nappia vaa'assa ja liimannut koneen syöttämän lapun muovipussiin niin kuin pitääkin. Joku oli kuitenkin painanut "irtokarkki" -nappia ennen minua ja jättänyt kuitin ottamatta. Kun kone syötti kuittinauhaa painettuani nappia, otin koneen syöttämän kuitin katsomatta sitä. Ja niinpä ostin muka irtokarkkeja. Onneksi sain kerättyä rohkeutta ja oikaistua asian. Tililleni pitäisi palautua kolme euroa, jonka olin maksanut liikaa.

Käynti kolmella katsastusasemalla johtui siitä, että yksi oli painostavan ahdas ja ruuhkainen, ja toisella ei tehty rekisteröintejä kuin ajanvarauksella. Vasta kolmas asema oli sopivan hiljainen ja muutenkin OK. Rekisterikilpien vaihtaminen maksoi vajaa 20 euroa.

Entä neljä käyntiä Motonetissa? Ne johtuivat rekisterikilpien kiinnittämisestä. Ensimmäisellä käynnillä ostin pultit ja seuraavalla käynnillä ruuvimeisselin huomattuani, että pultit ovat ruuvikantaisia. Kolmannella reissulla ostin uudet ruuvit ja neljännellä reissulla ristipäisen ruuvimeisselin huomattuani, että ruuvien kannat olivat ristipäisiä. Kahden ensimmäisen ja kahden viimeisen käynnin välillä tapahtuivat katsastusasemilla käymiset.

En ajattele asioita yhtään pidemmälle kuin siihen, mitä milloinkin teen. Tästä johtuu ADHD-tyyppinen poukkoileva toimintani.

Minulla on ollut monta autoa elämäni aikana, ja olen kiinnittänyt rekisterikilpiä niihin. Yhdessäkään autossa ei ole ollut ruuveilla kiinnitettyjä kilpiä. Kaikissa on ollut pultit ja niiden takana mutterit. En ole edes tiennyt - eikä ole tullut mieleen - että rekisterikilpiä kiinnitetään ruuveilla.

pultteja ja muttereita



ruuvi



Kauppiaillakin tuntuu olevan epätietoisuutta siitä, missä menee raja pultin ja ruuvin välillä. Hakusanalla "ruuvi" tulee kuvia esineistä, jotka ovat mielestäni pultteja.

Miksi en ostanut kerralla oikeita ruuveja?

Siksi, että olin liimannut autoon pahvista tehdyt tilapäiset rekisterikilvet, joiden alle peittyivät autossa olevat ruuvien tai pulttien reiät. Liimaaminen oli tapahtunut epämukavissa oloissa vesisateessa, jolloin en tullut tutkineeksi, millaisia reikiä autossa on. Lätkäisin vain pahvit paikalleen. En voinut tarkastaa asiaa myöhemmin, koska se olisi edellyttänyt pahvien irti repimistä, minkä jälkeen autolla ei olisi voinut ajaa. Pultteja ja ruuveja ja työkaluja (ostin myös Tokmannilta työkaluja) tuli ostettua siis sokkona ja liikaa. Suurin kustannus kertyikin näistä eikä itse kilvistä.

Loppukommenttina mainitsen vielä sen, että rekisterikilpien ruuvikiinnitys on surkean huono systeemi. Arvioni mukaan yhdeltä ihmiseltä menee alle 25 sekuntia auton molempien rekisterikilpien viemiseen. Nehän tarvitsee vain ottaa mukaansa. Sähköisellä ruuvinvääntölaitteella ruuvit irti... sur sur.. ja kilvet kassiin.

Yksi ruuvi irtoaa viidessä sekunnissa, kaksi kymmenessä. Kävely auton toiseen päähän vie muutaman sekunnin, ja sama juttu siellä. Alle puolen minuutin aikana rekisterikilvet on napattu. Jos ne olisivat kiinni pulteilla ja vastamuttereilla, niitä joutuisi rassaamaan irti kauemmin. Jos pultit olisivat ruosteessa, kilvet lähtivät irti vain väkisin repimällä ja pultit leikkaamalla. Niitä on vaikea leikata, jos vain kanta näkyy. Rekisterikilpikin helposti vahingoittuu.

Autoni uudet kilvet ovat nyt kiinni ruuveilla, mutta harkitsen kiinnityksen vaihtamista luotettavammaksi.

Hippi

^
Täytä ruuvien päät liimalla tai jollain muulla massalla, niin ei niin helposti lähde irti.
Ei kai kilpiä missään muussa tilanteessa ole tarpeen irrottaa, kun niiden nyysiminen tai kun auto katsotaan ajokelvottomaksi. Jälkimmäisessä tilanteessa irrottaminen on ehkä hankalaa, mutta kai ne sitten voi räjäyttää jollain työkaluilla kuitenkin irti vähän isommalla vaivalla. Tietty parempi olisi, jos myös ruuvin toiseen päähän saisi jotain massaa työnnettyä, niin ei tärinässä ruuvi pääse löystymään.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

kertsi

No kiva. Entinen seinänaapurini oli mukava ja ystävällinen, ja meillä oli keskinäinen yya-sopimus, autoimme toisiamma moninaisia kertoja pikkuasioissa. Nyt asuntoon on muuttamassa tai muuttanut ilmeisesti joku, joka on jättänyt haukkuvan (isohkon?) koiran (tyhjään?) huoneistoon. Toivottavasti tästä ei tule sellaista riesaa kuin kahdesta tämän talon koirasta on aiemmin tullut. Eräs ulvoi yksin jätettynä monet yöt läpeensä, niin, ettei töihin lähdöstä tullut minulla oikein mitään seuraavana aamuna.

Lis. Laitoin läppäriltäni soimaan kuorolaulua, Hildegard von Bingenin säveltämää, ja koira lakkasi haukkumasta, ainakin hetkeksi.
https://www.youtube.com/watch?v=G8MGiPo5IxU
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Karikko

Lainaus käyttäjältä: Kopek - toukokuu 10, 2022, 08:12:02
Autossa on nyt uudet rekisterikilvet. Niiden saaminen ja vaihtaminen olisi ollut aika yksinkertaista, mutta minulla on tapana tehdä yksinkertaisista asioista monimutkaisempia.

Koska minut on merkitty auton omistajaksi, olen ilmeisesti asianomistaja, jonka olisi kuulunut tehdä rikosilmoitus. Rikosilmoituksen tekemiseen netissä tarvitaan pankkitunnukset, mutta minulla ei ollut niitä mukanani. Olen ottanut joskus kuvan avainlukulistasta ja tunnuksista, mutta kuvaakaan ei löytynyt. Rikosilmoitus piti siis tehdä toisen henkilön nimissä. Ilmoituksen "muuta tietoa" -osastoon kirjoitettiin maininta, että ilmoittaja ei ole asianomistaja, mutta on kuitenkin auton vakituinen käyttäjä. Myös syy tällaiseen menettelyyn selitettiin.

Rikosilmoituksen kopio tarvitaan uusien rekisterikilpien hankkimiseksi, joten ilmoitus tehtiin, vaikka siihen jäikin tuollainen epätäsmällisyys.

Ennen kuin autossa oli uudet rekisterikilvet paikallaan, olin käynyt asiaan liittyen Tokmannilla sekä kolmella eri katsastusasemalla ja lisäksi neljä kertaa Motonetissa.

Yksi katsastusasema ja yksi käväisy Motonetissa olisi riittänyt, mutta kuten sanoin, minulla on tapana tehdä asioista monimutkaisempia.

Tokmannin käyntiin sisältyi vielä ylimääräistä sekoilua, kun huomasin kassan jälkeen, että ostamani pultit ja mutterit oli hinnoiteltu irtokaramelleina. Olin painanut oikeata nappia vaa'assa ja liimannut koneen syöttämän lapun muovipussiin niin kuin pitääkin. Joku oli kuitenkin painanut "irtokarkki" -nappia ennen minua ja jättänyt kuitin ottamatta. Kun kone syötti kuittinauhaa painettuani nappia, otin koneen syöttämän kuitin katsomatta sitä. Ja niinpä ostin muka irtokarkkeja. Onneksi sain kerättyä rohkeutta ja oikaistua asian. Tililleni pitäisi palautua kolme euroa, jonka olin maksanut liikaa.

Käynti kolmella katsastusasemalla johtui siitä, että yksi oli painostavan ahdas ja ruuhkainen, ja toisella ei tehty rekisteröintejä kuin ajanvarauksella. Vasta kolmas asema oli sopivan hiljainen ja muutenkin OK. Rekisterikilpien vaihtaminen maksoi vajaa 20 euroa.

Entä neljä käyntiä Motonetissa? Ne johtuivat rekisterikilpien kiinnittämisestä. Ensimmäisellä käynnillä ostin pultit ja seuraavalla käynnillä ruuvimeisselin huomattuani, että pultit ovat ruuvikantaisia. Kolmannella reissulla ostin uudet ruuvit ja neljännellä reissulla ristipäisen ruuvimeisselin huomattuani, että ruuvien kannat olivat ristipäisiä. Kahden ensimmäisen ja kahden viimeisen käynnin välillä tapahtuivat katsastusasemilla käymiset.

En ajattele asioita yhtään pidemmälle kuin siihen, mitä milloinkin teen. Tästä johtuu ADHD-tyyppinen poukkoileva toimintani.

Minulla on ollut monta autoa elämäni aikana, ja olen kiinnittänyt rekisterikilpiä niihin. Yhdessäkään autossa ei ole ollut ruuveilla kiinnitettyjä kilpiä. Kaikissa on ollut pultit ja niiden takana mutterit. En ole edes tiennyt - eikä ole tullut mieleen - että rekisterikilpiä kiinnitetään ruuveilla.

pultteja ja muttereita



ruuvi



Kauppiaillakin tuntuu olevan epätietoisuutta siitä, missä menee raja pultin ja ruuvin välillä. Hakusanalla "ruuvi" tulee kuvia esineistä, jotka ovat mielestäni pultteja.

Miksi en ostanut kerralla oikeita ruuveja?

Siksi, että olin liimannut autoon pahvista tehdyt tilapäiset rekisterikilvet, joiden alle peittyivät autossa olevat ruuvien tai pulttien reiät. Liimaaminen oli tapahtunut epämukavissa oloissa vesisateessa, jolloin en tullut tutkineeksi, millaisia reikiä autossa on. Lätkäisin vain pahvit paikalleen. En voinut tarkastaa asiaa myöhemmin, koska se olisi edellyttänyt pahvien irti repimistä, minkä jälkeen autolla ei olisi voinut ajaa. Pultteja ja ruuveja ja työkaluja (ostin myös Tokmannilta työkaluja) tuli ostettua siis sokkona ja liikaa. Suurin kustannus kertyikin näistä eikä itse kilvistä.

Loppukommenttina mainitsen vielä sen, että rekisterikilpien ruuvikiinnitys on surkean huono systeemi. Arvioni mukaan yhdeltä ihmiseltä menee alle 25 sekuntia auton molempien rekisterikilpien viemiseen. Nehän tarvitsee vain ottaa mukaansa. Sähköisellä ruuvinvääntölaitteella ruuvit irti... sur sur.. ja kilvet kassiin.

Yksi ruuvi irtoaa viidessä sekunnissa, kaksi kymmenessä. Kävely auton toiseen päähän vie muutaman sekunnin, ja sama juttu siellä. Alle puolen minuutin aikana rekisterikilvet on napattu. Jos ne olisivat kiinni pulteilla ja vastamuttereilla, niitä joutuisi rassaamaan irti kauemmin. Jos pultit olisivat ruosteessa, kilvet lähtivät irti vain väkisin repimällä ja pultit leikkaamalla. Niitä on vaikea leikata, jos vain kanta näkyy. Rekisterikilpikin helposti vahingoittuu.

Autoni uudet kilvet ovat nyt kiinni ruuveilla, mutta harkitsen kiinnityksen vaihtamista luotettavammaksi.

Kohtuullisen pedantti kirjoitus "poukkoilevalta haahuilijalta" jos saan mielipiteeni sanoa, ai niin sanoin sen jo..

kertsi

#748
Eikö rekisterikilpiä voisi kiinnittää pop-niiteillä?

Tämä oli uusi tieto itselleni: "2. Rekisterikilpien kiinnitysruuvien päät on maalattava pohjan värisiksi tai peitettävä pohjan värisillä tulpilla.".

Nippelitietoa: http://www.kilpipaja.com/paja/Niksit.html
sis. mm. linkit näihin:

Rekisterikilven ruuvit ja tulpat  nippelit.fi   (Suomen laajin valikoima?)

Peltiruuvi valkoisella muovitulpilla Autovaraosaliikkeistä (tai katsastuskonttorilta)
        Motonet

Rekisterikilven pultti
       Motonet


Jos muoviruuvit, niiden pään voisi tuhota sulattamallakin, eli tehdä vähän vaikeammin irroitettavaksi. (En kehoita.)
       
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

ROOSTER

Joskus ajattelin kiinnittää rekisterikilvet liimamassalla. Näin niitä ei saisi kukaan enää hevillä irti, ainakaan ehjänä.

Kerran minulta vietiin rekisterikilpi, nimittäin poliisien toimesta. Elin yritystoiminnassani melko vaikeita hetkiä ja yhteiskunta avitti alamäkeäni viemällä kuukausi aiemmin katsastetusta moitteettomassa kunnossa olevasta autostani kilven. Oli jäänyt käyttömaksu suorittamatta. Yhden vain sen takia, että toinen ei irronnut millään. Neuvottelun tuloksena totesimme, että eiköhän tämä kuitenkin riitä.

Kun autosta viedään kilvet, veron maksamattomuuden takia, niin sillä ei saa enää ajaa. Jos auto olisi ollut jotenkin viallinen, mutta verot maksettu, niin  olisin saanut rikemaksun ja luvan jatkaa matkaa. Verovelkainen auto taas muuttuu ajokelpoiseksi kun kilpi on kiinnitetty uudelleen ja vero maksettu. Tuossa kohtaa minulle edelleenkirkastui valtion päätehtävä - verojen keräily ja saatujen rahojen uusjako.

Yhdessä autossani kiinnitin rekisterikilven nippusiteillä. Yllättävästi kelpasi katsastuksessa. Nippusiteen valinnassa kannattaa olla huolellinen. Pitää olla oikea vaalea väri ja ultraviolettisäteilyn kestävä muoviraaka-aine. Markkinoilla on myös todella heikkolaatuisia nippusiteitä jotka katkeavat jo kiristettäessä. Kysy poliisilaatua kauppiaaltasi!

Lainaus käyttäjältä: https://fi.wikipedia.org/wiki/NippusideEsimerkiksi poliisit ja järjestyksenvalvojat käyttävät nippusiteitä myös kiinniotetun käsien sitomiseen.[3] Nippuside on käsirautoja halvempi ja kevyempi ratkaisu, joka soveltuu käyttöön silloin kun tarve on satunnaista, tai sidosta ei tarvitse avata ja sulkea toistuvasti.

Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS