Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Ärsyttäviä pikkujuttuja, joita ilman päivä olisi parempi

Aloittaja Hippi, tammikuu 30, 2019, 21:45:54

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 8 Vieraat katselee tätä aihetta.

Hippi

Tämän päivän mansikan hinta näytti olevan 7 euroa litra ja kaksi litraa 13 euroa. Isompia eriä en edes katsonut siinä ohi mennessäni.

Hinta alkaa varmaan olla jo nousussa, kun aletaan viimeisiä riipiä myyntiin. Monestihan en ole heinäkuun lopulla saanut edes mansikkakakkua tehtyä, kun silloin muutoin olisi kakkupäivä. Tänä vuonnahan mansikkakausi alkoi hiukan etuajassa normaaliin verrattuna, joten kyllä se jo lopuillaan on.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Socrates

^ Suunnilleen noin maksaa nyt. Vitosta olen pitänyt kipurajana, koska litran huitaisee naamaan hetkessä. Nyt kun ruoka maksaa muutenkin maltaita, niin ostan korkeintaan edullisempia isoja eriä.
Kävelevä kremppakertymä

Kopek

Lainaus käyttäjältä: kertsi - heinäkuu 19, 2022, 22:17:16
Kotona sitten odotti poliisilta mojova sakkolappu. 11 km/h ylinopeutta on tultu hurjasteltua 80 km/h alueella. Tällä kerralla peltipoliisin ottama valokuva olli siedettävämpi kuin edellisellä, ensimmäisellä kerralla 3 vuotta sitten.

Minäkin liityin tolppasakkokerhoon. Sakkoa ei tätä kirjoittaessani ole tosin vielä tullut, koska kamera välähti tänään, mutta eiköhän se lähiaikoina tule.

Näin kameratolpan. Näin 60 km/h nopeusrajoituksen. Hidastin nopeutta ja yritin pitää sen alle kuudessa kympissä. Katsoin suoraan kameraan, kun ajoin sen ohi. Ja silloin se välähti.

"Mitä ihmettä", oli ensimmäinen reaktioni. Minähän olin noudattanut nopeusrajoitusta. Paitsi, että enpä ollutkaan.

Näen silmälasi-aurinkolaiseilla nopeusmittarin numerot hieman epäselvästi (ilman laseja näen ne selvästi, mutta silloin en näe maantietä selvästi). Ajoin 80 km/h vaikka luulin ajavani 60 km/h. Kuuntelin radiosta ohjelmaa 1300-luvun merirosvoista, ja keskityin siihen.

Minun kyvyilläni ei näytä selviävän maanteiden temppuradoista, vaikka miten yrittäisi. Noilla radoilla voi pitkän päälle vain hävitä.

Rahatilanne on huono, joten ylimääräiset kulut eivät ilahduta.

Lainaus käyttäjältä: Kopek - elokuu 15, 2022, 08:58:27
Elämän tarkoitus on yrittää selvitä päivä kerrallaan saamatta sakkoja.

Jee, jee, jee.

Xantippa

^

No on kyllä aika vaarallinen semmoinen kuski, joka ei erota oman nopeusmittarinsa lukuja! Aika vaikea laittaa tuota minkään "temppuradan" piikkiin.


T: Xante

Hippi

Jos on ongelmia keskittyä kahteen asiaan samaan aikaan, niin kyllähän se toinen asia, eli tässä tapauksessa radion kuuntelu, pitää jättää pois ajaessa. Muutenkin, sen vähän mitä pikkuauton kyydissä olen ollut, niin kyllä siinä on oleellinen ero tuntumassa mennäänkö kuutta kymppiä vai kahdeksaa kymppiä.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Kopek

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - elokuu 17, 2022, 07:37:33
^

No on kyllä aika vaarallinen semmoinen kuski, joka ei erota oman nopeusmittarinsa lukuja! Aika vaikea laittaa tuota minkään "temppuradan" piikkiin.


T: Xante

Vaarallisempi on sellainen kuski, jonka tarvitsee katsoa nopeusmittarin numeroita tietääkseen, onko vauhti vaarallinen vai turvallinen. Kyllä sopivan nopeuden pystyy "fiilispohjalta" päättelemään. Mittari antaa vain vähän osviittaa, että missä mennään. Tarkat lukemat ovat pelkästään sakkojen välttelemistä varten.

Kun kertsi kirjoitti saaneensa "mojovan sakon" tolppakameran perusteella ja sen olevan jo toinen lajissaan, kukaan ei ilkkunut eikä syytellyt kertsiä vaaralliseksi kuskiksi.

Mutta kun minä erehdyn kertomaan vastaavasta tapauksesta, niin johan hyökätään.

Pisteeni eivät ole kovin korkeat tällä foorumilla. Kai sen olen sopimattomilla mielipiteilläni saanut aikaan, ja siihen on vain alistuttava.

En viitsi kiusata itseäni lukemalla, mitä tähän vastataan. Kauniina kesäpäivänä on muutakin tekemistä.

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: Kopek - elokuu 17, 2022, 08:53:32
Kun kertsi kirjoitti saaneensa "mojovan sakon" tolppakameran perusteella ja sen olevan jo toinen lajissaan, kukaan ei ilkkunut eikä syytellyt kertsiä vaaralliseksi kuskiksi.
Mennyt kesäkiireiden vuoksi ihan ohi. Mutta korjataan tilanne - hyi Kertsi!

Lainaus käyttäjältä: Kopek - elokuu 17, 2022, 08:53:32
Mutta kun minä erehdyn kertomaan vastaavasta tapauksesta, niin johan hyökätään.
Ja myös - hyi Kopek!

Lainaus käyttäjältä: Kopek - elokuu 17, 2022, 08:53:32
En viitsi kiusata itseäni lukemalla, mitä tähän vastataan. Kauniina kesäpäivänä on muutakin tekemistä.

Luet kuitenkin.  ;)

Jos maantiellä nopeusrajoitus lasketaan satasesta kuuteenkymppiin (oletan näin Kopekin kertomuksen perusteella), siihen on hyvä syy; koulu, kylä, vaarallinen risteys jne. Ja ne linnunpönttökamerat laitetaan valvomaan, että kiireiset autoilijat pitävät huolta omasta ja muiden turvallisuudesta.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

ROOSTER

Alkoi ärsyttää asia joka on kerrottu aiva liian epämääräisesti.

Esim. tämä:

Lainaus käyttäjältä: https://www.is.fi/autot/art-2000008998560.htmlTeknisesti mitään estettä ei toki ole, etteikö bussia saisi rakennettua myös yli 3 500 kilon kokonaismassaiseksi tapaukseksi, mutta silloin kuvaan astuu linja-autokortti.

Jos ns. henkilöautokortilla, eli B-ajokortilla, ajettavan 1+8 paikkaisen auton muuttaa yli 3500 kg kokonaismassaiseksi, sen luvalliseen ajamiseen tarvitaan C-kortti, ei D-korttia. D-kortti tarvitaan jos auton muuttaa esim. yli 1+8 paikkaiseksi.

Minulla on C-kortti ja olen oikeutettu ajamaan vaikka 42 000 kg:n kokonaismassaista kuorma-autoa, vieläpä 750 kg:n peräkärry kytkettynä, jossa on kuljettajapaikan lisäksi 8 matkustajapaikkaa. En kuitenkaan saa ajaa linja-autoksi rekisteröityä (vaikka olisi bussiksi rekisteröity pakettiauto) edes tyhjänä ilman matkustajia.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Socrates

Miksi pyykkiteline on aina rikki? Nyt irtosi ensimmäinen pinna melko uudestani ja se on toisissakin kodeissa melkein aina rikki.
On se nyt kumma, ettei kukaan keksi vahvaa pyykkitelinettä.
Kävelevä kremppakertymä

Hippi

^
Tuo on totta, että pyykkitelineet on harvinaisen huonoa tekoa, kun eivät kestä juuri mitään. Noita on taloyhtiön roskakatoksessa jatkuvasti milloin mihinkin nurkkaan viskattuna, kun pienmetallille varattu roskis on niille liian pieni. Olisikin ollut viisasta mitoittaa metalliroskis juurikin noiden yleisimpien pyykkitelineiden mukaan.

Itselläni on teline jäänyt vähälle käytölle, kun olen virittänyt tällaisen kylppäriin lähes katon rajaan, kuitenkin niin, että ripustaminen on vaivatonta. Joudun käyttämään jakkaraa kyllä ripustelussa. Tuossa on siis keskellä teleskooppiputki, jolla teline pingotetaan seinien väliin (esim. ammeen yläpuolelle, jos sellainen on) ja naruissa on helpot kiristyssysteemit.



Hauska, että Suomela.fi mainostaa tuota uutuutena, kun omani on ainakin 30 vuotta vanha :D
Erinomainen teline, johon hyvinkin mahtuu koneellinen pyykkiä, tosin itselläni T-paidat menee henkariin kuivumaan

If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

kertsi

^
Sama. Sillä erotuksella, että laitoin niin matalalle, etten tarvitse pallia, vaan yletyn ilmankin. Huonona puolena on, ettei kaikkia osia voi käyttää peilikaapin oven takia ja kulkuväylällä eli vessan oven edessä olevalle osalle ei voi laittaa kuin jotain, joka ei roiku liian alhaalla. Periaatteessa voisin kyllä laittaa kaksikin, päällekkäin ja toiselle sitten nousisin pallille, mutta epäilen, että saattaisin teloa itseni kiipeillessäni. Henkarikamat kuivatan joko mainitussa kattotelineessä, tai jos kuivattavaa on paljon, niin eteisessä. Ai niin, on minulla vielä ylimääräinen suihkuverhon tanko ilman suihkuverhoa, ja sillekin ripustelen pyykkiä. (Kuivausrumpukin on, mutta sitä käytän vain hätätilanteesa, kun on jonnekin meno, ja pitää äkkiä saada jotain kuivaksi. Kuluttaa pyykkiä, ja syö energiaa turhaan.)

Tuon Hipin kuvan mallisten lisäksi on olemassa kattoon kiinnitettäviä samanmuotoisia (mutta narujen sijaan järeämpiä putkia?), jotka lasketaan vinssillä naruista alas täytön ajaksi, ja nostetaan takaisin katon rajaan, pois tieltä.

Tuon lisäksi on vielä erilaisia seinään kiinnitettäviä järeämpiä häkkyröitä, googlaa Sokru:
   seinään kiinnitettävä kuivausteline
   seinään kiinnitettävä kuivausoksa
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Socrates

^ Haluan liikuteltavan, koska kuivaan välillä partsilla ja välillä sisällä. Ja pyykkiä sen verran, että noi seinätelineet ei oikein riitä.

Entisessä asunnossani oli välikkötilassa pitkä pyykkinaru, tai itse asiassa kaksikin, mutta ylempää käytin vain lakanoihin tms.
Kävelevä kremppakertymä

Hippi

^
Partsia varten minulla on juuri sellainen hutera X-jalkainen ja sitä poikkeustilanteessa käytän sisälläkin.

Minulle tuo seinien väliin laitettava on rinnakkain olevien vessanpytyn ja pesukoneen yläpuolella. Kylpyhuoneessa on niin hyvä ilmanvaihto, että iltapäivällä ripustettu täysi pesukoneellinen (7kg) on viimeistään seuraavana aamuna jo viikattavissa kaappiin. Ei ole tarvetta ympäri asuntoa pyykkejä levitellä, ellen poikkeuksellisesti samana päivänä pese kahta koneellista.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hayabusa

Täältä löytyy X-jalkainen, joka ei ole hutera. Kaikki välipinnatkin ovat edelleen tiukasti kiinni. Varmaan joku tiistaikappale... ;D
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Hippi - syyskuu 15, 2022, 13:33:18
Partsia varten minulla on juuri sellainen hutera X-jalkainen ja sitä poikkeustilanteessa käytän sisälläkin.

Meilläkin on tuollainen jatkuvassa käytössä. Siitä mukava, että sen notkahtaessa hänen huteruuteensa, voi huoletta hankkia uuden. Erinomainen esimerkki yleisestä halpatuotteesta ylikulutusta aiheuttamassa.

Varmaan tukevampaa ja kalliimpaa, HiFi-luokan vankempaa telinettä, olisi saatavana jos ihmiset sellaisia ostaisivat. Ehkä tuleva Venäjä siirtyy sinkkiämpärien tuotannosta tekemään kokoontaitettavia pyykkitelineitä. Silloin ei materiaalia säästellä halpatuotteessakaan.

Sitten päivän ärsytykseen:

Minua on alkanut ottaa pattiin meteorokologien alati käyttämä sana laajalti. Koittaisivat nyt keksiä jonkun muun ilmaisun tuon perkeleellisen laajalti käytetyn avuksi. Ei pysty enää kauaa katsomaan edes sääennustuksia, kaikki on pilattu. Varmaan Sannan tyttöhallituksen syytä.  :)
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS