Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Ärsyttäviä pikkujuttuja, joita ilman päivä olisi parempi

Aloittaja Hippi, tammikuu 30, 2019, 21:45:54

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 6 Vieraat katselee tätä aihetta.

Hippi

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - syyskuu 16, 2022, 10:21:46
Minua on alkanut ottaa pattiin meteorokologien alati käyttämä sana laajalti. Koittaisivat nyt keksiä jonkun muun ilmaisun tuon perkeleellisen laajalti käytetyn avuksi. Ei pysty enää kauaa katsomaan edes sääennustuksia, kaikki on pilattu. Varmaan Sannan tyttöhallituksen syytä.  :)

Monesti menee koko asia ohi, jos tietää odottaa jotain tiettyä sanaa tai muuta kummallisuutta esityksessä :D

Hyvä apukeino on hevonpaskabingo. Säätiedotuksia varten voi noukkia siihen liittyviä sanoja ja laittaa myös ärsytyssanat sinne joukkoon. Säätiedotuksetkin muuttavat vähemmän ärsyttäviksi. Töissä on hevonpaskabingoa harrastettu vuosikaudet kaikenlaisissa infotilaisuuksissa. Siinä muuten on hauskasti samalla huomannut, miten tiuhaan sanasto vaihtuu erilaisten uusien trendien rantautuessa firmaan.


Minua niissä ärsyttää sanoja enemmän se, miten meteorologi ennusteensa lukee tunteella ikään kuin osallistuen "koko kansan" fiiliksiin. Siinä on kestämistä, kun meteorologi kertoo, että "saadaan nauttia vielä helteistä", kun itse on vetämässä ranteita auki kuumuuden vuoksi. Ja kun itse on tehnyt viikkokausien polvirukouksia, että tulisi vihdoin sateita, niin sadetta ennustava meteorologi surkuttelee kyynel silmäkulmassa paahteen päättymistä ja sateen uhkaa.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Socrates

Tilasin pienen viilan ja se tuli isossa pahvilaatikossa, joka oli vienyt kaupan isoimman lokeron.

Tuli mieleen näkemäni piilokamera, missä joku meni hakemaan jotain pikkuesinettä ja bobcat toi valtavan laatikon.
Kävelevä kremppakertymä

Hippi

^
Oliko pahvilaatikko täytetty rypistetyllä voimapaperilla tai vaihtoehtoisesti kuplamuovilla, ettei tuote mene kuljetuksessa rikki?

Minulle tuli liesituulettimen suodatin pakattuna isoon laatikkoon ja laatikko täytetty voimapaperilla,  särkymisvaaran? vuoksi.

Suodatin normaalisti on ihan tavallista sentinpaksuista villavaa keinokuitu"kangasta" vai miksi sitä pitäisi sanoa. Tämä tilaamani piti olla merkkituote ja jotain erikoiskäsiteltyä ja tehokkaampaa kuin marketista saatava vastaava. Ostan marketista seuraavaan suodattimen vaihtoon. Ei ole mitään eroa, muuta kuin hinta ja hankalampi kuljettaa sitä kätevästi tilattua.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Socrates

Taisi olla vähän voimapaperia, mutta eihän nyt viila rikki mene eikä edes riko mitään, koska se oli pienessä jämptissä muovipakkauksessa valtavan laatikon sisällä.

Jotenkin aivan hölmöläisen hommaa. Tulee paljon jätettä ihan turhaan. Ja näitä sattuu usein. Nyt oli harvinaisen älytöntä.
Kävelevä kremppakertymä

Hippi

^
No siksi minullakin oli kysymysmerkki edellisessä viestissä särkymisvaaran perässä. Ei mene se keinokuitukangaskaan vaikka miten postipoika potkisi pakettia. :D

Eli todellakin hullun hommaa.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009087243.htmlPäiväkoti­lapsen jalka sahattiin käsi­sahalla irti aidasta, ensi­tieto lapsen kunnosta dramaattinen – "Yksi pieni sana oli pudonnut pois"

Joku tolkku pitäisi olla klikkikalastelussakin. Ehdotan, että alamittaisista uutisoinneista annettaisiin uhkasakko.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hippi

Ei jumalauta, ei voi kertaakaan onnistua ostaa käsipyyhkeitä, joissa olisi kestävät ripustuslenkit.  >:( >:( >:(

Nytkin piti oleman suomalaista laatua ainakin Nanson nimestä pääteltynä. Hyvin kestivät kotiintulopesun, mutta ensimmäiset kaksi käytettyä olivat eilen pesussa ja vielä narulle laittaessani en huomannut mitään, mutta aamulla viikatessani pyykkejä kaappiin, huomasin toisessa renksun lerpattavan toisesta päästä vapaana. Pitänee kaivaa ompelukone esiin ja huristella nuo kaikki läpi, ettei tule pidemmän ajan harmitusta. En voi ymmärtää, miksi ihan säännönmukaisesti nuo on irtoavia kappaleita, kun on kyse vain siitä, että ne työnnetään oikealle kohdalle, että ommel kulkee niiden yli. Ei siis mitään ydinfysiikkaa.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

kertsi

^
Eivät tehtaalla pakkotahtisen syön takia kerkeä kiinnittämään lankojen päitä?
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Hippi

^
Ei ole "irtoava nappi" -ongelma, jossa langasta vetäisemällä saa napin lentämään, vaan lenksun päätä ei ole työnnetty kunnolla sivukäänteen sisään, kun käännettä on ommeltu. Sauma sinällään on ihan suora ja siisti, välistä vaan puuttuu tavaraa.

Joissain halpispyyhkeissä taas lenksu rispaantuu irti, eli se ei ole kunnollista materiaalia.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Karikko

Lainaus käyttäjältä: Hippi - syyskuu 16, 2022, 10:49:49
Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - syyskuu 16, 2022, 10:21:46
Minua on alkanut ottaa pattiin meteorokologien alati käyttämä sana laajalti. Koittaisivat nyt keksiä jonkun muun ilmaisun tuon perkeleellisen laajalti käytetyn avuksi. Ei pysty enää kauaa katsomaan edes sääennustuksia, kaikki on pilattu. Varmaan Sannan tyttöhallituksen syytä.  :)

Monesti menee koko asia ohi, jos tietää odottaa jotain tiettyä sanaa tai muuta kummallisuutta esityksessä :D

Hyvä apukeino on hevonpaskabingo. Säätiedotuksia varten voi noukkia siihen liittyviä sanoja ja laittaa myös ärsytyssanat sinne joukkoon. Säätiedotuksetkin muuttavat vähemmän ärsyttäviksi. Töissä on hevonpaskabingoa harrastettu vuosikaudet kaikenlaisissa infotilaisuuksissa. Siinä muuten on hauskasti samalla huomannut, miten tiuhaan sanasto vaihtuu erilaisten uusien trendien rantautuessa firmaan.


Minua niissä ärsyttää sanoja enemmän se, miten meteorologi ennusteensa lukee tunteella ikään kuin osallistuen "koko kansan" fiiliksiin. Siinä on kestämistä, kun meteorologi kertoo, että "saadaan nauttia vielä helteistä", kun itse on vetämässä ranteita auki kuumuuden vuoksi. Ja kun itse on tehnyt viikkokausien polvirukouksia, että tulisi vihdoin sateita, niin sadetta ennustava meteorologi surkuttelee kyynel silmäkulmassa paahteen päättymistä ja sateen uhkaa.

Sääprofeettoihin voisi kyllä vaatia jonkinlaista päättävyyttä, etteivät aina höpisisi lämpötilan olevan nollan molemmin puolin- tai siinä kymmenen asteen paikkeilla paikoitellen ja muuta epäselvää juttua.

Tähän asti en ole koskaan huomannut lämpötilan olleen nollan molemmilla puolella, ainakaan mittarista katsoen.

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Socrates - syyskuu 22, 2022, 10:20:30
Tilasin pienen viilan ja se tuli isossa pahvilaatikossa, joka oli vienyt kaupan isoimman lokeron.

Joskus ne leivottiin leipään.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hippi

Nyt tuli ensimmäinen pinkka (10kpl) joulukortteja kirjekuorineen. Ohessa joku saatekirje ja maksulappu. Noita varmaan vielä pari tulee ennen joulukuun alkua, jos posti saa ne jaettu perille. Teen polvirukouksia, että lähetykset päätyisivät samalle maata kiertävälle radalle kuin kadonnut veropostini ja varmaan muidenkin matkalle jääneet kirjeet ja lehdet.

En ole pyytänyt itselleni noita toimittamaan, joten en niitä ole palautellutkaan. Tietenkin on hiukan huono omatunto, että nakkaan ne pahvikeräykseen. Korttien lähettäjät näyttää vaihtuvan, joten ei liene mahdollisuutta päästä pois postituslistaltakaan. Mietityttää, jotta noiltahan menee järkyttävät summat materiaaliin, kun varmaan aika moneen kotiin noita lähetetään. Tuleeko niitä rahalahjoituksia todella niin paljon, että järjestöt siitä jäisi edes omilleen.

En ole ikinä joulukortteja lähetellyt, jos ei lasketa mukaan niitä, joihin äitini pakotti kirjoittamaan nimeni, kun hän jonkusen kortin laittoi sukulaisilleen. En lähetä vastakaan, en vaikka ilmaiseksi kortit saisin.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Jaska

Jokunen päivä sitten posti toi viisi kirjettä. Neljä kirjettä oli syöpätutkijan kerjuukijeitä, joissa eroa oli vain tilisiirtokortin viitenumeroissa. Ei suinkaan mainintaa, mistä osoitteeni oli neljään kertaan otettu.

Viides kirje oli sairaanhoitopiirin ilmoitus, että hoitojonojen lyhentämiseksi terveystutkimukseni tehdään yksityissairaalassa. Tosin kyseinen tutkimus oli jo viikkoja aikausemmin tehty eri yksityissairaalassa ja tämä ilmoitus olisi pitänyt lähettää eri henkilölle. Sotku oli jo päiviä sitten selvitetty puhelimessa (sairaanhoitopiiri ei ollut kuukaudessa saanut yksityssairaalasta tuloksia tutkimuksestani).
Kyseisen tutkimuksen yhteydessä koin tähän saakka törkeimmän asiakashankinnan yksityiseen terveydenhuoltoon. Alkuaan tehdystä tutkimuksesta minulla ei ole huomautettavaa, mutta lääkäri keksi tehdä lähetteen jatkotutkimuksiin, jotka hän voisi tehdä palvelusetelillä yksityissairaalassa. Sain useitten tuhansien palvelusetelin ja tutkimukset tehtiin. Ongelmia ei todettu. Mutta minulle lähetettiin vielä lähete laboratoriokokeisiin yksitysityissairaalassa. Kun kyselin lähetteestä, niin kertoivat että kontrollit voidaan toki tehdä ilmaiseksi julkisellakin puolella, yksityisellä maksaisivat joitain satasia. Vahvisti käsitystäni, että yksityinen terveydenhoito tuottaa laskutettavia suoritteita. Ja asioiden hoitamisen laadun on annettu koronan aikana laskea.

Hippi

^
Kävi mielessä, että onko minulle sittenkin käynyt onnekkaasti, jos minullekin on ollut tulossa neljä kerjuukirjettä, mutta ne puuttuvat kolme on joutuneet sinne hukkaantuneiden kirjeiden radalle. Tosin minulle tuli jonkun diabetesyhdistyksen postia.

Minulla on kyllä päinvastaisia kokemuksia parinkin yksityispuolen lääkäreistä. Jokunen vuosi sitten oli pahemman laatuinen räkätauti, joka rtg-kuvien perusteella arveltiin keuhkokuumeeksi, lääkittiin ja pyydettiin kontrollikuviin vielä kuukauden päästä. Kuvissa näkyi jotain epämääräistä ja lääkäri sanoi, että jos haluan tarkemman tutkimuksen, niin voidaan tehdä TT-kuvaus. Halusin sen, koska muuten jäisin miettimään asiaa loputtomiin. Lääkäri kirjoitti parin firman nimet lapulle ja sanoi suunnilleen näin: "Kuvaus on kallis, mutta on parikin firma, jotka tekee sen huomattavasti edullisemmin. Tätä lappua en ole sitten antanut". Tarkistin vielä hintoja netistä ja totta tuo ukko puhui. Kuvaus tehtiin eikä syytä huoleen ollut.

Toisella kertaa oli kyse verikokeista. Tehtiin kolesteroli ja sokerikontrolli ja siihen oheen vielä joitain perusverikokeita yleiskunnon tarkistamiseksi. Lääkäri nimen omaan kertoi, että terveyskeskuksessa ne saa ilmaiseksi tai voin netistä katsoa jonkun halvemman paikan, jos haluan. No, rahalla otatin kokeet, kun en ole julkista terveydenhoitoa rasittanut lapsuusvuosien jälkeen muuten kuin synnytysten yhteydessä. En jaksa perehtyä, miten sinne pääsisi.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

ROOSTER

Ilmaisissa, pyytämättä saaduissa, joulukorteissa on se huono puoli, että niihin pitää hommata postimerkki, jotta ne voi edelleenlähettää.

Tuohon ongelmaan postimerkeistä on ratkaisu. Nykyiset tarrapostimerkit on helppo irroittaa ja liimata uudelleen ja lisäksi merkin leimaaminen, uudelleenkäytön estämiseksi, on nykyään harvinaisempaa kuin harjalinnun bongaaminen. Tämän on huomannut (ilmeisesti) myös Stora Fader.

Lainaus käyttäjältä: https://www.ksml.fi/uutissuomalainen/5445535IL: Sture Fjäderin väitetään lähettäneen kirjeitä käytetyillä postimerkeillä – teosta voi saada sakkoa

Sitten ärsytysosuus:
Taisi olla joku aika sitten vielä käytäntö, että postikortissa sai olla vain määrätty määrä tekstiä, muuten se laskettiin kirjemerkin arvoiseksi. Kaikenlasita kummallista käytäntöä on ollut, lieneekö yksikään vastaanottaja kuitenkaan joutunut maksamaan lisämaksua ylimääräisistä sanoista. Meidän maassamme on ollut/on edelleen hirveästi kaikenlaisia sääntöjä, käytäntöjä ja tapoja joita on mahdoton edes aavistaa jollei ole aiemmin joutunut sellaisen noudattamatta aiheuttaman hankalan tilanteen kohteeksi.

Kaikenlaiset säännöt pitäisi selkeyttää, suoraviivaistaa ja tehdä selkosuomeksi. Jos jotain noudatettavaa määräystä ei pysty parilla lauseella kuvailemaan, onko se edes tarpeellinen?
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS