Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Ärsyttäviä pikkujuttuja, joita ilman päivä olisi parempi

Aloittaja Hippi, tammikuu 30, 2019, 21:45:54

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 9 Vieraat katselee tätä aihetta.

Hippi

No joo, minä ymmärrän aina tuon viisiportaisen arvostelun niin, että 3 = ihan ok, jolloin 5 on reippaasti yli odotusten ja 1= susipaska. 2 ja 4 joitain sieltä väliltä.

Siihen nähden, mitä muualtakin olen kuullut tuosta tullauksesta, niin 2 on yllättävän hyvä. Suomalaiset taitaa olla poikkeuksellisen nöyrää ja kärsivällistä väkeä.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Aave

^
Jep, itsekin annoin 1/5, nollaa kun ei ole mahdollista valita. Ajankohdatkin ovat olleet sellaiset, että ei sivuston tökkiminen mistään jouluruuhkista voinut johtua.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Norma Bates

Jaaha, muutkaan ei diggaile tullauspalvelua. Täysin perseestä, kahden tullauksen kokemuksella. Onneksi jotkut brittipuljut nykyään eBayssa laskuttavat tullauksen siinä samassa yhteydessä kun härpäkkeen maksaa, joten ei tarvitse sen kanssa erikseen ihmetellä.

Nyt tosin on yksi eBayn kautta tilaamani kirja tulematta, mutta kaippa lienee tähän aikaan vuodesta viivästyksiä. Tästä pääsee sitten haukkumaan Thunderbird-sähköpostiohjelmaa (tietokoneella olevaa). Minulle tuli eBaylta kysely olenko saamaani tuotteeseen tyytyväinen (vaikea olla, kun ei ole tullut). Olisin ehkä jotenkin tähän kyselyyn kuitenkin reagoinut, mutta spostihan sen minulta esti. Kun yksitellen poistan posteja jotka eivät kiinnosta, ohjelma alkaa usein jumittelemaan, eikä tee mitään. Sitten se yhtäkkiä syöksähtää postipötkössä eteenpäin, ja saattaa poistaa jonkin sellaisenkin postin jota ei olisi pitänyt. (Eli olen rämpyttänyt liian monta kertaa poistoa jumin vuoksi.) Ei siinä mitään, jos posti jota en halunnut poistaa löytyisi roskista, mutta kappas kummaa kun nyt kävi jo 2. kerran niin että roskiin siirrettyä postia ei löydy mistään. Eli siis tämän eBay-kyselyn kohdalla. Erityisen jännänä pidän sitä että juurikin minua kiinnostava posti katoaa täysin, mutta ei sitten vahingossakaan kaikki jonninjoutava sälä joka ei kiinnosta.

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - joulukuu 30, 2022, 10:52:53
Jaaha, muutkaan ei diggaile tullauspalvelua. Täysin perseestä, kahden tullauksen kokemuksella. Onneksi jotkut brittipuljut nykyään eBayssa laskuttavat tullauksen siinä samassa yhteydessä kun härpäkkeen maksaa, joten ei tarvitse sen kanssa erikseen ihmetellä.

Olen kerran käynyt läpi tuon proseduurin. Tulin hirmu kiukkuiseksi, enkä ollut lopultakaan varma mitä tuli tehtyä, mutta paketti saapui perille.

Toisaalta, sehän voi olla tarkoituskin - tehdä järjestelmä niin epämiellyttäväksi, että vain pakosta tilaillaan vapaan kaupan alueen ulkopuolelta.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hippi

No nyt onnistuin taas ärsyyntymään :D

Olin iltapäivällä katsonut käppyröistä mihin aikaan sähkön hinta alkaa pudota. Olin ostanut tipun koipireisiä pariboksia ja ne pitäisi saada uuniin kypsymään mahdollisimman edullisella hinnalla, mutta niin, että makkarin puolelle siirtyminen ei viivästyisi kohtuuttomasti. Päädyin siihen, että klo 20 olisi sopiva hetki, kun siinä on jyrkkä pudotus hinnassa.

Tietenkin unohdin asian, kun kirjoitin tuolla toisessa ärsytysketjussa ja sen jälkeen jäin vielä pelaamaan.

No, tiput meni uuniin kolme varttia myöhässä, mutta tuleepa halvemmalla. Hetken kesti sekin harmitus ja nyt se on jo ohi. :D
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hayabusa

^Minä luin käppyröitä niin, että pudotus oli klo 21. Täällä odoteltiin sen vuoksi pesukoneen käynnistämistä uutisten jälkeiseen aikaan.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Hippi

No melkein noin pitkään itsellänikin lopulta meni, mutta kun oli se toinenkin tekijä, eli ettei tarvisi olla pystyssä turhan pitkään. Mutta nyt on koivet parvekkeella ottamassa kylmää, että saan ne jääkaappiin.

Eikö pesukoneen laittaminen näin myöhällä valvota sitten pitkään, jos on joku normi parin tunnin ohjelma? Siinähän periaatteessa olisi kätevä ajastin, joka käynnistää joskus neljän aikoihin koneen ja se olisi kuuden jälkeen valmis ja pääsisi aamujumppana ripustamaan pyykit :)

Tosin herkkäuniselle ei ehkä ole hyvä tuo aamuyön pyykkäys, ellei ole niin iso asumus, että pesukone olisi parin seinän takana.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

ROOSTER

^
^^
Onko Teillä pörssisähkö vai oletteko muuten vaan erityisen vastuuntuntoisia?
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hippi

^
Pörssisähkö on. En tiedä montako senttiä tuossa nyt tuli säästettyä, että illalla hinnanpudotuksen jälkeen laitoin uunin tunniksi päälle. Kyllähän nuo pesukoneen ja uuni käytöt yritän laittaa hiljaisemman kulutuksen aikaan, kun ne nyt on käytännössä ainoat, joilla voin yrittää vaikuttaa. Koko elämääni en kyllä halua siirtää halvanhinnantunneille, kun se olisi aika yksinäistä elämää se.

Kyllä taas ärsytti, kun yläkerran rouva keksi alkaa imuroida klo 23 jälkeen. Hän ei kyllä sähkön hinnasta piittaa, sillä tuota lattian raapimista hän on tehnyt yöaikoina ennen kalliin sähkön aikojakin. Jotain onnistui pudottamaan makuuhuoneessa ja sai minut säikäytettyä hereille, kun olin juuri ehtinyt nukahtaa.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hayabusa

^^
Kyllä ja kyllä.

Kuten on jossain sähköketjussa tullut kerrottua, niin syksystä lähtien on sähkötelty pörssihinnoilla. Ei tuo muuten ole hirveästi kulutustottumuksia muuttanut kuin sähkösaunomisen ajan valintaa. Lähtötaso on muuten ollut varsin vähäkulutuksellinen. Ei varsinaista optimointia, mutta yleislähestyminen on ollut aina turhan kulutuksen välttämistä.

Itse asiassa tuo- iltauutisten jälkeen pyykkikoneen käynnistäminen on ollut aika pitkään rutiini. Kone jauhaa reilun tunnin ja sen jälkeen pyykin voi ripustaa kuivumaan ja aamulla suurin osa onkin ehtinyt kuiviksi.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Hippi

Jokohan olen aikaisemmin ilmaissut ärsyyntymiseni liina nopeasti tai hitaasti oppivista palveluista?

YouTube päällimmäisenä esimerkkinä. Tykkään katsella joskus ajankulukseni palvelun etusivulle tyrkylle tulevia ihan rondom videoita. Kun sitten jonkun linkin kautta menen katsomaan jotain erityistä, niin kuin eilen keskustelussa olleen jumppavideon, niin tänään YT oli sitä mieltä, että haluan katsoa noin 30 muutakin jumppavideota. No, enpä halua. Parikin tyrkkyä olisi riittänyt.

Kerran katselin jonkun bougainvillean lisäämisvideon, joka oli tyrkyllä ja seuraavan kerran niitä samoja oli kymmenkunta lisää höystettynä erilaisilla orkidean pelastusvideoilla.

Musiikkipalveluni Deezer oli taas todella kovapäinen, kun ei millään meinannut uskoa, että jollekin randomsoittolistalle en halua suomenkielistä musiikkia enkä etenkään rappiä millään kielellä. Ei millään ottanut uskoakseen ensimmäisen vuoden aikana.

Ei kyllä nuo tekoälyt oikein osaa ainakaan minun mielihalujani laskeskella kovinkaan hyvin.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hippi

Oli taas Lauri Markkanen käynyt Prisman pakastekaapilla pakastevihannesostoksilla.  >:(

En ymmärrä, mikä viisaus on noissa liian korkeissa pakastekaapeissa. Minkäkin olen ihan hyvän kokoinen, mutta kaapin ylimmän hyllyn tuotteisiin yllän vain heti hyllyn täytön jälkeen, kun tuote on otettavissa hyllyn etureunalta. Tänään viimeksi kävi niin, että en ylettänyt haluamaani tuotteeseen, eikä sitä harmaata jakkaraa ollut missään lähistöllä näkyvissä. Joskus sellaiselle jakkaralle olen noussut ja sitten yltänyt ottamaan, mitä olen tarvinnut. Otin sitten vaihtoehtoisen tuotteen, joka oli sopivalla korkeudella.

Ihmettelenpä miten joku vanhempi ihminen sellaisella jakkaralle nousee, kun se on kohtalaisen korkea ja ilman väliaskelmaa. Tosin, kerran minulle henkilökunta tuli huomauttamaan, että asiakkaan ei pidä nousta jakkaralle, vaan pyytää henkilökuntaa auttamaan. Sanoi jostain tapaturmavaarasta ja vastuu kysymyksistä. Ne ovat siis vain hyllyn täyttäjiä varten.

Luulisi, että noihinkin voisi kehitellä jonkin automaatin, joka nakkaisi tuotteen asiakkaan ulottuville napin painalluksella, vähän kuin apteekin lääkerobotti. Tai sitten korkeussuunnassa liikkuva hyllystö, joka siirtäisi hyllyä sopivalle korkeudelle. Noissahan olisi mahdollisuus laajentaa valikoimaakin, kun tilaa voisi ottaa käyttöön jopa nykyistä korkeammalta.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️


kertsi

Lainaus käyttäjältä: Hippi - tammikuu 17, 2023, 15:36:11
Oli taas Lauri Markkanen käynyt Prisman pakastekaapilla pakastevihannesostoksilla.  >:(

En ymmärrä, mikä viisaus on noissa liian korkeissa pakastekaapeissa. Minkäkin olen ihan hyvän kokoinen, mutta kaapin ylimmän hyllyn tuotteisiin yllän vain heti hyllyn täytön jälkeen, kun tuote on otettavissa hyllyn etureunalta. Tänään viimeksi kävi niin, että en ylettänyt haluamaani tuotteeseen, eikä sitä harmaata jakkaraa ollut missään lähistöllä näkyvissä. Joskus sellaiselle jakkaralle olen noussut ja sitten yltänyt ottamaan, mitä olen tarvinnut. Otin sitten vaihtoehtoisen tuotteen, joka oli sopivalla korkeudella.

Ihmettelenpä miten joku vanhempi ihminen sellaisella jakkaralle nousee, kun se on kohtalaisen korkea ja ilman väliaskelmaa. Tosin, kerran minulle henkilökunta tuli huomauttamaan, että asiakkaan ei pidä nousta jakkaralle, vaan pyytää henkilökuntaa auttamaan. Sanoi jostain tapaturmavaarasta ja vastuu kysymyksistä. Ne ovat siis vain hyllyn täyttäjiä varten.

Luulisi, että noihinkin voisi kehitellä jonkin automaatin, joka nakkaisi tuotteen asiakkaan ulottuville napin painalluksella, vähän kuin apteekin lääkerobotti. Tai sitten korkeussuunnassa liikkuva hyllystö, joka siirtäisi hyllyä sopivalle korkeudelle. Noissahan olisi mahdollisuus laajentaa valikoimaakin, kun tilaa voisi ottaa käyttöön jopa nykyistä korkeammalta.

Mulla on liki pomminvarma niksi tähän ^ ongelmaan: bongaa joku itseäsi pidempi asiakas, joku salskea nuorimies tai vanhempi salskea herrasmies, ja pyydä tältä apua! Olen vielä höystänyt avunpyyntöni pienellä flirtillä, ja on vaikuttanut siltä, että auttajalle on tullut hyvä mieli, ja minullekin :-).
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Kopek

Tein harmittavan hutiostoksen. Ostin kännykkään latausjohdon, joka osoittautui 20-senttiseksi tyngäksi.

Kyllähän se "20 cm" paketissa lukee oikein punaisella, mutta en huomannut sitä. Keskityin varmistamaan sen, että liitin on oikeanlainen. En tiennyt, että 20-senttisiä johtoja edes on olemassa, joten en ottanut huomioon mahdollisuutta, että johto ylipäätään voisi olla muun kuin "normaalin" pituinen eli non metri.

Jos kännykkää lataa seinätöpselistä 20 sentin johdolla, kännykkä on jätettävä johtoon roikkumaan, mikä ei tunnu oikein hyvältä ajatukselta. Ehkä se pitää sitoa erillisellä narulla roikkumaan töpselistä.

Harmillinen ostos. Vaihtaminen ei tule kyseeseen, koska paketti repesi avatessa ja heitin sen jo poiskin.