Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Ärsyttäviä pikkujuttuja, joita ilman päivä olisi parempi

Aloittaja Hippi, tammikuu 30, 2019, 21:45:54

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 5 Vieraat katselee tätä aihetta.

Hippi

Lainaus käyttäjältä: Brutto - heinäkuu 21, 2023, 10:47:45
Ikeassa käynnin jälkeen jää poikkeuksetta kolme asiaa vituttamaan:

- Ilman opaskoiraa sieltä on mahdotonta päästä ulos. Rusta on toinen, joka on tehty samalla pohjapiirroksella, että meni mitä reittiä tahansa, niin aina päätyy samaan risteykseen käveltyään ympyrän.

Nykylasten kasvatuksesta tai kasvatuksen puutteesta olen kyllä samaa mieltä. Ei olisi hyvää seurannut, jos omat mukulat olisivat nykymalliin riekkuneet julkisilla paikoilla. Pelkkä tuima katse riitti tappamaan kehtoonsa sellaiset ajatukset ennen kuin ne muuttuivat toiminnaksi.

Lidlissä piiloa leikkineet kersat taannoin teki pohjanoteerauksen, kun toinen heistä piiloutui maitokaappiin. Siinä yksi nainen meni ottamaan maitoa samaisesta kaapista ja jatkoi muita ostoksia tekemään sanomatta mitään. Myöhemmin kävi ilmi, että tämä nainen oli kersan äiti. Joten mielestäni äiti onnistui vielä lastaan surkeamman pohjanoteerauksen tekemään.

Äidissä oli myös vika mielestäni, kun kaupassa ainoalle näkyvissä olleelle henkilökuntaan kuuluvalle töksäytti, "voitko katoa noiden perään, kun teen ostokset". Myyjä kohteliaasti sanoi, että ei ehdi. Niinpä nämä kersat käsineen koukkivat laareista suuhunsa. Liike oli muinainen Punnitse&Säästä.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: Hippi - heinäkuu 21, 2023, 11:54:49
Lainaus käyttäjältä: Toope - heinäkuu 20, 2023, 21:39:45
Miksi ei ole makaronia:
https://yle.fi/a/74-20041452
Minulla on 3 kiloa v...n spagettia, muttei makaronilaatikkoaineksia.

Kyllä minulla on. Itse asiassa, parin tunnin päästä pistän makaronilaatikon uuniin, kun keskenkasvuiset viikonloppuvieraani sitä nimenomaisesti toivoivat. :)

Kohta pikku-Toope pimputtaa Hippilän ovikelloa.  ;D
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Hippi

If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Aave

Lainaus käyttäjältä: Hippi - heinäkuu 20, 2023, 12:19:47
Paitsi tuo hyllyjen "järjestely" uudelleen, harmittaa myös tuotevalikoiman vaihtelut. En nyt tarkoita sitä, että joku tuote on satunnaisesti loppu, vaan että pyytämättä ja yllättäen kauppa lakkaakin tilaamasta jotain tuotetta jota on houkutellut viattoman asiakkaan käyttämään.

Tämän kesän aikana käyttämästäni kaupasta on kadonnut sekä Auran Tositulinen sinappi että Poppamiehen Habanero ketsuppi. En todellakaan usko olevani noiden ainoa käyttäjä. Kuitenkin hyllyssä on sen kymmenen sorttia perussinappeja ja ketsuppeja.

Noita varten joudun käymään naapurikaupassa, sillä siellä niitä edelleen on saatavissa.
Juu. En kyllä tiedä, millä volyymeilla kaupan täytyy jotain tiettyä tuotetta myydä, että se pysyy valikoimissa. Noidenkin kohdalla on kuitenkin kyse erittäin pitkään säilyvistä tuotteista joten voisi kuvitella, että hyvin voisi aina muutamaa tuubia/pulloa hyllyssä pitää.

Mutta jos onkin niin, että kyseisen kaupan pitäjä suhtautuu henkilökohtaisesti vihamielisesti tulisiin mausteisiin. :)
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Norma Bates

Kassallahan kakarat sitten kiipeävät vaanimaan hihnaa pitkin tulevia tavaroita. Itse kyttään takaisin, etteivät napsi yksintein minun kamojani.

Kaikissa kaupoissa ja liikkeissä vituttaa kurjistuttaminen. Lidlissä ensin myydään joku erä tiettyä tuotetta mikä on ok. Seuraavan kerran vastaavaa tuotetta on muutettu - surkeampaan suuntaan. Jos et ekassa kattauksessa ehdi saada haluamaasi, ensi kerralla on paskempaa kamaa.

Syöttölöissä pilataan reseptejä. En ymmärrä minkä helvetin takia pitää mennä muuttamaan kaikin puolin hyvää annosta.

Aave

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - heinäkuu 21, 2023, 14:55:18
Syöttölöissä pilataan reseptejä. En ymmärrä minkä helvetin takia pitää mennä muuttamaan kaikin puolin hyvää annosta.
Niin sanottu kiinalaismetodi: aluksi tuotetta tehdään laadukkaista ja samalla kalliimmista raaka-aineista, mutta kun saavutetaan riittävän suuri kuluttajamäärä, tuotetta ryhdytään vähitellen muuttamaan: tilalle halvemmat ja huonolaatuisemmat raaka-aineet, mutta tuotteen kuluttajahinta pysyy silti samana.

Vastaavasti monia tuotekokoja on vaivihkaa piennetty: esimerksi tuote X painoi ensin 500 grammaa, mutta sitten siitä silpaistaankin 50-100 grammaa pois. Hinta pysyy kuitenkin samana. Ehkä hilpein esimerkki tuli joskus kaupan karkkihyllyllä vastaan, jo valmiiksi pienennetyn Kinder-suklaapatukan muodossa. Sen kuoressa mainostettiin kyytipojaksi: "Enemmän maitoa"! Toisin sanoen, vähemmän suklaata. :)

Raha ratkaisee. Ja tietenkin samalla ahneus.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Kopek

Tilasin autoon pakoputken. Se tuli postissa viikon odotettua myöhemmin sen jälkeen, kun olin jo ehtinyt lähteä matkalle. En pääse hakemaan sitä määräaikaan mennessä, joten se palautetaan lähettäjälle.

Ärsyttää ja harmittaa. Olen tilannut ja maksanut pakoputken enkä todennäköisesti koskaan tule edes näkemään sitä. Ties mitä lisäkuluja vielä tulee.

Suhteista olisi tässäkin asiassa apua, mutta kun ei ole niitä.

Hippi

^
Eikö nyt olisi jotain naapuria tai tuttua, jonka voisi pyytää sen hakemaan sen saapuessa?

Olen ollut aika monestikin erilaisten toimitusten vastaanottajana, kun toimitusten aikaikkunat saattavat olla niin hankalia vuorotyöläiselle, että itse ei välttämättä ole silloin kotona, kun toimitus olisi tulossa.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hayabusa

#1058
^^
^
Postin asiakaspalvelusta voi varmaan myös kysyä vaihtoehdoista. Varmaan vaihtelee millainen lähetys on ja meneekö lokerikkoon vai ihmisten valvomaan noutopisteeseen.

Lis.
https://www.posti.fi/fi/asiakastuki/ota-yhteytta
Pakettiasiat ja OmaPosti
0100 5577
Maanantai - perjantai 8 - 18
Lauantai 9 - 16
pvm (paikallisverkkomaksu)/mpm (matkapuhelinmaksu).  Jonotus on maksullista.

An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Kopek

Lainaus käyttäjältä: Hippi - heinäkuu 22, 2023, 08:06:22
Eikö nyt olisi jotain naapuria tai tuttua, jonka voisi pyytää sen hakemaan sen saapuessa?

Ei ole eikä tule. Sitä paitsi kyse on lähes kymmenen kiloa painavasta auton pakoputkesta, joka on mutkikas ja karkeasti arvioiden 2,5 metriä pitkä.

Postin sivun kauttakaan lisäajan saaminen ei taida onnistua:

Huomioithan, että kuitattavat lähetykset ja lähetykset, joihin liittyy saapumisilmoitus, palautamme keskeytysaikana lähettäjälle yleisissä toimitusehdoissamme kerrottujen säilytysaikojen mukaisesti tai lähettäjän vaatimuksesta.

Tavallisia lähetyksiä säilytetään toimipaikassa keskeytysajan päätyttyä kaksi viikkoa. Jos lähetyksiä ei noudeta, ne palautetaan lähettäjille.

Tästä tilausprojektista tulee pelkkiä kustannuksia. Tilaamaani ja maksamaani pakoputkea en tule todennäköisesti koskaan näkemään. Rahaa vain meni.

Hayabusa

^Miten olisi ihan perinteinen puhelu sinne postin pakettipaikkaan? Jos on lähikaupan yhteydessä, niin luulisi onnistuvan asiakaspalveluhengessä.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Kopek

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - heinäkuu 23, 2023, 22:13:29
^Miten olisi ihan perinteinen puhelu sinne postin pakettipaikkaan? Jos on lähikaupan yhteydessä, niin luulisi onnistuvan asiakaspalveluhengessä.

Perinteinen puhelu on soitettu. Hieman luvattiin lisäaikaa, mutta ei niin pitkästi, että paketti ehdittäisiin hakea. Byrokratian säännöt vaativat, että se on palautettava. Eivät kai vain persut ole olleet sääntöjä laatimassa. Hehän haluavat palauttaa

Pakoputki on tilattu ruotsalaisesta firmasta, joten maastakäännytyksestä kai tässä on kyse.

Tämä vain todistaa, että kun ei ole suhteita eikä kavereita, niitä ei kerta kaikkiaan ole. Jos lähetys olisi tullut entiselle kotipaikkakunnalleni, sieltä olisin löytänyt hakijan.

a4

Voisiko säilytysaikaa pidentää?
Omapostissa ainakin pari euroa per päivä pidennysmaksu.

Hippi

Voi elämän kevät! Sain taas uuden muovikortin pankista, jonka asiakas en ole koskaan halunnut olla.

Joskus muinoin ostin huonekaluja ja nehän suorastaan pakottaa ottamaan ostoksen laskulle, joka maksetaan vasta tavaran toimituksen jälkeen. Tämä on jo kolmas kortti, joka sieltä on tullut ja ne kaksi aiempaa saatuani olen soittanut pankkiin ja pyytänyt irtisanomaan sen tilin. On luvattu se tehdä ja asia on pitänyt olla kunnossa. Kuitenkin sitten muutaman vuoden päästä pullahtaa uusi kortti postista.

Saapa nähdä onnistuinko nyt tappamaan tilin lopullisesti, kun se näytti olevan mahdollista tehdä omin sormin netin kautta.

Parisen vuotta sitten minut valheella huijattiin toisen pankin asiakkaaksi ostaessani kodinkoneita. Siitä pistin niin railakkaat palautteet niin kodinkoneliikkeelle kuin pankillekin. Täälläkin siitä avauduin.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Aave

^
Minä puolestani sain uuden pankkikortin pankilta, jonka asiakas olen halunnutkin olla. Vaan nyt pomppasi, nimittäin se kortti.

Sen saatekirjeessä mukaylpeänä kerrottiin, että kortti on valmistettu 80% kierrätysmuovista. Kortin voimassaoloaika on kaksi vuotta eteen päin.

Aiemmassa kortissa luottotilinumero ja muut oleelliset tiedot oli stanssattu korttiin. Siis siten, että ne olivat kohokirjaimina muovissa niin, että ne eivät ihan tuosta vain hinkkaannu korttia käytettäessä ja lompakossa/kännykän lompakkokuoressa säilytettäessä pois.

Tässä uudessa ne eivät enää ole stanssattuina, vaan erittäin heikkolaatuisen oloisesti printattuina korttiin niin, että saattavat hinkkaantua taajassa käytössä melko nopeastikin pois.

Olen 90% varma, että 80% kierrätysmuovikortin perimmäinen tarkoitus on se, että oleelliset tiedot kulahtavat pois ennen, ennen kuin kortin voimassaoloaika umpeutuu. Toisin sanoen, arvon asiakkaita pyritään kusettamaan sillä tavoin, että uuden kortin joutuu hankkimaan jo ennen, ennen kuin sen virallinen voimassaoloaika menee umpeen. Tämän joutuu tietenkin tekemään lisämaksua vastaan, eli kyse on suunnitelmallisesta ja ennenaikaisesta pilalle/toimintakyvyttömäksi menosta.

Ne ahneet paskiaiset!
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy