Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Ärsyttäviä pikkujuttuja, joita ilman päivä olisi parempi

Aloittaja Hippi, tammikuu 30, 2019, 21:45:54

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 6 Vieraat katselee tätä aihetta.

kertsi

Taidan käyttää sittenkin puukon sijasta useimmiten pyöreäpäistä sahalaitaista hedelmäveistä. Siinä siis ei ole kärkeä, joka puhkoisi sukan kankaan. Tämäntapaista:
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

MrKAT

Pikkujuttuhan tää mulle on kun en kuulu Uudenmaan hyvinvointialueeseen mutta on ärsyttävän törkeetä kun ko. hyvinvointiaelueen varavaltuutetuksi valittu Leea Häkkänen piikittelee elinsiirtopotilasta siitä että joutuu ottamaan jo 7. koronarokotuksen. (Nää on niin suuren riskin potilaita että kaikki rokotukset boosterit tarpeen).
https://twitter.com/LHakkanen/status/1716043754790855079

Sitten kommenteissa selviää että hän ei usko rokotteen lievittävän tautia. Siis koronarokotedenialisti valittu HVA:han varavaltuutetuksi.!!!
Leea H:"Sinulta puuttuu maalaisjärki ja kyky ajatella itsenäisesti. Sellaisia te piikitetyt lampaat olette."

Joku kommenteissa kertoi elinsiirtopotilas- sukulaisensa menehtyneen influenssaan 2019.
Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

Hayabusa

Amorelle ja muille "puukottajille":
Itse käytän tarkkuutta vaativiin purkutöihin Sveitsin armeijan linkkarin pienempää terää, esim.:
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Socrates

Kotona hattuhylly, jonka päällä ei pysy mikään. Jos heitän sinne Trump- lippiksen, se tulee aina alas. Pipot ja käsineet taas putoavat sen taakse tai raoista.

Miksi hattuhyllyt ovat usein liukasta metallia ja niin isoja rakoja, että kamat putoaa välistä tai sen taakse?
Kävelevä kremppakertymä

-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: Socrates - marraskuu 13, 2023, 12:53:55
Kotona hattuhylly, jonka päällä ei pysy mikään. Jos heitän sinne Trump- lippiksen, se tulee aina alas. Pipot ja käsineet taas putoavat sen taakse tai raoista.

Miksi hattuhyllyt ovat usein liukasta metallia ja niin isoja rakoja, että kamat putoaa välistä tai sen taakse?

Jokohan olisi aika päivittää Trump-lippis 2023-luvulle?

Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hippi

Lainaus käyttäjältä: Socrates - marraskuu 13, 2023, 12:53:55
Miksi hattuhyllyt ovat usein liukasta metallia ja niin isoja rakoja, että kamat putoaa välistä tai sen taakse?

Ettei sinne kerry pölyä, kun ei kukaan jaksa sieltä kuitenkaan pölyjä pyyhkiä  :P
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: -:)lauri - marraskuu 13, 2023, 14:26:59
Jokohan olisi aika päivittää Trump-lippis 2023-luvulle?



Nyt on kova! Tuo päässä tiedostavaan LGBT+baariin saisi loistavaa piilokameraohjelmaa.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

MrKAT

#1162
^X:ssä joku Juho oli aika tyytymätön tohon lakkii.
Oli pyytänyt jenkeissä käyvää kaveria tuomaan amerikkalaisen tuliaisen ja toikin tuommoisen lakin. Sitten vielä hävetti kun oli käynyt kaupassa ja unohtanut päälle sen. Harkitsi että pitääkö kaverilta pyytää rahat takasin. (Voi olla humorististakin  vedätystä hältä tämä mutta kyllä: nauratti).

Kamera-osastolta ostin muuten kerran "HAMA:sin kranaatin" (ainakin näin sanoin mukana olevalle kaverilla joka alkoi vilkuilla ympärille kuuliko kukaan :D ):

Hama, puhaltaa pölyt kameran kennolta, muttei sentään räjäytä.
Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

Hippi

Pitkästä aikaa menin ihmiskassajonoon, kun olin ostanut hiirulaisen, johdonpätkän ja uudet kuulokkeet. Ajattelin, että niissä on jotain, mikä edellyttää kassahenkilön toimia, jotta ei ala pillit huutaa myöhemmin mennessäni toiseen kauppaan.

Olin laskenut, että ehdin sovittuun ajanvaraukseen, vaikka käyn ensin nuo hankkimassa. Kassoilla ei ollut kuin muutaman ihmisen jono, joten kaikki hyvin ja valitsin sen, jossa ihmisillä oli pienimmät ostokset. Jono eteni nopeasti, kunnes tyssähti minua edeltävään asiakkaaseen. Tällä oli muiden ostosten lisäksi puolentusinaa pientä purkkia ja ilmeisesti niihin olisi pitänyt joku tarjous olla tai jotain, mitä kovasti kännykästä kavettiin esiin. Keskustelu kassahenkilön kanssa jatkui ja jatkui ja lopulta kassahenkilö kutsui jonkun muun paikalle. Tässä vaiheessa, kun kiistely oli jäissä, kysyin, jotta voinko niiden elektroniikkatuotteiden kanssa mennä IP-kassalle vai tarviiko niille tehdä jotain. Ei tarvinnut, joten keräsin kamppeeni ja vaihdoin IP-kassalle.

Siellä sitten hiiruilaisen viivakoodin luettuani tuli punainen valo, mutta onneksi henkilökunta oli juuri selkäni takana, joten sekin hoitui nopeasti. Hyvät hoksottimet oi tuolla ASPA:lla, sillä hän puhui minulle viroa ja minä nyökyttelin sujuvasti viroksi. Käytän Prisman kassoilla vironkielistä höpötintä :D

Myöhästyin tapaamisesta pari minuuttia, ja se kyllä ärsyttää, sillä se on noloa.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hippi

Joskus muuten ihmetyttää, miten pitkä pinna ihmisellä joskus on ja täysin tarpeettomassa tilanteessa. Joku muu olisi jo viikossa ärsyyntynyt kytkentäongelmaan ja heittänyt hiirellä vesilintua, mutta minä urhoollisesti olen varmaan vuodenpäivät elänyt sen kanssa, kun se oli niin käteen sopiva, ettei siitä halunnut luopua.

Päivitykseni FB:iin, jota nyt en erikseen tänne muokkaa mitenkään:

Ei saatana, olen ihan kusessa uuden hiirulaisen kanssa. Onnekseni löysin vielä hännällisen hiiren. Niitä sentään vielä valmistetaan meille taantumuksellisille, jotka emme halua olla jatkuvassa latauskierteessä erilaisten vehkeiden kanssa.

Aikaisemmasta hiirulaisesta oli mennyt liittimen niskat sen verran nurin, että se aina lakkasi toimimasta ja sen jälkeen johtoa piti vähän liikutella ja sitten se kytkeytyi taas toimintaan. Olin sen jo lastoittanut ja teipannut, mutta ei sekään tahtonut auttaa. Jotta sitten hiiren heiluttelu olisi siirtynyt kursorin liikkeeksi, hiirtä piti hinkata ja liikuttaa moneen kertaan, jotta kursori suostui menemään haluttuun kohteeseen. Etenkin pelatessa tämä tuotti monta mokaa.

Nyt sitten tökkäsin uuden hiirulaisen käyttöön ja ne liikkeet, joilla maanittelin vanhan hiiren toimimaan, huitaisee uudella hiirellä kursorin jonnekin näytön ulkopuolelle. Kauankohan kestää, että opin, että muutaman millin liikkeellä mennään vilkkaasti jo näyttöä laidasta laitaan
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Socrates

Lainaus käyttäjältä: -:)lauri - marraskuu 13, 2023, 14:26:59
Lainaus käyttäjältä: Socrates - marraskuu 13, 2023, 12:53:55
Kotona hattuhylly, jonka päällä ei pysy mikään. Jos heitän sinne Trump- lippiksen, se tulee aina alas. Pipot ja käsineet taas putoavat sen taakse tai raoista.

Miksi hattuhyllyt ovat usein liukasta metallia ja niin isoja rakoja, että kamat putoaa välistä tai sen taakse?

Jokohan olisi aika päivittää Trump-lippis 2023-luvulle?



Ostaisin heti, mutta mitä googletin, niin toimitus on ongelma. Mm Amazon ei niitä tänne lähetä  :-\.
Kävelevä kremppakertymä

Kopek

Lainaus käyttäjältä: Hippi - marraskuu 13, 2023, 18:15:55
Joskus muuten ihmetyttää, miten pitkä pinna ihmisellä joskus on ja täysin tarpeettomassa tilanteessa. Joku muu olisi jo viikossa ärsyyntynyt kytkentäongelmaan ja heittänyt hiirellä vesilintua, mutta minä urhoollisesti olen varmaan vuodenpäivät elänyt sen kanssa, kun se oli niin käteen sopiva, ettei siitä halunnut luopua.

Ergonomia on oleellinen asia. Vääränlaisella hiirellä saa nopeasti käden kipeäksi ja vaikka millaisia kramppeja ja hermovikoja.

En tiedä, onko kyse hiirestä vain asetuksista vai käyttöjärjestelmästä vai mistä, jos ja kun hiirellä ei saa tehtyä sitä, mitä haluaisi. Hiiri voi olla epävakaa. Kursori "väpisee" ja liikkuu liian nopeasti tai liian hitaasti tai liian epämääräisesti.

Tietokoneiden "levyhiiret" (se kiinteä osa näppäimistön edessä) ne vasta kiusallisia voivat ollakin. Tässä Chromebookissani levy toimii niin hyvin, että käytän sitä. Tämä on varmaan ensimmäinen tietokoneeni, jossa pystyn käyttämään kyseistä levyä. Yleensä se on vain sietämätön kiusankappale, jota ei pitäisi olla olemassa.

Jossakin tietokoneessa käy niin, että vaikka levyyn ei koskisikaan, peukalo tai kämmen käy kirjoittaessa liian lähellä sitä, ja tietokone tulkitsee sen hiirikomennoksi, minkä seurauksena kursori hypähtää ruudulla jonnekin minne sattuu. Ja tätä ei ehkä kirjoittaessa heti huomaa, joten tekstiä alkaa tulla kirjoituksen sekaan tai nettiselaimen osoitekenttään tai minne sattuu. Muutaman sekunnin päästä huomaa, että mitä hullua nyt taas on tapahtunut. Sen jälkeen pitää korjata syntyneet vahingot.

Eräässä vanhassa MacBookissa hiirilevy oli niin vaikea käyttää, että jos kursoria veti nettisivun poikki, hiiri "klikkasi" kaikkia mahdollisia linkkejä, joiden yli kursori meni. Kone oli aivan sotkussa muutamassa sekunnissa.

Minäkin pidän johdollisista hiiristä enemmän kuin langattomista. Syy on se, että langattomien patterit tahtovat loppua ikävällä hetkellä, ja yleensä hukkaan näistä hiiristä sen pienen USB-osan.

Hippi

Aika monta mokaa ehdin tehdä läppärin levyhiiren kanssa ennen kuin älysin asetuksista sen poistaa käytöstä kokonaan. Kissakin osaa käyttää levyhiirtä ja joskus olin aika ihmeissäni, mitä oli tapahtunut läppärillä sillä aikaa, kun olin käynyt evästä hakemassa.

Varmaan ottaa aikansa, että tähän uuteen tottuu. Se liikkuu hiirimatolla todella liukkaasti verrattuna vanhaan, joten pitää kouluttaa käteni toimimaan hillitymmin. Mutta tarkka ja hyvä hiiri tuli hankittua ja yllättävän hyvin sopii käteen ja on kevyt käyttää. Hinta oli 9.95 ja sillä sen nappasinkin miettimättä sen enempää. Oikeastihan hiirtä pitäisi voida sovittaa käteen ennen ostopäätöksen tekoa, jotta voi valita parhaan.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Norma Bates

Ei tämä nyt niin iso juttu ole ja onko edes pieninkään, mutta kun Höh-ketju puuttuu, niin laitan tähän.

Joku päivä tilasin sen koronarokotusajan netistä, vaikka paikkakunnan sivuilla oli väitetty että se aika pitää varata puhelimitse. Eli ei siis ollut mitään mainintaa mistään netistä tilaamisesta. Hyvin(hahhah)vointialueen sivuilta kuitenkin löysin tiedot joilla varata netistä. Okei, siinä varausprosessissa sitten huomasin että minulle on merkattu joku ikivanha sähköpostiosoite tietoihini, jota en pystynyt itse vaihtamaan. Jätin tästä valituksen jotain kautta. Arvelin että jostain sitten tulee aikanaan jotain postia, jos viitsivät vaivautua.

Yllätyksekseni minulle soitti ylilääkäri. Ensin luulin että kyse on rokotuksesta, mutta kävikin sitten ilmi että hän(kin) kovin ihmetytti se väärä sähköposti. Se ei oikein pähkäilemällä siinä selvinnyt hänelle mitä meinaan, joten otin kuvan siitä kohdasta ja aloin sitä sitten laittamaan hänelle sovitusti sähköpostiin. Olin tietysti rääpöstellyt hätäpäissäni sen hänen osoitteensa väärin ylös. Meinaa aina omista harakanvarpaistaan selvää edes saadakaan. Oli siinä joku muukin jippo vielä mitä en nyt enää muistakaan, lopulta vasta 4. yritys sai sähköpostin menemään läpi.

Hän sitten soitti että hän ei tälle mahda mitään, ongelma on Suomi.fi-sivustolla, jonka kautta pankin tiedoillani kirjaudun. Minäpä sitten laittelin sinne postia. Sieltä tuli vastaus että tietoni ovat lähtöisin Väestörekisteristä ja mistä lie digihevonperseestä. Neuvoivat että tietojaan pystyy muuttamaan, jos pystyy, heidän sivultaan kohdasta Rekisterit.

Ilmeisesti pystyin, tai ainakin sain muutettuani ilmoituksen että muutostieto on lähetetty Väestörekisterille. Samassa yhteydessä sitten laitoin sinne rastin ruutuun että osoitetietojeni jakelu sinne sun tänne on kielletty, tämä ei tule koskemaan mitään semmoista virallista hommelia kuten pankki, vakuutus jne. Kävin siinä sitten huvin vuoksi muutenkin minusta ylöskirjattuja tietoja. Olin näemmä antanut sen ikivanhan sähköpostiosoitteen keväällä 2010. Ei mitään hajua koska lopetin sen käytön, mutta on siitä jo ikuisuus. On ollut juuri se aika kun muutin tähän nykyiseen kämppääni.

Sieltähän näkyi jokaikinen osoite jossa olen ikinä asunut, paitsi yksi. Ikävuosieni 9 ja 19 v välissä on ammottava aukko, jolloin en rekisterin mukaan ole sitten ilmeisesti asunut missään. Tuolloin muutimme pienemmästä paikasta suurempaan paikkaan saman kunnan sisällä. En tiedä sitten mitä kummaa siinä on tapahtunut, ettei sitä ole merkattu. Tien nimen muistan, numeroa en varmuudella, eikä postinumerosta ole mitään hajuakaan.

Tämä sama juttu taisi kyllä käydä ilmi äitini kuolemaan liittyneiden toimiteltavien asioiden yhteydessä. Siitäkin jo 6 v, niin ei tässä nyt kaikkea enää muista.