Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Ärsyttäviä pikkujuttuja, joita ilman päivä olisi parempi

Aloittaja Hippi, tammikuu 30, 2019, 21:45:54

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

Lognessa

#375
Lainaus käyttäjältä: Amore - heinäkuu 24, 2020, 23:55:46
Lainaus käyttäjältä: Kopek - heinäkuu 23, 2020, 20:13:23
Tämä on ärsyttävä aika vuodesta, koska suuren salaisuuden haltijat kehuskelevat Facebookissa oikein kuvien kanssa, miten he...

Minun kaltaisilleni, joilla ei ole maailman salaisinta tietoa hallussaan, ja jotka eivät siten koskaan saa kokea sitä.

No, ei tätä kauan jatku.

Lainaus käyttäjältä: Kopek - heinäkuu 24, 2020, 22:43:18
Oletin, että joku kysyisi, mitä tarkoitan tuolla "nyt on se aika vuodesta" -jutulla.

Kukaan ei kysynyt,

Olinkohan ainoa, joka ajatteli heti jotain seksiin viittaavaa? Siksi en kysynyt.
Todennäköisesti olit. Minä taas en tiennyt, että olisi voinnut uskaltaa kysyä. Huomasin kyllä tuon vajaaksi jääneen tarinan. Kopek jättää paljonkin arvailujen varaan, ajattelin tämän hurjimuksen olevan Kopek 2.0

Amore

Lainaus käyttäjältä: Jaska - heinäkuu 25, 2020, 01:17:18

Jos sahanjauhojen mausta tykkää, niin kannattaa kokeilla Cuscusia paketin ohjeen mukaan tehtynä (jauhoja ja kiehuvaa vettä seisotetaan tovi kannen alla)

Heh, olen muutaman kerran yrittänyt tehdä kuskusista maukasta käyttämällä itse tehtyjä maustesooseja nesteenä, mutta laihoin tuloksin. Ehkä en vielä silti luovuta. Kaupasta olen ostanut ihan kelvollisia kuskus- ja bulgursalaatteja. Joku niksi tähän makuongelmaan täytyy olla...
All you need is Love

safiiri

Lainaus käyttäjältä: Kopek - heinäkuu 24, 2020, 22:43:18
Oletin, että joku kysyisi, mitä tarkoitan tuolla "nyt on se aika vuodesta" -jutulla.

Kukaan ei kysynyt, mutta selitän silti.

Nyt on se aika vuodesta, jolloin ihmiset kertovat poimineensa lakkkoja. Niiden paikat ovat tiettyjen sukujen tiedossa, ja jos ei satu kuulumaan tähän lakkappaikkatietäjien aateliin, ei tule näkemään marjan marjaa paitsi kaupan hillopurkissa ja joskus myös toreilla.   

Kun tienviitassa lukee "---suo", olen joskus käynyt katsomassa, mitä sieltä löytyisi. Itikoita ainakin. 

Näin on ja tulee olemaan. Olen jo luopunut toiveesta, että näkisin luonnossa lakkoja ja voisin maistaa niitä. Edes muutaman.

Taas Kopekia kiusataan oikein joukolla. Ne on varmaan myös poliiseja ja poliisien sukulaisia ne lakkaekspertit. Kuten ovat tattiekspertitkin ja ne, jotka saa isoja kaloja, kun Kopek vain hukkaa uistimensa pohjamutaan. JOllekin toiselle vois tietty tulla mieleen, että jos ei löydä tavaroitaan omasta talostaan, saattaa se marjaonnikin olla ontuvaa ihan samoista syistä...

Kopek

Ärsyttää kännykän pieni  teksti. Olen jo pari kertaa lukenut vahingossa väärän kirjoittajan tekstin, kun olen mennyt sekaisin riveistä.

Hippi

Lainaus käyttäjältä: Kopek - heinäkuu 24, 2020, 22:43:18
Oletin, että joku kysyisi, mitä tarkoitan tuolla "nyt on se aika vuodesta" -jutulla.


Vastaus oli niin helposti arvattava, etten viitsinyt kysyä tarkennusta, kumpaa tarkoitat, sieni- vai marjapaikkoja.

Mutta tuollaiset arvoitukselliset viestit kyllä ärsyttää. Eräs FB-kavereistani noita harrastaa kalastelleen kyselyitä ja ihmettelyitä. Olen ottanut niihin hyvin kylmän kannan, jos et halua kertoa tarkemmin, niin enpä viitsi kysyä. Ehkä tieto ei ole tietämisen arvoinenkaan, jos kirjoittaja ei sit halua heti kertoa, vaan testaa ensin kaveripiirinsä uteliaisuuden.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

-:)lauri

#380
Media joka ylläpitää vastuutonta liikennekäyttäytymiskulttuuria.

Tuorein esimerkki Hesarista: Sorsalintu aiheutti kolarin Laajasalon­tiellä Helsingissä. Liian pienet turvavälit olivat tällä kertaa siis sorsan vika.

Median mukaan liikenneonnettomuudet ovat lähes poikkeuksetta kaikkien muiden syy kuin autoilijoiden oma perseily. Milloin on mutka liian jyrkkä tai milloin etuajo-oikeutettu pyöräilijä tuli eteen risteyksessä nollakulmasta ja tietysti talvi. Se pahin syyllinen kolareihin on tietysti talvi kun tien liukkaus yllätti kuljettajat helmikuussa.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Kopek

Lainaus käyttäjältä: Hippi - heinäkuu 25, 2020, 16:12:57
Mutta tuollaiset arvoitukselliset viestit kyllä ärsyttää.

Olin miettinyt tuon mainitun juttuni kirjoittamista jo muutaman päivän. Kun vihdoin aloin kirjoittaa sitä, huomasin erään henkilön muutama minuutti aikaisemmin (klo. 20:02) kirjoittaneen poimineensa 12 litraa lakkoja.

Muutaman päivän ajan mielessäni olleelta ajatukselta putosi pohja pois. Jos olisin maininnut lakat, joku olisi voinut luulla, että sain idean kirjoitukseeni edellä mainitusta 12 litran poimijasta ja syytän häntä siitä, että hän salaa lakkapaikkansa.

Toisaalta minua harmitti pitkään mietityn idean valuminen hukkaan. Niinpä yritin tehdä kompromissin eli kirjoitin puolet ajatuksestani, mutta jätin mainitsematta, mistä on kyse. Näin kirjoituksellani (klo. 20:13) ei ollut suoraa näkyvää yhteyttä edellä mainitun henkilön kirjoitukseen.

Aave

"Kyllä suomalaiset ovat buffa-kansaa, ei siitä mihinkään päästä" – suomalainen syö eri tavalla kuin muut ja syy siihen on historiassa (Yle).

Ärsyttävä ja asiayhteydessään virheellinen kielemme "kehitys", mikäli sana buffa vakiintuisi tarkoittamaan seisovaa pöytää. Kielitoimiston sanakirjassa oikeat muodot buffetti, buffet, bufetti.

Sanalla buffa on selkeä merkitys. Se kun tarkoittaa koomista oopperaa laulavaa naislaulajaa.

Kyllä minä niin mieleni pahoitin. :)
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Juuli

Ärsyttää, ihan vihastuttaa nämä uudet kotimaiset elokuvat, esim. Kätilö sun muut joissa pyritään puhumaan ja esiinnytään muka mahdollisimman aidosti. Kyllä näiden näyttelijöiden esikuvanaan pitämät ihmiset, aikoinaan eläneet puhuivat luonnostaan kuuluvasti. Jos ei puhuneet vaan mumisivat kaulukseensa siitä huomautettiin josko neiti voisi toistaa kun en saanut selvää. Ei näiltä näyttelijöilta voi pyytää muuta kuin kuuluvaa puhetta seuraavissa filmeissään.
Jos niitä nyt tulee niitä seuraavia. Kun yhden mutinaelokuvan katsoo ei tee mieli toista.
Minulla on normaali kuulo.

Aave

Lainaus käyttäjältä: Juuli - heinäkuu 26, 2020, 18:21:04
Ärsyttää, ihan vihastuttaa nämä uudet kotimaiset elokuvat, esim. Kätilö sun muut joissa pyritään puhumaan ja esiinnytään muka mahdollisimman aidosti. Kyllä näiden näyttelijöiden esikuvanaan pitämät ihmiset, aikoinaan eläneet puhuivat luonnostaan kuuluvasti. Jos ei puhuneet vaan mumisivat kaulukseensa siitä huomautettiin josko neiti voisi toistaa kun en saanut selvää. Ei näiltä näyttelijöilta voi pyytää muuta kuin kuuluvaa puhetta seuraavissa filmeissään.
Jos niitä nyt tulee niitä seuraavia. Kun yhden mutinaelokuvan katsoo ei tee mieli toista.
Minulla on normaali kuulo.
Tästä on ollut napisemisen aihetta foorumilla aiemminkin, eikä vika ole näyttelijöissä. "Vika" on uusissa elokuvissa käytetyissä äänijärjestelmissä, jotka eivät siirry hyvin varsinkaan tavanomaisiin televisioihin. Aihe on hieman tekninen mutta koitahan kestää niin kerron, mistä on kyse.

Eli uusien elokuvien äänijärjestelmä on sellainen, että niissä on monta äänikanavaa - musiikille on oma äänikanava, erilaisille tehosteille on oma äänikanava, näyttelijöiden puheelle on oma äänikanava, ja niin edelleen. Tasokkaissa elokuvateattereissa nämä kaikki eri äänikanavat toimivat hyvin, ja niille kaikille on omat kaiuttimensa, joista ääni sitten yhtenäisesti ja selkeästi kuuluu.

Vaan tavallisessa televisiossa ei tämmöistä monikanavaista äänijärjestelmää ole valmiiksi sisäänrakennettuna, jolloin näyttelijöiden puhekin puuroutuu, tai puheesta ei meinaa saada ajoittain edes selvää. Et ole ongelman kanssa todellakaan yksin vaan samaa valittavat kaikki, joilla on "vain" televisio ja ehkä se digiboksi kotonaan.

Että puhe kuuluisi uusista elokuvista hyvin, pitäisi ostaa television kylkiäiseksi vielä erillinen kaiutinjärjestelmä. Harvaa sellaisen kalliin härpäkkeen ostaminen kiinnostaa.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Juuli

Lainaus käyttäjältä: Aave - heinäkuu 26, 2020, 19:39:33
Lainaus käyttäjältä: Juuli - heinäkuu 26, 2020, 18:21:04
Ärsyttää, ihan vihastuttaa nämä uudet kotimaiset elokuvat, esim. Kätilö sun muut joissa pyritään puhumaan ja esiinnytään muka mahdollisimman aidosti. Kyllä näiden näyttelijöiden esikuvanaan pitämät ihmiset, aikoinaan eläneet puhuivat luonnostaan kuuluvasti. Jos ei puhuneet vaan mumisivat kaulukseensa siitä huomautettiin josko neiti voisi toistaa kun en saanut selvää. Ei näiltä näyttelijöilta voi pyytää muuta kuin kuuluvaa puhetta seuraavissa filmeissään.
Jos niitä nyt tulee niitä seuraavia. Kun yhden mutinaelokuvan katsoo ei tee mieli toista.
Minulla on normaali kuulo.
Tästä on ollut napisemisen aihetta foorumilla aiemminkin, eikä vika ole näyttelijöissä. "Vika" on uusissa elokuvissa käytetyissä äänijärjestelmissä, jotka eivät siirry hyvin varsinkaan tavanomaisiin televisioihin. Aihe on hieman tekninen mutta koitahan kestää niin kerron, mistä on kyse.

Eli uusien elokuvien äänijärjestelmä on sellainen, että niissä on monta äänikanavaa - musiikille on oma äänikanava, erilaisille tehosteille on oma äänikanava, näyttelijöiden puheelle on oma äänikanava, ja niin edelleen. Tasokkaissa elokuvateattereissa nämä kaikki eri äänikanavat toimivat hyvin, ja niille kaikille on omat kaiuttimensa, joista ääni sitten yhtenäisesti ja selkeästi kuuluu.

Vaan tavallisessa televisiossa ei tämmöistä monikanavaista äänijärjestelmää ole valmiiksi sisäänrakennettuna, jolloin näyttelijöiden puhekin puuroutuu, tai puheesta ei meinaa saada ajoittain edes selvää. Et ole ongelman kanssa todellakaan yksin vaan samaa valittavat kaikki, joilla on "vain" televisio ja ehkä se digiboksi kotonaan.

Että puhe kuuluisi uusista elokuvista hyvin, pitäisi ostaa television kylkiäiseksi vielä erillinen kaiutinjärjestelmä. Harvaa sellaisen kalliin härpäkkeen ostaminen kiinnostaa.
Kiitos valistuksesta. Jo minä ajattelin kun ne itse katsoo kuviaan niin tuskin saavat selvää. Olkoon. Lisäkaiuttimia en hanki.

Aave

Lainaus käyttäjältä: Juuli - heinäkuu 26, 2020, 19:44:31
Kiitos valistuksesta. Jo minä ajattelin kun ne itse katsoo kuviaan niin tuskin saavat selvää. Olkoon. Lisäkaiuttimia en hanki.
Eipä kestä! Ongelma ei esiinny vain kotona omasta televisiosta katsoessa, vaan myös monilla pienillä elokuvateattereilla ei ole varaa näihin kalliisiin vekottimiin. Vaikkapa, että elokuva on tehty esim. seitsemällä eri äänikanavalla, mutta teatterissa onkin vain viisi äänikanavaa. Sama ongelma siis niissäkin - näyttelijöiden puhe kuuluu sen ansiosta, miten sattuu.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

MrKAT

^... Minä olen jo pitkään yhä useammin katsellut kotimaankielisiäkin YLEllä teksti-tv:n tekstityksen kautta. Sivut 333..336.  Kaupallisemmilla D-kanavilla tuokaan ei auta.
Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

Amore

Lainaus käyttäjältä: Juuli - heinäkuu 26, 2020, 18:21:04
Ärsyttää, ihan vihastuttaa nämä uudet kotimaiset elokuvat, esim. Kätilö sun muut joissa pyritään puhumaan ja esiinnytään muka mahdollisimman aidosti. Kyllä näiden näyttelijöiden esikuvanaan pitämät ihmiset, aikoinaan eläneet puhuivat luonnostaan kuuluvasti. Jos ei puhuneet vaan mumisivat kaulukseensa siitä huomautettiin josko neiti voisi toistaa kun en saanut selvää. Ei näiltä näyttelijöilta voi pyytää muuta kuin kuuluvaa puhetta seuraavissa filmeissään.
Jos niitä nyt tulee niitä seuraavia. Kun yhden mutinaelokuvan katsoo ei tee mieli toista.
Minulla on normaali kuulo.

Jos katsoo elokuvan Areenassa, niin siihen voi napsauttaa ohjelmatekstityksen päälle eli kotimaiseen elokuvaan on tekstitys myös suomeksi.
All you need is Love

MrKAT

Lainaus käyttäjältä: MrKAT - heinäkuu 23, 2020, 22:54:48
Ärsyttävää on se että luulee ostavansa samanlaisen Digestive-keksin kuin eka kerralla, joka oli Kantolan "sokeriton",
  "{ Ei palmuöljyä }
    { 23% täysjyvää}"
Vasta eilen tajusin katsoa tarkemmin. Kantolan Digestive-keksi on(kin) tehty Ruotsin Göteborgissa. Ja siinä on makeutusainetta, nimeltään laktilolia. Googlaus paljasti että se on ummetuslääke!?! Ilmankos olenkin viime päivinä rampannut oudon usein vessassa, monta kertaa per päivä.

UMMETUSLÄÄKKEET ELI LAKSATIIVIT
Laktilolin, laktuloosin ja makrogolin vaikutus perustuu nesteen lisäämiseen paksusuolessa.

- https://www.merikoskenapteekki.fi/uutiset/ummetus/
Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!