Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Ärsyttäviä pikkujuttuja, joita ilman päivä olisi parempi

Aloittaja Hippi, tammikuu 30, 2019, 21:45:54

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 4 Vieraat katselee tätä aihetta.

Amore

Lainaus käyttäjältä: MrKAT - heinäkuu 28, 2020, 00:27:48
Vasta eilen tajusin katsoa tarkemmin. Kantolan Digestive-keksi on(kin) tehty Ruotsin Göteborgissa. Ja siinä on makeutusainetta, nimeltään laktilolia. Googlaus paljasti että se on ummetuslääke!?! Ilmankos olenkin viime päivinä rampannut oudon usein vessassa, monta kertaa per päivä.

UMMETUSLÄÄKKEET ELI LAKSATIIVIT
Laktilolin, laktuloosin ja makrogolin vaikutus perustuu nesteen lisäämiseen paksusuolessa.

- https://www.merikoskenapteekki.fi/uutiset/ummetus/

Niin, mitä luulit sanan "digestive" tarkoittavan?
All you need is Love

Hippi

^^
*HUUTONAURUA*

Jokainen elintarvike, jonka kääreessä tulee sana sokeriton, todennäköisesti sisältää keinomakeutusta. Jos noita sitten haluaa välttää, niin kannattaa lukea se tuoteseloste tarkoin.

Pakkauksen "julkisivun" tekstit yleensä vihijaavat kyllä, mitä tuoteselosteeta kannattaa tarkistaa. Jos siinä mainitaan "proteiinia xx gr" (tai muu merkitnä, joka antaa ymmrätää jotain proteiinin määrästä), niin kannattaa tarksitaa prosenttiosuus ja verrata tuotteeseen, jossa tätä mainintaa ei ole. Voi olla yllätys kummassako on enemmän. Sama juttu kaikki nuo, jossa mainitaan sokerista, lisätystäs sokerista tai viitataan makeuteen.

Mutta oikeasti, täytyy olla todella herkkä makautusaineelle, jos keksi tai pari juoksuttaa vessassa. Tai sitten joku on niitä keksejä pakettitolkulla ahminut. :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Brutto

Minua on aina ärsyttänyt spekulointi siitä, vilauttiko Sharon Stone oikeasti Basic Instinct elokuvassa vuonna 1992.

Jos olisi vilauttanut, niin miksi asiaa pitäisi vatvoa vielä vuosikymmenten jälkeen. Jokainen kohtauksen nähnyt tietäisi vastauksen. Oli pikkuhousut tai ei, sellainen ei ole vilautus, missä ei mitään vilahda.

https://www.is.fi/viihde/art-2000006590186.html
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

Toope

Lainaus käyttäjältä: Brutto - elokuu 03, 2020, 13:36:40
Minua on aina ärsyttänyt spekulointi siitä, vilauttiko Sharon Stone oikeasti Basic Instinct elokuvassa vuonna 1992.

Jos olisi vilauttanut, niin miksi asiaa pitäisi vatvoa vielä vuosikymmenten jälkeen. Jokainen kohtauksen nähnyt tietäisi vastauksen. Oli pikkuhousut tai ei, sellainen ei ole vilautus, missä ei mitään vilahda.

https://www.is.fi/viihde/art-2000006590186.html
Minua ärsyttää se, että Sharon Stone valitsi aika huonoja leffoja sen jälkeen. Päätyi tv-sarjojen vierailijaksi (kova laki tms.). Yksi näteimpiä näyttelijöitä, kuten Diane Lane. :)

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: MrKAT - heinäkuu 28, 2020, 00:27:48
UMMETUSLÄÄKKEET ELI LAKSATIIVIT
Laktilolin, laktuloosin ja makrogolin vaikutus perustuu nesteen lisäämiseen paksusuolessa.

- https://www.merikoskenapteekki.fi/uutiset/ummetus/

Ärsyttää kun muistaa lääkkeiden ja lääkeaineiden nimet väärin. Olen jollekulle lörpötellyt "makrogololista". Onkin näemmä helpompi sana. Setiritsiini (toivottavasti se meni edes nyt oikein) tapasi aina mennä päin helvettiä.

Silloin kun käytän jotain lääkettä juurikin sillä nimellä kuin se reseptissä seisoo, käytän lääkkeen nimeä ison alkukirjaimen kera. Jos käytän lääkkeen halpaa rinnaisvalmistetta, käytän yleensä vaikuttavan aineen nimeä pienellä alkukirjaimella. Esim. juurikin setiritsiinistähän on vaikka kuinka montaa eri nimikettä ja alkuperäinen taitaa olla Zyrtec. Nykyisin käytän kylläkin pääasiassa Desloratadinea, mutta siitä en osaa päättää miten se nyt sitten pitäisi kirjoittaa kun ilmeisesti siitäkin minulla on joku halpisversio jonka nimeä en ikinä edes muista.

Minusta semmoisesta lääkkeestä tosiaan kannattaa käyttää vaikuttavan aineen nimeä jos on niin helvetisti rinnakkaisversioita. Ja sitten ihmiset aina sanovat syövänsä Panadolia. Minkä ihmeen takia kun halvempaakin parasetamolia löytynee. Vai nimittävätkö he kaikkia paroja Panadoliksi?

kertsi

Viimeinen tai ainakin yksi viimeisistä mökkilomapäivistä, ja eikös naapuri tule pörräämään traktorillaan pellolle, heinää kaatamaan. Tietysti minun luvallani, mutta, mutta, se samperin meteli juuri nyt kun olisi mahdollisuus vielä nauttia tästä ihanasta hiljaisuudesta vielä yksi ilta.

Tämä vähän lieventää ketutusta:

Vivaldi - Viola d'amore Concertos | Fabio Biondi Europa Galante
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Toope

Minä kuvittelin, että örkit valloittavat kerrostaloani, kun nuo rakensivat valloitustorneja taloni seinustalle. Rumilukset rakentavat tornia taloni pihalle!
Sitten luin, että joku raksayhtiö on tekemässä kattoremppaa talossamme.
Olin jo keittämässä öljyä ja teroittamassa miekkaani torjuakseni noita, mutta ilmeisesti ovatkin raksayhtiön tyyppejä, eivätkä örkkejä.

Pakko silti pitää verhot kiinni, kun nuo tyypit heiluvat ikkunani edessä. Miekka on valmiina.
- - -
Olen yhteydessä mielenterveyspäivystykseen. Elämä on joskus jännää...

Hayabusa

^Tosiaan, jos heiluu kotona miekka tanassa, niin kannattaa pitää ne verhot kiinni. Joku sivullinen havaitsija kuitenkin pahoittaa mielensä ja tilaa miekkataksin...  ;D
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Hippi

En ymmärrä, miksi pitää pikkuleipä pakkausten käärettä mennä muuttamaan.

Ehdin jo pelästyä, että suosimiani cookies -tyyppisiä pikkuleipiä ei enää kaupassani ole, vaikka kovin ahkerasti niitä olen käyttänyt ainakin pari vuotta. Tuttua valkopunaista pakkausta ei näkynyt vakiopaikallaan ja vain niitä erimakuisia cookiespaketteja oli. Olin jo mennyt etäämmälle, kun vielä palasin takasin katsomaan, mitä oli tullut omian herkkujeni tilalle. Perkele, ne herkut oli laitettu kokopunaiseen pakettiin! Ihan samoja leivonnaisia, mutta vain paketin ulkoasu oli muuttunut. Sikamaista.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Norma Bates

^ Tuon takia minulta on milloin mikäkin hukassa. Apteekissakin.

Hippi

Alkoi jo lopulta itseäkin naurattaa, kun huomasin, miten paljon ärsyttäviä asioita löytyy yhdeltä kauppareissulta, kun on valmiiksi hiukan yliherkästi reagoivalla mielellä.

Miksi helvetissä kauppiaan pitää sekoitella järjestystä vähän väliä kaupassaan. Nyt hiljattain on vaihdettu keskenään lastenruoka ja -tarvikehyllyn ja gluteiinittomien tuotteiden paikat keskenään. Nyt tuo G-hylly on reitilläni, enkä sieltä osta koskaan mitään, mutta sitten joudun erikseen poikkeamaan reitiltä hakemaan lasten hedelmämössöjä. Tänään ostin.

Vihdoin, kun muistin ostaa uuden karhean pesusienen, sitä ei sitten ollutkaan hyllyssä. K-kaupassa on ollut tarjolla oikein hyvä ja kestävä pesusieni, joka on todella ihanasti ihoa raastava, vaan eipä ollut nyt. Tokmannilla on vastaava, mutta se on paljon helpommin haperoituva. Niillä pehmeillä ei tee mitään.

Pakatun lihan hyllyn äärellä koin järkytyksen. Aikaisemmin kaupassa pakatut lihat on olleet styroxalustalla ja päällyksenä on ollut muovikelmu. Nyt lihat oli pakattu läpikuultavaan suorakaiteen muotoiseen muovirasiaan, samanlaiseen, johon nuo lihatalotkin pakkaavat. Mutta se rasia on kyllä järkyttävän suuri sisältöön nähden, eli tulee viemään kassissa tilaa huomattavasti aikaisempaan enemmän. Onkohan kauppias hankkinut pakkauskoneen ja siihen vain yhtä kokoa rasioita? Veikkaanpa, että taustalla kuitenkin on kierrätyskelpoisuuden parantaminen. (lihamehulla kyllästetty styrox ei ole kierrätyskelpoinen)

Hmm.. eihän noita nyt kovin montaa ollutkaan, vaikka tuntui, että koko kauppareissun poskihampaat kirskuivat, vai olenkohan jotain jo unohtanut. Sepä vasta ärsyttävää olisikin.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

-:)lauri

#401
Palvelun tarjoajat, jotka tietävät asiakkaittensa puolesta paremmin, voidaanko jokin ominaisuus ottaa pois käytöstä ilman, että tarjotaan tilalle korvaavaa järjestelyä.

Vitun Youtube. Ihmettelenkin jo, miksi en ole enää saanut lempitubettajieni uusista videoista muistutusta sähköpostiini. Syy on ilmeisesti se, että Youtube on lakannut lähettämästä sähköpostimuistutuksia tilatuista videoista. Miksi vitussa? Siellä on erikseen namiska, josta sisältö voidaan tilata sähköpostiin jos haluaa tai jättää tilaamatta sähköpostiin. Miksi tuo ei riitä?

Miksi vitussa Youtube tekee päätökset minun puolestani vaikka olen explisiittisesti halunnut muistutukset sähköpostiini kun Youtuben oma käyttöliittymä ei aja samaa asiaa? Vaikka olen kirjautuneena sisään Youtubeen, Youtuben nettisivulla ei ole mitään listaa, jossa olisi listattu tilatut videot edes kronologisesti uusimmasta vanhimpaan -järjestyksessä. Nyt siellä listataan vain video per kanava eikä videoita uusimmasta vanhimpaan. Ekana mulla on video kahden viikon takaa, sitten on kolme tuntia vanha video, sitten kolme vuotta vanha video ja sitten kaksi päivää vanha video (ketä tällainen sillisalaati palvelee?). Muutenkin olen voinut sähköpostissani jaotella videot niiden sisällön mukaan: esimerkiksi ohjelmointisisällöt yhteen kansioon ja muut toiseen kansioon, joista sitten poimin videoita katsottaviksi sitä mukaan kun kiinnostaa. Tekisivät sivuilleen listan, jossa videot kronologisessa järjestyksessä ja mahdollisuus jaotella automaattisesti videot sisällön mukaan eri kansioihin. Ja tämän lisäksi olen sähköpostissa voinut säästää sähköpostimuistutukset linkkeineen sellaisiin videoihin, joita tarvitsen myöhemmin ja poistaa ne, joita en tarvitse.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

kertsi

Eilen taisi olla poikkeuksellisen väsy päivä, kun luulin, että oli keskiviikko vaikka olikin torstai. Olen tilannut perjantaiksi kauppatoimituksen, eli tänään, ja nyt erittäin lyhyiden yöunien jälkeen olin hämmästynyt, että tänään onkin jo perjantai, eikä kauppatilausta voinutkaan enää muuttaa. No mikä sitten harmittaa? Olin tehnyt lukemattomia muutoksia tilaukseeni K-Ruoka-sovelluksella, mutten vielä tallettanut kaikkia muutoksia. (Niistä kun jokaisesta tulee rasittavasti sähköposti, joka menee Promotions-kansioon, ja liekö jokunen mennyt Spam-kansioonkin, siksi en viitsi tallentaa kovin usein.) Eilen luulin koko ajan, että oli vasta keskiviikko, ja aikaa olisi muka runsaasti vielä tehdä muutoksia. Nyt sieltä kaupasta tulee, mitä tulee sitten. Toivottavasti jotain sentään.

Mikseivät voi säilyttää siellä sovelluksessa sitä tilauslistaa siihen saakka, kunnes se on suljettu eli tavarat on kerätty, ja vasta sitten lähettää tilaus-meili? Tai oikeastaan sitä tilausmeiliä ei edes tarvitsisi ollenkaan, pelkkä laskumeilikin riittäisi, jos kerran ne tilaustiedon näytetään siellä sovelluksessa.

Pitäisi varmaan antaa palautetta, mutta olen liian väsynyt. Onko olemassa jokin laki, että nettitilauksista pitää lähettää meili sekä tilauksesta että laskusta?
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Hippi

Ärsyttää, että BT-kuulokkeissani ei ole mitään vinkkiä siitä, miten vähiin lataus on ehtinyt vajua.

Ne kuulokkeet, joita nyt olen useamman vuoden käyttänyt ulkona liikkeellä ollessani kyllä ilmoittavat perkeleellisellä äänimerkillä, että latauksen aika alkaa olla käsillä. Tuosta ensimmäisestä merkistä seuraava taitaa tulla noin 10 minuutin kuluttua ja samoin seuraava ... luultavasti. En jää sitä oodottamaan, koska kolahtava ääni ei ole missään suhteessa siihen, miten hiljaisella olen pitänyt musiikin volyymit. Merkkiääntä ei pysty säätämään.

Ei ole kiva saada äänimerkkiä kohta sen jälkeen, kun on kotoa lähtenyt. Eikä toisaalta olisi kiva jokaisen käytön jälkeen laittaa niitä lataukseen varmuudeksi.

Ei varmaan tarvittaisi avaruustekniikkaa siihen, että johonkin huomaamattomaan kohtaan saisi pienen numeronäytön, joka kertoisi prosentteina latauksen tason. Siitä pystyisi jo kokemuksen myötä päättelemään latauksen tarve ja sen voisi tehdä kotiin tullessa jo seuraavaa reissua varten.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

ROOSTER

Ostin tiivistepakkauksen. Minulla oli se laite mukana johon niitä tarvitsin. Pakkaus sisälsi 50mm reiän jossa oli hieman paperia ympärillä ja kaksi kumista o-rengasta. Hinta vaatimattomat 16 euroa!

Asennusvaiheessa huomasin, että paperi oli oikein leikattu mutta tiivistekumirinkulat olivat pari milliä liian isot.

VMP

Olisi luullut, että kun on malli mukana ja maksaa vaaditut 16euroa, saisi edes oikean tuotteen.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS