Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Ärsyttäviä pikkujuttuja, joita ilman päivä olisi parempi

Aloittaja Hippi, tammikuu 30, 2019, 21:45:54

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 5 Vieraat katselee tätä aihetta.

a4

^

Käyt kenkäosastolla sovittamassa tällaisia, tai ostat suoraan kauppakengiksi:


Hippi

^
Ihan hyvä idea, mutta pyöräillessa nuo olisivat vaaralliset. Tuntumaa polkimiin olisi vaikea saada.

Mieluummin näkisin kaupan sijoittelevan asiakkasita varten apuvälineen, jolla kiivetä turvallisesti ottamaan ylähyllyllä oleva tuotetta.



Toinen vaihtoehto olisi sitten jokin koukkimisväline, ikään kuin käden jatke. Mutta se ei ehkä toimisi kaikissa tilanteissa
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Muisto Keijo Kullervo

Täällä Lappeenrannassa S-marketeissa on hyllyjen välissä pienehköjä pyöreitä palleja joita voi ostaja käyttää kurkotellessaan tavaroita ylähyllyiltä?

Valmiina asiakkaalle koko ajan.

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä."
  60x60x60 =216000

Hippi

^
Juuri sellaiselle pyöreälle pallille kiellettiin minua nousemasta. Ne eivät ole asiakkaita varten vaan hyllyn täyttäjiä varten. Tosin, asiakkaat voivat niille istahtaa tai laskea ostoksensa, mutta ei nousta niiden päälle seisomaan. Näin minulle sanottiin, kun tätä kerran yritin niin, että myyjä näki. On kuulemma onnettomuusriski ja kauppa voisi joutua vastuuseen, jos jotain tapahtuu. Olen kyllä sellaista käyttänyt vaivihkaa, jos ei myyjää ole näköetäisyydellä.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hippi

Lainaus käyttäjältä: Hippi - kesäkuu 03, 2020, 14:21:51
Huomasin, että itselleni tärkein, kuluvan päivän sääennuste tunneittain, oli kadonnut ja lähipäivien ennusteessa näkyi kuluva päivä vain kolmen kellonajan ennusteena. Esimerkiksi nyt näkyy tälle päivälle klo 15 klo 18 klo 21 ennuste. Mistään ei voinut klikata tunneittain etenevää ennustetta päivälle. Aamuisin tuo on ollut paras, sillä siitä voi katsoa sopivia ajankohtia ulkona olemiselle, jos on sateissa tarjolla taukoja tai aurinkoisena päivänä hiukan pilvisempi hetki.

Tänään sitten päätin antaa jämäkkää palautetta, mutta en heti löytänyt palautelinkkiäkään. Mutta FAQ-linkki löytyi ja sillä olikin aiheesta kysymys: Miksi Paikallissäässä ei enää ole erikseen lähituntien ennusteita?
Vastaus olikin pysäyttävä:
Lähituntien ennuste -välilehteä ei enää ole erikseen uudistuneessa työpöytänäkymässä. Vastaava päiväkohtainen sääennuste tunneittain löytyy 10 vuorokauden ennusteen välilehdeltä.

Jumalauta, varsinainen insinööritaidon kukkanen on sijoittaa tieto 10 vuorokauden sään välilehdelle. Sinnehän sitä heti tuleekin klikattua, kun haluan tietää tuleeko parin tunnin sisään jonkinlaista pilveä auringon eteen  >:( >:( >:(

https://www.ilmatieteenlaitos.fi/saa/vantaa

Yllättäen tuo on nyt muuttunut niin, että sivulle mennessä ainakin minulla on valittuna se 10vrk:n välilehti, jossa on kuluvan päivän tuntikohtainen ennuste näkyvissä. Ei taatusti pitkään ole ollut noin, sillä muutama päivä sitten sen huomasin ja sitä nyt olen pitänyt silmällä, että ei ollut yhden kerran sattumaa, vaan näyttäisi toimivan tuolla tavalla.

Laitoin silloin hiukan kiukkuista palautetta asiasta ja varmaan on jokunen muukin laittanut, kun tuo nyt on korjaantunut.
Mutta ihan positiivista on, että palauteta on kuunneltu.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

MrKAT

^Minä haluan päivien sadesummat (ennusteet), en viitsi laskea joka tunnista tai 6 tuntisista yhteen seuraavan 3 päivän ajalta. Mistään ei saa.
Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

urogallus

Lainaus käyttäjältä: MrKAT - joulukuu 20, 2020, 18:40:25
^Minä haluan päivien sadesummat (ennusteet), en viitsi laskea joka tunnista tai 6 tuntisista yhteen seuraavan 3 päivän ajalta. Mistään ei saa.

Forecan 15 vuorokauden ennusteesta löytyy. Esim. näin: https://www.foreca.fi/Finland/Kemi/15vrk

Kopek

Jos ylähyllyltä ei yletä ottaa tavaroita, mitä silloin on tehtävä?

a) Mentävä toiseen kauppaan.

b) Haettava myyjä avuksi.

c) Pyydettävä toiselta asiakkaalta apua.

d) Pääteltävä, että ylähyllyn tuotteet on tarkoitettu vain pitkille ihmisille.

e) Tehtävä valitus asiasta (pituusrasismia).

Hippi

Minun ratkaisuni on a. Menen toiseen kauppaan.

Viimeksi kun tuote jäi saamatta ylähyllyltä olin osatamassa sitä alle puolitoistametristen vuoksi, eli oli kyllä lyhyille tarkoitettua ja nallen kuvalla varustettua.

Kaupassakäynti ei minulle ole sosiaalinen tapahtuma, jonka aikana pitäisi puhua jonkun kanssa. Haluan tehdä ostokseni nopeasti ja suoriutua ulos kaupasta niin pian kuin mahdollista. Eikä tällä ole mitään tekemistä koronan kanssa, vaan on minulle normaalia.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

kertsi

Lainaus käyttäjältä: Kopek - joulukuu 20, 2020, 19:14:47
Jos ylähyllyltä ei yletä ottaa tavaroita, mitä silloin on tehtävä?

a) Mentävä toiseen kauppaan.

b) Haettava myyjä avuksi.

c) Pyydettävä toiselta asiakkaalta apua.

d) Pääteltävä, että ylähyllyn tuotteet on tarkoitettu vain pitkille ihmisille.

e) Tehtävä valitus asiasta (pituusrasismia).
c) Aina voi käyttää tilaisuutta hyväkseen, ja pyytää apua komeilta pitkiltä miehiltä (se voi jopa hivellä heidän miehistä itsetuntoaan), ja käyttää tilanne hyväksi kevyeen flirttailuun. Joka ikinen kerta ovat minua auttaneet, ja ystävällisesti kaiken lisäksi, ja flirttailleet takaisinkin. On tullut hyvä mieli molemmille osapuolille, niin kuin kevyestä kunnon flirtistä on tarkoituskin tulla.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Hippi

^
Rollaattorimummot puolestaaan usein pyytävät minua auttamaan, jos ylhäältä tai myös kovin alhaalta pitää jotain saada. K-supparissa ylähyllytkin on minulle ihan hyvällä korkeudella eikä ole mitään ongelmaa sieltä noukkia tavaraa.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Melodious Oaf

^^  Varmaan ensimmäisenä c) tai b).

Ruokakaupoissa on usein myös tämantapaisia jakkaroita:




Todella harvoin ainakaan ruokakaupoissa mikään on niin ylhäällä, ettei siihen helposti ylettyisi. Jos olis sellainen tilanne, että myyjää tai muita asiakkaita ei ole lähettyvillä, tai jos muuten vain haluaisin rauhassa hypistellä ja tutkia jossain korkealla olevia tavaroita, saattaisin ehkä noukkia jostain tollasen jakkaran ja sooloilla menemään. Ymmärrän periaatteessa että siinä voi olla jotain vakuutusteknisiä tms syltä, jonka takia pitäis pyytää myyjää apuun, mutta tämmösessä tilanteessa varmaan tekisin silti oman pääni mukaan.

Kesällä tais olla sellainen tilanne, että jossain K-marketin kassalla osa kondomeista oli ripustettu hirmu korkealle. Siinä oli jonoa ja nuori nainen kassalla. Ajattelin että tässä varmaan pitäis toimia jotenkin hienotunteisesti tai vähän kurottaa tai jotain, mutta sitten jotenkin päädyin siihen, että en kiusallanikaan edes yritä. Sanoin sille myyjälle vaan että haluaisin tollaisen ja tollaisen ja saatko otettua ne alas tuolta. Sehän nolostui aika tavalla ja selitti vielä itse kuroteltuaan ja lopulta onnistuttuaan että vastaisuuden varalle meillä on sitten myymälässä noita jakkaroita :D Siis päinvastainen viesti kuin mitä Hippi oli saanut, ja mun mielestä siinä kohdassa taas on vähän kummallinen ajatus, että mun olis pitänyt sooloilla siihen kassajonoon joku ihmeen jakkara :D :D

Tolleen päin tehtynä se yllättäen ei lähtökohtaisesti ole mikään ihana pieni flirtti :D Kun siinä on just odotukset niin päin, että mun pitäis ylettää siihen tätä pitkähköä naista paremmin tai hoitaa se asia omatoimisesti vaikka sitten tuomalla itse siihen se jakkara. Kai mä jotenkin ajattelin sen niin, että vaikka tilanne on ns. kiusallinen ja olis voinut toimia jotenkin... nohevammin, odotuksia vastaavammin tms, niin toisaalta tollanen tekee itse kullekin myös ihan hyvää välillä. Ei ehkä samalla tavalla tuota hyvää mieltä saman tien, mutta tuottaapa vähän erilaisen kokemuksen.

-:)lauri

Amazonin ja eBayn ongelmana on, ettei niillä ole tai en ainakaan ole löytänyt mitään keinoa tehdä hakuja vaatteen todellisen koon mukaan, jos voisi, muualta tuskin vaatteita ostelisinkaan. Jos hakee t-paitoja ja laittaa filtteriksi L-kokoa olevat t-paidat, se listaa samalle sivulle sekä kiinalaiset että amerikkalaiset t-paidat, joiden koko on L. Ongelma kuitenkin on, että Kiinalaninan L-koko konkreettisena kokona sama kuin amerikkalainen S-koko. Jota vaateen konkreetinen koko selviäisi, pitää yksittäisen vaatteen sivu avata ja katsoa sieltä, mikä on kokotaulukossa kyseisen L-koon oikeat mitat ja sen perusteella sitten vasta tietää onko vaate sopiva vai ei. Kun myyntiartikeleita on lukuisia, tehtävä on mahdoton. Lähinnä vain tuurilla löytyy oikean kokoinen t-paita ilman tunteja kestävää parsimista.

Tietääkö joku keinon, miten hakea amazonista ja eBaysta sen ihan oikean koon mukaan?
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hippi

^
Eikö siinä pysty valitsemaan brändin mukaan, jolloin voisit valita koon lisäksi myös laadun, ettei mitä tahansa lumppuja tarvitse selailla?

Itse en ostaisi mitään vaatteita nettikaupasta juuri siksi, että koot vaihtelevat valmistajittain ja ainakin iholle tulevaa vaatetta haluan hypistellä omin hyppysin. Saan tuntuman siitä, miltä se tuntuu ja näen silmämääräisesti onko tuote likimain sopiva tai voin jopa sovittaa.

Vaikka inhoan vaatekaupoilla käyntiä, niin teen sen silti mieluummin kuin ryhdyn epäonnisiin nettiostoksiin ja palatusrumbaan.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

-:)lauri

#539
Lainaus käyttäjältä: Hippi - tammikuu 04, 2021, 16:54:02
^
Eikö siinä pysty valitsemaan brändin mukaan, jolloin voisit valita koon lisäksi myös laadun, ettei mitä tahansa lumppuja tarvitse selailla?

Itse en ostaisi mitään vaatteita nettikaupasta juuri siksi, että koot vaihtelevat valmistajittain ja ainakin iholle tulevaa vaatetta haluan hypistellä omin hyppysin. Saan tuntuman siitä, miltä se tuntuu ja näen silmämääräisesti onko tuote likimain sopiva tai voin jopa sovittaa.

Vaikka inhoan vaatekaupoilla käyntiä, niin teen sen silti mieluummin kuin ryhdyn epäonnisiin nettiostoksiin ja palatusrumbaan.

Voi siellä hakea brandin mukaan, mutta kun en minä Amazonista ja eBaysta mitään bulkkituotteita haekaan. Tunnetuilla brandelilla on Amazonissa ja Prismassa suurinpiirtein samat tuotteet (Amazonissa tosin tarjolla usein laajempi värivalikoima). Perusvaatteita löytyy tosiaan Prismasta, Stadiumista tai suomalaisista verkkokaupoista. Jos kuitenkin haluan - ja niinhän minä haluan - jotain hieman rohkeampaa näkökulmaa siihen, mitä maltilisella budjetilla hankittava vaate tarkoittaa, haeskelen tuotteita yleensä Amazonista ja eBaysta. Edit: enkä minä tiedä juuri muita kuin Niken, Reebookin tms. bulkkituotteita tarjoavia brandeja.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.