Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Sekalaisia kysymyksiä ylläpidolle

Aloittaja Edward, helmikuu 06, 2019, 14:16:34

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Hippi

^
Et varmaan itse ole tehnyt mitään, vaan hiirulainen on vain osunut väärään paikkaan huomaamatta.
Oikeassa yläkulmassa on huomaamaton valkoinen väkänen, jota klikkaamalla ne linkit saa pois ja uudelleen klikkaamalla taas takaisin näkyviin. :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Lenny

Hippi on varmaan oikeassa, koska en ole tehnyt konehuoneen puolella mitään tähän liittyviä muutoksia.
Lainsäädäntö ennen luontoa (Immanuel Kant)

Hippi

^
Niin olenkin :D
Olen niin tottunut vuosien mittaan noihin "yllättäen katoaviin" foorumin osiin, jotta etsin vastausta aina noista pienistä yksityiskohdista. Foorumin päivityksistähän on aina ilmoitus etukäteen ja nyt ei ole aikoihin sellaista ollut. Harvemmin mikään palikka katoaa ihan itsestään.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Jaska

Lainaus käyttäjältä: Hippi - elokuu 31, 2023, 07:28:58
Oikeassa yläkulmassa on huomaamaton valkoinen väkänen, jota klikkaamalla ne linkit saa pois ja uudelleen klikkaamalla taas takaisin näkyviin. :)
Kiitos, nyt aukesi. Kyllä sitä vkästäkin yöllä yritin takoa mutta vasta nyt auttoi, kun oli annettu uskonvahvistusta.

Socrates

Mikä on näppärin keino pienentää (itseotetun) kuvan tiedostokoko, niin että sen saa liitettyä viestiin? Käytännössä kaikki kuvat systeemi hylkää liian massiivisina.
Kävelevä kremppakertymä

Hippi

^
Itse olen onnistunut niin, että valokuvan olen ensin kuvankäsittelyssä pienentänyt kohtuullisen kokoiseksi, jos kuva on ollut järjettömän  iso, ja sen jälkeen sen nappaan leiketyökalulla, jolloin sen tiedostomuoto myös muuttuu. Monesti valokuvat on tosiaan järjettömän suuria sellaisenaan, että ei niitä liitteeksi voi laittaa. Joskus voi miettiä myös voisiko kuvasta ottaa leikkeeksi vain sen oleellisen.

Liitteen sallittua kokoahan jo kauan sitten kasvatettiin melkoisesti enkä sen jälkeen ole juurikaan törmännyt siihen, että liite olisi liian iso. Yleensä suoraan lähden tekemään jo tuolla leiketyökalulla, jolloin tiedostomuoto muuttuu png:ksi.

Joillakin näyttää olevan noita anonyymejä kuvan talletuspaikkoja jossain pilvien reunoilla (olisiko aijaa.com yksi sellainen). Sieltähän voi sitten kuvan linkittää sen sijaan, että sen laittaisi liitteenä.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Jaska

#276
Lainaus käyttäjältä: Socrates - elokuu 31, 2023, 09:09:56
Mikä on näppärin keino pienentää (itseotetun) kuvan tiedostokoko, niin että sen saa liitettyä viestiin? Käytännössä kaikki kuvat systeemi hylkää liian massiivisina.

Jos valokuva on otettu Android-puhelimen kameralla, siinä todennäköisesti on otetun kuvan muokkausmahdollisuus ja se on kätevin keino pienentää kuvaa. Sekä rajata kuva oleelliseen. Minun Samsung Galaxyssä koon pienennys löytyy Kuvaeditorissa kuvaa muokatessa yläoikealta aukeavasta valikosta. Muokkausta voi tietenkin tehdä muihinkin kuviin kuin juuri otettuun.

Tässä liitteinä olevia ruudunkaappauksia muokkasin puhelimen kuvaeditorilla ja lähetin sähköpostin liitteinä itselleni ja luin sähköpostin tietokoneessa, jossa tämän viestin foorumille kirjoitan.

Hippi

Minusta Katin kysymys kuuluu tänne, eikä ketjuun, missä se on esitetty. Lenny vastannee foorumin ylläpitäjänä asiaan ja itse kerron vain oman mielipiteeni siitä, millaisia vitsejä minä soisin näkeväni.

Lainaus käyttäjältä: MrKAT - syyskuu 04, 2023, 01:12:29
Kuinka sairasta vitsiä täällä muuten saa ja voi esittää (taatusti epäkorrektia, siitä ei ole kyse)?
Siis ilman että joutuu kantajulkisesti haukutuksi ja leimatuksi tai juttu sensuroiduksi pois?

Vauva-foorumia selatessa eteen sattui kun joku haukku sairaaksi jotain ja ne vitsit olikin sitten 5- ja 7- vuotiaisiin paneskelun pedofiili-vitsejä. Hämmästyttävää ettei ollut eikä vieläkään sensuroitu.
  Joo, olen kyllä naureskellut Mikkaeli Jackson-vitseille suomi24:ssä, mutta nuo oli astetta pahempia, törkeämpiä.
  Toinen luokka vois olla eläinkidutus- tai ihmiskidutus/raiskausvitsit.
  Kolmas kansanmurha-uunivitsit.
  Neljäs, poliitikkojen tai julkkisten ampumis,puukottamisvitsit?
  Viides, äskettäin menehtyneestä julkkiksesta kerrotut vitsit?
Jotain rajaa?

Minusta yksi raja olisi siinä, että kirjoittaja voisi itsekin nauraa vitsille, jos itse tai läheinen olisi vitsin kohteena.

Tuossa listassa vain viides menisi minun "sensuuristani" läpi ja sekin riippuisi vitsin luonteesta. On hyväntahtoisia vitsejä ja on niitä toisia. Se, että henkilö on hiljattain kuollut, ei minusta merkittävästi muuta tilannetta.

Kysymystä seuraavassa viestissä olleista esimerkeistä blondivitsi oli ok. Blondivitsit on klassikoita ja joskus tulee itsekin oltua "blondina" vaikka en sellainen oikeasti ole. Minusta siinä ei ole enää blondiudesta kyse vaan "toimii ennen kuin ajattelee" -tyypistä.

Mutta kaiken kaikkiaan, onko ihan pakko lähteä hakemaan niitä rajoja tuossa hengessä, että mitä kaikkea paskaa voi kirjoittaa ennen kuin tulee palautetta? Kyllä nuo uuni- ja pedofiilijutut yms kertovat enemmän kirjoittajasta tai niiden kopioijasta, jos ei ole itse keksittyjä.

Hyviäkin vitsejä riittää jaettavaksi.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Brutto

Huumorin suhteen Hippi edustaa ehkä sitä kaikkein tiukkapipoisinta linjaa. Itseäni naurattaa epäkorrektissa huumorissa juuri se epäkorrektius ja etenkin mitä vitsin keksijän päässä liikkuu sekä minkälaisen henkisen prosessin tuotoksena vitsi on syntynyt.

No, minulla on taipumus nähdä huumoria sielläkin missä sitä ei välttämättä ole, tai ei ainakaan pitäisi olla.
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Brutto - syyskuu 04, 2023, 08:27:06
Huumorin suhteen Hippi edustaa ehkä sitä kaikkein tiukkapipoisinta linjaa. Itseäni naurattaa epäkorrektissa huumorissa juuri se epäkorrektius ja etenkin mitä vitsin keksijän päässä liikkuu sekä minkälaisen henkisen prosessin tuotoksena vitsi on syntynyt.

No, minulla on taipumus nähdä huumoria sielläkin missä sitä ei välttämättä ole, tai ei ainakaan pitäisi olla.

Minä en osaa mennä vitseissä näin syvälliseen analyysiin, mutta häpeäkseni on pakko myöntää, että jotkut todella epäkorrektit vitsit vaan naurattavat. Pikkusen tosin epäilen koko keksijöiden olemassa oloa, eiköhän vitsit sorvaannu erilaisista heitoista monen ihmisen tuottamana, joten prosessin kuvittelen olevan aika kirjava ja satunnanvarainen.

En siis osaa arvailla, mitä vitsin "keksijän" päässä on tapahtunut, mutta omassani kyllä. Epäkorrektit vitsit, jotka naurattavat, perustuvat sanaleikkeihin ja asioiden...miten sen osaisi ilmaista...yllätyksellisyyteen. Jo kun naurattaa, tietää sen olevan epäkorrektia, mutta naurattaa se silti. Siksi näitä vitsejä voi kertoilla - tai niille nauraa - vain todella luotettavassa seurassa. Julkisesta pyrin välttelemään tilanteita, joissa näille altistuu.

Tämä on asia, joka menee akselille, että myöntäminen ei ole kivaa, mutta rehellistä :(

T: Xante

Muoksis: itseäni on lakannut blondivitsit naurattamasta, niistä kun alkaa olla terä tylsynyt, eli tiedät, mitä sanotaan seuraavaksi. Ja jos ne edelleen naurattavat, ne ovat sitten takuulla niin mustaa kamaa, että ne menevätkin jo yli hauskasta suihkukoneesta ja muuttuvat epäkorrekteiksi.

Hippi

Lainaus käyttäjältä: Brutto - syyskuu 04, 2023, 08:27:06
Huumorin suhteen Hippi edustaa ehkä sitä kaikkein tiukkapipoisinta linjaa. Itseäni naurattaa epäkorrektissa huumorissa juuri se epäkorrektius ja etenkin mitä vitsin keksijän päässä liikkuu sekä minkälaisen henkisen prosessin tuotoksena vitsi on syntynyt.

No, minulla on taipumus nähdä huumoria sielläkin missä sitä ei välttämättä ole, tai ei ainakaan pitäisi olla.

Myönnän olevani tiukkapipo ja Näkkärillähän Carzy cat ladyn kohdalla lukikin: tosikko.

Edellä olleessa viestissä vastasin Katin kysymykseen foorumilla esitettävästä huumorista ja kerroin vain mielipiteeni siitä. Siinä olisin se tiukkapipo, kun niin monenlaiset ihmiset kuitenkin juttuja lukee. Vastaako se sitten minun käsitystäni siitä, mille voi nauraa. Ehkä yksityisesti rajat hiukan väljempiä ja tosiaan tulee naurahdettua jollekin "sopimattomallekin", mutta tänne en sellaista itse toisi.

Olen kyllä huomannut, että iän myötä on pipo hiukan kiristynytkin ja kaikki se, mikä nuorena nauratti ei enää naurata. Eikä edes nuorena naurattanut moni sellainen huumorin alue, joka muita niin kovin nauratti.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Hippi - syyskuu 04, 2023, 09:58:48Eikä edes nuorena naurattanut moni sellainen huumorin alue, joka muita niin kovin nauratti.

Näin käy vieläkin monasti.

Tulee vaivautunut olo kun firman tai johonkin muuhun suuremman porukan tilaisuuteen on palkattu ns. viihdyttäjä joka vetelee estotta vitsejä joiden pitäisi osua massaan. Osuuhan ne, suurin osa väestä röhöttää ympärillä ja itsellä olo on kiusaantunut myötähäpeästä.

Kohteliaissuussyistä tarjoan silti artistille kevyen nyökkäyksen ja vaimean taputuksen. Ymmärrän, että viihdeosio oli pakollinen mutta laadukkaaseen esiintyjään ei ollut budjettia tai sitten välinta meni muutoin metsään.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Lenny

Jaa että kuinka sairaita vitsejä saa esittää? Saahan kaikenlaista esittää. Jos joku niistä hermostuu, niin sitten täytyy aina katsoa tilannekohtaisesti asia.

Eihän tuohon voi sanoa mitään etukäteen.
Lainsäädäntö ennen luontoa (Immanuel Kant)

Xantippa

Mietin tässä, että voisiko nuo tympeät hakkaus- ja perseilyketjut olla Jäsenalueella mieluummin kuin Vapaassa sanassa yleisellä puolella. Nimittäin antavat foorumista melko omituisen (joskin kai juuri nyt aika todenmukaisen) kuvan, jos nyt joku satunnainen sattuisi eksymään.

Ovat aika isossa osassa kuitenkin, eli aktiivisesti esillä koko ajan.

T:Xante

Hayabusa

Kannatan Xanten ehdotusta. Mainituissa ketjussa esitetyt sisäpiirin vitsit ovat niin sisäpiiriä etteivät aina avaudu edes viestien kirjoittajille.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur