Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: TSS - tammikuu 25, 2023, 17:43:51
Vaikea sanoa, minkalaisena itse olisin näyttäytynyt kirjastossa, mutta sen tiedän varmaksi, että TSS alias Tummasilmäsusanna ei ole vaalea.  :)

Tässä se taas nähdään ;D Sinut, joka olet kiva ja herttainen, mielletään vaaleaksi ja minut..noh, tummaksi :)

Kieltämättä minäkin ajattelen semmoista juontaja Susanna Laineen näköistä TSSää.

T: Xante


Kopek

Olen joskus miettinyt, millainen pariskunta Kertsin ja minun kaltaiseni ihmiset olisivat.

Arvomaailma erilainen, luonne erilainen, tausta erilainen, ideologia erilainen, elämänkokemukset erilaiset, poliittiset näkemykset erilaiset... tai oikeastaan toisilleen vastakkaiset ja suorastaan vihamieliset.

Olisimme ilmeisesti kuin ruuti ja tulitikku, joista minä olisin jälkimmäinen. Kai se olisi tosirakkautta, jos kaikesta tuosta huolimatta olisimme pariskunta.

TSS

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - tammikuu 25, 2023, 19:26:14
Lainaus käyttäjältä: TSS - tammikuu 25, 2023, 17:43:51
Vaikea sanoa, minkalaisena itse olisin näyttäytynyt kirjastossa, mutta sen tiedän varmaksi, että TSS alias Tummasilmäsusanna ei ole vaalea.  :)

Kieltämättä minäkin ajattelen semmoista juontaja Susanna Laineen näköistä TSSää.

T: Xante

Please, älä! En ole koskaan erityisemmin pitänyt Susanna Laineesta (minkä analysoin lopulta johtuvan siitä, että hän on näyttänyt juontouransa aikana epävarmuutta ja hermostuneisuutta, joka taas ovat varmaan asioita, joista en ole itsessäni pitänyt...), emmekä näytä yhtään samalta :D Lookkini on paljon luonnonläheisempi. En ole koskaan myöskään tykännyt Susanna-nimestä, ja jälkikäteen mietinkin, miksi ihmeessä valitsin alkuperäisen nikkini. Nykymuoto onkin passelimpi...

Mutta joo, nykyään olen alkanut jo vähän tykätäkin Susanna Laineesta, koska lopultahan hän onkin varmaan vain herkkä tyyppi, joka ei ole osannut salata kaikkea inhimillisyyttään. Eli vähän kuin minä  ::)

Kopek

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - tammikuu 25, 2023, 19:26:14
Kieltämättä minäkin ajattelen semmoista juontaja Susanna Laineen näköistä TSSää.

T: Xante

TSS vilautti kerran kuvaansa foormilla, ja ehdin (sorry) uteliaana napata sen kokoelmiini. En tosin tiedä mihin se päätyi, ja löytäisinkö sitä enää. No, ei sillä ole väliä. Muistelen kuitenkin, ettei TSS ainakaan tummaihoinen ole. Kuva oli muistaakseni rajattu niin, ettei hiusten (eikä tietenkään silmien) väriä näkynyt.

Jos en sitä kuvaa aivan väärin muista, niin Susanna Laine jää suorastaan kakkoseksi.

https://www.is.fi/viihde/art-2000000876549.html

kertsi

Lainaus käyttäjältä: Kopek - tammikuu 25, 2023, 19:31:43
Olen joskus miettinyt, millainen pariskunta Kertsin ja minun kaltaiseni ihmiset olisivat.

Arvomaailma erilainen, luonne erilainen, tausta erilainen, ideologia erilainen, elämänkokemukset erilaiset, poliittiset näkemykset erilaiset... tai oikeastaan toisilleen vastakkaiset ja suorastaan vihamieliset.

Olisimme ilmeisesti kuin ruuti ja tulitikku, joista minä olisin jälkimmäinen. Kai se olisi tosirakkautta, jos kaikesta tuosta huolimatta olisimme pariskunta.

Luonteista en oikein osaa sanoa, mutta ex-mieheni oli poliittisilta mielipiteiltään todella erilainen kuin minä. Ja taustaltaan jonkin verran erilainen. Ja elämänkokemuksiltaan erittäin paljon erilainen. Näistä huolimatta olimme harmoninen pariskunta, joka ei juuri koskaan riidellyt, ja joka käveli käsi kädessä vielä loppuaikoinakin.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Hippi

^^^
Tuosta tuli mieleen, että oli hiukan vaivaannuttavaa katsoa ensimmäisiä lähetyksiä, joissa Anniina Valtonen oli juontajana. Hän jännitti niin paljon, että olin ihan uupunut ohjelman lopussa, kun huomasin itse jännittäneeni hänen puolestaan, jotta selviääkö hengissä hommasta.

Nyt mitä olen viimeaikaisia ohjelmia sattunut näkemään, niin hän on uinut juontajan rooliin vallan mainiosti ja ihmeen nopeasti :)

If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Xantippa

Minä en tiennyt Susanna Laineesta mitään ennen kuin satunnaisina etäpäivinä tulin katselleeksi Puoli seitsemän-ohjelmaa - josta en myöskään tiennyt mitään, vaikka oli pyörinyt jo vuosia - ja tykästyin hänen kivaan tyyliinsä jutella ihmisten kanssa. Juontajaparinsa Mikko Jotakin kanssa hänellä tuntui myös olevan semmoinen kiva, lämmin yhteistyö.

Minusta hän kyllä on tosi nätti ja hymyileväinen :)

T: Xante

kertsi

Lainaus käyttäjältä: TSS - tammikuu 25, 2023, 17:43:51
Lainaus käyttäjältä: kertsi - tammikuu 25, 2023, 14:50:20

TSS: vaaleako ja nuorehko, nätti ja ystävällinen ja fiksu ja empaattinen äiti-ihminen, jolla on selkeä ulosanti ja rutkasti tilannetajua.30 something.


Olipas näitä kaikkien kuvauksia hauska lukea, melkoinen sakki oli koolla kirjastossa.... Näistä karikatyyreista tuli mieleen sellaiset Cluedo-hahmot. Jokaseilla olisi tyylilleen sopiva murha-ase, joita niitäkin jo kuvauksissa luki :D

Vaikea sanoa, minkalaisena itse olisin näyttäytynyt kirjastossa, mutta sen tiedän varmaksi, että TSS alias Tummasilmäsusanna ei ole vaalea.  :)

Tuon Tummasilmäsusannan olin jo unohtanutkin. Mutta hitsi, en saa pyyhittyä mielikuvaani pois ja luomaan toisenlaista.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Hippi

Mikko Kekäläinen on hauska tapaus. Hän oli aikanaan YLE Radio Suomen yölähetyksen juontajana ja useinkin juuri aamuviideltä, kun laitoin radion auki, niin Mikko jutteli juttujaan. Ihastuin hänen ääneensä kovin. Radiossa vielä se ääni oli jollain tavoin erilainen, kuin tuollaisessa dynaamisessa keskustelussa. Ääni oli todella pehmeä ja rauhallinen. Kivasti lähti aamut käyntiin, kun Mikko oli herättämässä :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

TSS

Lainaus käyttäjältä: Hippi - tammikuu 25, 2023, 19:43:25
^^^
Tuosta tuli mieleen, että oli hiukan vaivaannuttavaa katsoa ensimmäisiä lähetyksiä, joissa Anniina Valtonen oli juontajana. Hän jännitti niin paljon, että olin ihan uupunut ohjelman lopussa, kun huomasin itse jännittäneeni hänen puolestaan, jotta selviääkö hengissä hommasta.

Nyt mitä olen viimeaikaisia ohjelmia sattunut näkemään, niin hän on uinut juontajan rooliin vallan mainiosti ja ihmeen nopeasti :)

Ihan sama kokemus Susanna Laineesta. Kun hän juonsi aikoinaan ensimmäistä kauttaan (toista ei tainnut tullakaa) Big Brotheria, en pystynyt yhtään keskittymään ohjelmaan, kun stressasin Susannan puolesta. Hän vaikutti olevan kuin piripäissään, sinkoili sinne tänne eikä keskittynyt yhtään siihen, mitä haastateltava sanoi. Taisi olla sarjan suosion ja livelähetyksen takia jännityksestä aivan ylivirittynyt. Sittemmin olen nähnyt hänenkin juontojensa parantuneen ja olemus on rauhoittunut.

Xante, kaunishan Laine on, totta kai. Mutta hän edustaa ulkonäöltään missityyppiä, minä taas olen enemmänkin naapurintyttö-tyylinen.

Ja Kopekille vielä varmennus, että muistat tosiaan oikein, etten ole tummaihoinen.  :)

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - tammikuu 25, 2023, 19:45:07
Minusta hän kyllä on tosi nätti ja hymyileväinen :)

Onhan se. Huono juttu vaan, että kaikki jotka matkustavat Dubaihin lomalle ja vieläpä postaavat sieltä allaskuvia, saavat minulta miinuspisteitä. Susanna Laineen lisäksi näitä ovat mm. J.Hussi,  C.Järvinen, S.Sieppi, S.Belorf, S.Pitkänen ja monet muut.

Jos joku kertoo minulle käyneensä lomalla Dubaissa on keskustelumme tavallaan jo käyty.

Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Socrates

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - tammikuu 25, 2023, 20:01:31
Lainaus käyttäjältä: Xantippa - tammikuu 25, 2023, 19:45:07
Minusta hän kyllä on tosi nätti ja hymyileväinen :)

Onhan se. Huono juttu vaan, että kaikki jotka matkustavat Dubaihin lomalle ja vieläpä postaavat sieltä allaskuvia, saavat minulta miinuspisteitä. Susanna Laineen lisäksi näitä ovat mm. J.Hussi,  C.Järvinen, S.Sieppi, S.Belorf, S.Pitkänen ja monet muut.

Jos joku kertoo minulle käyneensä lomalla Dubaissa on keskustelumme tavallaan jo käyty.

Mikäs Dubaissa harmittaa? Yksi harvoista ulkomaanmatkoistani oli sinne 30 vuotta sitten.

Reissu oli sairastelua ja riitelyä kuten kaikki muutkin matkani. En huomannut siellä mitään erityisen ärsyttävää.
Kävelevä kremppakertymä

Xantippa

Hassua, huomasin, että en ole törmännyt Laineeseen sen koommin kun puoli seiskan jätti. En edes tiennyt, että on juontanut BBtä tai käynyt Dubaissa :) No en kyllä sitten yhtään enää vertaa TSSään!

Pitäisi kyllä joo muutenkin olla näissä varovainen, minunhan pitäisi tietää, kun on tullut kaikenlaisia ei-yhtään-sitten-mua vertailuja useampaan kertaan. Tosin en itse ole niitä kovinkaan vakavasti ottanut, koska ne jos mitkä ovat aina kertoneet enemmän vertailijasta, hyvässä ja pahassa!

T: Xante

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: kertsi - tammikuu 25, 2023, 18:45:08
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - tammikuu 25, 2023, 17:48:43
Lainaus käyttäjältä: kertsi - tammikuu 25, 2023, 17:19:49
Veikkaisin, että on erittäin, erittäin epätavallista, että hermoilee vain mielellään/mielessä, niin ettei se näkyisi kehossa tai kasvoissa mitenkään.

Sitten et tunne autistijatkumon edustajia.

Tosiaan sinä taisit aiemminkin tuputtaa näkemystä että hermostunut, erikoinen kehonkieli tekisi minusta kiusan kohteen. Helposti se kyllä kuulostaa jälleen yhdeltä tavalta oikeuttaa kiusaaminen, mitäs olet niin erikoinen.

Mutta valitettavasti en vaan kykene samaistumaan. Ja oletan että autistispiirteisyyden takia. Koen olevani jäykkä ja ehkä etäinenkin. Pari treffeillä tapaamaani miestä tosin sanoi ettei minusta osaa sanoa olenko kiinnostunut vai en. Olin heitä kohtaan ollut ystävällinen, vaikka en ollut kiinnostunut. Yksi sanoi että vaikutin varautuneelta. En tiedä oliko hän odottanut että kaadan hänet sänkyyn, omasta mielestäni olin samanlainen kuin kahden edellämainitun seurassa.

Varautunut ihminen kaiketi on jäykkä keholtaan ja kehonkieleltään, ei joku hermostunut näprääjä.

Kaikki em. miehet tapasin ennen kuin aloitin KM:n.

Eka eksäni saattoi päästää jonkun kiljahduksen, josta huomautin että kuulostaa ihan homomaiselta. Hän kun ei halunnut sen piirteen tulevan ilmi. Kaikki hänessä oli hermostunutta. Ilmeet, eleet, puhe. Toka eksäni puolestaan oli kävelevä dynamiittipötkö joka saattoi räjähtää koska hyvänsä. Eleet ja kehonkieli hänellä oli hillittyä ja arvokasta, kunnes räjähti. Eka hermostunut, toka hermoheikko, myöhemmin hermoromahduskin tuli mukaan kuvaan.

Kun olen liki 17 v ollut tällaisten miesten parina, tunnen itseni entistäkin jäykemmäksi. Tarttui se heidän hermoilunsa kyllä ajoittain minuunkin, ja sain raiviksia heidän rinnallaan.

Mutta kun hermostuminen voi ilmetä kehossa monenlaisena, myös esimerkiksi jäykkyytenä (eikä pelkästään minään näpräämisenä tai paikallaan hyppelehtimisenä tai käsien tärinänä, tai mitä lie tarkoitatkin). Hermostuneisuus voi ilmetä esim. niin, että hartiat ovat jännittyneinä, tai koko keho on jännittynyt, pahimmillaan kuin ylikireä viulunkieli. Hermostuminen voi ilmetä myös kömpelyytenä ja koordinaation puuttena, esim. niin, että tiputtelee asioita tai kävelee seiniä tai pylväitä päin, tai kompastuu esim. omiin jalkoihinsa, tai liikkuu kaikkea muuta kuin rennosti, sulavasti tai viehkeästi (eli liikkuu jäykästi). Ai niin, varttiautistejakin (heidän itsensä diagnosoimana) tunnen muutaman, molemmat miehiä. Toinen heistä liikkuu jäykästi, ja sisätiloissa usein varpaisillaan (siis nousten varpaisilleen). Toinen heistä on rytmitajuton ja aivan toivoton tanssikumppani, muttei mitenkään jäykkä liikkeissään.

Muistan tuon keskustelun (jos tarkoitat samaa), jossa puhuimme itsepuolustuksesta ja siitä, miten välttyä katuväkivallalta. Kerroin näkemistäni videoista, joissa kerrottiin, miten uhreiksi valikoituvat tietynlaisen kehonkielen omaavat (ei-sulavasti ja ei-koordinoidusti liikkuvat) - ja sellaiset, jotka eivät tarkkaile ympäristöään eli jotka pystyy yllättämään helposti. En tietääkseni ole oikeuttanut kiusaamista, eli tuo on sinun ikiomaa väärintulkintaasi.

Sinä et tykännyt siitä mitä kirjoittelin kehopositiivisuudesta (joka ei ollut sinua koskevaa ja sinulle kirjoitettua), joten tuskin on väärin jos minä en pidä siitä että yrität keksiä millainen minä olen, ja se kuulostaa ties miltä. Mitenkähän oikein kuvailisin itseäni, kun tuntuu että kokoajan menee pieleen.

Parikymppisenä harrastin yksintanssia, ja mielestäni se ei näyttänyt hirveältä. Kävin muutaman kerran itämaisen tanssin tunneilla työväenopistossa, mutta kyllästyin kun opettaja oli (sic) hermostunut touhottaja, ja kurssi oli iltamyöhällä, enkä pidä pimeällä liikkumisesta. (Nykyään vielä vähemmän kun on tullut hämäräsokeutta.)

En kompastele jalkoihini (paitsi joskus juurakoissa ja kivikoissa). En ole kertaakaan kaatunut luistellessa, vaikka en osaa/uskalla tehdä oikeaoppista V-jarrutusta. Nyrkkeillessä minulta ei ole kertaakaan mennyt jalat ristiin mikä on ehdoton no-no. Mutta asentohuimauksen vuoksi en pysty tekemään sellaista itämaisten lajien potkua missä pyörähdetään kokonaan ympäri.

Tavarat pysyivät käsissä siihen asti että puhkesi fibro. Tässä sairaudessa ilmeisesti joku lihasjännitys(?) tai mikä lie voi yhtäkkiä kadota. Jalatkin on mennyt pari kertaa alta treeneissä, ilman että tuntuu edes kipua.

Liikun kotonani varpaisillani toisinaan kun tulen suihkusta, jotenkin ällöttää se märkyys.

Oikeastaan kukaan niistä kusipäistä jotka olen kohdannut, ei ole yllättänyt minua niin että en olisi havainnut heitä. Mutta olen useimmiten ollut bussipysäkillä, mistä ei voi poistua, jos haluaa kotiinsa. Jos olen pysäkillä vieläpä yksin, enhän minä voi tietää miten hunsvotti olisi kohellut jotain toista. Itseasiassa epäilen että juuri siksi saan rahanruinaajia ja kylähulluja riesakseni, koska LIIKUN YKSIN. Paikkakuntani keskusta on yleensä klo 21 maissa autio kuin erämaa, joten jos minä odotan siellä yksinäni bussia, niin...

Jopa sen ukon, joka kävi järvessä kiinni, huomasin kyllä kun kävelin ohi kohti rantaa. Hän oli ilmeisesti ollut puskassa kusella, ja lähti perääni. Olen todella itsepäinen ihminen ja kun olin päättänyt mennä uimaan, menin myös, vaikka oudoksutti se ukko. Naivina 21-vuotiaana luulin sitten että hän vain tykkää jutella, kun tuli uimaan ja alkoi höpöttää.

Sittemmin olen samalla alueella kohdannut pari muuta miestä jotka ovat tyytyneet höpöttämiseen, eivätkä ole kiskaisseet minua karhunhaliin muna pystyssä. En suostunut  siitä paikasta luopumaan, vaikka hyväntahtoisuuttani käytettiinkin kerran väärin.

Varmaan kehon kokokin merkitsee paljon. Olen keskipituinen, joten jonkinlaista honkkeliutta ei ole.

TSS

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - tammikuu 25, 2023, 20:12:19
Hassua, huomasin, että en ole törmännyt Laineeseen sen koommin kun puoli seiskan jätti. En edes tiennyt, että on juontanut BBtä tai käynyt Dubaissa :) No en kyllä sitten yhtään enää vertaa TSSään!

Pitäisi kyllä joo muutenkin olla näissä varovainen, minunhan pitäisi tietää, kun on tullut kaikenlaisia ei-yhtään-sitten-mua vertailuja useampaan kertaan. Tosin en itse ole niitä kovinkaan vakavasti ottanut, koska ne jos mitkä ovat aina kertoneet enemmän vertailijasta, hyvässä ja pahassa!

T: Xante

Hupiahan tämä on. Mutta ei tuo Laine ihan metsään mennyt siinä mielessä, että hän on niitä harvoja julkimoita, joista en ole tykännyt. Ja sehän kertoo siitä, että hänessä ja minussa on jotain samaa (erilaisuutta on helppo sietää, ja vaikeinta onkin nähdä omia puutteita toisessa)! Ja jos Laineesta pätkäisee 20 senttiä pois, kuvittelee hänelle tummat hiukset ja minimalistiset meikit, niin sitten voit pitää kuvitelmasi.  :D