Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 38 Vieraat katselee tätä aihetta.

Hippi

^
Ei ole turhat. Ne on kuuleman mukaan juuri hyvät kuumalla ilmalla.
Sain kyllä hyvät ohjeet ja toimin sen mukaan. Sen suunnittelijan väärään paikkaan tälläämän reiänkin sain paikattua niin, että sopi tyyliin hyvin eikä se näyttänyt edes jälkikäteen paikatulta. Sain ison halin sain kiitokseksi :)

Onnistuminen oli paljoltikin kiinni siitä, että minulla on erilaisista käytetyistä farkuista hyvä valikoima paikkausmateriaalia tallessa, niin värejä kuin kangaslaatujakin.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

kertsi

Ööh. Väljät shortsit paremmat kuin minkään sortin farkut.

Mutta onnittelut onnistuneesta korjaamisesta.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Xantippa

Näin myös sen farkunpaikkauskuvan, oli kuitenkin aika hellyttävää, kun poika kertoi, että alkujärkytyksen jälkeen hän on jo kiintynyt uuteen farkkumuotiinsa :D

T: Xante

kertsi

^ Tuon olinkin unohtanut. Muistin vain sen pojan alkujärkytyksen.

Japanissa muuten on hieno paikkauskulttuuri (sashiko), jossa paikkauksesta tehdään taidetta tai ainakin kaunista.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

-:)lauri

Tein teknoa mun Ableton Live 10 Litellä. Tai oikeastaan kehittelin sillä vasta eri stemmoja. Projekti on siis toisin sanoen kesken kun en vielä ole tsiigannut ohjeita, kuinka saan nuo stemmat aikajanalle, mutta jo yksinäänkin ne kuulostavat ihan oikealta teknolta, jonka voisi hyvin jättää taustalle jumputtamaan. Tekno on siitä kiitollinen musiikin tyylilaji kelle tahansa musiikin aloittelijalle, ettei sen tekemisessä voi käytännössä epäonnistua.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Aave

Olin tuossa päivänä muutamana jatkoilla erään naisen luona, niin eikö perhana hänen kissansa päässyt livahtamaan takaovesta karkuteille. Kissa on hieman arka, eikä tee heti tuttavuutta vieraille. Se ei tullut omistajansa huhuiluista huolimatta takaisin sisälle.

Ehdimme siinä sitten jo tutustua naisen kanssa toisiimme hieman tarkemmin, mutta en jäänyt kuitenkaan vielä nukkumaan, vaan päätin sitä ennen vielä puijata kissaa. Menin avaamaan takaoven raolleen, ja sen jälkeen etuovelle. Avasin sen, pidin pienen hetken auki, ja kolautin sitten kuuluvasti kiinni. Sen jälkeen takaoven lähelle piiloon.

Kissa livahti pian sen jälkeen takaisin kotiin kun luuli, että vieras oli lähtenyt. Takaovi kiinni, ja sen jälkeen jäin katselemaan muina miehinä vielä televisiota. Hetken päästä kissa tuli itse tekemään tuttavuutta, kun en kiinnittänyt siihen mitään huomiota. Aamupäivällä se nukkui kanssamme sängyn jalkopäässä tyytyväisenä, ja nainen oli herättyään iloinen kun olin saanut kissankin takaisin.

Iltapäivällä menimme isommalla seurueella ravintolaan syömään. Ravintolan terassia terrorisoi lokkiparvi, jota henkilökunta ei saanut useista yrityksistä huolimatta kaikkoamaan. Mutta ei se mitään, minä sain. Talo tarjosi oluen. Siinä ruokaillessa laskeutui vielä nokkosperhonen olkapäälleni huilimaan. Niinpä sain porukalta uuden aliaksen - eläinkuiskaaja!

Taidan mennä tänä yönä silittelemään uudelleen sen naisen mirriä. :)
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: Viihde- ja hömppäpöhinä - heinäkuu 10, 2021, 16:50:26
Tein teknoa mun Ableton Live 10 Litellä. Tai oikeastaan kehittelin sillä vasta eri stemmoja. Projekti on siis toisin sanoen kesken kun en vielä ole tsiigannut ohjeita, kuinka saan nuo stemmat aikajanalle, mutta jo yksinäänkin ne kuulostavat ihan oikealta teknolta, jonka voisi hyvin jättää taustalle jumputtamaan. Tekno on siitä kiitollinen musiikin tyylilaji kelle tahansa musiikin aloittelijalle, ettei sen tekemisessä voi käytännössä epäonnistua.

Tossa Lite-versiossa on se huono puoli, että se on Lite versio, eli ettei se anna rakentaa kuin 8 raitaa per kappale. Tuo riittänee kyllä siihen, että oppii käyttämään Abletonia, mutta jos Abletonissa sitten pitäydyn, pitää kaivaa kuvetta (350-600 euron verran), että saa tuosta version, jolla tekeminen ei jää kiinni siitä, ettei kaikki äänet mahdu kokoonpanoon.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

-:)lauri

Vitsit kun tekisi niin mieli mennä elokuviin. Siellä menisi esimerkiksi Black Widow. Disney plussan kautta hinta olisi suolaiset 22 euroa, mitä en aio maksaa, mutta kun eivät toisaalta deltamuunnoksetkaan innosta, pitää odotella kiltisti, jotta joko neljäs aalto on mennyt ohi tai leffa näkyy Disney plussalla ilman lisäkustannuksia. Mutta kun elokuvissa on ihan eri fiilis kuin koneen ruudulta katsoessa.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hayabusa

Asennusaamu. Palovaroittimien vaihto ja yhden uuden lisäys. Uudet oli hankittu jo aikoja sitten, mutta mukamas ei ollut aikaa tehdä vaihdosta aiemmin. En jaksanut porailla uutta varten reikiä kattoon, vaan koitetaan pysyykö kaksipuoleisella teipillä.

Vielä pikakäynti elektroniikkaliikkeeseen ja sen jälkeen voikin keskittyä siestaan ennen iltalenkkiä.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

kertsi

#3759
Lainaus käyttäjältä: Aave - heinäkuu 10, 2021, 17:24:51
Olin tuossa päivänä muutamana jatkoilla erään naisen luona, niin eikö perhana hänen kissansa päässyt livahtamaan takaovesta karkuteille. Kissa on hieman arka, eikä tee heti tuttavuutta vieraille. Se ei tullut omistajansa huhuiluista huolimatta takaisin sisälle.

Ehdimme siinä sitten jo tutustua naisen kanssa toisiimme hieman tarkemmin, mutta en jäänyt kuitenkaan vielä nukkumaan, vaan päätin sitä ennen vielä puijata kissaa. Menin avaamaan takaoven raolleen, ja sen jälkeen etuovelle. Avasin sen, pidin pienen hetken auki, ja kolautin sitten kuuluvasti kiinni. Sen jälkeen takaoven lähelle piiloon.

Kissa livahti pian sen jälkeen takaisin kotiin kun luuli, että vieras oli lähtenyt. Takaovi kiinni, ja sen jälkeen jäin katselemaan muina miehinä vielä televisiota. Hetken päästä kissa tuli itse tekemään tuttavuutta, kun en kiinnittänyt siihen mitään huomiota. Aamupäivällä se nukkui kanssamme sängyn jalkopäässä tyytyväisenä, ja nainen oli herättyään iloinen kun olin saanut kissankin takaisin.

Iltapäivällä menimme isommalla seurueella ravintolaan syömään. Ravintolan terassia terrorisoi lokkiparvi, jota henkilökunta ei saanut useista yrityksistä huolimatta kaikkoamaan. Mutta ei se mitään, minä sain. Talo tarjosi oluen. Siinä ruokaillessa laskeutui vielä nokkosperhonen olkapäälleni huilimaan. Niinpä sain porukalta uuden aliaksen - eläinkuiskaaja!

Taidan mennä tänä yönä silittelemään uudelleen sen naisen mirriä. :)

En usko sanaakaan.

(Meinasin ensin kommentoida, että "... ja sitten minä heräsin ja päästin kissan ulos", mutta en voisi kuvitella Aavetta minkään eläimen isännäksi, tai minkään lapsen isäksikään, tai sitäkään, että kukaan nainen olisi vapaaehtoisesti Aaveen kanssa silleen, paitsi korkeintaan joku täyskuuro ja puolisokea kapakkaruusu viiden promillen humalassa. Sen sijaan voisin hyvin kuvitella, että Aave lapsena on rääkännyt eläimiä huvikseen. Ja että hän aikuisena kirjoittelee mielikuvittelemiaan lapsellisia sankarisepustuksia, sen verran ääretön taitaa olla hänen ihailun tarpeensa.)
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Hippi

^^
Heh, tuo palovaroitin on kyllä niin "työläs" juttu, että ei sen laittamiseen ihan heti ja tarkoin harkitsematta viitsi ryhtyä.

Minulla tässä kämpässä oli ennestään yksi varoitin eteisen sellaisessa kohdassa, että siitä oli kyllä moneen suuntaan ilmateitä, eli aika hyvässä paikassa. Remppahemmot olivat siitä jotain kiinnikkeitä hukanneet ja se oli katon maalauksen jälkeen laitettu "no eiköhän se pysy noinkin", eli repsotti vähän, mutta ei se niin haitannut.

Ainoa vika vaan oli, että neliöiden mukaan tässä olisi pitänyt olla kaksi palovaroitinta ja olinkin jo ostanut rempan yhteydessä laitettavaksi. Se vaan jäi niille sanomatta, joten jäi sitten tarvikevarastoon odottamaan (elokuussa 2014) aikaa parempaa. Viime syksynä sitten kuulin, että vävypojalla oli kunnollinen porakone lainassa, joten pyysin häntä käymään kahvilla ("ja voisitko ottaa sen porakoneen mukaan").

Kiinnitettiin eteisen varoitin kunnolla, ettei se enää repsota ja lisättiin uusi olohuoneeseen lähelle parvekkeen ovea. Taisin jo aikaisemmin jossain yhteydessä mainita, että tuon uuden toiminta tuli testattua jouluaattona, kun käristin kinkkuläskissä vehnäjauhoja kinkkukastiketta varten. Toimi yllättävän nopeasti ja äänekkäästi. En saanut sitä meteliä vaimenemaan muuten kuin kiipeämällä keittiörapulla ottamaan varoitin alas ja repimällä siitä paristo irti. Tuuletin hiukan ja jatkoin sitten kokkailujani ja ajattelin, että laitan varoittimen takaisin, kun kokkaukset päättyvät. Tuossa se vieläkin on levyhyllyn päällä odottamassa kokkausten päättymistä  ::)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hayabusa

^Juu. Pitkä harkinta takaa hyvän lopputuloksen. Itse toteutuskin oli "kahden päivän urakka": eilen uuden varoittimen paikan tarkka mittaus ja tänä aamuna kiinnitys.

Edessä olisi vielä säilytysratkaisun rakentamista. Jos illalla sai mittailtua vähän, niin huomenissa voisi sahata yhden työvaiheen. Seuraavat vaiheet jääkööt ensi viikkoon.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Toope

Lainaus käyttäjältä: kertsi - heinäkuu 08, 2021, 12:58:52
Japanissa muuten on hieno paikkauskulttuuri (sashiko), jossa paikkauksesta tehdään taidetta tai ainakin kaunista.
Japanissa on pikkuhousukulttuuria ja muutakin sairasta.

Hippi

Lainaus käyttäjältä: Toope - heinäkuu 16, 2021, 00:39:39
Lainaus käyttäjältä: kertsi - heinäkuu 08, 2021, 12:58:52
Japanissa muuten on hieno paikkauskulttuuri (sashiko), jossa paikkauksesta tehdään taidetta tai ainakin kaunista.
Japanissa on pikkuhousukulttuuria ja muutakin sairasta.

Sekö sitten jotenkin vähentää noiden paikkaustöiden kauneutta?

En oikein ymmärrä muutenkaan sitä, miten on aina pakko heittää paskakikkareella, jos jossain nähdään jotain hyvää tai kaunista.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

kertsi

Pikainen ukonilma piipahti, ja taivas aukeni, vettä tuli ihan prätkimällä. Aamulla parikymmenta ihanan viileää astetta ja pienoinen tuuli. Varmaan ukkonen ja sade alentanut siitäkin lämpötilaa.

Sain vihdoin aikaiseksi sumutella yhtä tukkeutunutta munalukkoa jollakin, joka taitaa vastata Korrekia. Vielä pitäisi lukko öljytä (oikeastaan pitäisi öljytä kaikki lukot, jotka ovat säiden armoilla).

Tänään olisi tarkoitus lähteä kotona käymään, toivottavasti onnistuu. Viime yö kyllä tuli nukuttua vähän liian vähän.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️