Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 41 Vieraat katselee tätä aihetta.

-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - elokuu 04, 2021, 16:14:36
Lainaus käyttäjältä: Viihde- ja hömppäpöhinä - elokuu 04, 2021, 15:32:17
Munankeitin vaihdettu toimivaan. Hiukka jännitti näin ekojen munien kanssa, sen lisäksi että toimiiko tuo ja se että mahtoivatko munat ollenkaan valmistua. Näytti niin kesyltä tuo veden poriseminen keittimessä, etten uskonut mitään tapahtuvan. Mutta niinpä vaan nää on juuri passeleita leivän päälle. Ensi kerralla pitää kokeilla jättää muna raaemmaksi. :)

PS. Jätin suosiolla reiän tekemisen väliin. Eivät ainakaan vielä levinneet.

Mitenkäpä äänen kanssa, oliko valmistumisen ääni viiltävä vaiko siedettävä?

Meillä alkaa olemaan sen näköinen tuo keitin, että pakko kohta vaihtaa uudempaan, joten kiinnostuksella otan vastaan kokemuksia!

T: Xante

Ei ollu paha. Hiljainen piip.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Toope

Tiede.fi-foorumi on ehkä hyökkäyksen kohteena, tai sitten foorumin ylläpito on epäonnistunut. Foorumilta hävisivät keskustelut... 8)

-:)lauri

#3857
Mä tilasin sen kuulokkeen johdon postilokeroon. Tämän ensimmäisen kerran kokemus oli hyvin myönteinen. Ei tarvinnut asioida ärrän kassan kanssa. Sähköpostista lokeron numero ja avainkoodi ja paketti oli toimitettu. Tällä kertaa olin ainut asiakas ärrällä, joten ajallisesti tässä lokeroseikkailussa ei voittanut kuin ehkäpä joitain sekunteja, mutta vastaisuudessakin lokero on kyllä vaihtoehto. Yleensä kun olen asioinut ärrällä, siellä on perkeleenmoinen jono ja joskus on pakettiakin etsitty takahuoneesta kisojen ja koirien kanssa. Tämä lokerohässäkkä tavallaan yllätti positiivisesti vaivattomuudellaan.

Ainut pelko vaan on, että mihin toimipisteeseen paketti lopulta päätyy. Jos ärrän lokerot olisivat olleet täynnä, olisiko posti roudannut paketin jonnekin toiseen toimipisteeseen, jossa vapaita lokeroita, vai olisivatko jättäneet paketin ärrän kassalle? Sitä vaan, että mieluummin jonotan ärrän kassalta pakettia, kuin lähden seuraavaksi lähimmälle toimipisteelle nauttimaan lokeron vaivattomuudesta. Lokeron vaivattomuus kun on kääntäen verrannollinen sen etäisyyteen nähden.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: Viihde- ja hömppäpöhinä - elokuu 04, 2021, 16:22:07
Lainaus käyttäjältä: Xantippa - elokuu 04, 2021, 16:14:36
Lainaus käyttäjältä: Viihde- ja hömppäpöhinä - elokuu 04, 2021, 15:32:17
Munankeitin vaihdettu toimivaan. Hiukka jännitti näin ekojen munien kanssa, sen lisäksi että toimiiko tuo ja se että mahtoivatko munat ollenkaan valmistua. Näytti niin kesyltä tuo veden poriseminen keittimessä, etten uskonut mitään tapahtuvan. Mutta niinpä vaan nää on juuri passeleita leivän päälle. Ensi kerralla pitää kokeilla jättää muna raaemmaksi. :)

PS. Jätin suosiolla reiän tekemisen väliin. Eivät ainakaan vielä levinneet.

Mitenkäpä äänen kanssa, oliko valmistumisen ääni viiltävä vaiko siedettävä?

Meillä alkaa olemaan sen näköinen tuo keitin, että pakko kohta vaihtaa uudempaan, joten kiinnostuksella otan vastaan kokemuksia!

T: Xante

Ei ollu paha. Hiljainen piip.

Oli aamulla niin hiljainen piip, että en muita askareita suorittaessani edes huomannut munien valmistumista. Tosin tämä on varmasti tottumiskysymys. Ehkäpä ajan kanssa oppii asennoitumaan aamutoimiin piip-ääntä varten.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Xantippa

Viihtis, tässäpä mulle dilemmaa, hyppäys vaiko valmistumisen ohitus ;D

T: Xante


-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - elokuu 05, 2021, 15:09:48
Viihtis, tässäpä mulle dilemmaa, hyppäys vaiko valmistumisen ohitus ;D

T: Xante

Jos esimerkistäsi voin jotain oppia, munien valmistumiset tulevat menemään minulta ohi jatkossakin :D
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

-:)lauri

Nyt alkoi kesäloma. Kolme viikkoa olisi aikaa olla vattallaan. Se tarkoittaa samalla sitä, että se olisi tänään pizzaa lounaaksi.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

kertsi

Pidähän hauskaa lomalla, Viihtis.

Itse olen tässä ehkä lähtemässä toistamiseen mökille, jos saan asioita hoidettua ennen sitä.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

-:)lauri

Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Kopek

Facebookissa aikoinaan joku tuntematon tyyppi kommentoi autonkuviani ja lähetti kuvan yhdestä autostani sen "edellisessä elämässä". En kiinnittänyt näihin kommentteihin sen suurempaa huomiota. Luulin, että henkilö on joku 80-vuotias eläkeläinen tai muu yhdentekevä ihminen, jota ei tarvitse ottaa vakavasti. Jossakin vaiheessa hän esitti kysymyksiä, joihin vastasin puolihuolimattomasti jotain epämääräistä.

Ei pitäisi vastailla tuntemattomille ihmisille, koska vastatessaan antaa langanpään, josta toinen voi alkaa vedellä.

Seurasi uusia kysymyksiä, joiden edelleen yritin vastata välttelevästi ja tyhjänpäiväisesti, niin että pääsisin kysyjästä ja koko aiheesta eroon.

Mutta eikö mitä.

Kävi ilmi, ettei tyyppi olekaan mikään harmiton vanha papparainen vaan aktiivisessa iässä olevan jenkkiautoharrastaja.

Nyt tyypiltä tuli tällainen kysymys:

"Hei. Olisikohan näitä sinun autoaarteita mahdollista käydä katsomassa joskus?"

Viesti jatkuu, mutta tuo on oleellinen kohta.

Miten tuohon voi vastata kohteliaasti ja henkilöä loukkaamatta, että en halua esitellä "autoaarteitani".

Tiedän jo kokemuksesta, että jos alan selitellä, seuraa uusia kysymyksiä. Vai pitääkö vain jättää kysymykseen vastaamatta? Eikö sekin ole vähän tylyä.

En halua esitellä kenellekään elämäni totaalista rappiota ja sen ilmentymiä. Aihe on niin masentava, että en edes itse halua nähdä noita esineitä ja niiden ruosteista tuhon tilaa. Kuka nyt haluaa omaa surkeuttaan muille "esitellä". Mutta enhän minä voi tällaista syytä kertoa.

Karikko

Lainaus käyttäjältä: Kopek - elokuu 08, 2021, 10:33:40

Nyt tyypiltä tuli tällainen kysymys:

"Hei. Olisikohan näitä sinun autoaarteita mahdollista käydä katsomassa joskus?"

Viesti jatkuu, mutta tuo on oleellinen kohta.

Miten tuohon voi vastata kohteliaasti ja henkilöä loukkaamatta, että en halua esitellä "autoaarteitani".

Tiedän jo kokemuksesta, että jos alan selitellä, seuraa uusia kysymyksiä. Vai pitääkö vain jättää kysymykseen vastaamatta? Eikö sekin ole vähän tylyä.

En halua esitellä kenellekään elämäni totaalista rappiota ja sen ilmentymiä. Aihe on niin masentava, että en edes itse halua nähdä noita esineitä ja niiden ruosteista tuhon tilaa. Kuka nyt haluaa omaa surkeuttaan muille "esitellä". Mutta enhän minä voi tällaista syytä kertoa.

Vastaamatta jättäminen on hyvä vaihtoehto- mutta jos kysyjä edelleen inttää vastausta kannattaa ehkä sanoa suoraan ettei se onnistu. Selittäminen sen tarkemmin- miksei- sitä ei sitten kannata tehdä..


Hayabusa

^^Jos haluaa pelastaa autoaarteet, niin sitten ehkä kannattaisi päästää aktiiviharrastaja katsomaan aarteita. Saattaa hyvinkin saada joko hyviä vinkkejä kunnostukseen tai rahanarvoisen tarjouksen rappiotilassa olevista aarteista. Todennäköisesti tuollaiset henkilöt ovat nähneet kaikenlaisia romupesiä.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

urogallus

Onpas nihkeä keli. Äsken kun kävin laskemassa muikkuverkot meinasi järven selälläkin tulla hiki. Pikkiriikkinen tuulenviri kävi selällä, ja jouduin melalla auttelemaan paattia että sain verkot suoraksi.

urogallus

Tuli iso jytky. Vasta äsken sain verkot setvittyä. Saaliin perkaan huomenna aamusta.

Brutto

^ Lauantaina oli merelläkin kova tuuli. Tein isolla veneellä useita rantautumisharjoituksia sivutuulessa eikä se yksin ollut lainkaan helppoa. Kun toisen pään sai laituriin kiinni, oli tuuli painanut toisen pään kauas laiturista. Sai siinä juosta ja hyppiä.
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."