Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 41 Vieraat katselee tätä aihetta.

kertsi

#3900
^
Joo, ei ole ihan täyspäistä, vaikkakin aika moni ajeli kyllä samaa vauhtia.

(Lisäys. Loskakelillä muun liikenteen vauhdissa menon viisaus tai "viisaus" on se, että muuten ohittavat ajoneuvot saattavat kurvata liian tiukasti eteen ja prätkäyttää loskaa tuulilasiin täyteen. Se on jo todella vaarallista. Olen monta kertaa harmitellut semmoista käyttäytymistä ja ajattelemattomuutta liikenteessä, ja itse yleensä muistan jättää paaaaljon väliä ohittamaani autoon.)
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Kopek

Näen mielessäni kertsin ajamassa hienolla Audilla, jossa vauhti ei tunnu miltään. Vesiliirrotkin ovat vain vesiliirtoja. Jotain kaukaista, joka on auton ulkopuolella.

Meidän vanhassa autossamme on vesiliirtohälytin. Siitä alkaa kuulua varoitusääni sadekelillä, kun vauhti lähestyy 80 kilometriä tunnissa. 120 kilometrin tuntinopeudessa se huutaisi jo täysillä (ja voisi käydä väkivaltaiseksi).

Onneksi hälytin ei ole aina autossa, joten joskus voi rauhassa vesiliirrellä.

kertsi

Kaikkea sääkin kuvittelet, Kopek, heh. Ja kaiken lisäksi itse ajelet autolla, jossa on vesiliirtohälytin. Semmoista hienoutta ei omassa autossani ole. Uudet renkaat ovat kyllä alla.

Aika rikas pitäisi minun olla, jotta laittaisin rahaa semmoiseen turhuuteen kuin statusautoon. Ehkä jos olisi muutama milli ylimääräistä pätäkkää, jos sittenkään.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Jaska

Lainaus käyttäjältä: Viihde- ja hömppäpöhinä - elokuu 25, 2021, 19:08:41
Kiitos. Eli alun perin olin lyönyt reiän oikeaan päähän, mutta muna on keittimessä "väärinpäin". Eli tuo munan asento keittimessä on tässä se taikasana.
Kun laitoit käyttöohjeen tähän ketjuunkin, olisit voinut sen myös lukea. Ehkei vieläkään ole liian myöhäistä.

-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: Jaska - elokuu 27, 2021, 16:30:27
Lainaus käyttäjältä: Viihde- ja hömppäpöhinä - elokuu 25, 2021, 19:08:41
Kiitos. Eli alun perin olin lyönyt reiän oikeaan päähän, mutta muna on keittimessä "väärinpäin". Eli tuo munan asento keittimessä on tässä se taikasana.
Kun laitoit käyttöohjeen tähän ketjuunkin, olisit voinut sen myös lukea. Ehkei vieläkään ole liian myöhäistä.

Tuo olisi kieltämättä auttanut.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

-:)lauri

Tänään on virallisesti kesälomani viimeinen lomapäivä vaikka käytännössä se on vasta huominen sunnuntai. Loma on ollut kaikin puolin onnistunut. Sain opiskeltua runsaasti musiikin tekemistä, tekoälyn ohjelmointia ja javascriptia. Rakensin myös selainpohjaisen resurssienhallinnan localhost-kansiopuulleni.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

ROOSTER

Luin uutisen uudesta koronavariantista. Huomioni kiinnittyi kuitenkin jutun kuvaan jossa toppatakkiset Kapkaupungin asukkaat jonottivat rokotusta elokuun 20. päivä. Olen aina kuvitellut, että Etelä-Afrikassa olisi lämmin ilmasto. Onhan heidän kylmimmän kuukauden keskilämpötilansa samaa luokkaa kuin Suomen lämpimimmän (molemmilla heinäkuu!).

LainaaWhat is the coldest month in Cape Town?
Cape Town has dry periods in January, February, November and December. The warmest month is February with an average maximum temperature of 26°C (79°F). The coldest month is July with an average maximum temperature of 17°C (63°F).



Ilmeisesti mereltä tuulee välillä hyytävästi.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hayabusa

An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Hippi

Olihan joskus viime viikolla takit jo PK-seudullakin ahkerassa käytössä ja muistaakseni jokunen toppiskin oli jo käytössä.
Monellehan on tapana katsoa enemmänkin kalenteria kuin lämpömittaria, joten syyskuussa viimeistään vedetään lämmintä päälle, olipa sää mikä hyvänsä.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Hippi - elokuu 31, 2021, 09:26:34
Olihan joskus viime viikolla takit jo PK-seudullakin ahkerassa käytössä ja muistaakseni jokunen toppiskin oli jo käytössä.
Monellehan on tapana katsoa enemmänkin kalenteria kuin lämpömittaria, joten syyskuussa viimeistään vedetään lämmintä päälle, olipa sää mikä hyvänsä.

Se onkin yksi hauskimpia harrastuksia näin syksyllä, sienestyksen ohella - siis vertailla ihmisten pukeutumista. Toisilla on shortsit ja jopa varvastossut, kun taas kalenteriuskovaisilla toppaa yllä. Se on hauskaa kun osuvat vierekkäin. Talven tullessa homma tasaantuu.

Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hayabusa

Muistuu mieleen entinen koulutoveri.  ;)
Hän ei katsonut lämpömittaria, vaan lumitilannetta. Periaatteena oli kulkea kouluun lyhythihaisessa niin kauan kuin maassa ei ollut lunta. Sen jälkeen "oli luvallista" siirtyä suoraan toppatakkiin.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Hippi

^
Minullakin oli tuollainen vuodenaikavaatehtija. Talvi katsottiin alkaneeksi, kun pojalla oli hiihtohousut ja monot. Talvi päättyi, kun hän vaihtoi harmaisiin suoriin housuihin ja nahkakenkiin. Sama jatkuin ensimmäisestä luokasta aina lukion loppuun.

Hiihtohousut ja monot (monothan oli tuohon aikaan ihan erilaiset kuin nykyiset hiihtokengät) talvivaatetuksena Helsingin ydinkeskustassa Urheilukadulla  ::)

Ei ollut mikään urheilijatyyppikään, vaan muita pienempi ja hintelä nörtti. Näytti olleen tänäkin vuonna Kokoomuksen kuntavaaliehdokkaana, mutta ei päässyt läpi.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

-:)lauri

En tajunnut keväällä kun lopetin Discoveryn tilaamisen, että eihän mun tarvinnut tilata Discoverya naisten MM-kisojen katsomista varten kun kaikki Suomen- sekä ratkaisupelit näytetään Suomessa ilmatteeksi automaattisesti, kun kyse on jääkiekosta. Mutta nyt kun KHL-lähetykset siirtyivät Viaplaylta Discoverylle, pitää ilmeisesti jossain välissä tilata Discovery kuiteskin.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

-:)lauri

Munat eivät ole enää räjähdelleet keittimeen.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Viihde- ja hömppäpöhinä - syyskuu 01, 2021, 11:02:06
Munat eivät ole enää räjähdelleet keittimeen.

Foorumin voima onkin jakamisessa ja rupattelussa, jonka varrella moni asia ratkeaa!

Puutun vielä aikakausipukeutumiseen: minä ja siskonpoika olemme liikenteessä juuri tuo pari, jolla toisella on sortsit ja toisella villakangastakki, molemmat kyllä lukevat samaa kalenteria, mutta toinen palelee aina ja toinen ei koskaan.

T: Xante