Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 34 Vieraat katselee tätä aihetta.

Hippi

^
Joo, joskus ratkaisu on liian yksinkertainen, jotta sen omin voimin voisi löytää. Olisi ollut harmi, jos Hömppä olisi lopulta turhautunut koko laitteeseen, kun munat siellä räjähtelee, ja olisi heittänyt sillä vesilintua. :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

-:)lauri

Juu kiitoksia vaan Xantippa, Hippi ja Jaska, että munankeittimen käyttö selvisi viimein myös minulle ;)
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Muisto Keijo Kullervo

#3917
Tänään on  oltu vaimoni kanssa 60 vuotta kihloissa.
Ensi lokakuun 29 päivä olemme olleet vaimoni kanssa 60 vuotta naimisissa. Että sillä tavalla jos Jumala sillä tavalla suo?
Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä."
  60x60x60 =216000

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Muisto Keijo Kullervo - syyskuu 01, 2021, 18:44:33
Tänään on  oltu vaimoni kanssa 60 vuotta kihloissa.
Ensilokakuun 29 päivä olemme olleet vaimoni kanssa 60 vuotta naimisissa. Että sillä tavalla jos Jumala sillä tavalla suo?
Muisto Keijo Kullervo

Arvostan ja kunnioitan, ei ole varmaankaan olllut helppoa, vaimollakaan.

Itse asuin ensin "synnissä" yhdessä nykyisen vaimoni kanssa muutaman vuoden, ollen vain kihloissa, mutta sen jälkeen avioiduttiin koska rakkaus ja raskaus. Sen jälkeen onkin ollut huimaa menoa jo yli 35 vuotta.

Luulen, että minun mielestäni koeaika alkaa olla ohitse ja tulkitsen tämän olevan jo vakavaa seurustelua. Vaimon mielipiteestä en voi ola ihan varma. Sen verran olen viisastunut vuosien varrella, etten mene häneltä kysymään: Haluatko vielä olla liitossa kanssani?

Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Toope

Lainaus käyttäjältä: Muisto Keijo Kullervo - syyskuu 01, 2021, 18:44:33
Tänään on  oltu vaimoni kanssa 60 vuotta kihloissa.
Ensi lokakuun 29 päivä olemme olleet vaimoni kanssa 60 vuotta naimisissa. Että sillä tavalla jos Jumala sillä tavalla suo?
Muisto Keijo Kullervo
Onnittelut, molemmille.
Vähän konservatiivina leipoisin teille kakunkin...

Muisto Keijo Kullervo

Kiitokset kaikille onnittelijoille kihlajaistemme johdosta...

Muisto Keijo Kullervo Kinnunen
"Tie, Totuus ja Elämä."
  60x60x60 =216000

a4

Lainaus käyttäjältä: Muisto Keijo Kullervo - syyskuu 02, 2021, 16:50:07
Kiitokset kaikille onnittelijoille kihlajaistemme johdosta...

Muisto Keijo Kullervo Kinnunen
Myöhästyneet onnittelut!

ROOSTER

Vanha kinaamisen aihe.

Lainaus käyttäjältä: https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/jos-otat-muutaman-oluen-montako-se-on-vastaus-saattaa-yllattaa/8222922#gs.a355paJos otat "muutaman oluen", montako se on?

Oma käsitykseni:

Mennään ja otetaan yhdet = 1-10
Pari olutta = 2-4
Pari-kolme otin = 3-5
Muutama olut = 4-7
Jokusen = 5-8
Aikalailla = 8-12
Mitään en ottanu = 5-7
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hayabusa

^Luulen, että tänään tyydytään vain pariin.  ;D
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Karikko

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - syyskuu 01, 2021, 19:16:02
Lainaus käyttäjältä: Muisto Keijo Kullervo - syyskuu 01, 2021, 18:44:33
Tänään on  oltu vaimoni kanssa 60 vuotta kihloissa.
Ensilokakuun 29 päivä olemme olleet vaimoni kanssa 60 vuotta naimisissa. Että sillä tavalla jos Jumala sillä tavalla suo?
Muisto Keijo Kullervo

Arvostan ja kunnioitan, ei ole varmaankaan olllut helppoa, vaimollakaan.

Itse asuin ensin "synnissä" yhdessä nykyisen vaimoni kanssa muutaman vuoden, ollen vain kihloissa, mutta sen jälkeen avioiduttiin koska rakkaus ja raskaus. Sen jälkeen onkin ollut huimaa menoa jo yli 35 vuotta.

Luulen, että minun mielestäni koeaika alkaa olla ohitse ja tulkitsen tämän olevan jo vakavaa seurustelua. Vaimon mielipiteestä en voi ola ihan varma. Sen verran olen viisastunut vuosien varrella, etten mene häneltä kysymään: Haluatko vielä olla liitossa kanssani?

Sympatiat keijolle pitkä taival avioliiton "ihmemaailmassa on hyvä saavutus- se ei kaikilta onnistu.

Olen ajatellut, että naiset - ovat epävarmoja omista tunteistaan ja siksi kyselevät mieheltä, "vieläkö rakastat minua"  on aika vaikea kysymys tuo-- Tai ainakin se miten siihen osaisi oikein vastata, pelkkä "tietysti, juu, kyllä jne ei useinkaan riitä..

Miehen pitää ensin sanoa rakastavansa ja sitten vasta nainen myöntyy itse sanomaan saman asian.. noin yleisesti ottaen- ainakin oletan sen menevän siihen malliin.
Ehkä myöskään miehelle ei useinkaan tule mieleen kysyä tuota, vaikka sellaisiakin miehiä lienee, jotka eivät muuta teekään..
Onnittelut myös ruostumattomalle, kyllä se siitä,,.

Kopek

Äärimmäisen myöhästyneet (vaikka lokakuussahan merkkipäivä taisi vasta olla) onnittelut minultakin.

Fiiliksistä ja päivän mietteistä muutama sana.

Olin eilen tuhlausreissulla kaupungissa. Satasia kului mitä erilaisimpiin ostoksiin. Ensiksi ostin Puuilosta valosarjan perävaunuun ja varmuuden vuoksi vielä jatkojohdon kärryn valoille. Sen jälkeen ostin Biltemasta 40 ampeerin laattasulakkeita mökin aurinkosähkösysteemiin. Tokmannilta ostin radion autoon. Käytin hyväkseni Tokmanni-klubin liittymistarjouksen 10 % alennuksen. Seuraavaksi ostin toisesta Tokmannista (koska edellisessä ei ollut) öljyä ja suodattimen autoon. Tämän jälkeen menin uudestaan Puuiloon ja onnistuin palauttamaan ostamani jatkojohdon huomattuani, että oli vääränlainen. Ostin haalarin ja perävaunun johdon irtopistorasian, jota käytän mahdollisen jatkojohdon tekemisessä. Jossakin välissä tehtiin Citymarket-ostoksia ja lopuksi vielä Clas Ohlsson-ostoksia.

Syy tuollaiseen kertatuhlaukseen oli se, että en ole oikein päässyt edellä mainitun tyyppisiin kauppoihin viime aikoina. Ex-kotipaikkakuntani Tokmannilla, jossa usein käyn, on joissakin hinnoissa omituinen paikkakuntalisä. Teboilin öljy , joka muualla maksaa noin 26,90, maksaa siellä noin 28,90. En tiedä syytä. Toisaalta ostin ex-kotipaikkakuntani Tokmannilta sähköporan, joka maksoi 30 euroa. Kaupungin Tokmannilla hinta näytti olevan 69 euroa.

Citymarkettienkin hinnat poikkeavat toisistaan erityisesti tarjoustuotteiden osalta. Jossakin kaupassa tuote voi olla alennuksessa, mutta toisessa kaupassa ei. Hintoja kannattaa vertailla. Nappaan joskus salaa kännykällä kuvan hintalapuista, joten niitä on helpompi verrata, kun käy eri liikkeissä. Kuvan ottaminen on nopeampaa kuin hintojen kirjoittaminen lapulle.

Olen tehnyt kesän aikana oman ennätykseni kesämökillä asustelemisessa. Perjantaiaamuna tuli täyteen kuudeskymmenes mökillä nukuttu yö. Edellinen ennätys on viime kesältä. En enää muista, montako yötä se oli, ehkä vähän yli kaksikymmentä. Joinakin vuosina mökillä ei ole tullut oltua yhtään yötä, ja yleensäkin olen siellä korkeintaan muutaman yön vuodessa, pelkästään kesäaikaan.

Viime yön nukuin pölykämpässämme, ja heti ensimmäisenä aamuna huomaa eron, kun vanha tuttu pölyallergia ja kröhä alkaa palata. Mökillä ei ole ollut minkäänlaisia oireita, mikä tuntuu aivan käsittämättömältä. Moni muu nimittäin saa siellä oireita. Mökki on surkea tunkkainen homepesä. Kaikki siellä olleet vaatteet haisevat aivan vanhalta talolta. Siellä hajua ei huomaa, koska talokin haisee samalle. Mutta muualla sen huomaa. Vaihdoin eilen kaikki vaatteet, mutta tänä aamuna jouduin pukemaan "mökkipuseron" päälleni, ja sen haju on aivan karmea. Täytyy käydä suihkussa ja vaihtaa puhdasta vaatetta. Vaatteisiin pinttyvä vanhan talon haju ei tahdo lähteä pois pesemälläkään.

Lämmittämättömässä mökissä eläminen on karaissut kestämään viileyttä. Peruslämpötila on 14 astetta, ja siitä sen saa hieman nousemaan polttamalla puita takassa, joka ikävä kyllä tahtoo savuttaa. Lisäksi on kaasulämmitin, jonka "loimussa" voi istua. Sen tuottama lämpö ei vain säily, kun laitteen sammuttaa.

Sähköäkin on pitänyt säästää. Aurinkopaneelit tuottavat jonkin verran, mutta hämärinä päivinä aika vähän.

-:)lauri




Valittaessa tarkasteltavaksi, mikä tahansa fyysinen kaksiulotteinen entiteetti, sen ympärysmitta tai valittaessa mikä tahansa fyysinen kolmiulotteinen entiteetti sen pinta-ala on ääretön. Prove me wrong!
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hippi

Aamupäivä kodinhengettärenä. Kiipelin pyyhkimään yläpölyjä kaappien päältä. ihmettelen, miten ne sinne on päässeet kiipeämään?
Sen jälkeen hinkkasin ovenpielet ja lipastojen yms kulmista kissan, lähinnä Aatun, merkkauksia. EI, ei kuseksi merkkauksia, vaan pukkaa suupielellään ja on hajutonta. Aikaa myöten se vain tahmaantuu ja pöly siihen tarttuu. Sen poistamien muistuttaa lähinnä purkan tai vastaavan tahman putsaamista. Noita alhaalla olevia paskoja hinkatessa tuli hyvät kyykkäysharjoitukset tehtyä.

Viimeisenä putsasin patterinvälit pölystä. Se kannattaa tehdä tässä ennen lämmityskauden alkua, niin ei tule tunkkaista hajua lämmenneestä pölystä. Pölymiekka oli loisto-ostos ja on todellakin hintansa arvoinen :)

Hitto, että joskus tulee vähästä kovin tyytyväinen olo. En ole syntynyt pölyrätti kädessä, vaikka äidiltä olisi sellaiset geenit varmaan olleet tarjolla, mutta isän asenne siivoukseen taisi olla dominoiva tekijä.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

kertsi

Lainaus käyttäjältä: Hippi - syyskuu 20, 2021, 17:05:36
Hitto, että joskus tulee vähästä kovin tyytyväinen olo.

Elä muuta virka. Tulin mökille viime keskiviikkona, ja perjantai-iltana olin lähdössä kaupoille, kun auto teki tenän. Akku oli kahdessa päivässä tyhjentynyt. Tosin täällä on ollut viileät kelit, mutta akku taisi olla alkuperäinen, eli perin vanha. En sitten päässyt kaupoille, mutta onneksi olin ostanut reippaahkosti sapuskaa, joten mitään isompaa hätää ei ollut, joten päätin vartoa maanantaihin asti. Olisi täällä ollut jokin liikkuva palvelu, jotka olisivat tulleet ja vaihtaneet akun paikan päällä, mutta arvelin pääseväni halvemmalla, jos saisin ladattua akkua sen verran, että pääsisin itse kylille auton kanssa. Eilen latasin 4-5 tuntia ja tänään 2 tuntia, ja se riitti. Sain huoltoasemalta uuden akun alle satasella, eikä tarvinnut edes asennuksesta maksaa. Jee, että on kivaa. Ei täällä mökillä pärjää ilman autoa, eikä sitten tarvitse myöskään jännätä, hajoaako auto kotimatkalla kaupunkiin.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Toope

Lainaus käyttäjältä: Hippi - syyskuu 20, 2021, 17:05:36
Aamupäivä kodinhengettärenä. Kiipelin pyyhkimään yläpölyjä kaappien päältä. ihmettelen, miten ne sinne on päässeet kiipeämään?
Sen jälkeen hinkkasin ovenpielet ja lipastojen yms kulmista kissan, lähinnä Aatun, merkkauksia. EI, ei kuseksi merkkauksia, vaan pukkaa suupielellään ja on hajutonta. Aikaa myöten se vain tahmaantuu ja pöly siihen tarttuu. Sen poistamien muistuttaa lähinnä purkan tai vastaavan tahman putsaamista. Noita alhaalla olevia paskoja hinkatessa tuli hyvät kyykkäysharjoitukset tehtyä.

Viimeisenä putsasin patterinvälit pölystä. Se kannattaa tehdä tässä ennen lämmityskauden alkua, niin ei tule tunkkaista hajua lämmenneestä pölystä. Pölymiekka oli loisto-ostos ja on todellakin hintansa arvoinen :)

Hitto, että joskus tulee vähästä kovin tyytyväinen olo. En ole syntynyt pölyrätti kädessä, vaikka äidiltä olisi sellaiset geenit varmaan olleet tarjolla, mutta isän asenne siivoukseen taisi olla dominoiva tekijä.
Itse ostin siivouspalvelua = työllistin pari tyttöä.