Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 36 Vieraat katselee tätä aihetta.

Hippi

Huh, onpa lauantaitunnelma :D

Hyvin nukutun yön jälkeen innostuin vaihtamaan lakanat, laittamaan pesukoneen päälle ja vielä imuroimaan. Nuo on puuhia, joita yleensä olen aina tehnyt lauantaisin. Nyt on vaikea päästä normaaliin arkipäivään :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hayabusa

No niin! Palstan hengessä olen joko
A) sukua Kopekille tai
B) valmis hoivakotiin.
Onnistuin nimittäin kadottamaan puhelimen. Kyseessä on kakkoskännykkä eli. ns Pokemon-luuri. Oikeammin se on minulla mittaamassa kävelyretkiä. Juu, tiedän että joskus avatar saattaa lähteä vaeltamaan itsekseen ja tulee ylimääräisiä kilometrejä, mutta suurin piirtein pitää kutinsa ja ainakin suhteessa viikkotasolla matkat ovat vertailukelpoisia. Paljon hauskempaa kuin tuijotella tylsiä numeroita. Takaisin asiaan: puhelin siis mystisesti katosi päivän aikana johonkin. Löytyi lopulta pienen etsinnän jälkeen. Kävin jopa kurkkaamassa jääkaappiin josko olisi epähuomiossa joutunut sinne. Ei sinänsä huono hakukohde, sillä luuri löytyi tilapäisesti keittiön pöydälle sijoitetun tavararöykkiön päällimäisenä. Eli olen varmaankin Kopekin sukulainen.  ;)
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Hippi

^
Tuo varmaan kuuluu toimintoihin, joita keho tekee ilman aivoja.

Minulle rutiinien rikkominen aiheuttaa yleensä aina jonkun pienen katastrofin. Kahdesti olen jo mokannut saman asian, eli nakannut huolellisesti lajiteltua muovijätettä sekajäte laatikkoon. Vieläpä kummallakin kertaa kävi niin, että oli tyhjä laatikko, joten en yltänyt pussukkaan, että olisin siirtänyt oikeaan paikkaan.

Minulle on naapurilta saatu korkean mallinen "pyykkikori" parvekkeella muovijätettä varten, kun keittiöön ei mahdu. Korin kerään täyteen ja sen käyn yleensä kippaamassa muovikeräykseen. Niidenhän ei tarvitse olla pussitettuja. Nyt on ollut pari kertaa tuossa kopassa muovikassi ja olen sen täyttyessä lähtenyt viemään pussia jätekatokseen. Mutta niin on selkäytimeen mennyt se, että pussissa oleva roska on sekajätettä, että muovit meni väärään lootaan. Enää en laita tuohon pussia. En.

Kyllä harmitti.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hayabusa

^^
^
Varmaan, kun purin aamukävelyn yhteydessä tehtyjä ostoksia keittiössä tyhjensin myös kaikki taskut johonkin, niin puhelin eksyi outoon paikkaan. Ilmeisesti aamun viileä keli sai tosiaan poikkeamaan rutiinista, jossa puhelin menee työpöydälle.

Mitä oikeasti pitää tehdä, on raivata ylimääräiset rojut pois niille kuulumattomasta paikasta. Siten olisi myös helpompi havaita väärässä paikassa olevat esineet.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Toope

Lainaus käyttäjältä: Hippi - joulukuu 08, 2021, 14:00:23
Huh, onpa lauantaitunnelma :D

Hyvin nukutun yön jälkeen innostuin vaihtamaan lakanat, laittamaan pesukoneen päälle ja vielä imuroimaan. Nuo on puuhia, joita yleensä olen aina tehnyt lauantaisin. Nyt on vaikea päästä normaaliin arkipäivään :)
Nyt on keskiviikko. Sinussa on jotain vialla, koska tiettyjen päivien hommia ei tehdä väärinä päivinä!

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - joulukuu 08, 2021, 21:40:11
... sai tosiaan poikkeamaan rutiinista, jossa puhelin menee työpöydälle.

Mitä oikeasti pitää tehdä, on raivata ylimääräiset rojut pois niille kuulumattomasta paikasta. Siten olisi myös helpompi havaita väärässä paikassa olevat esineet.

Meillä on hallin kulmassa pieni pöytä jossa aiemmin oli lankapuhelimen paikka. Siihen on luonnollista jättää puhelin taskusta kun saapuu sisätiloihin. Samaan paikkaan voi myös tiputtaa avainniput - siis periaatteessa erittäin hyvä ratkaisu. Toimii minulla.

Toisin on kumppanin laita. Hänellä on tapana laittaa avaimet, rahapussi ja kännykkä (joita on hänellä 2) milloin minnekin. Seurauksena on ns. hitaita lähtöjä jotka alkavat pahaenteisesti käsilaukun sisällön ruoppauksella. Ruops, ruops: Jossain täällä niiden piti olla... Sitten alkaa sisätilojen läpijuoksu ja pikainen visuaalinen tarkastelu. Seuraavaksi tutkitaan kaikkien vaatteiden kaikki taskut, mikä on epätoivoinen homma se.

Itsellä etsiskelyä on eniten silloin kun olen pukeutunut kylmiin ulko-olosuhteisiin, eli hupparin päällä on Fjällrävenin takki. Silloin käytössä on housujen neljän taskun lisäksi 5+3 muuta taskua. Kun nämä 12 taskua käy läpi, ensin huolimattomasti ja sitten tarkkaan, niin siinä on kuin tuulimylly pyörisi. Kaiken lisäksi avaimet saattavat olla sillä hetkellä vaikka hampaiden välissä, auton ovessa tai maahan pudonneina.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hippi

Hupsis, huomasin juuri, että pitää varmaan harkita jonkun lämmönlähteen toimintaan saattamista. Onhan kylppärissä rättipatteri, mutta muut ovat vielä kesätauolla. Koko kämpässä on tasainen 18 asteen lämpötila, enkä soisi en tuosta enää laskevan. Nythän pakkanen on juuri menossa pyllylleen, joten hoitaisiko aika tämänkin juuri passelisti :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Xantippa

Tavoista poikkeaminen on paholaisesta. Minulla oli avainnippu hukassa pitkään, onneksi siinä oli vain kotiavaimia, joita on kyllä varattuna varaankin, mutta silti ihmetytti. Minä nimittäin myös laitan avaimet aina samaan paikkaan.

Ne löytyivät aivan omituisesta paikasta, farkkujen taskusta, farkkujen, jotka olin niputtanut vaatelaatikkoon. Miten, en ymmärrä. Kuinka en ole huomannut avainnippua taskussa? Tippui lattialle, kun laitoin farkut seuraavan kerran jalkaan.

Känny kyllä saattaa kulkea talossa missä kerroksessa sattuu, joten on tehty lähtöjä, jossa siihen soitetaan toisen puhelimesta nopeamman paikannuksen vuoksi. Se onkin ainut seilaaja.

T: Xante

Muoksis: mutta noin pääsääntöisesti meillä toteutuu perinteinen avioliitto: minulta kysellään, olenko nähnyt ja tiedän, missä toisenkin tavarat on. Vaikka hän ei ole yhtä järjestelmällinen kuin minä, hän on ennalta-arvattava: kun tulee jostain jonkin tavaran kanssa, tiedän, mikä on toinen tai kolmas paikka, mistä löytyy.

Hippi

Pienessä kodissa ei ole juurikaan noita tavaroiden katoamisia. Ei vaan ole paikkoja, joihin ne voisivat omin nokin vaeltaa.

Kännykällä on neljä paikkaa: Eteisen lipaston päällä (joko lähdössä ulos tai juuri tullut ulkoa), yöpöydällä (kun itse olen vuoteessa), keittiön latauspisteessä tai jos ei noissa, niin olohuoneen sohvapöydällä. Avaimet on nauhalla kiinni repun vetoketjullisessa sivutaskussa, sillä reppu on lähes aina mukana, kun lähden. Toiset avaimet on eteisen lipaston ylimmän laatikon vasemmassa etunurkassa ja ne otetaan mukaan, kun lähden ilman reppua ulos. Samassa nurkassa on pyörän avain, joka lähtee tarvittaessa mukaan ja joka palaa paikalleen heti, kun olen tullut sisälle.

Tuosta Xanten viestistä tuli mieleen tapaus hamasta menneisyydestä, kun vanhin tyttäreni oli ekalla tai tokalla luokalla. Yhtenä aamuna hän soitti minulle töihin hädissään:
-   Äiti, mun reppu on varastettu. En löydä sitä mistään!
-   Eihän sinä nyt varastettu ole. On se kotona, kun teit eilen läksytkin. Etsi vaan.
-   Ei sitä löydy. Olen etsinyt jo joka paikasta!!!!!
-   Katsoitko sängyn alta?
-   Odota! ...kops, tömps tömps ... Löytyi! Äiti sä olet niin hyvä löytämään!
-   Okei, no sitten reippaasti matkaan, hyvää koulupäivää.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

kertsi

Pienessä ja tupaten täynnä tavaraa olevassa kodissa on hyvin helppo kadottaa milloin mitäkin. Viimeksi olen hukannut verenpainemittarin, eli ei niin pienen kaman.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Hayabusa

^Joo, pieni kämppä ja paljon tavaraa on vaikea yhdistelmä. Vaatii aikamoisen järjestysnatsin, jotta löytää helposti kaiken.

Mutta kyllä isonkin asunnon saa helposti täytettyä roinalla. Asian voisi tiivistää: tarvittava tila on aina suurempi kuin käytettävissä oleva tila.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Hippi

^
Minä olen varmaan poikkeus. Silloin seitsemän vuotta sitten, kun muutin tähän nykyiseen, minulle jäi tyhjää tilaa kaappeihin vaikka millä mitalla. Sitä tilaa on edelleen vaikka millä mitalla. Saattaa olla jopa enemmän kuin muuttaessani. :D
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hippi

Tänään ei päivä näytä valkenevan lainkaan. Ilmeisesti lentokentälläkin on huono näkyvyys tai sitten vaan tuulee väärästä suunnasta, kun lähtevät koneet menevät tästä ohi niin, että välillä ihmettelin jo ukkosen jyrinää kuulevani. :D

Mukavasti ehtii pari jaksoa Lutheria katsoa ennen kuin pitää nousta katsomaan toista sessiota vapaista harjoituksista. Vähän turhan karskia on Luther minun makuuni enkä sitä aikanaan telkusta katsonut, mutta jollain kummalla tavalla pääosan esittäjä viehättää.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

kertsi

Olen funtsinut, josko jo uskaltaisin mennä ruokakauppoihin täällä kotikaupungissani. Lääkärini kehoitti siihen ja muutamaan muuhun asiaan, kun tämä kotonaistuskelu alkaa nakertaa jo terveyttä. Kolme rokotusta ehkä suojaavat tarpeeksi.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

-:)lauri

#4334
Jätin tänäkin vuonna tosiaan korottamatta veroprosenttiani, joten viime kuun palkasta ja tästä joulukuun liksasta meni korkealla lisäprosentilla siivu verottajalle säästöön, jonka todennäköisesti saan, kun ensi vuoden lomarahat on törsätty. :)
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.