Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 31 Vieraat katselee tätä aihetta.

kertsi

Tässä on kirja, josta voisi sinulle Kopek olla hyötyä, ja minullekin, liittyen puhelimella soittamisen vaikeuteen:

Irti sosiaalisesta jännittämisestä

Kyseinen kirja (ja monet muutkin itseapukirjat) on tarjouksessa tänään viimeistä päivää Duodecimin verkkokaupassa. Ilmainen toimitus. Noita alennusmyynteijä on kyllä silloin tällöin muutenkin.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Kopek

Kirjan esittelytekstin kuvaus sosiaalisesta jännittämisestä liippasi läheltä. Puhelufobiassani korostuu vastapuhelun pelko. Jos soitto olisikin suora, ja voisi heti selittää asian, puhelun aiheuttama stressi olisi pienempi. Mutta kun joutuu ensiksi puhumaan koneelle ja odottanaan sen jälkeen puhelua, se on inhottavaa.

Puhelunpelkoni taustasyy on se, että puhelimen kautta tulee huonoja uutisia. Menetätte jotain. Teiltä vaaditaan jotain. Olette joutunut rikoksen uhriksi. Täällä poliisi, teitä epäillään rikoksesta. Lähiomaisenne on kuollut tai kuolee pian. Te kuolette. Teidän on maksettava. Talonne on palanut, laivanne on uponnut, autonne on murskaantunut puun alle. Tuhoa, kärsimystä, kuolemaa. Puhelin liittyy kaikkeen tuollaiseen.

Ring, ring. Täällä kuolema. Kuka puhelimessa?

Kopek

#4352
Istun junassa matkalla Helsingistä Lahteen. Samassa vaunuosastossa joku yskii, on yskinyt lähdöstä asti ajoittain. Kävin jo kiertelemässä ja katsomassa, olisiko muualla paikkoja. Palasin takaisin.

Helsinki-Lahti junamatka ei kuulunut suunnitelmiin, mutta oli pakko tehdä, kun unohdin kassissani olkeen "meikkilaukun" autoon, jonka jätin aiemmin illalla Lahteen. Huomasin avainten puuttumisen vasta Helsingissä. Oli epämukavaa olla kahden ison kassin ja kameralaukun kanssa kadulla. Soittelin ja viestittelin ja järjestelin asioita. Piti ensiksi selvittää missä tavarat ja avaimet ovat. Sekoilua. Tavaroita putoili. "Löysin" hanskani maasta rautatieasemalla. Pelkäsin koko ajan, että unohdan tai olen jo unohtanut kameralaukun.

Lahdessa kävelin 3 kilometriä loskassa. Kengät kauhean näköiset. Ja loskassa kävelyä tulee vielä 3 + 3 km. Tyyppi yskii, yskii. Minuakin alkaa jo yskittää. Aah. Ja kaikki tämä unohduksen ja hajamielisyyden takia.

Tämä kaikki vaikuttaa myös huomisen ohjelmaan, joka muutenkin on on stressaavan tiukka.

P.S. Matka alkaa olla lopuillaan. Yskijä on jatkanut uraansa. Jos on jotait tarttuvaa, niin eiköhän tässä ole annos saatu.

Yskijällä maski. Leuan alla!

Hippi

Tänään oli maa niin mustana, että uskaltauduin pyörällä kaupoille. Vesilätäköt varmuudeksi kiersin siltä varalta, että siellä olisi vielä jäätä pohjalla. Aina olen sanonut, että kurja sää on vain vaatetuskysymys. Nyt ei ollut vaatetuskaan mikään ongelma, kun oli jokseenkin tuuletonta ja sateetonta. Mutta kyllä tuolta pian halusi kotiin takasin. Ei olisi yhtään pidempään viihtynyt kalseassa synkeydessä.

Pyörällä toinkin sitten painavan lastin, kun maitojakin saattoi ottaa varastoon reippaammin, kun päivämäärät oli jo reilusti tulevan vuoden puolelle. Jouluostoksia en vielä tehnyt muuten kuin, että ostin pipareita lisää. Ne oli joku syönyt vähiin.

Talvipäivän seisaukseen vielä kuusi päivää ja sitten alkaa päivä pidentyä :)

If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

-:)lauri

^
Ajoin mun uudet nastaplääkät tänään sisään ja löysin kuin löysinkin muutaman säilyneen jääpläntin. Hyvin vaikutti pitoa löytyvän. Alustavasti arvioituna ei tarvitse pelätä luikastuvansa ainakaan jokaiseen tulevaan jääosuuteen reitillä. Nyt voi myös rohkeasti kävellä muitakin reittejä kuin tavanomaista reittiä kun ei tarvitse rakentaa reittiä vain autoteiden varsille, jotka yleensä hiekoitettu talvisin.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Hippi - joulukuu 15, 2021, 14:30:24
Talvipäivän seisaukseen vielä kuusi päivää ja sitten alkaa päivä pidentyä :)

Niin ja sitten on enää 6 kuukautta juhannukseen ja päivä alkaa taas lyhetä.  >:(
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

MrKAT

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - joulukuu 15, 2021, 18:19:42
Lainaus käyttäjältä: Hippi - joulukuu 15, 2021, 14:30:24
Talvipäivän seisaukseen vielä kuusi päivää ja sitten alkaa päivä pidentyä :)

Niin ja sitten on enää 6 kuukautta juhannukseen ja päivä alkaa taas lyhetä.  >:(
Mulla on vielä parempia uutisia (ilta-ihmisille). Helsingissä iltapäivä alkaa pidentyä jo huomisesta eli torstaista 16.pv. Täälläpäin Suomea noin perjantaista lähtien.
Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

Hippi

^
MrKat on rakastunut :D :D :D


Tänään tein uuden aluevaltauksen. Olin jo aikeissa lähteä pyörällä Tammiston M&M:iin ostamaan kissoille raksuja, kun sain vielä päähäni, että tarkistan netistä, että onko niillä niitä dieettimuroja, joita käytän kollipojilla. Eipä ollut eikä ollut edes Tiksin kaupassa, mutta nettikaupassa on saatavissa.

Eipä tarvinnut mihinkään lähteä, vaan pistin nettikauppaan tilauksen. On kyllä toimiva, jos toimii luvatusti. Yli 50 euron ostosten toimitus veloituksetta ja toimitus aika 0-1 päivä. Toimituspaikkoja valittavana useita pitkin poikin kylän kauppoja, mutta myös kotiin toimitus oli valittavissa. Mikä parasta, niin toimitusaika on ns. virka-ajan jälkeen, eli ei tarvitse olla kesken päivää kärkkymässä, milloin toimitus tulee.

Aika vähän käyttelen nettikauppoja ja enimmäkseen ne on juuri tuollaisia tunnettuja kauppoja. Ulkomailta en ole vielä ikinä mitään tilannut.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hippi

^
Noin klo 17:15 tuli tekstari, jossa ilmoitettiin, että tilaus toimitetaan noin klo 17:44 (+/-30min). Tuossa vaiheessa alkoi mahaa kouristaa odottaminen. Yritin katsoa telkkua, mutta putosin juonesta. Klo 17:48 tuli viesti, että toimitus tulee tuossa tuokiossa ja voit seurata autoa oheisesta linkistä. En seurannut. Tuskin haluaisin seurata kirveen heilahdustakaan, kun pääni on pölkyllä. Piti ottaa ranteenlämmittimet pois, kun tuli hiki. Mahan kouriminen jatkui edelleen. Noin klo 18:10 ovikello soi hillitysti ja sivistyneesti, säikäyttämättä. Avasin oven ja sain pakettini iloisen hymyn kera. Yritin hymyillä takaisin. Piina oli ohi.

Laatikko oli kerrankin sopivan kokoinen sisältöön nähden, noin 20x35x60. Avasin sen varovasti, poistin sisällön ja painoin kantena olleet reunat laatikon sisälle. Kerrassaan mainio sänky kissoille. Tuosta riittää iloa pitkäksi aikaa.

Ei mennyt tämä tilaus kuitenkaan kuin Strömsössä. Toinen tilaamani raksupussi toimitettiin 400gr pussina, vaikka olin tilannut 3,5kg. Tarkistin koneelta tilaukseni ja perkele, siinä oli 400gr. Pakkauskoko piti valita alasvetovalikosta ja jotenkin se nyt oli pompsahtanut väärään kokoon. Oma moka.

Seuraavalla kerralla paremmalla onnella, jos nyt koen tuollaista palvelua tarvitsevani. Mieluummin kivijalkaliikkeeseen menisin kuitenkin, mutta kun tuota yhtä tilaamaani laatua ei siellä ole.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Toope

Syön aika usein kanankoipia, niitä kolmen pakkauksissa. Olen laskeskellut, että huomattavasti enemmän noissa koivissa on oikealle suuntautuvia luita = eli vasenta jalkaa. Vasen koipi siis suuntautuu kanan tasapainon vuoksi oikealle.

Miten on mahdollista, että koipien epäsuhtaisuus on noin selkeää? Järjen mukaanhan koipien määrän tulisi olla tasapainossa? Useimmilla kanoilla on sekä oikea/että vasen koipi, miten siis minulle sattuu keskimäärin selvästi useammin se vasen koipi. Tai onko se oikea, jos luen kanaa oikein? Joka tapauksessa huomaan eroja. Keskimäärin toisia tulee enemmän! Ei pitäisi olla mahdollista.

Hippi

^
Veikkaan, että kyse on samasta ilmiöstä kuin, että amerikkalaisnäyttelijöistä suuri osa on vasenkätisiä ainakin, jos minun havaintoja uskotaan. Eli kiinnitän huomiota kätisyyteen vain, kun vasenkätisen rooliin kuuluu kirjoittaminen. Se pistää silmään erittäin selvästi, että kirjoittaminen näyttää kummalliselta. Näin minusta "älyttömän moni" on vasenkätinen, koska en huomaa oikeakätisyyttä erikseen.

Ehkä huomaat vain väärään suuntaan suuntautuneet koivet :D
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Toope

Vika voi olla kanoissakin? Tai kasvattajissa?

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Toope - joulukuu 17, 2021, 00:44:20
Vika voi olla kanoissakin? Tai kasvattajissa?

Epäilen, että olisi rajusti uutissuperkohuna, jos joku onnistuisi kasvattamaan kanoja, joilla on kaksi tai useampi oikeaa - tai vasenta - koipea.

Ehkä kanaakin pitäisi syödä useammin selvin päin.

T: Xante

Hippi

^
Olisi kyllä kehittelemisen arvoinen asia, että muhkean rintalihan sijaan tipuihin kasvatettaisiin useampi jalka. Miksipä ei jopa 6-8 jalkaa, sillä onhan ne koipilihat kyllä maukkaampia ja suutuntumakin on mukavampi :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Hippi - joulukuu 17, 2021, 08:19:55
^
Olisi kyllä kehittelemisen arvoinen asia, että muhkean rintalihan sijaan tipuihin kasvatettaisiin useampi jalka. Miksipä ei jopa 6-8 jalkaa, sillä onhan ne koipilihat kyllä maukkaampia ja suutuntumakin on mukavampi :)

Minä olen enemmän siipimiehiä.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS