Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 41 Vieraat katselee tätä aihetta.

Hippi

^
En niitä siipimiehiä ole koskaan ymmärtänyt. Eihän siivissä ole mitään syötävää. Tietty perkaan ne vähät lihat niistäkin, jos koko tipun ostan.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Hippi - joulukuu 17, 2021, 15:32:42
En niitä siipimiehiä ole koskaan ymmärtänyt.

Oivoi, kukaan ei ymmärrä minua... :'(

Minä menen maku edellä. En syö silliäkään mahan täyttääkseni, vaan maun takia. Wingsejä voi tietysti, edullisen hinnan ansiosta, syödä mahansa täyteen, mutta siitä tulee höblä olo.

Peruna ja riisi ovat siitä mainioita, että niitä voi sitten syödä jos jää tilaa. Olen tosin saanut myös sellaista perunaa, jota söi ihan maunkin takia - vai oliko syynä kastike...
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hippi

Olipa paljon ihmisiä liikkeellä tänään, kun puolen päivän tienoolla menin Jumboon. Bussissa oli poikkeuksellisen paljon ihmisiä ja niin oli myös itse ostoshelvetissäkin. Joulua kai ne ihmiset siellä oli tekemässä.

Vähän harmitti, että oli edeltä sovittu juttu tälle päivälle, kun olisi ollut poikkeuksellisen hyvä sää ja olisi ehkä voinut harkita ulkoiluakin.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

-:)lauri

Saatoin saada tänään yhden asiakasjärjestelmässämme olevan virheen korjattua. Ongelmaa on etsitty kissojen ja koirien kanssa kohta kolme viikkoa ja sen verran on saatu kasaan, että oletamme tietävämme, mistä ongelma johtuu. Mutta koska kyse on tässä tapauksessa PHP-kirjaston omasta bugista eikä - poikkeuksellista kyllä - minun koodeissani, pitäisi ongelma kiertää työkaluilla, joita kyseinen PHP-kirjasto tarjoaa, sillä tämän jälkeen lienee mahdollista, että pitää korjata kyseisen PHP-kirjaston bugi, mikä olisi kyllä mahdollisimman huono vaihtoehto. Olen nyt kuitenkin luottavainen, että keksin keinon korjata virhe. Tänään en saanut kehitysympäristössäni virhettä enää toistettua, kun olin tehnyt ratkaisuni. Maanantaina vielä testailua ja sitten korjaus myös tuotantoon, ellei maanantaina ilmene, että kyseinen bugi on edelleen olemassa.

Ongelmallista tässä on ollut se, että mitään virheilmoitusta ei tule minnekään. Emme edelleenkään siis varsinaisesti tiedä, mistä ongelma johtuu, mutta mikäli korjaukseni toimii, varsinaisella syyllä ei ole ainakaan vielä toistaiseksi merkitystä.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Amore

Kävin eilen Bauhausissa, koska tarvitsin kukkapurkkeja. Minulla on ennestään tiettyä mallia, jota siellä myydään. Siellä saattaa tietysti retkahtaa ostamaan myös uuden kasvin, koska myymälän valikoima poikkeaa hieman muiden vihermyymälöiden valikoimasta. Nyt on kuitenkin joulukukkasesonki, joten normaali huonekasvivalikoima oli normaalia suppeampi. Ostin vain kukkapurkit, mutta vihervalikoimaa katsastaessani kaikui osaston yllä katkeamaton kovaääninen pajatus jäkäti-jäkäti-jäkäti...Uskomattoman rasittavaa! Jäkätyksen lähde oli yksi työntekijöistä, joka vain notkui trukin päällä ja jaaritteli "ajatuksiaan" toiselle (kärsivälle?) työntekijälle. Jos se toinen vastaili ollenkaan, niin paljon hiljaisemmalla äänellä. Kun olin melkein pökertymässä jäkätyksen ääreen ja tein lähtöä kassalle, muistin että edelliselläkin kerralla olin kohdannut saman ilmiön. Muistin asian, vaikka käyn Bauhausissa harvoin ja edellisestä käynnistä on kuukausia (keväällä?). Jos olinkin puolikuollut jäkätyksestä jo vartissa tai alle, niin miten ihmeessä nuo työntekijät kestävät moottoriturvan terrorismia päivästä toiseen?
All you need is Love

Toope

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - joulukuu 17, 2021, 08:02:52
Lainaus käyttäjältä: Toope - joulukuu 17, 2021, 00:44:20
Vika voi olla kanoissakin? Tai kasvattajissa?

Epäilen, että olisi rajusti uutissuperkohuna, jos joku onnistuisi kasvattamaan kanoja, joilla on kaksi tai useampi oikeaa - tai vasenta - koipea.

Ehkä kanaakin pitäisi syödä useammin selvin päin.
Syytän ennemmin kanoja. Jos eivät minua ymmärrä, pitäisikö minun ymmärtää niitä?

Jaska

Kun koipireisiä myydään kolmen kappaleen pakkauksissa, niin on jopa joka paketissa epätasa-arvo. Voisiko olla, että itse kiinnität huomiota juuri  vihervasemmistokoipiin.

Hippi

^
Samaa selitystä yritin tarjota aikaisemmassa vastauksessani, mutta se taisi olla liian monisanainen Toopen ymmärrettäväksi tai hyväksyttäväksi.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Karikko

^

Aattelin ihan yksinkertaisempaa ratkaisua toopen pulmaan, hän ei varmaan tunnista noista koipi-reisistä, kumpi on vasen tai oikeajalkaisen "kukonpojan omaisuutta ollut aikoinaan. Tai ei ainakaan muista mitä on tullut syötyä eilen viime-viikolla ja aiemmin kirjavan elämänsä aikoina..

Hippi

Nyt tuli taas Kansanradiossa pohdittavaa. :D

Joku vanhempi rouva oli hiukan tuohtunut, että nyt heidänkin seurakunnassaan on kirkkoon tullut koronapassi. Että kirkkokin jakaa ihmiset passillisiin ja passittomiin. Lopuksi hän heitti tokaisun: Mitähän Jeesus tekisi, miettikääpä sitä!
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

mikainen

Lainaus käyttäjältä: Hippi - joulukuu 19, 2021, 12:39:36
Nyt tuli taas Kansanradiossa pohdittavaa. :D

Joku vanhempi rouva oli hiukan tuohtunut, että nyt heidänkin seurakunnassaan on kirkkoon tullut koronapassi. Että kirkkokin jakaa ihmiset passillisiin ja passittomiin. Lopuksi hän heitti tokaisun: Mitähän Jeesus tekisi, miettikääpä sitä!

Eikö se pitäisi olla mitä Jeesus _tekee_ jos uskoo kaverin ylösnousseen?

Melodious Oaf

Lainaus käyttäjältä: mikainen - joulukuu 19, 2021, 16:27:28
Eikö se pitäisi olla mitä Jeesus _tekee_ jos uskoo kaverin ylösnousseen?

Ainakin englanniksi toi "What would Jesus do?" on aika pitkälle vakiintunut fraasi, ja se esiintyy joskus myös lyhennettynä muodossa WWJD.

Ilmeisesti fraasin popularisoi Charles Sheldonin 1800-luvun lopulla ilmestynyt teos In His Steps: What Would Jesus Do? Aiheesta löytyy jotain lätinää Wikipediasta: https://en.wikipedia.org/wiki/What_would_Jesus_do%3F

En ollut tätä sen kummemmin miettinyt, mutta olin kai aina tulkinnut tämän niin, että siinä puhutaan hypoteettisesti siitä, mitä Jeesus tekisi, jos olisi samassa tilanteessa kuin sinä nyt. Ei ollut tullut edes mieleen, että konditionaalilla otettaisiin jotain kantaa ylösnousemukseen tai mihinkään sellaiseen.

a4

#4377
Lainaus käyttäjältä: Hippi - joulukuu 19, 2021, 12:39:36
Nyt tuli taas Kansanradiossa pohdittavaa. :D

Joku vanhempi rouva oli hiukan tuohtunut, että nyt heidänkin seurakunnassaan on kirkkoon tullut koronapassi. Että kirkkokin jakaa ihmiset passillisiin ja passittomiin. Lopuksi hän heitti tokaisun: Mitähän Jeesus tekisi, miettikääpä sitä!
Ehkäpä tässäkin tapauksessa Jeesus parantaisi apua pyytävät sairastuneet, pyytäisi heitä salaamaan ihmetekonsa ja kehottaisi hankkimaan yhteiskunnan puhdistusmenoissa tällä kertaa vaaditun koronapassin:

Tässä tapauksessa puhdistusmenot olivat oikeastaan tarpeettomat. Jeesus oli jo parantanut ja
puhdistanut spitaalisen omalla, Messiaalle kuluvalla papillisella vallalla. Juutalaisen papin luona
käyminen oli tarpeellista vain "todisteeksi heille", ts. merkiksi, jonka perusteella yhteisökin
hyväksyisi miesparan jälleen joukkoonsa. Hän tarvitsi tuollaisen virallisen todisteen ja siksi hänen
piti käydä vielä papin luona, vaikka varsinainen parantaja ja puhdistaja oli Jeesus.

https://www.savonlinnanseurakunta.fi/documents/475004/3738785/Uusialku6.pdf/342f5746-bdd0-440a-965f-a5efbf2bbece

Koronapassi on ainakin eläinuhria kätevämpi tapa puhdistautua virallisesti. Etenkin jos koronapassin käyttöä laajennetaan muuallekin kuin ravintolassa käynteihin.

Hippi

Viime yönä kahden aikoihin teki mieli morsettaa patterin kautta yläkerran rouvalle, että kello kaksi yöllä ei ole paras aika innostua imuroimaan. Hiukan harmitti, kun muutenkin oli ollut poikkeuksellisen hankala saada unenpäästä kiinni sen jälkeen, kun hän kotiutui pari tuntia aikaisemmin ovet paukkuen.

Vielä viitisen tuntia lusittavana, ja sitten pääsen nukkumaan. Aikaisemmin ei kannata mennä, kun herään sitten jo ennen kukonlaulun aikaa. Tietenkin voisin herätä neljän viiden maissa ja imuroida makuuhuoneen patterit oikein tarkasti ja kopistella patterin välisäkin pölyt pois.  ::) >:(
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Karikko

Lainaus käyttäjältä: Hippi - joulukuu 19, 2021, 18:27:31
Viime yönä kahden aikoihin teki mieli morsettaa patterin kautta yläkerran rouvalle, että kello kaksi yöllä ei ole paras aika innostua imuroimaan. Hiukan harmitti, kun muutenkin oli ollut poikkeuksellisen hankala saada unenpäästä kiinni sen jälkeen, kun hän kotiutui pari tuntia aikaisemmin ovet paukkuen.

Vielä viitisen tuntia lusittavana, ja sitten pääsen nukkumaan. Aikaisemmin ei kannata mennä, kun herään sitten jo ennen kukonlaulun aikaa. Tietenkin voisin herätä neljän viiden maissa ja imuroida makuuhuoneen patterit oikein tarkasti ja kopistella patterin välisäkin pölyt pois.  ::) >:(

"Hienoa" kosto, tai koston suunnittelu antaa kummasti väriä elämään, ettei ala tuntea itseään tarpeettomaksi, tosin luulen, että olet niin kiltti ettet toteuta tuota aiettasi..