Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 32 Vieraat katselee tätä aihetta.

Hippi

Väittäisin, että liukkaalla talvikelillä ei millään jalkineilla pysty kävelemään samalla huolettomalla tyylillä kuin kesäkelillä. Kyllä minä talvella aina kävelen hiukan eri tavalla ja vähän töpöttäen lyhyemmillä askelilla, vaikka olisi hyvätkin kengät alla.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

-:)lauri

Mutta emmenhän me euroopan omistajat voi vain töpötellä.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

ROOSTER

Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

-:)lauri

Minä aion ottaa jatkossakin tuottavuusloikkia.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hippi

Ostinpa hiljattain pitkästä aika maksamakkaraa ja nyt sipaisin levitteen sijasta sitä reissumiehen päälle. Enpä taas arvannut, millainen taistelu leivästä tuli, kun Aatu haistoi herkun. Sain sen lopulta pidettyä käsivarrenmitan päässä sillä, että koukkasin maksista pikkurillin kynnelle ja ojensin sen katille nuoltavaksi. Sain itse leipäni syödä rauhassa.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Toope

Aatu, ei se meitä jätä rauhaan.

Toope

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - tammikuu 14, 2022, 17:08:22
^
Odottakaamme ministeriön kävelyohjeita: 
https://www.youtube.com/watch?v=eCLp7zodUiI
Marin antaa vain 200 miljoonaa, eikä 400 miljoonaa, koska hänen hallituksensa säästää.

Toope

Lainaus käyttäjältä: Hippi - tammikuu 14, 2022, 16:42:27
Väittäisin, että liukkaalla talvikelillä ei millään jalkineilla pysty kävelemään samalla huolettomalla tyylillä kuin kesäkelillä. Kyllä minä talvella aina kävelen hiukan eri tavalla ja vähän töpöttäen lyhyemmillä askelilla, vaikka olisi hyvätkin kengät alla.
Ex-työpaikassani oli hoitaja ja jonkinlainen sosiaalityöntekijä vanhuksia varten, jotta kävelisivät turvallisemmin. Ihan ideaa siinä toki, kun murtuneen lonkan tai polven korjaus maksaa 30 000- 100 000 euroa. Yhteiskunnalle siis. ??? Halvempaa estää vammoja, nastoja mummoille.

Hippi

Huh, eilen jätin kauppareissun tekemättä, kun oli sadetta ja tuulta enemmän kuin mukavalta olisi tuntunut. Nyt on sitten tiet järkyttävän lumikerroksen alla ja nyt on jo pakko mennä hakemaan täydennystä. Olisikohan viisainta lähteä kauppaan ikään kuin sauvakävelylenkille, sillä lumen alla voi olla jäätä siellä täällä ja sauvoista on monesti ollut hyötyä liukkaalla kelillä.

Meillä on päivän vesikatko ja aamulla varastoin vettä juotavaksi jääkaappiin ja pari sangollista erilaisia pesutarpeita varten. Luultavasti käy niin, että noista ei ole paljoakaan ehtinyt kulua ennen katkon päättymistä klo 14. Jos en olisi tuollaista vesimäärää haalinut, niin todennäköisesti jostain olisi tullut järkyttävä tarve vedelle.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hayabusa

Eilen tosiaan havaitsi hyvin tuulen, kun oli mukana purjemainen kantamus. Lievästi jäinen kulkureitti houkutteli kokeilemaan jääsurffausta, mutta vastustin kiusasta ja pysyttelin pingviiniaskelissa onnellisesti kotiin saakka.

Tällä hetkellä ulkona on varsin mojovia puuskia. Ne kuulee sisälle asti. Jossain vaiheessa täytyy taas kuitenkin mennä kokeilemaan onnea ja askelten pitävyyttä.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Hippi

Eipä ollut kummoinenkaan kauppareissu. Kevyenliikenteen väylät oli ehditty aurata. Tosin vielä niille oli vähän satanut uutta lunta aurauksen jälkeen, mutta tuota nyt saattoi pitää jokseenkin normaalina talvikelinä. Pihassa on reilusti lunta ja kutkutti mieltä lähteä pukkaamaan sitä syrjään kulkureiteiltä, mutta maltoin mieleni. En ota nyt olkapääni kanssa turhia riskejä painavan lumen kanssa.

Vesikatkokin loppui ennen kuin ehdin käyttää pisaraakaan varaamastani vedestä. Vähän tuota aavistelinkin, mutta jos vettä ei varaa, niin silloin katko taatusti kestää niin pitkään kuin ilmoitettu, jos ei pidempäänkin.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hippi

Voi helvetin helvetti!
Olen mokannut ja ostanut Eetulle Valion A+ Luonnonjugurttia, vaikka sen piti olla Valion A+ Täyteläinen Luonnonjugurtti. Saman mokan tein joskus viitisen vuotta sitten ja silloin ainakaan herralle ei se moska kelvannut. Saapa nähdä kelpaako tällä kertaa. Meillä ei kukaan muu jugurttia käytä, joten pitää sitten yrittää naapuriin tuo dumpata, kun ei litraa oikein raaskisi (eikä kai saisikaan) viemäriinkään kaataa. Kyllä harmittaa.  :-[ :-[ :-[
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Brutto

#4482
Se alkoi tihkuvasta hanaliitoksesta. Keittiön hanan helmiliitos tuntui perjantaina kostealta ja allaskaapin pohjalevy oli hieman turvonnut. Yritin kiristää helmiliitosta mutta se alkoi vain vuotamaan enemmän. Irrotin hanan ja yritin vaihtaa helmen, mutta putket jäivät lyhyiksi.  Ostin siis uuden hanan jossa putket riittivät liitokseen asti

Kun hana oli irti, ajattelin vaihtaa samalla koko allaskaapin. Hain Ikeasta uuden kaappirungon ja siihen vetovaunun jäteastiaa varten. Vanha ovi ei kuitenkaan sopinut uuteen kaappiin, joten jouduin työstämään ovea hieman minkä jälkeen se piti tietenkin maalata. Irrotin kaikki muutkin kaapin ovet ja maalasin nekin jotta ne olisivat samaa sävyä. Kittaus, hionta, pohjamaali, hionta, pintamaali... Ja samalla vaihdoin sitten vetimetkin.

Kun olin päässyt vauhtiin, laatoitin vielä kaappien välitilan. Ja siinä yhteydessä vaihdoin välitilan valaisimet sekä maadoitetut pistorasiat uudempiin.

Nyt alkaa remontti olemaan loppusuoralla ja hyvä tuli. Kolme päivää siihen meni.

Rupesin ajattelemaan mihin kaapin ovia yleensäkään tarvitaan? Totuin jo keittiöön ilman ovia ja havaitsin sen tehokkaaksi. Pystyin pöydän äärestä yhdellä silmäyksellä havaitsemaan mitä minkin kaapin hyllyllä on.
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: Hippi - tammikuu 17, 2022, 22:10:36
Voi helvetin helvetti!
Olen mokannut ja ostanut Eetulle Valion A+ Luonnonjugurttia, vaikka sen piti olla Valion A+ Täyteläinen Luonnonjugurtti. Saman mokan tein joskus viitisen vuotta sitten ja silloin ainakaan herralle ei se moska kelvannut. Saapa nähdä kelpaako tällä kertaa. Meillä ei kukaan muu jugurttia käytä, joten pitää sitten yrittää naapuriin tuo dumpata, kun ei litraa oikein raaskisi (eikä kai saisikaan) viemäriinkään kaataa. Kyllä harmittaa.  :-[ :-[ :-[

Ostat banaania, omenaa, päärynää ja hedelmäsäilykkeitä ja teet hedelmäjugurttia. On erihyvää.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hippi

^
Hapanmaitotuotteet on kauhistus minulle. Kurkussa tulee väkisin hissiliike ylöspäin, jos sellaista yritän niellä. Ei tule onnistumaan edes piilottamalla makua. Monesti olen yrittänyt, mutta aina sama tulos.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️