Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 41 Vieraat katselee tätä aihetta.

kertsi

Piikkkarit on pop.

Itse menin maastokengissä kauppaan tänään. Kotipiha aivan mahdoton rasti. En onneksi kaatunut.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: kertsi - maaliskuu 04, 2022, 17:12:57
Piikkkarit on pop.

Itse menin maastokengissä kauppaan tänään. Kotipiha aivan mahdoton rasti. En onneksi kaatunut.

Varovaisesti joo pitää ottaa, jos ei ole piikkareita. Ajattelin aamulla, että menisin kauppaan, mutta aamulenkin jälkeen totesin, että en lähde kauppaan kun kaupassa asiointi piikkarein herättäisi metelinsä vuoksi liikaa huomiota ja kitkakengillä ei taas voi turvallisesti matkustaa kauppaan. Tietysti jos olisin mennyt bussipysäkille ja johonkin kauppaan kauempana, olisi matka ollut suhteellisen turvallinen kitkakengissä, mutta viitsinyt pikkuostosten vuoksi nähdä niin paljon vaivaa. Jätetään tällä kertaa kokonaan ostamatta.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

-:)lauri

Avasin juuri Sandels 4,7% oluen.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

-:)lauri

On etuoikeus saada tutustua maailmanpolitiikkaan Laikan opastuksella. Suurin piirtein kaikkien muiden järkeilyt pystyy päättelemään siitä, mitä uutisissa sanotaan, mutta Laika osaa tuoda esille myös sen puolen asioista, miten asioihin voi suhtautua jos ei ole länsimaisen etuoikeutensa opportunistinen sinisilmäinen hölmö.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Kopek

#4594
Lainaus käyttäjältä: Viihde- ja hömppäpöhinä - maaliskuu 05, 2022, 19:04:04
On etuoikeus saada tutustua maailmanpolitiikkaan Laikan opastuksella. Suurin piirtein kaikkien muiden järkeilyt pystyy päättelemään siitä, mitä uutisissa sanotaan, mutta Laika osaa tuoda esille myös sen puolen asioista, miten asioihin voi suhtautua jos ei ole länsimaisen etuoikeutensa opportunistinen sinisilmäinen hölmö.

Jokainen saarnaa omaa evankeliumiaan. Jos ihminen on läpeensä äärivasemmistolainen, hän valikoi ne totuudet, jotka sopivat ideologiaansa. Jos ihminen on äärioikeistolainen, hän valitsee erilaisia totuuksia. Ei kai siinä sen kummempaa.

Kriittisyys yleisesti hyväksyttyjä ja julistettuja tosiasioita kohtaan on tarpeellista. Se, että lähes kaikki ajattelevat asioista tietyllä tavalla, ei todista näkemysten olevan oikeita. Ihmisten mielipiteitä ohjaillaan.

Ukrainan ja Venäjän välisessä sodassa enemmistö länsimaiden ihmisistä luultavasti kokee enemmän sympatiaa Ukrainaa kuin Venäjää kohtaa. Kovin moni ei näe asiaa niin, että uhattuna oleva Venäjä puolustautuu ja on siten oikeutettu sotaansa.

ROOSTER

Eilen osallistuin elämäni toisen kerran mielenosoitukseen. Tällä kertaa olin Ukrainaa puolustamassa ja vastustamassa Venäjän sotaa siellä(kin).

Edellisen kerran olin mielekkäästi osoittamassa aktiivimallia vääräksi. Osallistun vain mielenosoituksiin joilla on vaikutusta.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Amore

Olen ajatellut paljon sitä suomalaista diplomaattia, joka vuosia sitten toi auton takakontissa Venäjälle siepatun pikkupojan rajan yli Suomeen. Poika on nyt suunnilleen täysi-ikäinen. Pojan äitikin palasi Suomeen ja ymmärtääkseni pojan vanhemmat saivat käytännön huoltajuusasiat toimimaan. Diplomaatti menetti uransa ulkoasiainhallinnossa. Hän tiesi niin tapahtuvan kun hän ryhtyi tekoonsa. Koulutettuna ihmisenä hän on varmasti saanut luotua uuden uran itselleen, mutta yhtä kaikki hän teki suuren henkilökohtaisen uhrauksen, jolla oli suuri vaikutus useamman ihmisen elämään. Ihan tavallisillekin ihmisille tulee toisinaan koko elämän mullistavia valintoja eteen. Valintaa tehdessä se voi vaikuttaa vähäpätöiseltä ja arkipäiväiseltä, mutta sosiaaliset tai poliittiset muutokset voivat myöhemmin tuoda valinnan uuteen valoon, jossa se näyttäytyy suurena ja dramaattisena.
All you need is Love

Hippi

Pidin uutispaastoa perjantain iltapäivästä aina tähän iltapäivään. En totaalista, mutta radio ja tv oli pois pelistä, että sieltä ei tule jatkuvalla syötöllä tilannepäivityksiä. Oli naapurin pojat vanhempien reissun ajan kyläilemässä, joten oli oiva hetki pitää itsekin pientä taukoa.

Oli oikein viihtyisä viikonloppu siitäkin huolimatta, että alakouluikäisille joutuu jatkuvasti kokkaamaan jotain. Olin kysynyt etukäteen, että onko jotain toiveita, mutta ilmoitettiin, että ei ole. Kaikki kelpaa. Ja totisesti kelpasikin. :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

-:)lauri

Niskakipu on nyt virallisesti ohi, kun muutamaan päivään ei ole ollut mitään tuntemuksia missään. Tästä on hyvä jatkaa.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

kertsi

Lainaus käyttäjältä: Hippi - maaliskuu 06, 2022, 16:35:06
Pidin uutispaastoa perjantain iltapäivästä aina tähän iltapäivään. En totaalista, mutta radio ja tv oli pois pelistä, että sieltä ei tule jatkuvalla syötöllä tilannepäivityksiä. Oli naapurin pojat vanhempien reissun ajan kyläilemässä, joten oli oiva hetki pitää itsekin pientä taukoa.

Oli oikein viihtyisä viikonloppu siitäkin huolimatta, että alakouluikäisille joutuu jatkuvasti kokkaamaan jotain. Olin kysynyt etukäteen, että onko jotain toiveita, mutta ilmoitettiin, että ei ole. Kaikki kelpaa. Ja totisesti kelpasikin. :)

Itse olen viime päivinä alkanut uudestaan pelata shakkia netissä. Nopeita, helpohkoja pikkupelejä, niin säilyy mielenkiinto, ja kun omat taidot eivät ole häävit, niin kuitenkin välillä joutuu oikeasti ajattelemaan. Tämä on jonkinlaista lepoa sotauutisten seuraamiseen. Samaten eräs pelaamani nettipeli on, vaikka sen sanastossa vilisee kyllä armeijasanastoa siinä määrin, että se tuntuu juuri nyt vähän vastenmieliseltä.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Socrates

Lainaus käyttäjältä: kertsi - maaliskuu 07, 2022, 15:30:33
Itse olen viime päivinä alkanut uudestaan pelata shakkia netissä. Nopeita, helpohkoja pikkupelejä, niin säilyy mielenkiinto, ja kun omat taidot eivät ole häävit, niin kuitenkin välillä joutuu oikeasti ajattelemaan.

Pelaan Lichess-sivustolla anonyymejä ihmisiä vastaan niin sanottua bullet-shakkia eli molemmilla vain minuutti koko peliin. Jännä juttu, että vaikka noin nopeassa pelissä sekaan mahtuu pöhköjä siirtoja, loppuasema on yllättävän usein melko tasainen tietokoneanalyysin mukaan.

Jos haluaa kunnolla selkäänsä, niin pelaa ohjelmaa vastaan sen kovimmalla tasolla eli vahvuusluku noin 2600, suurmestaritaso. Se tulee joka puolelta päälle kuin yleinen syyttäjä ja vie hetkessä kaiken pelitilan.
Kävelevä kremppakertymä

Amore

Viime aikoina olen ajatellut edesmenneitä vanhempiani, mitä he ajattelisivat maailmasta nyt, sota-ajan kokeneita ihmisiä kun olivat? Mitä he sanoisivat siitä, että omat lapset, vaikkakin jo vanhuuden kynnykselle ehtineitä, joutuvat kohtaamaan nykypäivän jännitteet ja epävarmuuden? Pitää varmaan käydä Hietaniemessä...
All you need is Love

Socrates

Lainaus käyttäjältä: Amore - maaliskuu 07, 2022, 17:49:43
Viime aikoina olen ajatellut edesmenneitä vanhempiani, mitä he ajattelisivat maailmasta nyt, sota-ajan kokeneita ihmisiä kun olivat? Mitä he sanoisivat siitä, että omat lapset, vaikkakin jo vanhuuden kynnykselle ehtineitä, joutuvat kohtaamaan nykypäivän jännitteet ja epävarmuuden? Pitää varmaan käydä Hietaniemessä...

Eihän ne olisi moksiskaan. Vaarini oli sisällissodassa ja isäni toisessa maailmansodassa ja jännääkivaa kuulemma oli. Sen ajan jermut toistelivat, että sota on raakaa, mutta aina se kotiolot voittaa ja että tulis sota ja moraali laskis.
Kävelevä kremppakertymä

ROOSTER

Runsaat öljy- tai mineraalivarat tuntuvat olevan maille kirous, pikemminkin kuin onnen lähde. Öljylusikka suussa syntyminen voi jättää pahan maun.

Sille on oma selityksensä ja terminsäkin:  https://fi.wikipedia.org/wiki/Luonnonvarojen_kirous

LainaaJeff Herbstin mukaan luonnonvaravienti lisää autoritarismia siksi, että se kasvattaa keskushallinnon osuutta vientituloista ja näin ylläpitää hallituksia, jotka olisivat muuten kaatuneet.[7] Poliittinen kilpailu vähenee ja vallasta luopumisen hinta kasvaa.[8]
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Kopek

#4604
"Kilohuijari" yritti saada saaliikseen, mutta ei onnistunut.

Olin tulossa Puuilosta ja menossa autooni, kun viereisen auton ikkuna aukesi, ja kuljettaja kysyi huonoa suomea puhuen, missä on lentokenttä. Hänellä oli maantiekartta kädessään.

Jo tässä vaiheessa olisi pitänyt hälytyskellon soida, koska ihmisillä on kännykät ja navigaattorit, jotka neuvovat mihin tahansa.

Hälytyskelloni ei soinut, joten neuvoin, että ensiksi ajetaan moottoritielle (joka näkyi Puuilon pihaan) ja jatketaan sitä. Kyltit neuvovat tarkemmin.

Luulin, että asia on tällä selvä, mutta tyyppi jatkoi ja kysyi, puhunko englantia. Vastasin myöntävästi. Sen jälkeen keskustelimme englanniksi. Tyyppi kertoi olevansa italialainen insinööri ja osallistuneensa eräässä toisessa kaupungissa pidettyyn teknilliseen konferenssiin. Nyt hän oli matkalla lentokentälle ja sieltä lennolla Milanoon.

Tässä vaiheessa hälytyskellon olisi pitänyt soida entistä kovemmin, mutta en vieläkään hoksannut.

Seuraavaksi tyyppi sanoi, että hänellä on pienen pieni ongelma. Matkatavarat painavat kilon liikaa, joten hänen pitäisi vähentää niitä. Hän kaivoi esille mapin, josta hän näytti firmansa nimen. Mapissa oli kuvia aggregaateista ja ilmeisesti muistakin laitteista.

Tässä vaiheessa sisäinen hälytyskelloni lopulta pärähti soimaan. Sanoin tyypille, että en tarvitse mitään, ja että minulla on kiire. Että sorry vaan. Sen jälkeen lähdin ajamaan.

En ostele aggregaatteja tai muitakaan laitteita tuntemattomilta ihmisiltä kauppojen parkkipaikoilla. Jäi siis näkemättä, kuinka "halvalla" olisin laitteita saanut.

Kilohuijareiden tarina sisältää järkyttävän määrän epäuskottavuuksia, mutta silti ihmiset lankeavat tarinoihin.

Miksi ihminen on autolla liikkeellä, jos hän aikoo kohta nousta lentokoneeseen. Jättääkö hän auton (mahdollisesti vuokratun) lentokentälle.
Miksi italialainen insinööri ymmärtää ja osaa puhua suomea, mutta haluaa silti puhua englantia.
Miksi hän ei löydä lentokenttää, joka on maailman helpoin löytää.
Miksi hän sattuu olemaan Puuilon parkkipaikalla eikä S-Marketin.

Jos kaupantekoon olisi päädytty, insinöörillä olisi todennäköisesti ollut korttiautomaatti autossaan, koska harvalla nykyaikana satasia rahakukkarossaan. Miksi hänellä olisi tällainen. Hänhän on vain käymässä Suomessa ja lähdössä juuri pois.

Näiden huijausten idea on se, että tyyppi uskottelee olevansa korkealuokkaisten laatutuotteiden edustaja ja jonkin tietyn tuotteen olevan esimerkiksi tuhannen euron arvoinen. Matkatavaroiden paino-ongelman takia saisin sen nyt kolmella sadalla eli todella edullisesti. Kyllähän tällaiseen ainutlaatuiseen tarjoukseen kannattaa tarttua. Vai kannattaako, koska tuote on todellisuudessa satasen arvoinen. Maksaisin siitä siis kolminkertaisen ylihinnan.

Vähän tämän tyyppinen tapaus (en löytänyt uudempaa esimerkkiä):

https://keskustelu.suomi24.fi/t/6754743/ammattihuijareita-liikkeella

Esimerkki on huono. Tässä vanha netistä löytynyt uutinen samasta aiheesta:

"Osa myyjistä väittää olleensa tuotteen myyntiedustaja Suomessa, mutta juuri lennon lähtiessä pitäisi päästä nopeasti lopuista tuotteista eroon - vaikka halvalla."

https://www.savonsanomat.fi/paikalliset/3036445

Tässä on osuvin kuvaus:

"Italialaisen näköinen, uudehkolla vuokra-autolla liikkunut mies kaupitellut auton kontista aggregaattia ja työkalusarjaa vedoten siihen, että hänellä on kiire lentokentälle , koska lento italiaan lähtisi pian. Tavaroita ei kuulemma voi viedä koneeseen. Ajanut ensin auton viereen ja kysynyt puhutaanko englantia jonka jälkeen puhunut kuitenkin suhteellisen hyvää suomea. Näyttänyt papereista työkalujen "oikean" hinnan, jotka olivat poskettomia. Tosiasiassa työkalut ja aggregaatti ovat olleet perus motonet / biltema tavaraa."

http://kelkkalehti.com/keskustelu/index.php?threads/agri-kauppiaat-liikenteess%C3%A4.134196/