Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 37 Vieraat katselee tätä aihetta.

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Viihde- ja hömppäpöhinä - maaliskuu 16, 2022, 15:32:21
Mulla on Smartumilla useampi sata euroa matkarahaa, mutta se määrä euroja koostuu useammasta maksuerästä viime ja sitä edeltävän vuoden aikana ja johtuen koronasta, niiden käyttöaikaa on pitennetty. Edellisen kerran ostin Smartumilla 100 eurolla arvoa matkakortille viime syksynä. Eikä ole enää muuten korttia, on vain appsi.

Itsellä ollut e-passi appsi niin pitkään, etten enää muista, miten Smartum toimi. Aina se kuitenkin harmittaa, jos ilmaista rahaa jää käyttämättä!

T: Xante

-:)lauri

Sijoitin rahastoihini. Siitä onkin jo kulunut varmaan vuoden päivät kun viimeksi tein rahastomerkintöjä. Ovat tulleet rahastojeni arvot aika paljon alas viimeaikoina, mutta edelleen olen voiton puollella. Tosin voi olla, että sijoitin nyt sellaisessa kohtaa, että alamäki jatkuu ja ollaan kohta miinuksella. No toivotaan, että pitemmällä aikavälillä sijoitus kantaa hedelmää.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - maaliskuu 16, 2022, 15:21:28
Lainaus käyttäjältä: Viihde- ja hömppäpöhinä - maaliskuu 16, 2022, 15:12:17
Onni on Smartum-raha, jota ei vittu voi kuitenkaan käyttää.

Työnantajani maksaa 75 euroa matkarahaa neljä kertaa vuodessa Smartum-tililleni. Yksi maksuerä on käytettävissä puoli vuotta tai vuoden. En ole ihan varma. Joka tapauksesta yhdestä maksuerästä on nyt jäljellä 25 euroa, jonka viimeinen käyttöpäivä olisi ollut tänään. Menin ärrälle ja yritin ostaa arvoa matkakortilleni 100 euron edestä. Olisi sopivasti käytetty tuo erääntyvä 25 euroa sekä sen jälkeinen maksuerä. Yrittäessäni maksaa, sovellus ilmoitti odottamattomasta virheestä jotain tyyliin "unknown error, we have notified administration". Kokeilin 4 kertaa ja joka kerta sama virheilmoitus.

Mutta ei kai Smartumilla voi maksaa siis kuin sen summan, mikä siellä tällä hetkellä on? Eli siis, jos kortilla on nyt 25 e ja vasta tulossa 75 e, niissä kun saattaa olla pieni viive?

T: Xante

Tuo ei kuitenkaan ollut se suurin ja tärkein takeaway tuon matkan anatomiasta. Vähänkö oli eläkeläinen olo kun matkalla näkyi poikkeuksellisen paljon porukkaa (ehkäpä kaunis kevätilma syynä), enkä tavannut ainuttakaan ihmistä, jolla olisi ollut maski pois lukien k-kaupan ryhmä, joista sekä kassalla että minun lisäkseni muutamalla eläkeläisasiakkaalla, oli maskit käytössä. K-kaupassa toinen ryhmä, kappale arviolta ikäisiäni oletettuja naisasiakkaita, jolla ei tietenkään maskia ollut. Ärrällä oli jo täysin apokalyptinen tunnelma. Edes kassalla ei ollut maskia.

Ilman Jaskan pyyteetöntä työtä, ei kuplassani olisi mitään keinoa päätellä, että meillä on pandemia edelleen täysillä päällä.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Jaska


Meilläkin on töissä jonkinmoinen työsuhde-etukortti, johon pitäisi panna omaa rahaa kortille niin sitä käyttäen nimettyihin syömä-, liikunta- ym. kohteisiin työnantaja maksaisi osan hintaa. Mutta en etätyöläisenä ole ryhtynyt rahojani lisävaivaiseen kortiin käyttämään. Kai noihin tottuisi jos ryhtyisi. Vilkaisin Smartumin sivuja. Mielestäni siinä piti saatu raha itse siirtää Smartum-lompakkoon, että sitä pystyy käyttämään.
No jos järjestelmä kertoo, että siinä on virhe, niin kai se on uskottava. Meilläkin kai oli jotain sellaista että raha voi etukortilla vanhentua (korttiyhtiön hyväksi?).

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Jaska - maaliskuu 18, 2022, 01:58:19

Meilläkin on töissä jonkinmoinen työsuhde-etukortti, johon pitäisi panna omaa rahaa kortille niin sitä käyttäen nimettyihin syömä-, liikunta- ym. kohteisiin työnantaja maksaisi osan hintaa. Mutta en etätyöläisenä ole ryhtynyt rahojani lisävaivaiseen kortiin käyttämään. Kai noihin tottuisi jos ryhtyisi. Vilkaisin Smartumin sivuja. Mielestäni siinä piti saatu raha itse siirtää Smartum-lompakkoon, että sitä pystyy käyttämään.
No jos järjestelmä kertoo, että siinä on virhe, niin kai se on uskottava. Meilläkin kai oli jotain sellaista että raha voi etukortilla vanhentua (korttiyhtiön hyväksi?).

Oman rahani on vanhentunut vuodessa, palautuu takaisin työnantajalle, jos ei käytetä. Olen itse joutunut joskus kikkailemaan siten, että olen vanhentumaan menossa olevalla saldolla ostanut Tiketiltä lahjakortin, joka taas on vuoden voimassa ja näin saanut vuoden lisää käyttöaikaa.

Tämä sen vuoksi, että havahduin asiaan liian myöhään ja matkakortillakin on ollut jo paljon saldoa.

Sori Viihtis, mutta kun tämä on nyt se, mistä kansa haluaa puhua!

T: Xante

-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - maaliskuu 18, 2022, 06:30:39
Sori Viihtis, mutta kun tämä on nyt se, mistä kansa haluaa puhua!

Petturit!  :P
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hippi

Kahtena päivänä jo ollut liikkeellä kävelylenkkareilla, kun varsilenkkareiden sisäpohja ei tunnut kovinkaan hyvältä varpaiden nykyisen tilanteen kannalta. Kävelylenkkareiden sisäpohja taas helpottaa kävelyä, mutta sitten onkin tarkkaan katsottava mihin astuu, sillä nuo ei ole liukkaan kelin kengät. Sulavia jäätiköitä tulee näillä seudun olemaan vielä monta viikkoa paksun hiekkakerroksen lomassa. Kauan taitaa mennä ennen kuin fillarin uskaltaa ottaa esiin saati, että sillä pidempiä lenkkejä lähtisi tekemään.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

-:)lauri

Avasin juuri huurteisen - Coca Cola Zeron. Olen varannut tälle viikonlopulle 8 kappaletta sosasola-annosta. Täytyy katsoa missä tahdissa kumoan nämä, ettei nouse makeutusaine liiaksi päähän.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Hippi - maaliskuu 18, 2022, 11:01:58Sulavia jäätiköitä tulee näillä seudun olemaan vielä monta viikkoa paksun hiekkakerroksen lomassa. Kauan taitaa mennä ennen kuin fillarin uskaltaa ottaa esiin saati, että sillä pidempiä lenkkejä lähtisi tekemään.

Täällä myös odotellaan jäiden lähtöä (tienpinnoilta) ja säiden lämpenemistä. Pientä toivoa antaa tuo lämmin henkäys mikä on tulossa viikonlopuksi, mutta kuukausiennuste ei lupaa hyvää.

Lainaus käyttäjältä: ForecaECMWF:n eli Euroopan keskipitkien sääennusteiden keskuksen tuoreessa kuukausiennusteessa Suomen säähän on näköpiirissä hyytävä käänne. Kevään eteneminen on tyssäämässä maaliskuun loppupuolella, kun pohjoisnavalta romahtaa erittäin kylmää ilmaa Pohjois-Eurooppaan.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

-:)lauri

Nyt ei tietysti ole enää (tai vielä) päivä, mutta mietinpä kumminkin, että Wolt on muuten hyvä keksintö, mutta ravinteleita, jotka olisivat nimenomaan keskittyneet kasvisruokiin, on valikoimassa vain yksi. Toivoisin kasvisruokaravintoloita alueelle enempikin.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hippi

^
Hauskoja ajatuksia sulla, kun asunnossa taitaa vieläkin leijua sen juuri paistetun viiden kilon kinkun tuoksut. Vai joko olen ottanut maistipakoja ihan kinkkuähkyyn asti  :P
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: Hippi - maaliskuu 19, 2022, 08:13:13
^
Hauskoja ajatuksia sulla, kun asunnossa taitaa vieläkin leijua sen juuri paistetun viiden kilon kinkun tuoksut. Vai joko olen ottanut maistipakoja ihan kinkkuähkyyn asti  :P

:D
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

-:)lauri

Nyt on vedetty reilu kilo joulukinkkua. Varjelkoon, että oli hyvää.

Tää viiden kilon satsi on parempi sijoitus, kuin sen kokoluokan satsit, joihin normaalisti sijoitan, sillä tässä on kokonsa puolesta sitä ihan konkreettista lihaakin jänteiden ja kalvojen lisäksi, jotka saattavat pilata pienemmän kinkun lähes kokonaan.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

-:)lauri

Mulla on Tiktok-profiili, mutta selkeesti en ole kyllä kohderyhmää. Lähinnä nuorison omia läppiä täynnä, Se mikä pistää silmään, on se, että persujen propagandaa oli tarjolla runsaasti.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Toope

Lainaus käyttäjältä: Viihde- ja hömppäpöhinä - maaliskuu 19, 2022, 16:35:27
Nyt on vedetty reilu kilo joulukinkkua. Varjelkoon, että oli hyvää.
Hyvää joulua!
Ortodoksikalenterin mukaan nyt lienee joulu.