Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 43 Vieraat katselee tätä aihetta.

-:)lauri

Joko mainitsin, että joulukinkku on aivan järkyttävän hyvää?
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

MrKAT

Surutyötä klo 5.55:stä asti. Kameralla kuvasin laskevaa aamun täyskuuta kun se sitten jymähti. Mikään näppäin ei toiminut.  Teleskooppinen 15xzoomin linssisysteemi oli jo viimeisiä vuosia kurahdellut ja temppuillut mutta ilmeisesti nyt jumitti auki lopullisesti ja kamera ei ota mitään käskyä vastaan ennenkuin linssisysteemi on hoidettu sisään. Jota se ei voi tehdä koska mekaaninen jumi, pieni ininä vain. Akku irti ja takaisin. Sama jumi. n 20 kertaa päivän aikana. Ei aukea laukea.
  Yli 10 vuotta kuvasin ja superzoomina (jotain 45-75x) kevätlintujakin. Kamera on saatu aussikaverilta joka lahjoitti sen läheiselle sukulaisella joka antoi minulle. Pieni ihmepokkari, joka oli aina mukana kun taskuun mahtu.
  Voisi koettaa hajottaa sen ja korjata mutta vahvat epäilykset on. Pitäisi olla kellosepän vehkeet, oletan.
Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

Toope

#4667
Lainaus käyttäjältä: Viihde- ja hömppäpöhinä - maaliskuu 20, 2022, 16:20:00
Joko mainitsin, että joulukinkku on aivan järkyttävän hyvää?
Hyvää joulua!
- - -
Itselläni meni jotain väärään kurkkuun alkuillasta, kun tuli sähkökatkos. Ensin peljästyin, että laskut unohtuneet, mutta onneksi koko talossa (lähiössä) oli sähköt pimeänä. Energiafirmalla olikin vain posahtanut jokin laite ja tunnin päästä virta palasi. Nopeasti nuo tiedottivat kännykkään, että vain vika laitteissa. Aika lähellä olin soittaa pollareille...!
Mutta ilmeisesti näitä vaan sattuu, emme ole tottuneet sähkökatkoksiin, kuten joissakin maissa.

Xantippa

^

Pollareille et voi enää suoraan soittaa, se on aina 112, johon nykyään soitetaan, mutta voinpa kuvitella heidän ilmeensä, joku huutaa puhelimeen, että apua apua heti, täällä on sähkökatko!

On siis pakko uteliaisuudesta kysyä, mitä Toope luulit poliisin tekevän asialle?

T: Xante

Kopek

Linssin jumiutuminen zoomikamerassa  - huono juttu. Onko päässyt hiekkaa rattaisiin, vai ovatko rattaat hajonneet. Ei taida olla paljon tehtävissä. Voisiko vielä kokeilla täräyttelemistä eri asennoissa, ilmanpainetta koloihin, kädellä nitkuttelemista ja ääriulos-asentoon vetämistä jne. Mitään voiteluainetta ei voine käyttää, linssistä kun on kyse. Joissakin muissa laitteissa suihkaus sitä saattaa auttaa.

Ilmeisesti on mentävä kauppaan tai tilattava netistä.

Uusi kamera.

Nykyvehkeitä ei ole tehty kestämään vuosikymmeniä niin kuin vanhat Leicat ynnä muut, joita pystyi korjaamaankin.

Kokeilunhaluinen hullu kun olen, aukaisin ja purin ja puhdistin aikoinaan vanhan Contax kameran ilman mitään aikaisempaa kokemusta. Alkoi toimia hienosti - ja huonosti. Filmin kelaus meni sekaisin. Filmi ei liiku tarpeeksi. Kuvat tulevat osittain päällekkäin. Pitäisi ottaa välissä yksi tyhjä kuva linssinsuojus päällä. Tällöin filmille ei kuitenkaan tule täyttä määrää kuvia. En käytä kameraa, joten asialla ei ole suurta väliä.

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - maaliskuu 23, 2022, 07:11:42
^

Pollareille et voi enää suoraan soittaa, se on aina 112, johon nykyään soitetaan, mutta voinpa kuvitella heidän ilmeensä, joku huutaa puhelimeen, että apua apua heti, täällä on sähkökatko!

On siis pakko uteliaisuudesta kysyä, mitä Toope luulit poliisin tekevän asialle?

Aika ajoihan medioissa kerrotaan millaisia puheluita toopet soittavat hätäkeskukseen. Kysellään ohjeita autonrenkaiden vaihdosta kinkunpaistamiseen. Väliin tulee jokusen kotinyrkkeilyillan tuomarointitehtävä tai lanssitilaus.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Hayabusa

Naapurista lainattua:
Lainaus käyttäjältä: Xantippa - maaliskuu 23, 2022, 08:04:38
Jokaisessa ketjussa näistä ja kaikissa tilanteissa pitäisi myös muistaa, että itse asiassa keskimääräisesti neuvostokansalaisella kuten myös nykyvenäläisellä on paitsi voimakas kansallistunne, romanttinen käsitys omasta maastaan, myös syvä epäluulo vallanpitäjiä kohtaan.

Tunnen itseni keskimääräiseksi neuvostokansalaiseksi.  ;D

En sano että neuvostovaltiossa tai valtioneuvostossa olisi päättäjinä pelkästään pahantahtoisia ihmisiä. Sen sijaan todisteiden valossa suunnaton typeryys näyttää vievän poliittista urakehitystä eteenpäin. Tai kuten joku aikoinaan asian ilmaisi: into voittaa älyn. Ja älykään ei riitä, jos ei ole viisautta. No niin, alkaa mennä syvälliseksi ja en ole edes juonut viisasten juomaa.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - maaliskuu 23, 2022, 08:34:17
Naapurista lainattua:
Lainaus käyttäjältä: Xantippa - maaliskuu 23, 2022, 08:04:38
Jokaisessa ketjussa näistä ja kaikissa tilanteissa pitäisi myös muistaa, että itse asiassa keskimääräisesti neuvostokansalaisella kuten myös nykyvenäläisellä on paitsi voimakas kansallistunne, romanttinen käsitys omasta maastaan, myös syvä epäluulo vallanpitäjiä kohtaan.

Tunnen itseni keskimääräiseksi neuvostokansalaiseksi.  ;D

En sano että neuvostovaltiossa tai valtioneuvostossa olisi päättäjinä pelkästään pahantahtoisia ihmisiä. Sen sijaan todisteiden valossa suunnaton typeryys näyttää vievän poliittista urakehitystä eteenpäin. Tai kuten joku aikoinaan asian ilmaisi: into voittaa älyn. Ja älykään ei riitä, jos ei ole viisautta. No niin, alkaa mennä syvälliseksi ja en ole edes juonut viisasten juomaa.

Joo me taidetaan näin aamusta ihan selvinpäin vetää ;D

Itse asiassa näen, että eihän Venäjällä koskaan ole edes mihinkään demokratiaan, as we know it, edes tosissaan pyritty. Kyse ei ole varsinaisesti minunkaan mielestäni hyvän- tai pahantahtoisuudesta, vaan siitä, että systeemi nyt perustuu ylätasolla karkeaan valtaan (sisältäen väkivallan, silloin kun siihen mahdollisuus) ja alatasolla vaihdantaan joka asiassa.

Näin hyvin törkeästi ja kapeasti yleistäen.

T: Xante

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - maaliskuu 23, 2022, 08:34:17
Naapurista lainattua:
Lainaus käyttäjältä: Xantippa - maaliskuu 23, 2022, 08:04:38
Jokaisessa ketjussa näistä ja kaikissa tilanteissa pitäisi myös muistaa, että itse asiassa keskimääräisesti neuvostokansalaisella kuten myös nykyvenäläisellä on paitsi voimakas kansallistunne, romanttinen käsitys omasta maastaan, myös syvä epäluulo vallanpitäjiä kohtaan.

Tunnen itseni keskimääräiseksi neuvostokansalaiseksi.  ;D

En sano että neuvostovaltiossa tai valtioneuvostossa olisi päättäjinä pelkästään pahantahtoisia ihmisiä. Sen sijaan todisteiden valossa suunnaton typeryys näyttää vievän poliittista urakehitystä eteenpäin. Tai kuten joku aikoinaan asian ilmaisi: into voittaa älyn. Ja älykään ei riitä, jos ei ole viisautta. No niin, alkaa mennä syvälliseksi ja en ole edes juonut viisasten juomaa.

Hyvin sanottu. Muutamalla lauseella asia vedetty nippuun.

Silti mukana on huumorin lisäksi ulkopolitiikkaa, juonenkäänteitä, työmarkkinapolitiikkaa, hallintokulttuuria, psykologiaa ja käyttäytymistieteitä, filosofiaa sekä juttua alkoholista.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hippi

Kyllä oli vaikea aamu ja vasta kolmantena aamuna onnistuin olemaan ilman kahvia :D

Sain viime viikolla lähetteen labroihin ja ajattelin, että heti maanantaina menen. En mennyt. Oli huono yö takana ja piti saada kahvia heti eikä kohta, joten paasto tärvääntyi. Sama toistui tiistaina, tosin ilman huonoa yötä. Siinä vaiheessa, kun mukillinen mikrotettua kahviherkkua oli nakattu kitusiin, muistin, että ei olisi pitänyt.

Nyt vihdoin olin niin järjissäni heti herättyni, että muistin kahvittomuusvaatimuksen.

Kiltteydestä sakotettiin. Vuoronumerokoneen päällä oli lappu, jossa käskettiin ottamaan Kelakortti esiin ja ulkovaatteet pois ennen vuoronumeron ottamista. No, minähän tietenkin noudatin ohjetta ja sillä aikaa kaksi tai jopa kolme ehti ottaa vuoronumeron ennen kuin olin saanut hupparin pois ja Kelakortin esiin. Niillä edelleni kiilanneilla oli ulkovaatteet päällä ottaessaan vuoronumeron. Teki mieli sanoa jotain, mutta jupisin vain sisäänpäin. Eikä siitä lopultakaan ollut haittaa, sillä olin varautunut odottamaan pelaten sanapeliä. Vuoroni tuli niin nopeasti, etten ehtinyt saada ensimmäistäkään peliä ratkaistua loppuun asti.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - maaliskuu 23, 2022, 09:18:11
Itse asiassa näen, että eihän Venäjällä koskaan ole edes mihinkään demokratiaan, as we know it, edes tosissaan pyritty. Kyse ei ole varsinaisesti minunkaan mielestäni hyvän- tai pahantahtoisuudesta, vaan siitä, että systeemi nyt perustuu ylätasolla karkeaan valtaan (sisältäen väkivallan, silloin kun siihen mahdollisuus) ja alatasolla vaihdantaan joka asiassa.

Näin hyvin törkeästi ja kapeasti yleistäen.

Muinainen Novgorod oli, ainakin aikalaisiinsa verrattuna, jonkin sortin demokratia. Kaupunkilaiset äänestivät neuvostosta ja arkkipiispasta. Periferioiden asukkailla ei luonnollisesti kuitenkaan ollut sanan sijaan valtakunnan keskustan asioihin. Mielenkiintoista Novgorodissa on se, että vaikka historiankirjoitus on häivyttänyt asiaa, niin suuri osa asukkaista oli ugrilaisia kansoja. Siis hieman oikoen suomalaisia.  ;)
Jopa kaikkein kuuluisimman novgorodilaisen Aleksanteri Nevskin kerrotaan olleen verenperimältään osittain ugri. Tästä pääseekin kätevästi nykypäivään ja Vladimir Vladimirovitsiin. Hänen isoäitinsähän oli Tveristä kotoisin, siis Karjalasta Ruotsin tyranniaa paenneiden jälkeläisiä. Pitäisikö maailmain traagisista tapahtumista syyllistääkin suomalaisia?
Päätän harharetkeni toteamalla, että loppujen lopuksi jokainen vastaa vain ja ainoastaan omista synneistään.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - maaliskuu 24, 2022, 09:19:31
Lainaus käyttäjältä: Xantippa - maaliskuu 23, 2022, 09:18:11
Itse asiassa näen, että eihän Venäjällä koskaan ole edes mihinkään demokratiaan, as we know it, edes tosissaan pyritty. Kyse ei ole varsinaisesti minunkaan mielestäni hyvän- tai pahantahtoisuudesta, vaan siitä, että systeemi nyt perustuu ylätasolla karkeaan valtaan (sisältäen väkivallan, silloin kun siihen mahdollisuus) ja alatasolla vaihdantaan joka asiassa.

Näin hyvin törkeästi ja kapeasti yleistäen.

Muinainen Novgorod oli, ainakin aikalaisiinsa verrattuna, jonkin sortin demokratia. Kaupunkilaiset äänestivät neuvostosta ja arkkipiispasta. Periferioiden asukkailla ei luonnollisesti kuitenkaan ollut sanan sijaan valtakunnan keskustan asioihin. Mielenkiintoista Novgorodissa on se, että vaikka historiankirjoitus on häivyttänyt asiaa, niin suuri osa asukkaista oli ugrilaisia kansoja. Siis hieman oikoen suomalaisia.  ;)
Jopa kaikkein kuuluisimman novgorodilaisen Aleksanteri Nevskin kerrotaan olleen verenperimältään osittain ugri. Tästä pääseekin kätevästi nykypäivään ja Vladimir Vladimirovitsiin. Hänen isoäitinsähän oli Tveristä kotoisin, siis Karjalasta Ruotsin tyranniaa paenneiden jälkeläisiä. Pitäisikö maailmain traagisista tapahtumista syyllistääkin suomalaisia?
Päätän harharetkeni toteamalla, että loppujen lopuksi jokainen vastaa vain ja ainoastaan omista synneistään.

Ovathan nuo viikinkien jälkeläisiä osaltaan, suomalaisiakin on ollut mukana noilla retkillä, kenties jäänyt asumaankin. Aika hedelmällistä aluetta Pohjolaan verrattuna. Kun katsoo noita haastateltuja naisia, niin ne ainakin näyttää naapurin Sirpalta ja kovin tutunoloisilta.

Syyllistämisessä olet selvästi Raamatun sanaa vastaan:

Lainaus käyttäjältä: https://www.luterilainen.net/kosto-kolmanteen-ja-neljanteen-polveen/Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat; mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni"

Tosin tuossa taidetaan puhua rikkeistä vakavimmasta - Jumalan ehdottoman rakastamisen puutteesta. Lasten ja naisten murhaaminen on sen rinnalla pientä ja unohtuu helpommin. Joissain kohtia kokonaisten väestöryhmien likvidoimista suositellaan.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

-:)lauri

Eurojackpot-arvonta on uudistunut.
Aiemmin arvonta oli kerran viikossa.
Nyt arvonta on kaksi kertaa viikossa.
Tein uuden kestotilauksen.
En köyhdy enää tulevaisuudessa 2 euroa viikossa.
Köyhdyn 4 euroa viikossa.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Socrates

Lainaus käyttäjältä: Viihde- ja hömppäpöhinä - maaliskuu 24, 2022, 13:05:48
Eurojackpot-arvonta on uudistunut.
Aiemmin arvonta oli kerran viikossa.
Nyt arvonta on kaksi kertaa viikossa.
Tein uuden kestotilauksen.
En köyhdy enää tulevaisuudessa 2 euroa viikossa.
Köyhdyn 4 euroa viikossa.

Minä alan nyt lotota ensimmäistä kertaa elämässäni. On ollut parissa asiassa niin älyttömän hyvä tuuri, että ehkä se saa jatkoa.

Jos tulee päävoitto, ostan samanlaisen 12 000 euron takin, mikä Putinilla oli viime viikolla kansanjuhlassa. Säväyttää yhdessä Trump-lippiksen kanssa.
Kävelevä kremppakertymä

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Socrates - maaliskuu 24, 2022, 13:27:54
Lainaus käyttäjältä: Viihde- ja hömppäpöhinä - maaliskuu 24, 2022, 13:05:48
Eurojackpot-arvonta on uudistunut.
Aiemmin arvonta oli kerran viikossa.
Nyt arvonta on kaksi kertaa viikossa.
Tein uuden kestotilauksen.
En köyhdy enää tulevaisuudessa 2 euroa viikossa.
Köyhdyn 4 euroa viikossa.

Minä alan nyt lotota ensimmäistä kertaa elämässäni. On ollut parissa asiassa niin älyttömän hyvä tuuri, että ehkä se saa jatkoa.

Jos tulee päävoitto, ostan samanlaisen 12 000 euron takin, mikä Putinilla oli viime viikolla kansanjuhlassa. Säväyttää yhdessä Trump-lippiksen kanssa.

Haalistunut lippis jo unohdetun julkkiksen nimellä ja ylikallis toppatakki juhannuksen jälkeen säväyttää kyllä varmasti.  Mutta onko se haluamiasi kaltainen säväri?
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS