Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 36 Vieraat katselee tätä aihetta.

Hippi

^
Joo, minua hiukan alkoi naurattaa tuo koirien mainitseminen, mutta en siitä välittänyt väärään ketjuun enää mitään mainita.

Tuolla samaisella rouvalla oli taannoin koirakin. Tämä koiraraukka ei vaan tahtonut viihtyä yksikseen. Yksin jäätyään koira aloitti surkean parkumisen HAU-HAUU-HAUUuu- UUUUuuuuuuuu. Lopulta eräänä päivänä, kun koira oli ollut kellon ympäri yksin ja jokainen rapussa liikkuja oli saanut konsertin, noin 10-15 minuuttia kerrallaan, otimme yhteyttä naapuriin ja kerroimme, että tuo ei enää nyt noin voi jatkua. Koira muuttikin saman tien pois, mutta aina välillä käy rouvalla hoidossa edelleen, mutta sitä ei enää yksin jätetä.

Mietin vain, että mitenhän koira olisi reagoinut kiljuorkkuun, olisiko mennyt emäntäänsä pelastamaan vai yhtynyt kuoroon.
Onneksi hänellä ei noita lapsivapaita viikonloppuja ole kovin usein.  ::)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hippi

Aika hulluja ajatuksia tulee joskus päähän.  ::)

Nyt olen tuskastunut siitä, että on päiviä, jolloin EN katso maksamaani Netflixiä. Tuntuu kuin heittäisin rahaa hukkaan, kun jätän käyttämättä jotain, mistä olen maksanut kuukausimaksun. Vielä pöljemmältä tuntuu, että enemmän ahdistaa, että katson ilmaista Areenaa maksullisen palvelun sijasta. Eihän Areenakaan ilmainen ole, kun veroina sitä rahoitan, mutta siinä mielessä ilmainen, että en siitä erikseen vapaaehtoisesti ole maksanut.

Nyt yritän vakuuttaa itselleni, että en tosiaankaan tuhlaa, jos teen jotain muuta kuin katselen telkkua  :-\
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Hippi - maaliskuu 29, 2022, 14:00:54
Nyt yritän vakuuttaa itselleni, että en tosiaankaan tuhlaa, jos teen jotain muuta kuin katselen telkkua  :-\

Voit kesällä säästää tuhlaamasi takaisin, tekemällä muutaman kauppamatkan bussin sijasta polkupyörällä! Vielä enemmän säästää jos ajatteli ottavansa taksin.

Voi ihme, miksi näistä tuli mieleen valtion budjetointi.  :o
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hippi

^
Pöh, ei onnistu bussimatkojen korvaaminen polkupyörällä, kun muutenkin käytän vain polkupyörää heti, kun nuo hiekat saadaan raivattua pois kevyenliikenteen väyliltä. Nyt pyörättömään aikaan olen käynyt kävellen.

Tai käytänhän minä bussia noin kerran kuukaudessa ja niistäkin sitten usein menomatkan kävelen.

Monesti ihmettelen kenelle ne lehtien säästövinkin on tehty, kun saattaa olla pitkä lista asioita, joiden tekeminen toisin säästäisi. Mutta kun minä jo teen toisin, eli sen säästövinkin mukaan. Sama on erilaiset laihdutus- ja ruokaterveellisyysohjeet, kun pitäisi jättää pois sellaista, jota en lainkaan käytä.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

-:)lauri

Mun ikivanha tabletti tuli nyt tiensä päähän. Lataaminen epäonnistuu. Kertaalleen tuohon on lataus jo korjattu, mutta kun joka tapauksessa haluan isomman näytön, tilasin nyt sitten kokonaan uuden: Samsung Galaxy Tab S8 ultra 14.6".
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hippi

^
Oletko varma, ettei laturin johto ole paskana?
Minun vanhassa tabletissa lataus epäonnistui satunnaisesti ja luulin kapineen olleen rikki niin, ettei se saa kosketusta jotenkin, kun laturin siihen tökkää kiinni. Parikin kertaa siinä oli pölyä, kun yleensä se lojui sängyn vieressä lattialla. Käytin sitä pääasiassa sänkyleluna. Pölyn puhaltelu ei sitten enää auttanut. Viimeisenä keinona vielä ostin laturin johdon ja se sitten auttoikin. Laturin johto oli mennyt rikki siitä liittimien "niskasta".
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: Hippi - maaliskuu 30, 2022, 10:31:37
^
Oletko varma, ettei laturin johto ole paskana?
Minun vanhassa tabletissa lataus epäonnistui satunnaisesti ja luulin kapineen olleen rikki niin, ettei se saa kosketusta jotenkin, kun laturin siihen tökkää kiinni. Parikin kertaa siinä oli pölyä, kun yleensä se lojui sängyn vieressä lattialla. Käytin sitä pääasiassa sänkyleluna. Pölyn puhaltelu ei sitten enää auttanut. Viimeisenä keinona vielä ostin laturin johdon ja se sitten auttoikin. Laturin johto oli mennyt rikki siitä liittimien "niskasta".

Joo olen varma että vika on laitteen lataus-järjestelmässä. Kun on ladattu, näyttää että akussa 100% virtaa. kun näyttää että akussa 72% virtaa laite sammuu eikä lähde käyntiin. Kun sitten tyrkkää laturin sisään kestää 15 minuuttia, että mitään tapahtuu, ja kun tapahtuu, näyttää, että akussa olisi 73% virtaa ja vasta nyt laite voidaan käynnistää uudestaan. Muutenkin se lataa laitteeseen virtaa hitaammin, kuin minkä Youtuben katselu kuluttaa. Laturi on alkuperäinen ja laturin piuha puoli vuotta vanha.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hippi

^
No kepeät mullat sitten sille laitteelle :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

-:)lauri

Natsifikoin itselleni 3-millin siilin. Pää saa denatsifikoitua taas rauhassa kolmesta ehkä viiteen kuukautta, jonka jälkeen natsifikoin pääni uudestaan, ellen sitten mene parturiin ottamaan kampauksen.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: Viihde- ja hömppäpöhinä - maaliskuu 30, 2022, 10:25:10
Mun ikivanha tabletti tuli nyt tiensä päähän. Lataaminen epäonnistuu. Kertaalleen tuohon on lataus jo korjattu, mutta kun joka tapauksessa haluan isomman näytön, tilasin nyt sitten kokonaan uuden: Samsung Galaxy Tab S8 ultra 14.6".

Aika iso, siis tabletti. Halvemmaksi olisi tullut käydä specsaversilla, niin olisi riittänyt pienempikin ruutu.  ;)
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

-:)lauri

Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

-:)lauri

#4706
Just tuli uuden karhea tabletti. Laturi tulee huomenna. Huomenna on myös veljen luona saunailta, joten pääsen tutustumaan uuteen tablettiini vasta ylihuomenna.

Päivitystiedoite 1.4.2022: Siis laturin johto tulee tänään ja itse laturi todnäk vasta ensi viikolla.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hippi

Minäkin iltasella yritin mielikuvitella, millainen olisi käsissä tuollainen yli 14 tuumainen. Omani on 10,1 ja siinä on vain aivan kapeat reunukset, joten kuva-alaa on aika mukavasti. Ainoa, jonka toivoisin olevan toisin, on paino. Petikäytössä ja yhdellä kädellä pidettynä on aika painava pidellä hyppysissä. Tuo kymmentuumainen on ihan riittävä lähietäisyydellä käytettäväksi.

Tabletti muuten parantaa näköä. Kun silloin joskus reilu 7 vuotta sitten aloin kulkea bussilla työmatkat, hankin tabletin bussiviihteeksi sillä siinä samalla matka-aikani lähes kaksinkertaistui aikaisempaan verrattuna. Tuolloin käytin laseja aina lukiessa ja lähityöskentelyssä, eli myös tabletin selaamisessa. Kun aloin enemmän pelaamaan, ei juurikaan huvittanut kaivaa laseja esiin, vaikka jotkut yksityiskohdat jäi arvailujen varaan. Vähitellen aloin huomata, että aloinkin nähdä paremmin ja paremmin.

Yksi syy älypuhelimen hankkimattomuuteen oli juuri tuo, etten jaksa alvariinsa kaivaa laseja esiin, kun ei siitä kuitenkaan näe mitään. Nykyisin ei ole mitään ongelmaa nähdä puhelimenkaan pienestä ruudusta tekstejä. Myös painettujen lehtien lukeminen onnistuu ilman laseja, kun aiemmin näin vain suurimmat otsikot ilman laseja.

Kaiken huippu on, että minulla piti olla ns. ikänäköä, joka vaatii aikaa myöten yhä vahvempia laseja. Olenkohan jo paluumatkalla nuoruuteen tai peräti lapsuuteen  ;D :P
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

-:)lauri

No siis onhan toi kyllä aika iso. Myös on kolme ja puolisataa grammaa painavampi kuin edellinen. Varmaan tulee kädet puutumaan aiempaa nopeammin kun sängyssä katselee NHL-kiakkoa. Joku tabletin pidikesysteemi sänkyyn/yöpöytään voisi olla hyvä sijoitus.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hippi

Pääsinpä Jumbon reissusta halvalla, kun paluumatkalla ei bussin matkakortinlukijat taaskaan toimineet. Nyt kun linja on muutettu runkolinjaksi, niin nyt on jopa hieno näyttö, jossa kerrottiin yhteysongelmista ja että vikaa selvitetään. Tulee taas kallis päivä HSL:lle, kun kertamaksuja jää perimättä. Varmasti tuo bussi ei ollut ainoa, jossa yhteys ryki. Liekö venäläistä häirintää ilmassa :D

Outo juttu tuo, että kun noin kerran kuukaudessa, tai ehkä 56 viikon välein, käytän bussia, niin hyvin usein paluumatkan pääsen ilmaiseksi. Joko bussin lukulaite on ollut rikki tai nyt uutena yhteydet taivaalle on pois päältä.

Olenko minä se pahanilmanlintu, jonka läheisyys särkee laitteet, vai onkohan nuo todellakin usein epäkunnossa?
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️