Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 40 Vieraat katselee tätä aihetta.

-:)lauri

Eli tilanne ei ole tällä hetkellä Burger Kingin hallinnassa. Voin siis hyvällä omallatunnolla röyhtäillä ravitsevan burgerilounaan päätteeksi.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Toope

Lainaus käyttäjältä: Viihde- ja hömppäpöhinä - huhtikuu 04, 2022, 12:08:35
Eli tilanne ei ole tällä hetkellä Burger Kingin hallinnassa. Voin siis hyvällä omallatunnolla röyhtäillä ravitsevan burgerilounaan päätteeksi.
Vaikka Yhdysvaltoja arvostan, sen mainostama ruokavaliomalli ei minua miellytä.

Hippi

Lainaus käyttäjältä: Viihde- ja hömppäpöhinä - huhtikuu 04, 2022, 12:08:35
Eli tilanne ei ole tällä hetkellä Burger Kingin hallinnassa. Voin siis hyvällä omallatunnolla röyhtäillä ravitsevan burgerilounaan päätteeksi.

Pitäisi varmaan alkaa tehdä listaa mitä kaikkea voisi tai pitäisi kokeilla ennen kuolemaa. Tuli vaan tuosta lounaastasi mieleen, että milloinhan tuollaista tulisi kokeiltua. En ole koskaan syönyt vielä.

En ole koskaan tilannut kotiin valmista ruokaa (pizzaa, "kiinalaista", hamppariateriaa ...), mitä myös naapurin pojat pitivät aika ihmeellisenä :D
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

ROOSTER

Tuntemani italialainen pizzayrittäjä oli makuherkkä ja tarkka, hän sanoi että pizza on pikaruokaa ja se on syötävä valmistuspaikalla - se ei kestä kuljetusta menettämättä makua ja ominaisuuksia.

Karkeasti yleistäen voisin sanoa, että vanhempani eivät ostaneet kaupasta juuri muuta kuin  suolaa, sokeria ja kahvia. Kaikki - erityisesti jokapäiväinen perunamme - tuotettiin, kalastettiin, poimittiin tai tapettiin itse.

Minun sukupolveni ei ole katsonut omavaraisvaivannäköä kannattavaksi, eikä aikakaan ole sellaiseen riittänyt kaikenlaisen säheltämisen räjähdysmäisesti lisääntyneen määrän takia. Satunnaisia porkkanaviljelyepäonnistumisia lukuunottamatta kaikki ostetaan kaupasta. Konseptiin ei kuulu ruuan tilaaminen kotiin, ei niin kauaa kuin jalka tai edes toinen käsi liikkuu, että saa kokattua itselleen.

Lapseni sen sijaan ovat koukuttuneet tilaussapuskoihin. Raskaan työpäivän päälle thaikkua, kiinalaista, pizzaa tai sushia tilaten. Heillä on lähellä kaikenkarvaisia, hehheh, ruokapaikkoja läheisyydessä, joten annos on vielä lämminkin saapuessaan - paitsi sushi. Kotikoloissaan he laittavat ruokaa vain ajan kanssa, usein joksikin juhlapäiväksi. Entinen juhla- eli ravintolaruoka on siis tavallaan muuttunut arkiruuaksi ja alunperin tavalliselta tuntuva arkiruoka juhla-ateriaksi.

Monen raavaan miehen ruokaunelma on itsetehty perunamuusi ja lihapullat, jälkkäriksi lämmin kotileivottu pulla. Niitä on aina vaan harvemmin tarjolla.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hippi

Luultavasti on ihan lapsuuden peruja, että olen vähän kranttu ruokien suhteen enkä oikein välitä muiden tekemistä, kun haluan tietää, mitä ruuassani on. Lapsuuden ruuat oli niin yksinkertaisia, että niistä näki silmäyksellä jo, mistä aineksista ruoka koostui.

Kyllähän minäkin pizzan idealla olen paistoksia tehnyt, mutta ei kai niitä nyt pizzaksi voi sanoa muut kuin minä.

Olen tästä kauppaan lähdössä ja kävi mielessä, että piakkoin pitäisi taas täydentää pakastimen lihapullavarasto. Teen niitä aina kerralla parikin uunipellillistä ja laitan pakkaseen, niin ei tarvitse aina olla värkkäämässä niitä, kun mieli tekee. Lihapullat on kyllä yksi parhaista, jonka seuraksi voi laittaa melkein mitä vain ja aina ne taipuu vähän erilaiseksi ateriaksi.

Viime vuosina jonkinlainen laiskuus on kyllä eniten muokannut ruokavaliotani. Käytän paljon erilaisia pakastevihanneksia ja tuolta osin on laiskuus jopa muuttanut menu'a terveellisempään suuntaan. Kaupan valmiiksi tekemää tulee todella harvoin ostettua ja nekin on lähinnä pussituotteita, jotka taas ei sinällään ole mitään terveyspommeja, mutta niitäkin virittämällä saa ihan hyvää.

Jokohan nyt muistaisin sen hunajan ostaa, jota olen jo pari kertaa käynyt ostamassa? Harmittaa, että en löydä mistään sellaista kiinteämpää hunajaa, jota olisi siistimpää käyttää. Onnistun aina sotkemaan valuvan hunajan kanssa, kun sitä lusikalla siirrän purkista teekuppiin.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hayabusa

Poltin eilen peukaloni itsevalmistettua pitsaa uunista ottaessa. Eli "liian tuoreessa" ruuassakin on vaaransa. Toinen vaara luonnollisesti liittyy määrään. Itsetehtyjä ruokaunelmia saattaa upota syöjäkuntaan turhan paljon, koska ne ovat niin hyviä!

Tämän päivän einehtiminen on vielä päättämättä. Jos himoitsemani kirja sattuisi tulemaan saataville lähikirjatoon, niin voisi pyydystää sekä opuksen, että take-away-aterian samalla kierroksella. Sääkin suosii, jos ei ulkona syömistä, niin ulkokautta ruokapöytään marssimista.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: Hippi - huhtikuu 06, 2022, 10:31:51
Jokohan nyt muistaisin sen hunajan ostaa, jota olen jo pari kertaa käynyt ostamassa? Harmittaa, että en löydä mistään sellaista kiinteämpää hunajaa, jota olisi siistimpää käyttää. Onnistun aina sotkemaan valuvan hunajan kanssa, kun sitä lusikalla siirrän purkista teekuppiin.

Olisiko tämä sitä oikeaa teehunajaa?
https://www.mesi.fi/hunajamme/mesimestarin-500g-lohkeava-hunaja/
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Hippi

^
Miten en tuollaista ole  edes huomannut, että oikein purkin kyljessä lukee  :o
Pitääpä tarkistaa tarjonta huolellisemmin. Kiitos tuosta :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hippi

^^
Löytyi heti siitä kaupasta, johon menin varsinaisesti ostoksille. Olin jo varautunut menemään kilpailevaan kauppaankin paluumatkalla, jos ei olisi ollut. Varmaan sitä on aina ollut, mutta juuri tuon firman purkit on hankalasti pylvään katveessa, että ne jää helposti huomiotta.

Sää oli kivasti vaihteleva, että menomatkalla jo ehdin manata, että turhaan laitoin ohuttoppiksen. Hupparillakin olisi pärjännyt pakkaslukemista huolimatta, kun aurinko kuitenkin paistoi. Mutta paluumatkalla hetkeä myöhemmin myöhemmin hyytävä vastatuuli puski naamalle ja aurinko oli mennyt pilveen eikä toppis ollut yhtään liikaa. Oli siis keskimäärin sopivaa.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Socrates

Tämä on ollut ihmeellisen rauhallinen taloyhtiö, mutta nyt alkaa tunnelma tiivistyä.

Eilen vein heippalapun yläkerran musikantille, joka aktivoitui muutama päivä sitten. Tänään tuli jotain kränää alakerran liiketilassa, jossa olen tehnyt töitä muutaman tunnin viikossa.

Ehkä tämä tästä....
Kävelevä kremppakertymä

-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: Viihde- ja hömppäpöhinä - huhtikuu 01, 2022, 14:46:58
Lainaus käyttäjältä: Viihde- ja hömppäpöhinä - maaliskuu 31, 2022, 15:01:47
No siis onhan toi kyllä aika iso. Myös on kolme ja puolisataa grammaa painavampi kuin edellinen. Varmaan tulee kädet puutumaan aiempaa nopeammin kun sängyssä katselee NHL-kiakkoa. Joku tabletin pidikesysteemi sänkyyn/yöpöytään voisi olla hyvä sijoitus.

Saitte ylipuhutuksi. Tilasin telineen siinä toivossa, että olisi juuri passeli:



Tuo oli sitten ihan liian pieni. Kyllä ilmoitettujen tuumien mukaan olisi pitänyt olla sopiva, mutta eipä vaan ollut. Jäi tuon telineen tablettipidike ehkä tuuman tai hiukan yli tuuman vajaaksi. Tietääkö joku jotain metallipajaa tai vastaavaa, jolta voisi kysellä mittatilaustyönä tuollaiseen telineeseen tuo tabletin pidikeosan? Tai onko ideoita, millä lifehack-menetelmällä pidikeosan voisi suurentaa?
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Viihde- ja hömppäpöhinä - huhtikuu 08, 2022, 16:35:47
Tuo oli sitten ihan liian pieni. Kyllä ilmoitettujen tuumien mukaan olisi pitänyt olla sopiva, mutta eipä vaan ollut. Jäi tuon telineen tablettipidike ehkä tuuman tai hiukan yli tuuman vajaaksi. Tietääkö joku jotain metallipajaa tai vastaavaa, jolta voisi kysellä mittatilaustyönä tuollaiseen telineeseen tuo tabletin pidikeosan? Tai onko ideoita, millä lifehack-menetelmällä pidikeosan voisi suurentaa?

Eikö tuo pidike ole muovia?

Jos on, niin mene tekemään siitä skannauskuva, sen jälkeen juosten lähimpään 3D-tulostuspajaan jossa muutamaa tarvittavaa mittaa hieman venytetään. Jonkun aikaa kuluu suristellessa mutta sitten pitäisi olla uusi isompi pidike valmis.

Make pidike great.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hippi

Lainaus käyttäjältä: Viihde- ja hömppäpöhinä - huhtikuu 08, 2022, 16:35:47
Tuo oli sitten ihan liian pieni. Kyllä ilmoitettujen tuumien mukaan olisi pitänyt olla sopiva, mutta eipä vaan ollut. Jäi tuon telineen tablettipidike ehkä tuuman tai hiukan yli tuuman vajaaksi.

Tabletin tuumakoko ilmaisee näytön koon ilman reunoja. Itselläni uudempi 10,1" tabletti on melkoisesti pienemi kuin vanha saman tuumakoon tabletti, jossa oli lyhyillä sivuilla varmaan pari senttiä ainakin "kehyksiä" ja pitkillä sivuillakin ainakin sentti tai puolitoista. Uudemmassa on ehkä 5-6 mm kehyksiä.

Pidikkeen mitat varmaan on ilmoitettu siihen mahtuvan laitteen koko mittoina riippumatta siitä, minkä kokoinen näyttöalue siinä on. Noin ainakin olisi loogista.

Jesari on kyllä hyvä juttu tuohonkin lääkkeeksi :D
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

-:)lauri

3d tulostusta ja jesaria ehdotettu.

Ensinnäkään minun yhteiskuntaluokka-asemassani ei lähdetä itse kolmedeetulostamaan mitään. Kenelle voin maksaa, että kolmedeetulostaa puolestani oikean kokoisen kiinnittimen? En usko, että sorminäppäryyteni riittää askartelemaan jesarista sellaista kelkkaa joka ajaisi asian ja ilman, että siirrän jesarista liimapinnan tabletiini.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Viihde- ja hömppäpöhinä - huhtikuu 08, 2022, 17:46:49
3d tulostusta ja jesaria ehdotettu.

Ensinnäkään minun yhteiskuntaluokka-asemassani ei lähdetä itse kolmedeetulostamaan mitään. Kenelle voin maksaa, että kolmedeetulostaa puolestani oikean kokoisen kiinnittimen?

Menet vaan hengailemaan Oodiin ja tarjoat pullakaffeet jollekin nörtille joka tulostelee jotain pelifiguureja. Siltä saat varmaan tarvittavan avun.

https://varaamo.hel.fi/resources/av7bnnciev4a
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS