Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 39 Vieraat katselee tätä aihetta.

Hippi

Harmittaa, vaikka oikeastaan on hyvä juttu. Meni nimittäin tämänkertainen American Song Contest ohi, kun olivat menneet muuttamaan ohjelma-aikaa. Tavallisesti tuo on tullut Sohviksien jälkeen. Olin varautunut valvomaan tavallista pidempään, vaikka huomenna on aikainen herätys.

Se hyvä juttu sitten on, että pääsen normaalin aikaan nukkumaan, kun oli vähän rankka päivä. Saapa nähdä muistanko ohi mennyttä katsoa Areenasta.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Toope

Joo, minuakin ärsyttää eräs naapuri joka touhuaa yhteistiloissa ja möykkää.
En mene väliin, ellei puutu minun asumiseeni.
Tiettyyn rajaan asti, toki. Sitten saatana puutun. Kerrostalossa toki on vaikea välttyä tietyiltä naapuri-ilmiöiltä.
Ampua ei saa, vaikka tekisi mieli.

-:)lauri

#4742
Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - huhtikuu 08, 2022, 17:52:45
Lainaus käyttäjältä: Viihde- ja hömppäpöhinä - huhtikuu 08, 2022, 17:46:49
3d tulostusta ja jesaria ehdotettu.

Ensinnäkään minun yhteiskuntaluokka-asemassani ei lähdetä itse kolmedeetulostamaan mitään. Kenelle voin maksaa, että kolmedeetulostaa puolestani oikean kokoisen kiinnittimen?

Menet vaan hengailemaan Oodiin ja tarjoat pullakaffeet jollekin nörtille joka tulostelee jotain pelifiguureja. Siltä saat varmaan tarvittavan avun.

https://varaamo.hel.fi/resources/av7bnnciev4a

Yrittäkää nyt asettua minun saappaisiini. Minulla on jopa kappale Disneyn osakkeita. Mitä naapuritkin siitä ajattelisivat jos näkisivät minut värjöttelemässä rahvaan keskuudessa verovaroin kustannetussa kirjastossa tekemässä hämäräperäisiä kauppoja jonkun nuorisohuligaanin - tai vielä pahempaa - TAITEILIJAN kanssa? Voisinko enää koskaan aidosti haaveilla Kokoomuksen äänestämisestä?
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Toope

Disney on woke ja pedo-touhua nykyään, eli täysin hyväksyttävää normitouhua.

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: Viihde- ja hömppäpöhinä - huhtikuu 09, 2022, 02:05:27
Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - huhtikuu 08, 2022, 17:52:45
Lainaus käyttäjältä: Viihde- ja hömppäpöhinä - huhtikuu 08, 2022, 17:46:49
3d tulostusta ja jesaria ehdotettu.

Ensinnäkään minun yhteiskuntaluokka-asemassani ei lähdetä itse kolmedeetulostamaan mitään. Kenelle voin maksaa, että kolmedeetulostaa puolestani oikean kokoisen kiinnittimen?

Menet vaan hengailemaan Oodiin ja tarjoat pullakaffeet jollekin nörtille joka tulostelee jotain pelifiguureja. Siltä saat varmaan tarvittavan avun.

https://varaamo.hel.fi/resources/av7bnnciev4a

Yrittäkää nyt asettua minun saappaisiini. Minulla on jopa kappale Disneyn osakkeita. Mitä naapuritkin siitä ajattelisivat jos näkisivät minut värjöttelemässä rahvaan keskuudessa verovaroin kustannetussa kirjastossa tekemässä hämäräperäisiä kauppoja jonkun nuorisohuligaanin - tai vielä pahempaa - TAITEILIJAN kanssa? Voisinko enää koskaan aidosti haaveilla Kokoomuksen äänestämisestä?

Tämä VHP:n tablettitarina ansaitsisi oman ketjunsa. Episodi on eskaloitumassa eeppisiin mittoihin. Homman lapasesta lähtemisessä on jopa jotain Mr Bean -tyylistä toimintaa, jossa pienen asian korjaaminen aiheuttaa yhä suurempia ja suurempia ongelmia. Kiitos että jaat tämän meille!
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Hippi

Jos se jesari oli huono ajatus, niin varmaan elegantimman saa, kun hakee rautakaupasta paksuhkoa rautalankaa. Sen pitää olla riittävän paksua, jotta se pystyy kantamaan hyvin sen noin puolen kilo(?) taakan, mutta jota pystyy vielä pihdeillä taivuttelemaan. Tuossahan on hyvä runko valmiina, niin siihen sitten rautalangasta taivuttelee sen tabletin pidikkeen.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

a4


Hayabusa

Eikös tuo pidike toimitettu postimyynnistä kotiin huomiotaherättämättömässä pakkauksessa? Silloinhan sen voi palauttaa myyjälle ilman sen suurempia selityksiä. Tilalle entistä massiivisempi apukäsi. Ai mutta silloin varmaan menee pöytä uusiksi.  ;D
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

ROOSTER

Eräs mahdollisuus olisi robottikäsi UR-10. Sellaisen voi myös vuokrata 80€/vrk jos haluaa varmistua, että se sopii tarkoituksiin.

Näyttää siistiltä. Kätevä ohjelmoija voi vielä tehdä siihen vaikka puheohjauksen.



Lainaus käyttäjältä: https://www.machinetool.fi/robotiikka/yhteisty%C3%B6robottivuokrausRobotin kouluttaminen ja ohjelmointituki voidaan toteuttaa myös etänä mikäli tuotantotiloihin ei haluta ulkopuolisia.

Plussaa siitä, että ohjelmointi ja käyttöönotto hoituu myös diskreetisti.

Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hayabusa

Esimerkki diskreetistä robottikäden ohjelmoinnista.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - huhtikuu 09, 2022, 05:37:57
Lainaus käyttäjältä: Viihde- ja hömppäpöhinä - huhtikuu 09, 2022, 02:05:27
Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - huhtikuu 08, 2022, 17:52:45
Lainaus käyttäjältä: Viihde- ja hömppäpöhinä - huhtikuu 08, 2022, 17:46:49
3d tulostusta ja jesaria ehdotettu.

Ensinnäkään minun yhteiskuntaluokka-asemassani ei lähdetä itse kolmedeetulostamaan mitään. Kenelle voin maksaa, että kolmedeetulostaa puolestani oikean kokoisen kiinnittimen?

Menet vaan hengailemaan Oodiin ja tarjoat pullakaffeet jollekin nörtille joka tulostelee jotain pelifiguureja. Siltä saat varmaan tarvittavan avun.

https://varaamo.hel.fi/resources/av7bnnciev4a

Yrittäkää nyt asettua minun saappaisiini. Minulla on jopa kappale Disneyn osakkeita. Mitä naapuritkin siitä ajattelisivat jos näkisivät minut värjöttelemässä rahvaan keskuudessa verovaroin kustannetussa kirjastossa tekemässä hämäräperäisiä kauppoja jonkun nuorisohuligaanin - tai vielä pahempaa - TAITEILIJAN kanssa? Voisinko enää koskaan aidosti haaveilla Kokoomuksen äänestämisestä?

Tämä VHP:n tablettitarina ansaitsisi oman ketjunsa. Episodi on eskaloitumassa eeppisiin mittoihin. Homman lapasesta lähtemisessä on jopa jotain Mr Bean -tyylistä toimintaa, jossa pienen asian korjaaminen aiheuttaa yhä suurempia ja suurempia ongelmia. Kiitos että jaat tämän meille!

Yritän vain selvittää, kuinka syvälle tämä kaninkolo lopulta johtaa.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Kopek

Vaikuttaakohan koronavirus jotenkin aivoihin. Kirjoitin erään jutun tekstinkäsittelyohjelmalla, joka ei ilmoita virheistä punaisella viivalla, vaan virheet pitää tarkastaa lopuksi.

Teksti näytti virheettömältä, ja olin siihen tyytyväinen.

Kun pari tuntia myöhemmin avasin jutun uudestaan, huomasin sen vilisevän virheitä. En tarkoita pelkästään pieniä näppäilyvirheitä vaan kaikkia mahdollisia virheitä. Sanojen taivutusmuodot olivat miten sattuu. Sanoja puuttui, joitakin oli tuplana, joitakin sanoja oli jäänyt ylimääräisiksi korjausten yhteydessä. En muista koskaan kirjoittaneeni tekstiä, johon olen saanut mahtumaan yhtä paljon virheitä kokonaispituuteen nähden.

Monet virheistä liittyivät tekemiini muutoksiin. Olin muokannut kirjoitusta ja unohtanut poistaa vanhan tekstin sanoja tai päätteitä.

Kuvitteellinen esimerkki:

alkumuoto -> Ihmiset olivat pysäköineet autonsa riviin tien varteen.

tavoiteltu  muoto -> Autoja oli pysäköity pellon laitaan.

toteutunut muoto -> Autoja olivat pysäköity tien pellon laitaan.

Esimerkki on huono, mutta idea käynee selville.

P.S. Tätäkin juttua piti korjailla tavallista enemmän. Oikofix löysi ennakkokorjailun jälkeen vielä virheet sanoista "tekstiä". Olin kirjoittanut "teksiä".

kertsi

^ Mulle käy alvariinsa noin. Ja harvoin viitsin edes oikofixiä käyttää.

Mutta, kyllähän koronan tiedetään aiheuttaneen mm. aivosumua. Aivojen verenkierto voi häiriintyä myös pienten verisuonitukosten (tai verenvuotojen?) takia koronan seurauksena, puhumattakaan varsinaisista aivoinfarkteista.

Delta ja omikron saivat yhteisen jälkeläisen, lieväkin korona näkyy kuukausia aivoissa ja kolme muuta tuoretta tutkimusta COVID-19:stä (Yle)

Lainaa
COVID-19-taudin vakavana sairastaneiden aivoissa tapahtuvista muutoksista tiedetään jo aiempien tutkimusten perusteella, mutta tuore brittitutkimus kertoo, että myös lievästä koronataudista jää merkkejä aivoihin.

Haistamiseen liittyvissä aivoalueissa on Nature(siirryt toiseen palveluun)-lehdessä julkaistun Oxfordin yliopiston(siirryt toiseen palveluun) tutkimuksen mukaan havaittavissa kudosvaurioita ja harmaan aineen ohentumista. Aivot myös kutistuvat kokonaisuudessaan. Ero COVID-19:ltä säästyneisiin on 0,2–2 prosenttia, suurin ikääntyneimmillä.
...
Koehenkilöille tehdyt kognitiiviset testit puolestaan osoittivat, että koronataudin jälkeen heidän kykynsä selviytyä monimutkaista ajattelua vaativista tehtävistä oli heikentynyt.

– Jatkossa tehtävien aivotutkimusten avainkysymys on, paranevatko koronan merkit ajan mittaan, sanoo tutkimusartikkelin pääkirjoittaja, apulaisprofessori Gwenaëlle Douaud.
ja toisaalta vähän lohdutusta:
LainaaToinen tutkimus ennakoi aivosumun väistymistä
Tuoreen saksalaistutkimuksen(siirryt toiseen palveluun) mukaan vastaus Gwenaëlle Douaudin kysymykseen on lohdullinen: väsymys, päänsärky ja keskittymiskyvyttömyys eivät ole pysyviä haittavaituksia, ja hajuaistikin korjaantuu aikanaan.

ja
Lainaa– Olennaisista ja korjaantumattomista aivovaurioista ei käsityksemme mukaan ole mitään pätevää näyttöä paitsi silloin, kun potilaalle oli koitunut komplikaationa aivoinfarkti tai -verenvuoto, summaa Freiburgin yliopiston professori Philipp Meyer.
...
Tutkijat pitävät kuitenkin mahdollisena, että joillakin potilailla COVID-19 jouduttaa jo käynnistynyttä neurorappeumatautia – esimerkiksi Parkinsonin tai Alzheimerin tautia – tai peittää sen oireet.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Karikko

Lainaus käyttäjältä: Kopek - huhtikuu 09, 2022, 14:37:49
Vaikuttaakohan koronavirus jotenkin aivoihin. Kirjoitin erään jutun tekstinkäsittelyohjelmalla, joka ei ilmoita virheistä punaisella viivalla, vaan virheet pitää tarkastaa lopuksi.

Teksti näytti virheettömältä, ja olin siihen tyytyväinen.

Kun pari tuntia myöhemmin avasin jutun uudestaan, huomasin sen vilisevän virheitä. En tarkoita pelkästään pieniä näppäilyvirheitä vaan kaikkia mahdollisia virheitä. Sanojen taivutusmuodot olivat miten sattuu. Sanoja puuttui, joitakin oli tuplana, joitakin sanoja oli jäänyt ylimääräisiksi korjausten yhteydessä. En muista koskaan kirjoittaneeni tekstiä, johon olen saanut mahtumaan yhtä paljon virheitä kokonaispituuteen nähden.

Monet virheistä liittyivät tekemiini muutoksiin. Olin muokannut kirjoitusta ja unohtanut poistaa vanhan tekstin sanoja tai päätteitä.

Kuvitteellinen esimerkki:

alkumuoto -> Ihmiset olivat pysäköineet autonsa riviin tien varteen.

tavoiteltu  muoto -> Autoja oli pysäköity pellon laitaan.

toteutunut muoto -> Autoja olivat pysäköity tien pellon laitaan.

Esimerkki on huono, mutta idea käynee selville.

P.S. Tätäkin juttua piti korjailla tavallista enemmän. Oikofix löysi ennakkokorjailun jälkeen vielä virheet sanoista "tekstiä". Olin kirjoittanut "teksiä".

Ilmeisesti olet sen ihanuuden saanut ja oletettavasti parantunut, kun tuota kyselet.

Joo vaikuttaa se tutkitusti -aivojen tilavuus pienenee ja kerrotaan sen "vanhentavan aivoja- tosin ihan kaikkea ei kannata uskoa mitä asioista päätellään.

Solujen toimintaan tulee kyllä muutoksia ja kaikenlaista pientä riesaa on ilmeisesti olemassa, mutta ehkä vasta pidemmän ajan seurannoista voidaan päätellä enemmän, mitä kaikkea siitä seuraa.
Mutta voit olla huoletta, sillä tämä koskee kaikkia muitakin ihmislajin yksilöitä joten seuran tehdessä kaltaisekseen ei "samanlaisten oireiden erilaisuutta" edes huomaa.

Huomasithan sen korjauksen tarpeenkin, eli ei lainkaan toivotonta- tässä vaiheessa. Sitä paitsi tuntuu joskus siltä, että nämä "tietolaiteet" laittavat omiaan, joskus yllättäen kirjoitusten teksteihin.

Kopek

Kun tällaisia juttuja lukee, tulee masentunut olo, ja mieleen nousee ajatus, että elämä on epäreilu. Jollekin se antaa, joiltakin se ottaa.

https://yle.fi/uutiset/3-12395688

Olen kuunnellut radiosta "Vammaiskulttia" ja ohi mennen muutakin aihepiiriin liittyvää automatkoillani, mitä nyt milloinkin on sattunut radiosta tulemaan. En minä siis aihetta sinänsä kammoa, vaikka se on onkin masentava.

Useimmat vammaiset ovat sitä jo ennen syntymäänsä, joten heidän kohdallaan se tuntuu jotenkin "luonnollisemmalta" kuin niiden kohdalla, joille vamma tulee vasta synnytyksen yhteydessä tai myöhemmin elämässä, niin kuin tuolle tytölle tuli kaksivuotiaana. Hänelle annettiin ensiksi kaikki - ja otettiin siten pois. Hän käveli ja liikkui niin kuin muutkin ikäisensä - kunnes ei enää liikkunut eikä edes hengittänyt normaalisti omin voimin. Mikä isku tällainen on ollut myös vanhemmille.

Ehkä opetus on, että ei kannata pienestä valittaa, koska joillakin menee vielä huonommin.