Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 36 Vieraat katselee tätä aihetta.

Kopek

Lainaus käyttäjältä: kertsi - huhtikuu 13, 2022, 11:53:10
Eilen illalla sain pääni kipeäksi foorumin ja Kopekin metaketjuun kirjoittelun takia, ja yöunetkin jäivät vähäisiksi. Vieläkin vähän päänsärkyä.

Minä taas en pystynyt lukemaan kertsin viimeistä viestiä aiheesta lainkaan, kun ketjun lopussa joku kirjoittaja varoitti, että "armotonta menoa". Teveyteni ei oikein kestä määräänsä yli menevää stressiä, mistä olen aikaisemmin maininnutkin. Foorumin ulkopuolellakin sitä tahtoo olla aivan tarpeeksi.

Haluan olla sovussa ihmisten kanssa enkä kinastella kenenkään kanssa sen enempää foorumeilla kuin niiden ulkopuolellakaan. Yleensä asiat menevätkin mukavasti, mutta joskus on myrskyisää. Toivottavasti on parempia ilmoja edessä.



Kaikille

-:)lauri

Miten täällä on suunniteltu hoitaa pääsiäisen huoltoketju? Itse laitoin ruokatilauksen sekä huomiselle että ylihuomiselle, jotta voin kaataa ruokaa kurkusta alas ilman ylimääräisiä katkoja.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hippi

Tänään kävin kaupassa ja luultavasti lauantaina käyn pientä täydennystä hakemassa. Veikkaan, että muuta ei tarvitse kuin vähän "kukon munia", kun saan ilmeisesti sunnuntaina nuorta herraseuraa yökylään.

Pakko lisätä vielä, että eihän tämä nyt mitenkään poikkea normaalista viikonlopusta muutenkaan, kun kaupat on auki käytännössä ympäri vuorokauden. Joskus piti olla vähän tarkempi ruokaostosten kanssa, kun kaupat oli varmaan parikin vuorokautta kiinni.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

-:)lauri

Syy miksi laitoin kahdelle päivälle tilauksen on se, että en tiedä, onko kaupassa tuotteita jo torstaina. Pitää sitten siirtää perjantain tilaus ensi viikolle jos jo huomenna tulee tuotteita.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Xantippa

Olin maanantaina kaupassa ja tapahtui kummallinen asia: ostin 1 suklaalevyn, 1 lätkäliiga-pussin ja 1 lakupussin. En osta ikinä noin paljon karkkia. No, nyt ei poikkeuksellisesti tosin kotona ollut yhtään. Muutakin täydennystä tuli hankittua.

Tänään parempi puolisko kävi kaupassa ohjeistuksella: tuo jotain ruokaa. En tiedä, mitä toi, se selvinnee, jos huomenna ryhdymme ruuan laittoon. Välttämättä ei tarvitse, sillä yllättäen bongasin jääkaapin perältä jauhelihapaketin, tämmöistä ei yleensä satu. Nyt se porisee liedellä keittona, josta tuli vähän iso, kun sattui olemaan kaikenlaista juuresta myös.

Parsoja näytti olevan jo kaupassa ja se jäi vähän närästämään, kun ei tullut otettua, tiiä sitten miksi ei. No, niitä vielä joutanee.

T: Xante

Toope

Lainaus käyttäjältä: Viihde- ja hömppäpöhinä - huhtikuu 13, 2022, 15:47:38
Miten täällä on suunniteltu hoitaa pääsiäisen huoltoketju? Itse laitoin ruokatilauksen sekä huomiselle että ylihuomiselle, jotta voin kaataa ruokaa kurkusta alas ilman ylimääräisiä katkoja.
Käyn alkossa lauantaina... Perjantaina pidän pyhää.

Hippi

Nyt on ankaran mietinnän paikka.

Naimakaupan kautta sukua (kahden tyttöni täti) oleva ihminen oli ensin kysynyt keskimmäistäni keikalle, kun hänelle oli jäänyt yksi ylimääräinen lippu. Likka olisi muuten kyllä lähtenyt, mutta kyseinen musiikinlaji ei napannut ollenkaan. Senpä vuoksi hän oli ehdottanut, että kysy äitiä. Kysymys tuli minulle ihan yllätyksenä Mesen kautta ja hämmästyksestä toivuttuani lupasin harkita asiaa.

Melkoista miettimistä tosiaan, sillä en ole yhdeksään vuoteen ollut livekeikalla. Manowar oli viimeinen, jolla olen käynyt. Tekisi kovasti mieli lähteä, sillä tuo kysyjä on ihan kiva ihminen, mutta miehensä on kyllä vähän outo. Ennen kaikkea voisi olla kova juttu nähdä Erja Lyytinen livenä. Mutta kestänkö sosiaalisuutta minimissään pari tuntia? Siinäpä pulma  :-\
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Xantippa

^

No mutta jos tämä onkin nyt asia nimeltä Kismet!

Onhan sun mentävä, ihan vaan nähdäksesi, mitä sillä maailmalla on tällä kertaa tarjolla :D!

T: Xante

-:)lauri

^^
Samaa mieltä Xantippan kanssa. Rohkeasti vain keikalle mukaan!
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hayabusa

#4779
^^^
Ehdottomasti!
Erja on hyvä liu'uttamaan keppiä.  ;D
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

ROOSTER

Hiukan oli liian popahtava keikka minulle kun kävin häntä kuulemassa pari vuotta sitten Logomossa Turussa. Ei ollut liekkisä.

Toivoisin, että Hippi kävisi kuuntelemassa ja kertoisi meille tunnelmiaan keikasta. Se olisi arvokasta.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Kopek

Toopen ja Hipin kirjoituksiin viitaten en ole koskaan käynyt Alkossa, ja livekeikkojen kanssakin on vähän niin ja näin.

Joskus ihmisikä sitten näin joidenkin hengellisten bändien esityksiä, jos niitä nyt voidaan pitää "livekeikkoina". Ai niin, kävinhän kymmenisen vuotta sitten Turussa "Maata näkyvissä" tapahtumassa, jossa oli jotain soittoa. Ja ilmaisia toribändejä ym. on tietysti ohi kulkiessaan tullut nähdyksi ja kuulluksi ja Jussi Raittista ruotsinlaivalla parin kappaleen verran.

Volyymi on usein korviatuhoava noissa jutuissa.

P.S. unohdin yhden tapauksen. Olenhan kerran käynyt. Nimittäin erään tunnetun Paulin konsertissa stadionilla 2004.

Livekeikalla siten, että varsinaisesti olisin mennyt maksulliseen "maallisen" bändin konserttiin, en kai ole käynyt. Olen sittenkin. Katso lisäys.

Tulipa selostettua yksinkertainen asia monimutkaisesti.

Lisäys (PS) tuli väärään paikkaan. Piti tulla loppuun. Nyt tästä hävisi viimeinenkin tolkku.

Olisin voinut poistaa turhat tekstit, mutta jätin ne, jotta näkee, miten juttu eteni.

Hippi

^
Kyllä meidän perhe käyttää aina keikoilla korvatulppia, jos keikka on sisällä. Festareilla ulkona voi mennä sopivan etäisyyden päähän, niin voi jättää tulpat käyttämättäkin.

En edes ole laskenut monellako keikalla olen käynyt, mutta Tuskafestareita taisi tulla 10 täyteen ja kerran olen ollut Tampereella. Tuo remuaminen alkoi siitä, kun en tahtonut päästää keskimmäistäni Tuskafestareille tytön ollessa 14v. Tuon ikäisen yksin kulkeminen iltamyöhällä ei vaan minusta ollut turvallista. Hän sitten sanoi, että lähde mukaan ja siitä se sitten lähti. Vaikka tytöt kasvoivat niin, ettei "lapsenvahtia" enää tarvittu, niin äiti silti haluttiin mukaan. Alusta asti tutustuin tyttöjen kaveripiiriin ja heillekin olin vain "Äiti".

Lisäys: Tuohon aikaan esimerkiksi Nosturin keikat alkoivat järjettömän myöhään ja välillä sieltä ei päässyt enää julkisilla kotiin vaan piti taksilla tulla. Nykyisin keikkojen alkaminen on jo kohtuullistettu. Tuokin, johon minua on vongattu, alkaa jo klo 21. :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hayabusa

^Positiivinen muutos, eli aikaistuminen, myös ns. kapakkakeikoissa alkoi muutama vuosi sitten. Ilmeisesti ravintoloitsijat huomasivat, että yleisö kuluttaa saman verran riippumatta esiintyjän aloitusajasta. Nyt on näkynyt ilmoituksia jopa klo 19 alkavista keikoista. Olisiko rajoitettujen korona-aukiolojen perua? Joka tapauksessa hyvä juttu.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - huhtikuu 15, 2022, 10:31:33
Nyt on näkynyt ilmoituksia jopa klo 19 alkavista keikoista. Olisiko rajoitettujen korona-aukiolojen perua? Joka tapauksessa hyvä juttu.

Samaa mieltä. En ole ikinä ymmärtänyt näitä hirveän myöhäisiä ravintola- ja keikkatapahtumia.

Minusta keikka tai ravintolailta on vasta alkutörähdys johonkin jännempään. Jos pääsee lähtemään sieltä vasta kolmen aikaan yöllä, ei sen jälkeen enää mitään kivaa jaksa.

Toista oli minun nuoruudessani. Puolikahdeltatoista kaikki poistuivat virkeinä ja pikkupöhnässä ulos suljettavalta tapahtumapaikalta ja nopeasti oli jatkopaikka selvillä. Sitten se hauska vasta alkoi.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS