Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 38 Vieraat katselee tätä aihetta.

kertsi

^ Ehkä niillä on kertasinkoja?
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

MrKAT

Täälläkin armeija häiritsi kesäistä lintuäänimaisemaa.  Hävittäjälentäjien toimesta. Nykyään tuntuu että kovin usein. Ehkä se on sitä valpastunutta valmiustilaa kun eletään Nato-ehdokkuuden "harmaata aikaa".

Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

-:)lauri

#4937
Lamppujen osto on ollut tosi vaikeaa kun ei ole yhtään ymmärtänyt nykyajan hömpötysten päälle. Ennen vanhaan oli helppoa kun riitti katsoa onko iso kanta vai pieni kanta ja onko 40W vai 60W lamppu. Nykyään on paljon enemmän parametrejä, ja vanhat parametrit eivät niinkään päde. Enkä ole tajunnut, että valaisimen e-koodi E27 kertoo, että se on se normikanta. Sitten w-arvo kertoo sen paljonko tehoa lampussa saa olla tehoja. Pöytävalaisimessani saa olla max 12 watin lamppu. Olin ostanut 11 wattisen lampun kuvitellen, että se on kirkas kun aiemmin tässä oli 9 wattinen lamppu. Nyt vasta hogasin, että nykyään noilla wateilla ei ole mitään merkitystä nykyvalaisimien kirkkauden kanssa vaan se selviää lumen arvosta. 11 wattinen lamppuni oli reilu 400 lumenia kun taas tämä kokeilemani 9 wattinen on reilu tuhat lumenia ja selkeesti sen noin kaksi ja puoli kertaa kirkkaampi.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

kertsi

Olipas äsken dementoitunut olo. Ihmettelin, kun näin pian on nälkä lounaan jälkeen. Söin lounaaksi salaattia ja punajuuria ja broilerinleikkelettä vähän. Sen jälkeen oli tarkoitus syödä vielä lautasellinen lämmintä broileri-kasvissoppaa. Mutta olinkin unohtanut sen lautasen mikroaaltouuniin. Huomasin vasta, kun olin täyttänyt toisen lautasellisen sopalla ja olin laittamassa sitä mikroon. No, tyhjensin kylmän sopan takaisin säilytysastiaan ja laitoin takaisin jääkaappiin. Ja sitten huomasin vielä, että broilerinleikekin oli unohtunut lämpimään. Sekin sujahti jääkaappiiin. Nukuin ehkä noin 5 tuntia, se ehkä selittää vähän.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Hippi

Olen joskus etsinyt kahvimukiani, kun kahvihammastani on alkanut kolottaa. Käytyäni läpi sen vakipaikan keittiössä sekä sohvan vieressä olevan sivupöydän (TV-eväiden paikka), olen lopulta löytänyt mukin mikrosta edellisen kolotuksen jäljiltä. Oli vaan tullut jotain muuta mieleen sillä aikaa, kun kahvi oli ollut sen minuutin kuumenemassa mikrossa. Sinne se oli sitten unohtunut.

Joskus myös unohdan juoda kahvin loppuun, jos olen ottanut jotain leivonnaista kahvin kyytipojaksi. Siitä sitten sotku syntyykin, kun olen ottavinani tyhjän kahvimukin puolihuolimattomasti matkaan, kun nousen sohvalta mennäkseni keittiöön. Onneksi en vielä ole uittanut läppäriäni kahvin jämissä, mutta kyllä sekin päivä vielä tulee :D
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: -:)lauri - toukokuu 26, 2022, 14:31:11
Lamppujen osto on ollut tosi vaikeaa kun ei ole yhtään ymmärtänyt nykyajan hömpötysten päälle. Ennen vanhaan oli helppoa kun riitti katsoa onko iso kanta vai pieni kanta ja onko 40W vai 60W lamppu. Nykyään on paljon enemmän parametrejä, ja vanhat parametrit eivät niinkään päde. Enkä ole tajunnut, että valaisimen e-koodi E27 kertoo, että se on se normikanta. Sitten w-arvo kertoo sen paljonko tehoa lampussa saa olla tehoja. Pöytävalaisimessani saa olla max 12 watin lamppu. Olin ostanut 11 wattisen lampun kuvitellen, että se on kirkas kun aiemmin tässä oli 9 wattinen lamppu. Nyt vasta hogasin, että nykyään noilla wateilla ei ole mitään merkitystä nykyvalaisimien kirkkauden kanssa vaan se selviää lumen arvosta. 11 wattinen lamppuni oli reilu 400 lumenia kun taas tämä kokeilemani 9 wattinen on reilu tuhat lumenia ja selkeesti sen noin kaksi ja puoli kertaa kirkkaampi.

Voi veljet, että olen tyytyväinen kun nyt sentään näkee jotain.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

-:)lauri

Vegejugurtin päälle ei sovi juoda zero kokista. Jokaisen hörpyn jälkeen tuntuu siltä, kuin maha halkeaisi.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

-:)lauri

^
Nyt on selkeesti vegejugurtti päässyt sopuun kokiksen kanssa kun enää ei tunnu kokis missään.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

MrKAT

Kylläpä uni maistui illalla, nukahdin pariksi tuntia "väärään aikaan". Nytkin jo väsyttää mutten huvitu nukkua.

Onnenpäivä 1) koska, sain äskettäin kaupungilla ostettua uuden digikameran ja tänään testailin kunnolla. Niin pieni, että mahtuu rintataskuun tai kämmenen sisään piiloon. Pitäisi vaan keksiä miten zoomi"renkaat" suojaisi pölyltä. Laittaisko siihen päälle venyväisen muovikalvon, jossa linssin mentävä reikä? 
  Aiemmin: Ostoaikeissa olin ensin marssinut suuuuren Prisma-tavaratalon sisään ja älysin infosta kysyä digikameroita (koska olin netissä nähnyt myynnissä). Infohenkilö kysyi sankamikrofonilta että onko meillä missä digikamerat? Hän hämmästyi itsekin suuresti kun sanottiin ettei ole yhtään. Mieli mustana menin sukulaisiin ja päivä oli miltei pilalla. Sieltä palattua älysin kokeilla vielä etsiä hiukan ja osuin Tokmanniin, etsin mutten löytänyt mitään. Mutta olin pannut merkille että vieressä on Gigantti. Siellä sitten oli digikameroita ja ihan esillä! Ostin sen mikä heti matkaan lähti, Sonyn Cyber-shot 146 eurolla vaikka tarjolla olisi ollut esim. yli 300 euron 30xzoomin kamera. Mutta kun ei ollut heidän siinä varastossa 30xzoominen vaan olis pitänyt tilata niin en ottanut riskiä.
  Ostin siihen pienimmän muistikortin 32 Gigaisen, joka hämmentää 2 Gigaiseen tottunutta. Siinä on SD:n sisään asettuva mikromuistikortti, pikkurillin kynnen kokoinen. Siihen mahtuu pääosin käyttämälläni 5Megaisella kuva-asetuksella 9600 valokuvaa. Pikku kynnen kokoiselle sirulle! Se ei tahdo mahtua päähähn. Tunne oli sama kun eka digikamerassani oli vastaava pieni xD-muistikortti  jo v. 2004 etiäpäin.


Onnenpäivä 2) koska, niin, Suomi pääsi finaaliin.
Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

Karikko

Lainaus käyttäjältä: MrKAT - toukokuu 29, 2022, 01:43:50
Kylläpä uni maistui illalla, nukahdin pariksi tuntia "väärään aikaan". Nytkin jo väsyttää mutten huvitu nukkua.

Onnenpäivä 1) koska, sain äskettäin kaupungilla ostettua uuden digikameran ja tänään testailin kunnolla. Niin pieni, että mahtuu rintataskuun tai kämmenen sisään piiloon. Pitäisi vaan keksiä miten zoomi"renkaat" suojaisi pölyltä. Laittaisko siihen päälle venyväisen muovikalvon, jossa linssin mentävä reikä? 
  Aiemmin: Ostoaikeissa olin ensin marssinut suuuuren Prisma-tavaratalon sisään ja älysin infosta kysyä digikameroita (koska olin netissä nähnyt myynnissä). Infohenkilö kysyi sankamikrofonilta että onko meillä missä digikamerat? Hän hämmästyi itsekin suuresti kun sanottiin ettei ole yhtään. Mieli mustana menin sukulaisiin ja päivä oli miltei pilalla. Sieltä palattua älysin kokeilla vielä etsiä hiukan ja osuin Tokmanniin, etsin mutten löytänyt mitään. Mutta olin pannut merkille että vieressä on Gigantti. Siellä sitten oli digikameroita ja ihan esillä! Ostin sen mikä heti matkaan lähti, Sonyn Cyber-shot 146 eurolla vaikka tarjolla olisi ollut esim. yli 300 euron 30xzoomin kamera. Mutta kun ei ollut heidän siinä varastossa 30xzoominen vaan olis pitänyt tilata niin en ottanut riskiä.
  Ostin siihen pienimmän muistikortin 32 Gigaisen, joka hämmentää 2 Gigaiseen tottunutta. Siinä on SD:n sisään asettuva mikromuistikortti, pikkurillin kynnen kokoinen. Siihen mahtuu pääosin käyttämälläni 5Megaisella kuva-asetuksella 9600 valokuvaa. Pikku kynnen kokoiselle sirulle! Se ei tahdo mahtua päähähn. Tunne oli sama kun eka digikamerassani oli vastaava pieni xD-muistikortti  jo v. 2004 etiäpäin.


Onnenpäivä 2) koska, niin, Suomi pääsi finaaliin.

"Kanada" tekisi "oikein, jos suostuisi häviämään tulevalle nato-kumpanilleen suosiolla- (kovan taistelun jälkeen)  kolme -kaksi  ja osoittaisi siten oikeaa asennetta puolustusliiton hengen mukaan.

Muuten voi joutua siihen oletukseen, että se Naton- toisinpäin oleva teksti Otan onkin se juttu mihin sitoudutaan.

Brutto

Lainaus käyttäjältä: Brutto - syyskuu 04, 2020, 13:18:02
Taas on niin kiire ettei ehdi juurikaan kirjoittelemaan. Osan ajasta vie eräs suurehko projekti, joka kiinnostaa toukokuussa 2022 isoa osaa tämänkin palstan väestä. Oikeastaan se kiinnostaa koko pohjoista pallonpuoliskoa.

Projekti on saatu kunniakkaaseen päätökseen vain alkaakseen taas alusta.
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

Karikko

Lainaus käyttäjältä: Brutto - toukokuu 30, 2022, 12:03:20
Lainaus käyttäjältä: Brutto - syyskuu 04, 2020, 13:18:02
Taas on niin kiire ettei ehdi juurikaan kirjoittelemaan. Osan ajasta vie eräs suurehko projekti, joka kiinnostaa toukokuussa 2022 isoa osaa tämänkin palstan väestä. Oikeastaan se kiinnostaa koko pohjoista pallonpuoliskoa.

Projekti on saatu kunniakkaaseen päätökseen vain alkaakseen taas alusta.

Onnittelut. tuliko hiki?

Sellaistahan se on, että jonkun asian tai projektin tullessa valmiiksi alkaa uusi.
Nyt ollaan kyllä kiinnostuneita, mistä ihmeestä tiesit tämän vuoden toukokuun projektin olevan kiinnostava, vaikka, et ehkä suoranaisesti tätä nyt tainnut tarkoittaa.

Toukokuu toivoa täynnä, tänä toivottomalta tuntuvana vuotena..mutta ehkä huomenna alkavan toukokuun jälkeen tuleva kesä- kuukausi ja ensi vuosi on huonompia.

Brutto

Lainaus käyttäjältä: Karikko - toukokuu 31, 2022, 11:46:20
Lainaus käyttäjältä: Brutto - toukokuu 30, 2022, 12:03:20
Lainaus käyttäjältä: Brutto - syyskuu 04, 2020, 13:18:02
Taas on niin kiire ettei ehdi juurikaan kirjoittelemaan. Osan ajasta vie eräs suurehko projekti, joka kiinnostaa toukokuussa 2022 isoa osaa tämänkin palstan väestä. Oikeastaan se kiinnostaa koko pohjoista pallonpuoliskoa.

Projekti on saatu kunniakkaaseen päätökseen vain alkaakseen taas alusta.


Nyt ollaan kyllä kiinnostuneita, mistä ihmeestä tiesit tämän vuoden toukokuun projektin olevan kiinnostava, vaikka, et ehkä suoranaisesti tätä nyt tainnut tarkoittaa.



On helppoa ennustaa, että lätkän MM-kisat on melkoisen kiinnostava tapahtuma. Itsellä oli kokonaisuuden kannalta pieni rooli kisajärjestelyissä, mutta silti stressaava. Tämän tason jutuissa kun ei saisi mokailla. Ensi vuoden kisat meneekin jo rutiinilla.
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

Hippi

No on tosiaan fiilikset kohdillaan, kun neljästä asti ollut hereillä eikä uni tullut enää, vaikka väsyttää.  >:(
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Kopek

Onnistun järjestämään paniikkikiireen aina reissuun lähtiessäni, vaikka miten paljon varaisin aikaa valmisteluihin. Aina tulee jotain "yllättävää", joka sotkee suunnitelmat.

Kirjoittelen tätä laivassa matkalla Tukholmaan. Lähtiessä tuli niin kiire, että en ehtinyt pakata kassia matkalle niin kuin olisi pitänyt. Niinpä kassissa on tarpeettomia tavaroita painolastina, ja sieltä vastaavasti puuttuu tarpeellisia tavaroita, joista mainittakoon kännykän laturin johto. On ankea lähteä liikenteeseen vajaavirtaisen puhelimen kanssa.